2018. június 27., szerda

A világ nemzeteinek globális adóssága elérte a 217 billió dollárt! De vajon kiknek tartozik mindenki?

A háttérhatalmi és pénzügyi elit dróton rángatja a bolygó lakosságát?

Az - IFF - bejelentette és leközölte a legújabb adósságra vonatkozó adatokat.

Ezekből kiderül, hogy a világ népességének, és országainak összadóssága már elérte a 217 billió(!) dollárt.

Ez egy hihetetlen mértékű adósság, mondhatni kifizethetetlen. ÉS nem is az a cél, hogy ezt valaha is ki lehessen fizetni. Ugyanis a gazdasági háttérhatalmak érdeke sosem az volt, hogy kifizessék, hanem az, hogy így rengeteg országot, gyakorlatilag az egész bolygót egy rabláncon tartsák.

Ha kifizethetetlen a hitel, nem tudja valaki törleszteni az adósságot, akkor az csak halmozódik, és a másik számára jelent bevételt. Annak, aki eredetileg hitelezett, és mára már az összes akár százszorosát követeli magának.

Ha a hitelt ki lehetne fizetni, lehet, hogy nem vennének fel újat. Ezzel pedig a globális háttérhatalmak vonzáskörébe tartozó bankok és pénzintézetek rengeteg bevételtől esnének el.

És nem csak és kizárólag a bevétel a legfontosabb, hanem a tartozások, adósságok miatt automatikusan keletkező jog arra, hogy ezen adós országok ügyeibe, politikájába, belső rendszerébe beleszóljanak.

Hatalmas árat fizetett a világ, és a jóléti társadalmak azért, hogy ott legyenek ma, ahol, és olyan életet élhessenek a polgáraik, amilyet ma élnek.

Az országok adósságai és a világ adóssága rekordot döntött, és soha nem volt ilyen magas. Egyértelmű, hogy a háttérhatalmak, és a Rothschild kötődésű bankok érdeke az, hogy az adósság tovább nőjön, hisz így a hatalmi befolyásuk is nő.

Az egész rendszer azon alapul, hogy rengeteg fantom pénz kering a rendszerben. Ezek a pénzek nem léteznek, és soha nem is léteztek, és csak a rendszeren belül vannak jelen, ott mozgathatók, de tényleges, fizikai értelemben vett pénzként sohasem realizálhatók.

Ezt tudják a bankok, és mindent megtesznek azért, hogy az emberek és országok bent tartják a pénzüket, mivel a negyedét sem tudnák kifizetni annak a pénznek, amit "állítólag" papíron kezelnek.

Bill Gross, az egyik legtehetségesebb pénzügyi szakértő szerint a világ jelenlegi pénzügyi rendszere olyan instabil, mintha egy nitroglicerinnel megrakott teherautóval száguldanánk egy hepehupás úton, ami bármikor a levegőbe repülhet.

A globális pénzügyi összeomlás tehát a nyakunkon van, de mégis csak a többség, és nem a szűk elit réteg fog ezen hatalmasat bukni, és mindent elveszteni, hanem az emberiség 98%-át képező "átlag réteg".

http://hunnio.com/news.php?readmore=821

Az USA szankciókat hoz egy NATO-tagállam ellen

Wess Mitchell európai és eurázsiai ügyekért felelős külügyi államtitkár kedden kijelentette; mindinkább nehezebbé válik az amerikai-török kapcsolatok helyreállítása, ha Törökország megveszi az Sz-400 rakétakomplexumot Oroszországtól.
“Egyértelművé tettük, hogy amennyiben Törökország megvásárolja az Sz-400 rakétakomplexumot, ennek következményei lesznek. Szankciókat fogunk bevezetni a Countering America’s Adversaries Through Sanctions Act (CAATSA) keretén belül”mondta. A tisztviselő szerint az Egyesült Államok továbbra is fenntartja annak lehetőségét, hogy nemzetbiztonsági érdekre hivatkozva visszavonja az F-35 vadászrepülőgép Törökországnak értékesítését, amennyiben a török kormány amerikai helyett orosz rakétarendszert vásárol.
“Rendelkezünk azokkal a jogi eszközökkel, melyek bizonyos körülmények közt lehetővé teszik a fegyverértékesítés visszavonását, különösen nemzetbiztonsági érdekek mentén” – mondta Mitchell a szenátus külkapcsolati bizottsága előtt felszólalva.
Áprilisban a Roszoboronexport vezérigazgatója bejelentette, hogy megkezdték az Sz-400 rakétakomplexumok gyártását Törökország számára. Mevlüt Cavusoglu török külügyminiszter szerint Washington “a nyugat stílusához hűen” mesterséges válságot kreál a fegyverüzlettel kapcsolatban, az orosz rakétakomplexum megvétele ugyanis nem jelent nemzetbiztonsági kockázatot.

http://www.hidfo.ru/2018/06/az-usa-szankciokat-hoz-egy-nato-tagallam-ellen/



Törökország nem szakítja meg az olajkereskedelmet Iránnal

Az Egyesült Államok mindinkább konfrontatívnak mutatkozik Irán kereskedelmi partnereivel szemben, miután Donald Trump amerikai elnök bejelentette, hogy felmondja az iráni atomprogrammal kapcsolatos nemzetközi egyezményt, és szankciókat léptet életbe Irán ellen. Úgy tűnik, Törökország nem kíván együttműködni NATO-szövetségesével az Irán elleni nyomásgyakorlásban.
Mevlüt Cavosoglu török külügyminiszter pénteki közleménye szerint Törökországot semmi nem kötelezi arra, hogy az “egyoldalú” amerikai döntésekkel összhangban beszüntesse a kereskedelmet egy közeli országgal és egyben legnagyobb olajbeszállítójával.
A külügyminiszter közleménye azt követően jelent meg, hogy a Fehér Ház újabb fenyegetést hozott nyilvánosságra. E szerint további büntetőintézkedésekkel sújtanák Irán kereskedelmi partnereit, ha november 4-ig nem mutatnak hajlandóságot az iráni olajimport csökkentésére.
Az Egyesült Államok ezáltal ismét szövetséges országot fenyeget gazdasági megtorlással, abban az esetben, ha az nem hajlandó követni az amerikai külpolitika irányelveit – amit a török külügyminiszter is szóvá tett.
“Az a tény, hogy szövetségesek vagyunk, nem jelenti azt, hogy minden döntésükhöz igazodnunk kellene, vagy szó szerint meg kellene ismételnünk álláspontjukat” – mondta Cavusoglu, hozzátéve, hogy az Egyesült Államok jobban tenné, ha konzultációkat kezdeményezne Törökországgal és más szövetséges országokkal, mielőtt szankciókkal fenyegeti őket.
Nem ez az első alkalom, hogy az USA szankciókat hirdet szövetséges országok ellen. Korábban szintén Törökország ellen helyeztek kilátásba bizonyos következményeket – fegyverüzlet felmondását – arra az esetre, ha NATO-szövetségesként nem amerikai fegyvert vásárolnak, hanem egy piacképesebb alternatívát választanak ehelyett.
Hetekkel ezelőtt az Egyesült Államok az Európai Unió ellen is különféle kereskedelmi korlátozásokat helyezett kilátásba, mely alól Európa csak a tárgyalások idejére, átmenetileg mentesülhet. Korábban az amerikai vezetők egyértelművé tették, hogy szankciókkal sújtják azokat az európai cégeket is, melyek üzleti kapcsolatban állnak Washington riválisaival az európai gázpiacon.

http://www.hidfo.ru/2018/06/torokorszag-nem-szakitja-meg-az-olajkereskedelmet-irannal/

Emberi kapcsolatok helyes működtetése Jegyzet egy könyvből...

-       Mosolygás - Jó érzéseket vált ki a másik félben a kommunikáció során. Barátságos közeledést jelent a tudatalatti számára
-       Meghallgatni másokat – Az emberek szeretnek magukról beszélni. Szeretik kibeszélni magukból az érzéseiket. Ezt a lehetőséget megadva számukra, kellemesnek találják majd a kommunikációt.
-       Érdeklődni utánuk – Jó érzést vált ki az emberben, ha valaki őszintén érdeklődik a sorsa és életének dolgai iránt. Főleg azon dolgokkal kapcsolatban, amikre büszkék az életében.
-       Kibeszéltetni a másikkal a gondjait – meghallgatni, hogy megkönnyebbüljön és dicsérni, hogy jó érzése legyen a beszélgetéssel kapcsolatban
-       Kerülni a kritizálást – Sérelmet, megbántottságot, haragot hoz létre, melynek az eredménye, hogy az emberek között ellenségesség, rosszallás alakul ki
-       Kerülni a vitákat, a kioktatásokat. - Engedni nyerni a másik véleményét, hogy ne szégyenüljön meg az által, hogy erőszakosan bebizonyítjuk, hogy tévedett. A kioktatást pedig elkerülni az által, hogy így kezdjük a mondandónk megfogalmazását: Lehet tévedek, de…
-       „Rendőrnek megvallani hibánkat.” – Bevallani, ha tévedtünk, ha hibáztunk. Kevesebbel megússzuk, mintha elkezdünk még vitatkozni is mellette. Hibánk megvallása elismerést vált ki másokban és a végén még van, hogy ők védenek bennünket, hogy ne korholjuk magunkat túlzottan.
-       Dicsérni az embereket – örömöt, elégedettséget, jó érzést vált ki az embereknél, melynek az eredménye, hogy kialakul a barátság, a bizalom és hogy fontosnak érezhetik magukat.
-       Azt a tulajdonságot dicsérni valakiben, amelyiket szeretnénk kifejleszteni benne. – Ez ösztönözni fogja, hogy még jobb legyen benne. Dicsérettel a hibák kijavítása érdekében.
-       Ellenséges embertől szívességet kérni. Amikor megteszi, akkor megdicsérni cserébe a hajlandóságát. S így feloldódhat az ellentét.
-       Az embereket önmaguk érdeklik. – Saját érdeklődési körükről, dolgaikról, büszkeségeikről beszélni velük.
-       Az emberek nevét, személyes dolgaikat megjegyezni. – Beszélgetés közben kitérni, rákérdezni, hogy mi újság ezzel és ezzel a történéssel az életében. Barátság kialakulása, mert van, aki figyel rájuk, van aki még a nevüket is tudja. Sok politikus így szerzett magának nagy támogatói tömeget.
-       Ha az ügyednek meg akarsz nyerni valakit, győzd meg, hogy őszinte barátja vagy. - Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni, mint egy hordó ecettel.
-       Barátságos hangnemben kezdeni mondandódat, hogy valami célod elérhesd
