 
Egy neves brit történész arra figyelmeztet, hogy a történelemről festett hamis képpel próbálják népszerűsíteni a mélyebb uniós integrációt az iskolákban.
David 
Abulafia, a Cambridge Egyetem professzora szerint a  történelemkönyvek 
félrevezető képet festenek az állampolgárság  mibenlétéről, hogy ezáltal
 azt az érzetet keltsék, mintha az európai  egység egy történelmi 
hagyomány lenne.
Rámutatott,
 hogy a Németországban és Franciaországban kiemelt  jelentőséggel kezelt
 uniós integráció kezd Nagy-Britanniába is  „beszivárogni”.
„Egyelőre viszonylag gyengéd törekvés tapasztalható annak érdekében, hogy létrehozzák az európai állampolgárság érzetét, mégpedig a történelemről festett hamis kép segítségével, hiszen Európa történelmét javarészt a megosztottság, nem pedig az egység jellemezte.”
„Azok az időszakok, például Napóleon, Hitler vagy kelet-európai viszonylatban a Szovjetunió hatalma alatt, nem nevezhetők éppen pozitív példáknak és igencsak szörnyen végződtek. Megpróbálják fehérre meszelni az európai történelem disszonáns elemeit, hogy egy idealizált képet tárjanak elénk.”
Abulafia
 professzor a témában írt új tanulmányának közzétételét  szándékosan egy
 30 történész által Nagy-Britannia és az EU kapcsolatának  átgondolása 
érdekében indított kampány indításához igazította. A  tanulmány felhívja
 a figyelmet, hogy „az Európáról festett hamis kép eltereli a figyelmet a valós helyzetről”.
A professzor kifejti, hogy a gyerekekkel azt is el akarják hitetni, hogy „az európai állampolgárság felülírja a nemzeti elkötelezettséget”.
„Azt mondják nekünk, hogy valamennyien az európai „demos” vagyis nép tagjai vagyunk, ugyanakkor szinte semmi sem támasztja alá, hogy ez a „demos” akár a jelenben akár a múltban valaha is létezett volna.”
Más történészek Joszif Sztálin diktatúrájához hasonlították az európai egység megvalósítására irányuló törekvéseket.
Matthew
 Elliot, a történészek által indított kampány vezetője szerint  az 
egységes európai identitás nemcsak „tolakodó, de veszélyes is”.
„Az EU hivatalos mottója az „Egység a sokféleségben”, egyébként dicséretes filozófia lenne, ám sajnos a valóságban az EU politikája és számos intézkedése éppen a sokféleség eltörlését célozza, és az Európára jellemző sokszínű történelem helyére egy egységes és mesterséges „európai” kultúrát próbál állítani,”
nyilatkozta a történész a Telegraph-nak.
„Az Európai Bizottság multimilliárd eurós propaganda hadjárata, ami sok ezer brit tudóst finanszíroz különböző alapok és akadémiai posztok formájában, uniós propagandával itatta át a használatban lévő tankönyveket,”
nyilatkozta Paul Nuttall, az UKIP párt helyettes vezetője.
„Ezek az EU pártolók a nem létező „közös európai kultúrára” vonatkozó hazugságokkal és az európai történelemről festett torz képpel próbálják népszerűsíteni projektjüket, az „Európának” nevezett országot.Ez kimeríti a hatalommal való visszaélés fogalmát az EU részéről. A brüsszeli elit úgy érzi, hogy joga van felülírni nemzetünk és a kontinens sok más nemzetének történelmét egy olyan saját maga által kreált történelemmel, ami azt sugallja, hogy minden út elkerülhetetlenül az Európai Egyesült Államokhoz vezet.”
http://idokjelei.hu/2015/03/a-tortenelemrol-festett-hamis-keppel-eroltetik-az-unios-integracio-ideologiajat-az-iskolasokra/
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése