alyfemeki.jpg

Ha nem tudsz valamit elnyomni, akkor állj az élére s irányítsd te magad!
Mike Roberts, a McDonald’s volt globális igazgatója és Mike Donahue, a nagyvállalat volt kommunikációs igazgatója saját bizniszbe fogott. LYFE Kitchen néven új gyorsétteremláncot gründoltak.
A három éve alapított vállalkozás egyre népszerűbb az USA-ban. Jelenleg 10 üzletük van, amit 250 egységre szeretnének felturbózni a következő öt évben. Hozzáadott értékük – talán nem véletlenül – az egészséges ételek készítése: kevesebb sót, zsírt és cukrot raknak az ételekbe. Illetve minden olyan összetevőt, amit egészségtelennek tartanak, mint például a kristálycukor, a transzzsírok, száműztek a kínálatból. Sok salátával, joghurttal, bioöntetekkel dolgoznak.
Húsok tekintetében csirkét és természetes módon táplált marhát kínálnak. E mellett alkoholt is árusítanak, minőségi bort és kézműves biosört. Természetesen van vegán és gluténmentes menüjük is. A berendezés is az egészséges, harmonikus életmódra gyúr, azt próbálja népszerűsíteni. Például minden egységükben friss fűszerpolcot telepítenek, illetve sok nádból készült asztalt használnak, amit az amerikaiak valamiért nagyon szeretnek.
Éttermeikben pincér szolgálja ki a vevőket, és elvitelre is lehet kérni tőlük, illetve házhoz is szállítanak. Az átlagos kiszolgálási idő a helyszínen 10 perc, állítja a cég. Áraik 4 és 14 dollár szóródnak, ami kifejezetten versenyképesnek számít Amerikában. Szakértők szerint a LYFE Kitchen és a hasonló egészséges étteremláncok komolyan veszélyeztethetik a „hagyományos” gyorséttermek piacát, mint például a McDonald's.
HVG