-       A másik ember fejével gondolkozni. – Ő mit akarhat, mit szeretne és a céljai szerint irányítani a körülményeket, a meggyőzési módszereket, az érvelést vele kapcsolatban. Kiszolgálni az igényeit és akkor sikeres lesz például az eladás számára, vagy az együttműködés vele. A vevő érdekei szerint kialakítani a kínálatot.
-       Szeretet sugározni. – Nem mindegy, hogy milyen érzések és gondolatok áradnak ki belőlünk a környezetünkre. Nem csak a testbeszéd véget, hanem azért is, mert mi is tapasztalhattuk, hogy milyen jó valakivel együtt lenni, mással meg 5 perc is kínlódásnak számít, mert annyira rossz érzéseket hoz ki az emberből a kisugárzása. Így aki irányába szeretetet sugárzunk, abban megjelenik hosszú távon a szeretet érzése, ami elősegíti a jó emberi kapcsolatok kialakulását.
-       Úgy bánj az emberekkel, hogy boldogan megtegyék, amit kérsz.
-       Gondolatok uralása. – A rossz gondolatok helyett a jó gondolatokat éltetni magunkban, mert a gondolatvilágunk is kisugárzik belőlünk, amit a többi ember is érzékelni fog a szeretethez hasonlóan.
-       Céljaink elérése szerinti vágyakat kelteni az emberekben
-       Következtetéseken keresztül meggyőzni valakit, kerülve azt, hogy ráerőltessük másra a saját véleményünket.  – Ésszerű következtetéseken keresztül helyeseltetni a másikat, mígnem belátja, hogy mi a helyes. (Igen, Igen, Igen kimondatásával a másiknál)
-       Parancsolás helyett javaslat - Javaslatokat tenni, hogy a másik maga vonja le a következtetéseket, hogy mi lenne a helyes, amit cselekednie kellene.
-       Dicsérettel felvezetni az építő kritikát. – Így nem lesz olyan fájó. Elveszi az élét a mondanivalónak.
-       Saját hibáimat mondani elsőként és utána kitérni a másik vétkeire. – Így nem érzi magát egyedül bűnösként, nem érzi magát kitaszítottnak.
-       Közvetve felhívni mások figyelmét a hibákra.
-       Úgy közölni a mondandódat, hogy a másik büszkeségét ne sértse meg.„Ön igazán nem tehet arról, hogy ez a véleménye. Az Ön helyében az enyém is ez lenne.”
-       Ne tegyél túl a barátaidon. – Szerénynek maradni, hogy másokban ne támadjon irigység, ami megrontja a kapcsolatokat.
-       Együttérzés az emberek dolgaival kapcsolatban szintén bizalmat és barátságot eredményez.
-       „Pozitívan állni mindenkihez” – A jó hozzáállás másokhoz helyes cselekedetekre készteti az embereket. A rossz esetén pedig csak tovább romlik az emberek között a kapcsolat.
-       A szemléltetés a teljes siker. – Mondanivaló tárgyi megjelenítéssel, sokkal nagyobb hatást és megértést vált ki.
-       Versenyszellem felhasználása az emberek jobb teljesítménye érdekében.
-       Látszat megtartása. – Ha valaki nem válik be egy bizonyos terület vezetésében, kinevezni egy másik terület élére (még ha csak jelképes is az), ahol jól tud működni, mintsem lefokozni, ami elvenné tőle az önbecsülését.

