Sorozatos szabotázskísérleteknek
van kitéve a budapesti tömegközlekedés, ezek közül több próbálkozás
sikerrel is járt. Ezúttal is azt megelőzően zajlik zavarkeltés, hogy
valaki külföldről fizetett szervezetek tüntetéseivel akar nyomást
gyakorolni a kormányra.
A fenti képen látható lángoló
autóbusznak látszólag semmi köze a Budapesten most zajló zavarkeltéshez
és szabotázskísérletekhez. Ez egy Budapesten, 2015. februárban kigyulladt járat
(ami nem szabotázs eredményeként gyulladt ki). Az esetre amiatt
érdemes visszatekinteni, mert ezáltal válik tisztán láthatóvá, hogy a
napjainkban zajló szabotázskísérleteknek nagyon is politikai motivációja
van.
Erről a 2015-ben lángoló autóbuszról
készült fotók mutatják, hogy Budapesten a tömegközlekedéssel történtek
már durvább dolgok, mint egy rosszul záródó ajtó, vagy egy rosszul
működő jegyértékesítés. Az utóbbi évek során több alkalommal gyulladtak
ki és égtek le járatok technikai hiba miatt. Ezekben az esetekben
mégsem kezdett a sajtó összehangolt lejárató-kampányt a gyártó ellen.
Nem olvashattuk kétnaponta a liberális sajtóban, hogy ne vegyünk több
autóbuszt török cégtől, vagy a jövőben lehetőleg ne legyen
Magyarországon autóbuszgyártás. Nem volt olyan időszak, amikor minden
egyes liberális sajtóorgánum hónapokon át egy kiégett busz gyártójával
akart azonnal szerződést bontani.
Amiatt fontos ezt hangsúlyozni, mert a
rosszul záródó metróajtók miatt viszont minden másnap címlapra kerül,
hogy nem kellett volna egy bizonyos céggel felújíttatni a
metrókocsikat.
Egy kiégett autóbusz miatt nem volt szisztematikus lejáratókampány – egy rosszul záródó metróajtó miatt viszont van.
Ebből válik egyértelművé, hogy utóbbi
esetben nem az utasok biztonságáért aggódnak ezek a lelkes humanisták,
hanem valaki eseti jelleggel, politikai motivációból utasítja őket a
mocskolódásra.
Ráadásul nem is egyedülálló, nem pusztán önmagáért való ez a mocskolódás. Nemrég a Magyar Idők napilap beszámolójából kiderült,
hogy a budapesti tömegközlekedés ellen összehangolt
szabotázskísérletek zajlanak. E szerint három hullámban érte támadás a
BKK online jegyrendszerét, melynek köszönhetően zavar mutatkozott annak
működésében – végül le kellett állítani a szolgáltatást.
Tarlós István, Budapest főpolgármestere
pedig a 3-as metróban történt zavarok kapcsán nyilatkozva mondta azt,
hogy “koncepció van a történések mögött”, vagyis egyfajta összehangolt
szabotázskísérlet zajlik, melynek célja a budapesti tömegközlekedésben
problémák okozása, annak megbénítása.
“Harmincszoros terhelésnek tették ki
a rendszert, ami annyit tesz, mintha egy órán belül 40 millióan
böngésztek volna a BKK weboldalán. […] A támadássorozat szakértők
szerint 300 millió forintos ráfordítást és jelentős humán erőforrást
igényelt. Koncepcionális valamiről lehet szó” – mondta.
Az online jegyértékesítés elleni
kibertámadások ráadásul azt követően történtek, hogy számos technikai
hiba mutatkozott a metrószerelvényeknél, miután azokat felújította a
liberális sajtó által napi szinten kritizált orosz cég. “Amatőr
szoftverhibák” – írták. Ezek a hibák szintén informatikai jellegűek voltak, ahogy később a BKK online jegyértékesítésének megbénítása is.
Ugyanakkor, a budapesti tömegközlekedés megbénítását célzó próbálkozások nem újkeletűek.
Idén áprilisban, amikor a külföldről finanszírozott szervezetek “minden eddiginél nagyobb, nagy gigatüntetést”
hirdettek, szintén sorozatossá váltak a közlekedés megbénítására
irányuló kísérletek. Abban az időszakban a nagy külföldről pénzelt
tüntetést hídlezárásokkal, szakszervezeti sztrájkokkal, taxis blokáddal
próbálták előkészíteni. A szisztematikusan egy időszakra és a város
különböző pontjaira szervezett megmozdulások a fővárosi közlekedési
infrastruktúra megbénítását célozták, ami nagyobb visszhangot adott
volna a külföldről finanszírozott tüntetéseknek, ezzel lehetővé téve,
hogy a szervezőket fizető külföldi érdekkörök nagyobb politikai nyomást
helyezhessenek a magyar kormányra.
http://www.hidfo.ru/2017/08/zavarkeltest-folytatnak-kaoszt-akarnak-budapesten/