2021. december 1., szerda

Új-Zéland és a maorik tánca Nemzetgyilkos Jacinda Ardern zsarnoksága ellen

Az újságíró, Del Bigtree, interjút készít Brian Tamaki új-zélandi politikai vezetővel és aktivistával, aki elmondja, hogy a haka, a maorik, az új-zélandi őslakosok harci tánca a szellem, a lélek és a szív nagyon erőteljes kifejezője, és az évnek ebben az időszakában ez az érzés jelen van. Új-Zélandon nem adjuk fel, nekünk sikerülni fog!

Richard Boutry: apartheidje az oltatlanoknak, önmagát ismétli a történelem

Richard Boutry, az Une TV francia újságírója elmondja, hogy már több országban megkezdődött a visszaszámlálás, folytatódik az oltatlanok elleni apartheid, a világ két részre szakad, és, rövid híreket közöl Európából is: Franciaországban 3-ik dózis a terhes nőknek; Görögországban a templomok és a zárt terek bezárulnak az oltatlanok előtt, vagy ott van Gibraltár, ahol az esetek száma növekszik, bár a lakosság 100%-a be van oltva.

Riccardo Bosi volt alezredes: Ausztráliába visszatérhet a halálbüntetés

Riccardo Bosi alezredes, az AUSTRALIAONE országos vezetője felidézi a nürnbergi pereket, és arra figyelmezteti a sajtót, a politikusokat, a hadsereget, és a vallási vezetőket..., hogy nyilvánosan vonuljanak vissza, mert októbertől nem lesz többé amnesztia, és megszűnik a védettségük.

Heiko Schöning: A világjárvány csalás, mondj nemet a techno-maffiára!

SÜRGŐS FELHÍVÁS! Kérjük, hogy valamennyiünk érdekében a lehető legszélesebb körben terjesszék ezeket a videókat családtagjaik és ismerőseik között, mert súlyos veszélyben vagyunk egy orvosi-társadalmi zsarnokság uralma alatt, melynek célja, hogy elpusztítsa az emberiséget.

Dr. Heiko Schöning "Game Over" című könyvéről beszél, amelyben elmondja, hogy a "koronavírus" csak egy trükk, egy csalás, és most mindannyiunknak össze kell fognunk és nemet kell mondanunk a maffiára, mert veszélyben van az életünk és a családunk élete is.

Dr. Peter McCullough világhírű kardiológus a COVID-19 vakcina reakcióinak bizonyítottan pusztító ártalmairól beszél, különösen a fiatalok esetében.

Theresa Long: A vakcina nagyobb veszélyt jelent a katonákra, mint maga a virus

Theresa Long alezredes az amerikai hadseregtől azzal a váddal él, hogy a Covid vakcina nagyobb veszélyt jelent a katonák egészségére és a katonai készenlétre, mint maga a vírus, és hogy a katonákat minden orvosi etika nélkül "laboratóriumi patkányokként" kezelik.

Hírességek szenvednek az oltás káros hatásaitól és halnak meg utána - V. rész

SÜRGŐS FELHÍVÁS! Kérjük, hogy valamennyiünk érdekében a lehető legszélesebb körben terjesszék ezeket a videókat családtagjaik és ismerőseik között, mert súlyos veszélyben vagyunk egy orvosi-társadalmi zsarnokság uralma alatt, melynek célja, hogy elpusztítsa az emberiséget.

Egyre több, a vakcinákból származó káros hatás éri a politikusokat, sportolókat, színészeket, újságírókat, énekeseket és még sokakat, olyan hatásokkal, mint szívburokgyulladás, ájulás, vérrögök, tüdőembólia, szívroham, és sokan meghalnak. A legsúlyosabb dolog az, hogy a média cenzúrázza és eltitkolja. De eljön majd az idő, amikor olyan sokan halnak meg, hogy nem fogják tudni eltussolni.

Karton ételek a szupermarketekben és vakcina átnevelő táborok az USÁ-ban

A teherautó-vezetők oltásmegtagadása ellátási gondokat okoz, és az üres szupermarketek polcait nagy kartontáblákkal álcázzák. Azokat az embereket, akik nem akarják beoltatni magukat, a központokban felvilágosítják és tanácsokkal látják el, hogy járuljanak hozzá az oltáshoz.