http://mkh.valosag.net/index.php/temakoeroek/tudomany/3786-emberi-kapcsolatok-helyes-mkoedtetese

A Szónoklás Művészete Jegyzet egy könyvből...

A hatásos beszéd alapjai:
-céltudatos legyen az ember beszéd közben
- beszéd gyakorlása tömeg előtt, hogy kialakuljon a magabiztosság és megszűnjön a lámpaláz
- előre kell készülni a beszédekkel, hogy mit szeretne elmondani az ember
- saját szavainkkal kell előadni a mondandónkat és nem betanulni a szöveget
- összegyűjteni a gondolatokat a beszédhez és elrendezni őket
- letesztelni a beszédtémát baráti beszélgetések során
- lelkileg ráhangolódni a beszédre és pozitívan gondolkozni a kimeneteléről
- aki vidáman, magabiztosan viselkedik, az előbb-utóbb azzá is válik. Eljátszani a rettenthetetlent és idővel azzá is válsz.
- beszéd előtt mély lélegzet, hogy magabiztos legyen az ember és bírja szuflával a kezdeti nehézségeknél
- saját élményekről beszélni, mert az a hiteles:
- gyermekkor és neveltetés
- sikerek és kudarcok
- hobbi, kikapcsolódás
- speciális ismeretek
- különleges élmények
- hit és meggyőződés
- Olyan témát választani, amiben hisz az ember, lelkesíti, érdekli, személyes
- Izgalmasan tálalni a témát, hogy felkeltse a figyelmet
- Behatárolni a témát, hogy ne legyen terjengős a beszéd, mert úgy sem tudják az emberek követni
- Járatosnak és felkészültnek lenni a témában, ha bekérdeznének az embernek és gyorsan változtatnia kellene a mondandóján
- Használni beszéd közben sok példát:
- történetek a beszédben
- emberközeli történetek
- nevek használata
- részletezni: Ki? Mikor? Miért? Hol?
- párbeszéd használata
- szemléltetni hangutánzással, mozdulattal a cselekményt
Képszerű fogalmazás:
- tárgyak
- állatok
- növények
- férfiak
- asszonyok
- színek
- számok
- évszámok
- Energikus legyen a szónoklás: elevenség, hitelesség, lelkesedés. A hangszín, hangerő változtatgatásával érzelmeket, hangulatokat, figyelmet kiváltani.
- Olyan témát választani, amiben hisz az ember, lelkesíti, érdekli, személyes
- Lelkesen lépni a hallgatóság elé. Frissen, élénken mozogni még ha kezdetben nehéz is.
- Ne támaszkodjunk semminek. Fej felemelve.
- Parancsnokként viselkedni, hogy irányító tudjon lenni az ember
- Hangosan beszélni, hogy a hátsó sorokban is hallják. Közben gesztikulálni.
- Mondjon is az ember valamit, ne csak beszéljen!
- Fontos a nyelv tanult és helyes használata, hogy megértessük magunkkal
- Együttműködés a hallgatósággal: személyre szóló legyen a beszéd. Az érdekkörükről, róluk, gondjaikról, örömeikről, a bajaikra való segítségről szóljon az előadás. (Új helyen felmérni, hogy abban a közösségben, városban milyen az emberek élete, mi érinti őket.)
- Az embereket önmaguk érdekli:
- ranglétrán feljutás
- több pénzt keresni
- egészségüket hogyan őrizhetik meg
- hogyan ápolják a fogaikat, hogyan tisztálkodjanak
- hogyan hűsítsék magukat
- hogyan szerezzenek meg egy állást
- hogyan bánjanak egy beosztottal
- hogyan vásároljanak egy házat
- hogyan fejlesszék emlékezőtehetségüket
- Érdekli az embereket más emberek sorsa, történetei:
- élettapasztalataik
- hogyan lettek gazdagok
- hogy érték el céljaikat
- különböző élethelyzetek
- Dicsérni a hallgatóságot (igaz dicséret legyen)
- Azonosulni a hallgatósággal, azaz közéjük tartozás kifejezése
- Név szerint említeni embereket, mert örülnek neki
- Ők helyett az Önök használata. Az Önök néha lekezelő lehet. Helyette a mi előnyösebb
