Sokunk
tapasztalata újabban, hogy van két olyan téma, amely még a
legszorosabb egyházi, baráti, testvéri kötelékeket is megtépázza,
irracionálisnak tűnő falakat emel váratlanul, mindent felülírva. Ha
valaki megtudja, hogy istenfélelemből a régi rítusú szentmisét
preferáljuk, netán szintén istenfélelmen alapuló morális megfontolásból
nem akarunk oltakozni, hirtelen idegenként tekint ránk, legtöbb
esetben minden érvelés, vita vagy nyílt konfrontáció nélkül. Ha pedig
mégis van érvelés, akkor azzal kell szembesülnünk, hogy a döntés már
megszületett, az érvelések pedig inkább utólagos apológiák, semmint az
értelmes megfontolás megnyilvánulásai. Ez jó hír lehet a szabad akarat
szempontjából, hiszen azt mutatja, hogy van lehetőség a döntésre. És a
lelkiismeret is meghozza ítéletét a döntésről, még akkor is, ha a
felelősséget utólagos érvekkel törekszünk hárítani. De mi lehet a döntés
igazi oka és mozgatórugója? Az alábbiakban egy rabbi írása
következik, amelyet az America’s Frontline Doctors szervezet oldala közölt Chananya Weissmantól, aki az oltások esetében vizsgálja a mögöttes okot „Hol van Isten félelme?” címmel (hátha Franciscus és magyar követői is meghallják, és legalább egy rabbinak elhiszik…).
Az
emberiség két különálló csoportra oszlik, a középen lévő egyre szűkülő
szürke területtel. E csoportok között sok különbség van, de a
legalapvetőbb különbség az, hogy az egyik oldal vonzza az Istent félő –
valóban istenfélő – embereket, a másik oldal pedig nem.
A
másik oldalon bizonyára vannak “vallásos” emberek. Nincs hiány vallási
vezetőkből, akik támogatják, hogy az embereket erőszakkal oltsák be,
és dehumanizálják azokat, akik ellenállnak. Ezek az emberek
nélkülözhetetlenek az Isten-ellenes oldal számára; ahhoz, hogy a gonosz
valóban virágozhasson, szüksége van egy kóser bélyegzőre.
Ezen a
héten Szodomáról olvastunk, amely úgy tűnik, hogy a mai
“felvilágosult” világ nagy részének példaképe. Szodoma lakói nem a
dzsungelben élő vademberek voltak; gazdagok és kifinomultak voltak.
Természetesen csak a magukfajta “elit” között akartak élni. Hogy
megakadályozzák, hogy a nemkívánatos személyek elrontsák kifinomult
ökoszisztémájukat, Szodoma népe legalizálta üldözésüket. Szigorúan tilos
volt alamizsnát adni a szegénynek vagy szállást adni az utazónak. Ez
természetesen a nagyobb jó érdekében történt, a város gazdagságának
védelme érdekében.
A
Talmud (Szanhedrin 109B) elbeszéli, hogy egy szodomai lány megszánt
egy szegény embert, és kenyeret csempészett neki. Szodoma lakói
megdöbbentek, hogy a szegény ember nem halt éhen. Nyomozást folytattak,
és elfogták a lányt. Azért a szörnyű bűntettért, hogy egy éhes koldust
etetett, mézzel kenték be a testét, és a város falára tették, ahol a
méhek megcsípték és felfalták, amíg meg nem halt.
Manapság
egyre inkább divatba jön az ilyen erkölcsi romlottság, és nem csak az
“elit” zárt közösségeiben. Egész országok dehumanizálják fokozatosan a
“gyilkos oltóelleneseket”, és népszerűsítik a velük szembeni
kegyetlenséget. Az állampolgárokat arra ösztönzik, hogy besúgják
azokat, akik meg merik mutatni halálos arcukat és akadálytalanul
lélegeznek. Az emberek nyilvános szidalmazása, sőt bántalmazása
erénynek számít.
Ugyanakkor
e kitaszítottakkal való méltányos és kedves bánásmód
kriminalizálódik. A világ egyes részein hatalmas pénzbírságot von maga
után, ha valaki időt tölt az oltatlanokkal, elviszi őket, vagy üzletet
köt velük. A kórházak megtagadják tőlük az életmentő ellátást. Azok
az orvosok, akik erkölcsi kötelességüknek tartják, hogy egy valódi
terroristát ugyanúgy kezeljenek, mint az áldozatát, nyíltan azt
követelik, hogy a be nem oltottakat hagyják meghalni. A kormány, a
média, sőt még a vallási vezetők is bátorítják ezt. Természetesen a
nagyobb jó érdekében.
Nehéz
értelmes különbséget látni eközött és egy jótékonykodó lány halálra
kínzása között. A bölcsek azt tanítják, hogy a lány sikolya volt a
döntő pillanat a Szodoma elleni mennyei ítéletben. Nem volt lassú
hanyatlás. Egyik nap Szodoma még magasan szárnyalt, másnap pedig Isten
eltörölte a várost. Napjainkban sem kell sokáig várni, hogy Isten
lerombolja a gonosz behemótokat.
Amikor
Abimelek, Gerár királya megkérdezte Ábrahámot, miért állítja, hogy
Sára a húga, Ábrahám azt válaszolta, hogy “nincs istenfélelem ezen a
helyen”, és megölték volna, ha megtudják, hogy Sára a felesége
(Ter20,11). A Netziv, a Malbim és a Chiddushei HaGriz (a Beis Halevi a
Tóráról) kommentátorok mind ugyanúgy magyarázzák ezt: bár Gerár népe
civilizált és “felvilágosult” volt, erkölcsüket szigorúan saját értelmük
határozta meg, Istenfélelem nélkül. Az ilyen emberek tehetetlenek
saját természetükkel és vágyaikkal szemben. Amikor olyan erkölcsi
dilemmával szembesülnek, amely vágyaik útjában áll, értelmük
racionalizálni fogja azt, ami rossz.
Egy
olyan társadalomban, ahol filozófusok és “etikusok” döntik el, hogy
mi a helyes és mi a helytelen, bármi lehetséges. Az értelmük igazolni
fogja a rablást, a gyilkosságot és a házasságtörést, bár különböző
nevek és meghatározások alatt. Bármilyen kifinomultnak tűnnek
is az ilyen emberek, soha nem lehet bennük megbízni. Bármilyen
kifinomultnak is tűnik egy ilyen társadalom, mindig képes a legnagyobb
gonoszságokra.
Csak egyetlen erőben lehet megbízni, amely az embert távol tartja a bűntől: az istenfélelemben.
Akiket az istenfélelem vezérel, akik tudják, hogy Isten mindig figyeli
őket, és ismeri legbensőbb gondolataikat, azok nem esnek könnyen a bűn
áldozatául. Nem fogják könnyen racionalizálni a gonoszságot. Lehet,
hogy időnként engednek a kísértéseiknek, de az istenfélelem a végső
vészfék. Azoknak, akikből hiányzik az istenfélelem, nincsenek határaik.
Ha nem tudnak átlépni egy piros vonalat, akkor egyszerűen átminősítik
azt zöldnek.
Nem
véletlen, hogy a legnagyobb gonoszságokat ismét azok követik el, akik
műveltek, intellektuálisak, kifinomultak és előkelőek. Magasztos
szavakkal beszélnek a bolygó és mindazok megmentéséről, akik rajta
élnek, bár ez utóbbiak közül sokakat ki kell majd irtaniuk (saját
magukat kivéve) a többiek érdekében. Te következel elsőnek.
Annyi
ember hidegvérű meggyilkolása, hogy hozzá képest minden holokauszt
jelentéktelennek tűnik azáltal válik szalonképessé, hogy
“depopulációnak” nevezik. Jótékony cselekedet, ha az emberek meghalnak,
hogy maradjon elég levegő és élelem másoknak, hirdetik saját
birtokaikról. Különösen az öregek halála, a meg nem született
gyermekeké, a betegeké és szenvedőké és más haszontalan embereké. Aztán
jönnek a vallásos emberek, a szülők, akik nem adják át gyermekeiket az
államnak, végül mindenki más, aki útban van; ők a “hazai
terroristák”, akik magát a bolygót fenyegetik.
A
demokrácia megmentéséről beszélnek, miközben ráerőltetik akaratukat az
emberekre, akiknek nincs valódi beleszólásuk semmibe. Mindent
birtokolniuk kell, és mindent irányítaniuk kell, a saját érdekükben.
Persze csak azért, hogy visszatérhessünk a normális kerékvágásba.
Teljesen abnormálisnak lenni az egyetlen út.
Az sem
véletlen, hogy ez az “elit” réteg kategorikusan vallástalan és
vallásellenes, bár szigorúan a látszat kedvéért mást vallanak. Isten
nem tud megmenteni minket, de ők igen. Isten azt akarja, hogy ők
mentsenek meg minket, az injekcióikkal, a végtelen számú új
szabályaikkal, és azzal, hogy korlátozzák, hogyan imádkozzunk egyáltalán
Istenhez. Most már azzal szolgáljuk Istent, hogy nem szolgáljuk Őt,
mondják nekünk, miközben a “vallási vezetők” helyeslően bólogatnak.