SZLOVÉNIA: Egy 20 éves nő halálesete miatt függesztették fel az egyadagos oltást

 

Szlovéniában végleg felfüggeszthetik a Johnson & Johnson leányvállalata, a Janssen koronavírus elleni egyadagos oltásának alkalmazását, miután kiderült, hogy összefüggés van egy haláleset és a vakcina használata között – jelentette be Janez Poklukar egészségügyi miniszter kedden, hozzátéve, hogy a vakcinát a jövőben csak „kifejezett kérésre” adják be.

Poklukar az MTI beszámolója szerint azt mondta, a haláleset kivizsgálására külön szakmai bizottságot hoztak létre, amely mostanra igazolta, hogy összefüggés volt szeptemberben egy 20 éves nő halála és a Janssen-vakcina alkalmazása között. Az öttagú bizottság, amelynek egy neurológus, egy virológus, egy belgyógyász, egy gyógyszerész és egy járványügyi szakember is tagja volt, megállapította, hogy

a fiatal nőnél a vakcina belső vérzéshez vezető immuntrombocitopéniát váltott ki. Ez a véralvadást elősegítő vérlemezkék, a trombociták számának veszélyes mértékű csökkenésével jár, ami miatt a vér nem tud megalvadni. A halál oka trombotikus stroke, azaz agyvérzés volt.

„A 20 éves nőnek korábban nem volt olyan betegsége, amely befolyásolhatta volna a tünetek megjelenését az oltás után” – mondta Zoran Simonovic, a bizottság koordinátora.

Szlovéniában a terhes nők kivételével minden felnőttnek elérhető volt a Janssen-vakcina, és eddig 120 ezer embert oltottak be vele. A fiatal nő esete a második az országban, amelyben összefüggésbe hozható a vérrögképződés a vakcinával. Egy másik fiatal nőnél is súlyos mellékhatások alakultak ki az oltás után, de időben kapott orvosi ellátást, így felépült.

Bár a döntés friss, valójában nem új mellékhatásról van szó. Az AstraZeneca-vakcinához és a Szputnyik V-hez hasonlóan vektorvírus alapú Janssen-vakcináról már hónapok óta több komoly, de ritka mellékhatás is ismert, ezek a vakcinákról szóló legfontosabb tudnivalókat összegző cikkünkben is megtalálhatók: Április közepén az AstraZenecáé után a Janssen vakcinájával kapcsolatban is felmerült, hogy ritka esetekben alacsony vérlemezkeszámmal járó vérrögképződést (TTS) okozhat. Az Európai Gyógyszerügynökség szerint valóban lehet összefüggés, és ezt mellékhatásként is fel kell tüntetni az oltóanyagnál, de nagyon ritka jelenségről van szó, és a vakcina haszna továbbra is messze meghaladja az ezzel járó kockázatot.

Júliusban a Guillain-Barré-szindróma nevű, ritka ideggyulladásos betegség is bekerült a mellékhatások közé, októberben pedig a vénás tromboembóliát (VTE) és az immuntrombocitopéniát (ITP) is felvették a ritka mellékhatások közé – ez utóbbi az, amelynek az előfordulását most a szlovéniai vizsgálat a vakcinához kötötte.