- Hallgatók bevonása:
- szemléltetésben segítségül hívni őket
- kérdezősködés
- kézfelemelés
- szavaztatás
- Szerénynek lenni, szerény szerepben tündökölni. A hencegés ellenszenvet vált ki. A szerénység bizalmat.
„Konfucius: Soha nem akarta elkápráztatni az embereket mindenre kiterjedő tudásával. Csupán fel akarta világosítani őket mindenre kiterjedő megértéssel.”
BESZÉD TÍPUSAI
  1. Rábeszélés, vagy mozgósítás
  2. Tájékoztatás
  3. Megnyerés, vagy meggyőzés
  4. Rögtönzött beszéd
  1. Rábeszélés, vagy mozgósítás:
  2. Példával, történettel kezdeni
  3. Elmondani utána a lényeget
  4. Előadni az érveket, hogy a hallgatókat milyen előnyök érik, ha rád hallgatnak
  1. Példával, történettel kezdeni:
- A példa egyetlen személyes élményre épüljön életre szóló tanulsággal
- Példánál a dolgok közepébe vágva kezdeni
- Lényegtelen részeket hanyagolni, lényegeseket részletezni
- Érzékletesen, színpadiasan, színész módjára előadni a történetet, hogy az előadó és a közönség is bele tudja élni magát
- A beszéd ¾-ét tegye ki ez a rész
b.     Elmondani utána a lényeget:
- Egyenesen kijelenteni, hogy mit szeretnél
- Tömören, pontosan fogalmazni
- Szemléletes felszólítás, ne általánosságban beszélj. „Cselekedjen hazafiként!” felszólítás helyett „Menjen el szavazni!”
- Tett megtételére kérni a hallgatóságot, ne csak elméleti, gondolati támogatásra
- Olyat kérni, ami könnyen teljesíthető és nem kerül nagy erőfeszítésbe.
- Határozott, meggyőző hangon elmondani a kérést. Azaz kiemelni a szövegből, úgy, mint az újságcikkekben a vastagon szedett címet.
- Zárásnál: a beszéd lassan a végéhez ér (őszintén, meggyőzően mondani ezt is)
c.      Előadni az érveket, hogy a hallgatókat milyen előnyök érik, ha rád hallgatnak:
- Tömören, takarékosan, tárgyi szemléltetés használata
-  Az érv kapcsolódjon ésszerűen a példához (Ha a beszéd a használt kocsik gazdaságosságáról szólt, akkor az érv is az anyagi előnyökről szóljon. Ne arról, hogy milyen szépek a régi autók.)
- Egy érvet hangsúlyozni, hogy egyértelmű legyen a beszéd.
  1. Tájékoztatás:
  2. - A témát a rendelkezésre álló időnek megfelelően behatárolni.
- Kerülni a csapongást a témakörök között, hogy ne legyen követhetetlen a beszéd.
  1. – Sorba állítani a gondolatokat és a beszéd gondolatmenetét felépíteni az idő, tér, okozatiság elve alapján.
  2. – Vázlatszerűen ismertetni, hogy milyen témaköröket fogunk érinteni. Beszéd közben pedig jelezni, mikor ugrunk új témára
  3. – Ismeretlent megmagyarázni egy ismert dologgal. Elvont fogalmat egy képesített példával érthetővé tenni (katalizátor kémiai tevékenységét egy virgonc gyerekhez hasonlítani, aki mindenféle csínyt és hatást kivált, de közben neki semmi bántódása nem esik).
  4. – Képpé alakítani az emberi léptékekkel követhetetlen méreteket, mértékeket. Alaszka 590 804 mérföld2. Az emberek nincsenek tisztában mekkora is. Ezért felsorolni, hogy nagyobb, mint több állam együttvéve.
  5. – Kerülni a szakkifejezéseket. Érthetetlenné lesz a beszéd az átlagembereknek. Úgy gondolkodj, mint egy bölcs, de úgy beszélj, mint egy egyszerű gyermek. – Gyermekek felfogó képességéhez alakítani a beszédet és az biztos, hogy mindenki számára érthető lesz. Ha szakszó szükséges, akkor előtte elmagyarázni, hogy mit is jelent.
