Az amerikai szenátus nemzetbiztonsági bizottsága csütörtökön közölte, hogy külföldi érdekeltségek több mint 3500 Facebook-hirdetéssel beavatkoztak a 2016-os elnökválasztásba. A szenátorok betiltanák a külföldről fizetett politikai hirdetéseket.
Amy Klobuchar szenátor közleményében az áll; az amerikai kongresszus el kell fogadjon egy jogszabályt, ami biztosítja, hogy külföldi érdekeltségek ne tudjanak politikai hirdetéseket vásárolni, s ezáltal befolyásolni a választások eredményét.
A sajtóközlemény szerint a 2016-os elnökválasztási kampány online hirdetéseinek tartalma, illetve a hirdetések megrendelőinek személyi kiléte ismeretlen volt, mert “idejétmúlt törvények nem tudták tartani a lépést a technológiai fejlődéssel.”
Klobuchar szerint a Honest Ads Act célja az lenne, hogy megakadályozza a külföldi érdekeltségeket a választások befolyásolásában, azáltal, hogy az online politikai hirdetéseket ugyanolyan mértékben átláthatóvá tenné, mint a TV, rádió és nyomtatott sajtó által megjelenített tartalmakat.
A sajtóközleményben az áll, hogy a kongresszusnak biztosítania kell a nagyobb digitális felületek (mint Facebook, Twitter és Google) szigorúbb szabályozását, hogy megakadályozzák, hogy idegen országok azt eszközként tudják használni a hazai politika befolyásolására.

http://www.hidfo.ru/2018/05/betiltanak-a-kulfoldrol-fizetett-politikai-hirdeteseket/