A Janssen-vakcina magyar nyelvű alkalmazási előírásában erről ez olvasható: „Nagyon ritkán nagyon alacsony vérlemezkeszámmal járó immunthrombocytopenia eseteiről számoltak be a COVID-19 Vaccine Janssen beadását követően, rendszerint az oltást követő első négy héten belül. Előfordultak vérzéssel járó, valamint halálos kimenetelű esetek is. Ezen esetek némelyike olyan egyéneknél fordult elő, akiknek az anamnézisében immunthrombocytopenia (ITP) szerepelt. Ha az egyén anamnézisében ITP szerepel, figyelembe kell venni az alacsony thrombocytaszám kialakulásának kockázatát a vakcina beadása előtt, és a vakcináció után javasolt a vérlemezkeszám rendszeres ellenőrzése. Az egészségügyi szakembereknek figyelniük kell a thromboembolia és/vagy a thrombocytopenia jeleire és tüneteire. Az oltottakat figyelmeztetni kell, hogy azonnal forduljanak orvoshoz, ha nehézlégzést, mellkasi fájdalmat, lábfájdalmat, lábduzzanatot vagy tartós hasi fájdalmat tapasztalnak az oltást követően. Azoknak is azonnal orvoshoz kell fordulniuk, akik neurológiai tüneteket tapasztalnak, beleértve az oltás után jelentkező súlyos vagy tartós fejfájást, görcsrohamokat, mentális állapotváltozást vagy homályos látást, vagy a néhány nappal az oltás után jelentkező pontszerű vérzést (petechia), ha az nem az oltás helyén alakul ki. Akiknél a Covid-19 Vaccine Janssennel való oltást követő három héten belül thrombocytopeniát állapítanak meg, ki kell vizsgálni a thrombosis jeleit keresve. Hasonlóképpen, azokat az egyéneket is vizsgálni kell thrombocytopenia tekintetében, akiknél thrombosis alakul ki az oltást követő három héten belül.”

Forrás: PHARMINDEX Online

USA bíró 10 államban megszüntette az EÜ dolgozók oltási kötelezettségét

 

Matthew Schelp amerikai szövetségi bíró 10 államra kiterjedően megszüntette (blocked) az egészségügyi dolgozók Biden elnök által elrendelt kötelező oltását.

Missouri állam mint felperes (plaintiff) sikeresen megtámadta kilenc másik állam (Alaska, Arkansas, Iowa, Kansas, Nebraska, New Hampshire, North Dakota, South Dakota és Wyoming) képviseletében Biden elnöknek és kormányának most törvényen kívül helyezett kötelező oltási rendelkezését. Az alperesek Joe Biden és kormánya voltak.

A per 32 oldalas anyagában (alább) található indoklás szerint az USA szövetségi bírája egyértelműen azon egészségügyi intézmények javára döntött, amelyek oltatlan alkalmazottakkal, személyzettel, gyakornokokkal, szakorvos jelöltekkel, hallgatókkal, diákokkal, önkéntesekkel és vállalkozókkal látják el kötelezettségeiket ahelyett, hogy két légből kapott és elhamarkodott elnöki dötés nemkívánatos következményei között sodródjanak, melyek, 1, hogy nem megfelelő ellátást nyújtanak, vagy 2, hogy egészségügyi ellátást egyáltalán nem nyújtanak.

Érdemes az alábbi híranyagot is áttekinteni, lefordítani, ahol további fontos részletek ismerhetőek meg a Biden kormány intézkedését megszüntető bírói döntés mögött.

https://atg.sd.gov/docs/CMS%20Injunction%2011.29.2021.pdf

https://www.foxnews.com/politics/judge-blocks-biden-vaccine-mandate-for-health-care-workers-in-ten-states

2021. december 15-ig oltás felvételére kötelezettek teendői , ha nem akarják felvenni a Fenevad bélyegét

 

2021. 11. 01-én lépett hatályba az 599/2021. (X.28) Korm. rendelete, amelyben jogot adtak a munkáltatóknak, illetve némelyiket arra kötelezték, hogy azokat a munkavállalókat, akik nem vették fel még a SARS-CoV-2 koronavírus elleni védőoltást, az oltás felvételére kötelezzék.

Az 599/2021. (X.28) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdés a.) pontja alpontja értelmében azok a foglalkoztatottak, akik munkavégzésük során ügyfelekkel rendszeresen találkoznak egydózisú oltóanyag esetén a védőoltást, kétdózisú oltóanyag esetén a védőoltás első dózisát 2021. december 15. napjáig  köteles felvenni, azok akik munkájuk során ügyfelekkel rendszeresen nem találkoznak 2022. január 31. napjáig kötelesek azt felvenni.

A rendelet alapján a munkáltató állapítja meg, hogy a foglalkoztatott mely csoportba tartozik, azonban arra nem nyújt segítséget, hogy kit tekinthetünk ügyfélnek, melyre tekintettel a jogszabályok alapján érvényes fogalom az irányadó.