  6. Fontos a képi szemléltetés (kép, tárgy, diagram), mert az agy jobban felfogja a képi ingereket (szemideg vastagabb a hallóidegnél). Egy kép többet mond 1000 szónál. Beszéd közben ábra használata esetén nagy és olvasható betűket használjunk. A kifejezéseket rövidítsük és beszéljünk a rajzolása és írása közben úgy, hogy gyakran hátrafordulunk a közönség felé. Használjunk pontos, egyszerű fogalmazást.
Szemléltető eszköz használata:
- A szemléltető eszközt, csak akkor vegye elő, mikor használni akarja
- Jól látható legyen az eszköz, hogy a hátsó sorból is jól lássák.
- Amíg beszél, soha ne adja körbe az eszközt
- Amikor használja az eszközt, emelje fel, hogy mindenki jó lássa.
- Egy mozgó szemléltetőeszköz 10 másikkal is felér a látványosság miatt.
- Beszéd közben ne az eszközt bámulja, hiszen a hallgatókkal akar kapcsolatot tartani az ember ilyenkor
- Ha már nincs rá szükség, akkor el kell rakni az eszközt.
- Ha a szemléltető eszköz alkalmas egy kis rejtelmesdire, akkor takarja le és ezzel kíváncsiságot és érdeklődést fog kelteni az emberekben. Beszéd közben fokozni a hangulatot, izgalmat és a kíváncsiságot azzal, hogy többször is kitérünk szóban arra, hogy valamit mutatni fog.
3. Megnyerés, vagy meggyőzés:
- Bizalomébresztés a hallgatóságban: Őszinte érzelmű igaz beszéd, hatásosabb minden hamis tanúnál.
- Igenlés kiváltása a tömegnél végül meggyőzéshez vezet. Azaz helyeslés elérése a közös pontokról, gondolatokról való beszélgetésnél, aztán fokozatosan, szépen terelni a témát a meggyőzendő dolgok irányába.
- Ne ellenkezzen a szónok a hallgatókkal, mert ellenállást vált ki a tömegnél.
- „Én ezt bizonyítom be” kifejezés szintén ellenérzést hoz létre. Helyette feltenni a bizonyítandó dologgal kapcsolatban kérdéseket és a közönséggel együtt keresni a válaszokat. Közben az előadó a tényeit tálalja és így az emberek sajátjuknak érezhetik a gondolatot, a következtetést. Tehát rávezetni a hallgatókat a meggyőzendő témára közvetetten.
- A legjobb érv, ami látszólag magyarázat.
- Tilos tévedéssel vádolni a közönséget, mert akkor az ellenállásuk makaccsá válik.
- Az én a fontos az embereknek és annak védelme.
Lelkesedés beszéd közben:
- érveknél az értelem helyett az érzelmekre hatás a fontosabb
- lelkesedésünk érzelmi, lelki szinten is ragadjon át a tömegre
- amilyen az előadó, olyan a hallgatóság is (ellensége, vidám, unalmas)
- éreztetni a közönséggel, hogy tiszteli s becsüli őket az előadó. A tiszteletlen előadó becsődöl a mondandójával
- barátságosan kezdeni a beszédet: a közös alapokat hangsúlyozása és az mentén az új gondolatok elültetése az embereknél
- barátságosság megtartása, hogy ne legyen ellentét
4. Rögtönzött beszéd
- ezt is gyakorolni kell, mert gyakran van rá szükség
gyakorlat:
- találomra 1 percet beszélni különböző témákról. Így rájövünk, hogy tudunk rögtönözni és kialakul a magabiztosság.
- Az egyik ember elkezd egy történetet, a többi pedig folytatja egyesével
- rögtönzött beszédnél is történettel kezdeni. Így megszűnik a szorongás és a példa felkelti a hallgatóság figyelmét.
- élénk határozott gesztikulálás, testmozdulatok használata, hogy a figyelmet megragadja
- Itt és most: beszélni a közönségről, az alkalomról és a részleteiről, öröm kifejtése a helyzetről
- mondjon is valamit az előadó, ne csak beszéljen: egy központi gondolat köré építse fel a mondanivalóját
AZ ELŐADÁSMÓD
- Gyakorlással önbizalom alakul ki
- Önmagunkat adni, mert a színjáték visszataszító
- Társalogni a hallgatósággal, hogy a kapcsolat meglegyen és érezzék az üzenetét az előadónak: kérdést, szavaztatást intézni a közönség felé