Istent káromolják, valahányszor csak megemlítik Őt, mert mindenben, amit
tesznek, háborúban állnak Istennel. Sok istenük van, de nincs
Istenük.
A
vallási kabalák, akiket a gonoszságuk kozmetikázására toboroznak,
szájhősködnek Isten előtt, miközben tényleges életükben nem mutatnak
félelmet iránta. Az igazságosság köntösébe burkolóznak, egy álságos
fügefalevélbe, hogy elfedjék lelki csődjüket. Ha be tudsz nézni a
vallási hivalkodó külső mögé, akkor nagyon kicsi, kicsinyes,
jelentéktelen embereket látsz – gyakran szörnyeteg embereket.
A
gonosz brit kormány szodomita bírái és sátáni “orvosai” éppen tegnap
gyilkolták meg Alta Fixslert, mert úgy döntöttek, hogy a kislány
életének véget vetni irgalom. Szó szerint túszul ejtették és harcoltak a
megölésének jogáért. Micsoda irgalom! Milyen csodálatos olyan emberek
uralma alatt élni, akik nagyszerű intellektusukkal és istenfélelem
nélküli erkölcsükkel eldöntik, hogy mikor jobb valakinek holtan!
E
szörnyetegek szerint, akik különösen a gyengékre és védtelenekre
vadásznak, Alta Fixslernek köszönőlevelet kellene küldenie nekik a
túlvilágról, amiért véget vetettek értéktelen, elviselhetetlen idejének
ebben a világban. Mármint, ha hinnének a túlvilágban.
Egy
magát “etikusnak” nevező végzős rabbinövendék Izraelben gyilkosoknak
nevezte az oltatlanokat, Alta Fixsler kapcsán azonban a legtöbb, amit
említeni bírt, hogy “rossz” volt a döntés, hogy most vetettek véget az
életének. Az oltatlanok elleni retorikája és a tényleges gyilkosságra
adott langyos válasza egyaránt összhangban van Izrael Isten-ellenes,
elitista uralkodó osztálya iránti hűségével (és az abban elfoglalt
kényelmes pozíciójával). Az ő “etikáját” az határozza meg, hogy a
pártfogóinak mire van szüksége tőle, nem pedig az istenfélelem.
Alta
Fixsler meggyilkolása a jó nevében nem elszigetelt példa. Ez
éjjel-nappal zajlik az egész “civilizált” világban, ahol az emberi élet
nem több, mint árucikk, amelyet meg kell őrizni vagy el kell dobni,
annak “értéke” alapján, amit a vezetők számára képvisel. Az emberi élet
még soha nem volt ilyen olcsó. Egy emberi lény kevesebbet ér, mint a
felhasználható szerveinek értéke együttesen.
“Jaj
azoknak, akik a rosszat jónak mondják, és a jót rossznak; akik a
sötétséget világossággá teszik, és a világosságot sötétséggé; akik a
keserűt édessé teszik, és az édest keserűvé!“. (Iz5,20)
“A bölcsesség kezdete az istenfélelem“. (Zsolt 111, 10)
“Chanina
Ben Dosa rabbi azt mondta: akinek a bűntől való félelme megelőzi a
bölcsességét, a annak bölcsessége tartós lesz. Akinek a bölcsessége
megelőzi a bűntől való félelmét – a bölcsessége nem lesz tartós”. (Az atyák tanításai 3,9)
A
Bartenura tanítja, hogy mielőtt valaki megtanulja a bölcsességet, el
kell határoznia, hogy a bűntől való félelem miatt tanulja meg.
A
világ ma tele van tudással, de mindezt a tudást kifejezetten azért
tanulják, hogy lehetővé tegyék a bűnt és racionalizálják azt, hogy a
rosszat jónak, a sötétséget fénynek, a keserűt édesnek állítsák be. Ez a
bölcsesség nem lesz tartós.
Amikor
az egyik oldal azokat vonzza, akik félik Istent, a másik oldal pedig
azokat, akik gyalázzák Őt, nem kell többet tudnod ahhoz, hogy bölcsen
válassz.
Az ő oldalukon nincs istenfélelem.
De hamarosan lesz.
https://invocabo.wordpress.com/2021/10/23/nem-lehet-rajtuk-valtoztatni/