Az ügyfél fogalmát az államigazgatási eljárásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban: Ákr.) 10. §-a fogalmazza meg, amely fogalom közigazgatási hatósági eljárásokban ismert fogalom, melyre tekintettel ügyfelekkel csak az foglalkozik, aki közigazgatási hatósági ügyeket folytat le!

Ha a jogszabályok általi fogalmat használjuk –s miért ne azt használnánk-, akkor pl. a pedagógusok munkaköréből kifolyólag közigazgatási hatósági eljárások lefolytatására nem jogosultak, melyre tekintettel munkavégzése során ügyfelekkel rendszeresen soha nem találkoznak, így a Rendelet értelmében csak 2022. január 31-ig köteles felvenni az oltást, így amennyiben a munkáltató 2021.12.15-ei határidőt szabott meg, az mindenképpen jogszabálysértő és az idő előtti felhívás, a jogellenes keresetkiesés miatt külön is perelhető!

A fentiek alapján jogszerűen csak az kötelezhető az oltás 2021. december 15-ei felvételére, aki munkakörében adódóan az Ákr. alapján közigazgatási hatósági ügyeket folytat le, de ők is csak akkor, ha munkavégzése során az ügyfelekkel rendszeresen találkozik. A rendszeresség tartalma sem ismert a Rendelet alapján, de úgy gondolom, hogy akinek heti rendszerességgel van ügyfélfogadási ideje, azok ide sorolhatók.

2021. november 15-ig a munkáltatónak tájékoztatni kellett a foglalkoztatottat, hogy megállapítása szerint az mely határidőig köteles az oltás felvételére! A fentiek alapján látható, hogy előfordulhat, hogy azt munkáltató jogszerűtlenül állapította meg, amely miatt munkaügyi per nyerhető!

Itt kívánom elmondani, hogy jelen pillanatban minden oltásra kötelezett foglalkoztatnak, aki az önrendelkezési jogával élve, az oltást nem kívánja felvenni, érdekében áll a munkaügyi per elindítása, s úgy tűnik, hogy 2021. december 15-e után lényegében minden munkáltató intézkedéssel szemben indokolt a per indítása tekintettel arra, hogy az oltás felvételét a jogalkotó munkaköri kötelezettségként határozta meg, melyre tekintettel az oltás felvételének a határidőben történő felvételének az elmaradása munkavállalói kötelezettségszegésnek minősül!

A munkatörvénykönyvről szóló 2012. évi I. törvény 287. §. (5) bekezdése alapján munkavállaló kötelezettségszegése miatt alkalmazott jogkövetkezménye miatt benyújtott keresetlevélnek halasztó hatálya van!

Mit is jelet ez? Ha keresetet indít a munkavállaló a munkáltató 2021. december 15-e után részére átadott oltás felvételére való kötelezés ellen, akkor a munkaügyi per ideje alatt az oltás felvétele alól lényegében a jogszabályi rendelkezések alapján mentesül, amelyről a bíró a munkáltatót azonnali jogvédelem kérése esetén soron kívül köteles tájékoztatni!

A kereset benyújtásának halasztó hatálya van a munkáltató által elrendelt fizetés nélküli, vagy illetmény nélküli szabadságra is, ami annyit jelent, hogy a munkaügyi per alatt a fizetés nélküli szabadság elrendelése ellenére a munkáltató köteles a foglalkoztatottat foglalkoztatni és fizetést adni!

Egy munkaügyi per során vitatható a Rendelet alkotmányossága, kezdeményezhető a bírótól, hogy a Rendeletet utólagos normakontrollra küldje meg az Alkotmánybíróságra. A per során vitatható az, hogy védettség ellenére miért kötelezik az oltás felvételére a felperest, az orvos kihallgatása kezdeményezhető, akinek nyilatkoznia kell, hogy kisebb-nagyobb kockázati elemzést a foglalkoztatott megkeresése ellenére miért nem végezte el, a foglalkoztatott kérésére miért nem reagált, a Népegészségügytől teljesen független orvosszakértő kirendelése is kezdeményezhető, aki nyilatkozhat arról, hogy a Magyarországon forgalomban lévő oltások védőoltásoknak tekinthetőek-e, azok kísérleti szakban vannak-e, betegségen természetes úton átesett foglalkoztatott meddig rendelkezik védettséggel, az ilyen személy részére egészségügyileg mi jelent nagyobb kockázatot, az oltás felvétele, vagy annak elmaradása, stb.