- természetesnek lenni, mint egy hétköznapi beszélgetésben
- edzeni a hangerőt, hangsúlyváltásokat, hangképzést
MÁSOK BESZÉDÉNEK FELVEZETÉSE
TJE formula = Téma + Jelentőség + Előadó
Tartalmazza: ki, miről, milyen jogon tart előadást, beszédet.
- Fontos, hogy miért érdekes a közönség számára az előadás: Kérdésekkel kíváncsiságot kelteni, a válasz pedig az előadásban lesz…
- Szónok kimagasló eredményeiről beszélni
- Pontosan utánajárni a fenti három pont részleteinek, hogy ne kerüljön kellemetlen helyzetbe a pontatlan adatok miatt az ember. Az előadó nevét pedig a legvégén említeni a felvezetés lezárásaként. Úgy, hogy szünetet tart a név előtt. Majd pedig hangosan, tagolva, a közönség felé fordulva kimondani.
- Lelkesen, hogy lelkesedjen az előadásért a közönség.
- Pozitívan, jóindulatúan, kerülve a káros vicceket, megjegyzéseket
Díjátadás:
  1. Mondjuk el, hogy miért tüntetnek ki valakit
  2. Szóljunk arról, hogy a kitüntetett élete miért lehet érdekes a közönség számára
  3. Mondjuk el, hogy ez a kitüntetés milyen nagy megtiszteltetést jelent és hogy a hallgatóság milyen barátságos érzésekkel viseltetik a kitüntetett iránt.
  4. Gratuláljunk név szerint a kitüntetettnek és fejezzük ki jókívánságunkat a jövőre nézve.
Díjátvétel:
  1. Mondjunk őszinte köszönetet a hallgatóságnak
  2. Beszéljünk azok érdemeiről, akik segítettek nekünk: a társaink, a beosztottaink, a barátaink és a család érdeméről.
  3. Szóljunk arról, hogy mit jelent számunkra a kitüntetés. bontsuk ki, mutassuk meg a közönségnek. Mondjuk el nekik, hogy milyen hasznos, vagy szép, s hogy miképp fogjuk használni.
  4. Fejezzük ki még egyszer őszinte hálánkat.
HOSSZABB BESZÉD FELÉPÍTÉSE
- Tervezni a beszédet: „A hadvezetés olyan tudomány, amelyben semmi sem sikerülhet, ami nincs kiszámítva és végig gondolva.” Napóleon
1. Figyelem felkeltése:
- a bevezető lebilincselő legyen: egy történet, egy érzelmi megrázkódtatás, egy élettapasztalat
- keltsen kíváncsiságot, várakozást
- ismertetni egy döbbenetes tényt. Ne legyen túl durva a kezdés (pl.: pisztollyal a plafonba lő)
- kézfelemeléssel kezdeni. Előtte tisztázni velük, hogy szavaztatás lesz
- megígérni nekik, hogy a beszéd hozzá segíti ahhoz, amire vágynak
- szemléltető eszköz használata. Egy tárgy figyelemfelkeltő lehet.
2. Kerülni az ellenszenv keltését:
- kerülni a mentegetőzést, hogy nem készültünk fel
- nem szabad kezdeni viccel és mulatságos történettel (magunk kifigurázása egy történet keretében még bele fér)
3. Fő gondolatok alátámasztása:
- egy példával, egy történettel
- statisztikával
- szakértői véleménnyel. Fontos, hogy hiteles és elfogadott szakértőtől származzon
- szemléltető eszközökkel
- legyen valami kézzelfogható dologhoz viszonyítva az esetlegesen elvont téma
4. Tettekre buzdítás:
- beszéd befejezése a legfontosabb dolog
hiba: „Ennyit akartam mondani. Be is fejeztem.”
- Összegezni: Egy mondatban, bekezdésben összefoglalni a teljes előadás tartalmát és, hogy mit érdemes tennünk. Milyen hatásos eredményekkel jár a megtételük.
- Tettekre serkenteni: Kérni, hogy adakozzanak, csatlakozzanak, szavazzanak, írjanak, telefonáljanak, vásároljanak, bojkottáljanak, iratkozzanak fel, nyomozzák ki, fizessék be.
- Pontosan kérni, amit szeretnénk tőlük a nagy általánosságok helyett

http://mkh.valosag.net/index.php/temakoeroek/tudomany/3785-a-szonoklas-mveszete