A fentiek alapján egy munkaügyi per, főleg az első perek hónapokig elhúzódhat, s átalakulhatnak mintaperré, akkor a bíróság elrendelheti, hogy a perköltséget az Állam viselje, a többi per azidáig felfüggesztésre kerül, azaz a halasztó hatály él!

Akik a keresetlevelüket benyújtották, a per ideje alatt dolgozhatnak és fizetés kapnak, akik nem nyújtották be a keresetet, azoknak meg kell kezdeniük a fizetés nélküli szabadságot és fizetés nélkül kell kivárniuk az Alkotmánybíróság döntését, akinek a döntés kimondására nincs törvényi kötelezettsége, a jogszabály csak úgy rendelkezik, hogy ésszerű határidőn belül köteles dönteni.

A munkaügyi per költségei:

  • Ügyvéd fogadása nem kötelező, így a munkavállaló maga is perelhet.

Ha a munkavállalók összefognak és pertársaságot alkotnak, ügyvédet közösen fogadnak, akkor az ügyvédi költségen spórolhatnak. Ügyvédek díja változó lehet.

  • Illeték:
  • Az oltás felvételére való kötelezés elleni per meg nem határozható pertárgy értékű, amely per illetéke 10.000 Ft,
  • Fizetésnélküli szabadság elrendelése elleni per esetén vitás, hogy megállapítható-e a pertárgy értéke, hiszen a jövedelem kiesés pontos összege a felperestől független körülmények miatt előre nem állapítható meg, hiszen egy éves jövedelem kiesés csak akkor várható, ha a veszélyhelyzetet addig fenn tartják, s a Rendelet addig érvényben marad, továbbá az se biztos, hogy nem-e a munkavállaló gondolja meg magát, s időközben oltakozik. A legrosszabb esetben 1 évi jövedelem 6 %-a a fizetendő illeték, azonban az illetéket előre nem kell kifizetni, pernyertesség esetén az az államot, vagy a munkáltató terheli, a 73/2009. (XII. 22.) IRM rendelet 1. §-a alapján pervesztesség esetén is csak akkor kell kifizetni a fenti illetéket, ha a munkavállaló a per által érintett munkaviszonyból származó bruttó havi átlagkeresete a keresetlevél benyújtásakor meghaladta - a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett, a kereset benyújtása szerinti időpontot megelőző második év nemzetgazdasági bruttó havi átlagkeresetének kétszeresét. A 2021-ben benyújtott kereset esetén pervesztesség esetén akkor kell fizetni, ha a munkavállaló havi jövedelme a kereset benyújtásakor meghaladta a bruttó 356.286 Ftx2, azaz 572 Ft-ot, a 2022-ben benyújtott kereset esetén akkor, ha a munkavállaló havi jövedelme meghaladta a bruttó 391.094 Ftx2, azaz 782.188 Ft-ot!
  • Tekintettel arra, hogy 2021. december 15-e után keletkezik a munkáltatói felhívás, a kereset benyújtására van lehetőség 2021-ben és 2022-ben is, hiszen a kereset benyújtására 30 nap áll a rendelkezésre! Ezen körülményt érdemes előre mérlegelni! Kinek hogyan alakult a jövedelme, érdemes-e 2021-ben pert indítani, vagy 2022-re érdemes áttolni?!
  • Egyéb költségek:
  • orvos meghallgatása esetén az útiköltségének a megtérítését kérheti
  • esetlegesen orvosszakértő kirendelése esetén szakértői díj
  • alperes ügyvédi költsége

A per során megelőlegezni csak az útiköltséget és a szakértő díját kell – ha nem alakul át mintaperré – az alperes ügyvédi költségét csak pervesztesség esetén kell, pernyertesség esetén mindent a munkáltató, vagy az állam fizet!

Rendőrökre, honvédekre, pénzügyőrökre vonatkozó eltérések!

Rendőrök, honvédek, pénzügyőrök munkaügyi perre nem a munkatörvénykönyvről szóló 2012. évi 1. tv. hatálya alá tartozik, hanem a közigazgatási perrentartásról szóló 2017. évi I. törvény hatálya alá, amely alapján a keresetnek a törvény eltérő rendelkezése hiányában nincs halasztó hatálya, s sajnos nem találtam olyan törvényi rendelkezést, amely alapján a halasztó hatály kötelező lenne, azonban a Kp. 52. §. (1) bekezdés alapján kérelemre a bíró elrendelheti a halasztó hatályt. Tekintettel arra, hogy oltás felvételére való kötelezésről van szó, ami egy olyan egészségügyi beavatkozás, amit nem lehet meg nem történné tenni, az eredeti állapot nem állítható helyre, az AB által kiadott iránymutatás alapján az oltásos perekben a halasztó hatályt a bíróságok kérésre megadják!

A munkaügyi per kockázattal és költségekkel járhat, de jelen pillanatban óriási előnye, hogy a per alatt nem kezdődik meg a fizetés nélküli szabadság, azokkal szemben, akik nem indítanak pert, hónapokig lesz munkájuk és fizetésük, így ha összeadják a több havi jövedelmüket, meg az esetleges anyagi kockázatot, akkor a per felé billenhet a mérleg! Hivatásosok esetén 2022. március hónapban várható a fegyverpénz kifizetése, amelyet előrejelzés alapján nem kapnak azok, akik oltatlanságuk miatt fizetésnélküli szabadságon vannak. Per esetén valószínűleg nem lesznek fizetésnélküli szabadságon, így a fegyverpénztől sem esnek el.

A sikeres per érdekében azonban most, az utolsó pillanatokban mindent meg kell tenni!

  • Nagyon fontos, hogy a mentesség megadásra jogosult orvos írásban meg legyen keresve! Aki eddig még nem kereste meg, az most soron kívül tegye meg tértivevényesen, vagy menyjen be személyesen és vettesse át vele! (minta mellékelve)
  • Az orvosok jelenleg valamiért ódzkodnak a mentesség kiadásától, kisebb kockázatnak vélik a maguk szempontjából a mentességet igazoló orvosi vélemény kiadásának a hallgatólagos megtagadását. A per során fontos, hogy igazolni lehessen, hogy a felperes mindent megtett annak érdekében, hogy orvosi véleményt beszerezzen. Jelenleg oltási hetet tartanak, azaz bárki bejelentkezés nélkül megjelenhet egy oltóponton és felveheti az oltást, de a háziorvosnál is. Az Állam a Rendelettel az oltás felvételére kötelezte a munkavállalókat, azonban nem tisztázta az oltás utáni eseményekért való felelősség kérdését! Orvosi ellenjavallatnak felelhet meg, ha bemennek az oltóközpontba, háziorvoshoz, s közlik az orvossal, hogy Állami, munkáltatói kötelezés alapján oltásra kötelezettek, így az önkéntességre vonatkozó beegyező, valamint a következményekre vonatkozó perről való lemondó nyilatkozatot nem hajlandóak aláírni, így az olthatóság megítélésének a helyessége az oltóorvos felelőssége, amennyiben a felelősséget nem kívánja vállalni, akkor legyen szíves arról igazolást adni, hogy az oltóponton megjelent az oltás felvétele céljából, de az orvos a beegyező nyilatkozat megtagadása miatt, az oltás beadása miatti felelősséget, annak bizonytalansága miatt nem kívánja vállalni, így az oltás beadását mellőzte. Ezen irat igazolhatja, hogy az oltás beadása az orvosi vélemény alapján a munkavállaló egészségét károsan befolyásolhatja, azaz az oltást egészségügyi okok miatt nem vette fel!
  • December 15-e után a munkáltatónak megnyílik egy határidőhöz nem kötött joga arra, hogy felhívja a munkavállalót arra, hogy 5 napon belül igazolja az oltás felvételét, vagy orvosi szakvéleménnyel igazolja az ellenjavallatot! Amennyiben a munkáltató nem hívja fel a foglalkoztatottat az igazolásra, akkor az oltatlanság semmilyen jogkövetkezménnyel nem jár! A felhívás tényét vita esetén a munkáltatónak kell igazolni! A jogszabály azt nem írja elő, hogy írásban kell történnie a felszólításnak, de a munkatörvény 22. §. (1) bekezdése alapján, ha a munkavállaló kéri az írásbeliséget, akkor a munkáltató köteles azt írásba foglalni, így annak megtagadása a hatályát halasztja! Nagyon sok időt lehet nyerni az írásbeliség kérésével, valamint elektronikus, vagy postai megküldés esetén, ha a felhívást nem vesszük azonnal kézbe, azonban ez csak akkor célszerű alkalmazni, ha nem akarunk perelni! Ha perelni akarunk, akkor a posta útján megküldött munkáltatói iratot később is fel lehet venni, de elektronikus megküldés esetén azt minél hamarabb fel kell venni, mert az lényegében a megküldés pillanatában közöltnek tekinthető, s közléstől számolják a kereset indítására nyitva álló 30 napos határidőt, így ilyen esetben az átvétel elhúzásával lényegében a per megindítására nyitva álló időt csökkentjük!
  • A munkáltatói küldemény felvételének a teljes megtagadását nem ajánlom, mert az az átvétel megtagadása esetén, a megtagadás pillanatában úgy hatályosul, hogy azt se lehet tudni, hogy pontosan mi van benne, esetleg az jogszabálysértő-e, ráadásul a közlés időpontja vita esetén azaz az időpont, amikor a munkavállaló az átvételt megtagadta!
  • Akinek munkaviszonya alapján, a munkáltatói intézkedéssel szemben panasz joga van (pl. rendőrök) azoknak a per megindítása előtt a panaszra nyitva álló határidő alatt szolgálati panaszt kell benyújtania! A szolgálati panasznak az oltás felvételére való kötelezés végrehajtására halasztó hatálya van!
  • Az a tapasztalat, hogy a munkáltató nem kíván kétszeres felhívást alkalmazni, a 2021. december 15-e után esedékes felhívást már belefogalmazta a 2021. november 15-ig megküldött tájékoztató levelébe, így azt gondolja, hogy 2021. november 16-án már jogában áll a 15 nap határidő kitűzésére. Munkaügyi per során ez is támadható, de pont ezért fontos, hogy az iratok át legyenek véve és tudjuk, hogy mit tartalmaznak!
  • Aki bizonytalan, s perelni akar, annak javasolt minél hamarabb ügyvédet keresni, hogy 16-a után 30 napon belül az esetleges keresetet be lehessen nyújtani.

Mindenkinek sok erőt és kitartást!

Dr. Dora Márta

Mennyit számít 15 ezer magyar pedagógus?

 

A pedagógusok mintegy 90 százaléka kapott már legalább egy oltást – közölte a Népszava megkeresésére az Emberi Erőforrások Minisztériuma. Vagyis kb. 15 ezren lehetnek azok, akik nincsenek beoltva - hiszen 150 ezer pedagógus van az országban,.

Arányuk az elmúlt hetekben nem csökkent számottevően, annak ellenére sem, hogy az állami oktatási-nevelési intézményekben kötelezővé tették az oltást, melynek felvételére december 15-ig van idejük az érintetteknek.

A Nemzeti Pedagógus Kar (NPK) nem reprezentatív felmérése korábban azt mutatta, hogy az általuk vizsgált 1500 intézményben mintegy ötezer pedagógus nincs beoltva, közülük háromezren pedig nem is tervezik felvenni a vakcinát,annak ellenére sem, hogy kötelezővé tették számukra az oltást.

Leigh Dundas, az oltatlanok ellenállása és az ellátási lánc megszakítása

Del Bigtree interjúja Leigh Dundas ügyvéddel, aki elmagyarázza, hogy az ellátási láncot irányítók 4 napos sztrájkjának kettős célja van: megmutatni a munkaadónak, hogy meg kell védenie a munkavállalót, és megmutatni Bidennek, hogy az USA nem működik az emberek együttműködése nélkül.