
Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2016. április 13., szerda
Moszkal belelendült… Mármint a deszovjetizálásba-deoroszizálásba.

Moszkal
 genyeral-gubernator  Keresztapálkodásának lakossági visszhangja komoly 
nyögés lesz majd.  Ugyanis az átkereszteléssel járó mindennemű kiadás 
pénzbe kerül. A  járulékos költségeket viszont a Keresztelő Szent 
Moszkal már nem  vállalta magára. Azt az érintett utcák lakóinak kell 
állni. Nem lesz  olcsó mulatság. De hát egy keresztelő kiadásokkal jár.
Cameron: nem engedjük be a gazdasági bevándorlókat

Az
 Egyesült Királyság megvédi határait azoktól a  migránsoktól, akik 
gazdasági okokból érkeznek az Európai Unió területére  – mondta David 
Cameron, brit miniszterelnök. Nem engedik be a gazdasági  migránsokat, 
ehelyett a tényleges menekülteknek nyújtanak segítséget.
2015. 
szeptemberében Cameron nem volt hajlandó részt venni az Európai  Unió 
kvótarendszerében, amivel mintegy 160000 migránst osztottak volna  el a 
tagállamok közt – ehelyett inkább elvállalta, hogy az Egyesült  
Királyság befogad legfeljebb húszezer menekültet 2020-ig, akiket csak a 
 szíriai határ mentén működő menekülttáborokból engednek be az országba.
  Szerdán Cameron az országgyűlés előtt felszólalva azt is mondta,
“az 
Európai Unióba érkező gazdasági migránsoknak nincs joga az  Egyesült 
Királyságba jönni. Nincs európai állampolgárságuk… országunknak  határai
 vannak, ezeket a határokat pedig tartani fogjuk.”
Az uniós
 határügynökség – Frontex – 2015. folyamán több mint 1,85  millió 
határsértést regisztrált. A migránsok többsége Németországba és  
Svédországba utazott, de a szigetország is a migránsok elsődleges céljai
  közé tartozna. Franciaországnak érvényben van egy megállapodása az  
Egyesült Királysággal arra vonatkozóan, hogy a migránsokat a  
csatorna-alagút francia oldalán tartják. Párizs azonban azzal fenyeget, hogy felmondják ezt a megállapodást, ha a britek kilépnek az Európai Unióból.
http://www.hidfo.ru/2016/04/cameron-nem-engedjuk-be-a-gazdasagi-bevandorlokat/
Martin Schulz elismerte, hogy senki nem bízik az Európai Unióban

Bizalmatlansági
 szavazás Hollandiában, brit kilépési  referendum, terjedő 
euroszkepticizmus – az Európai Unió széthullásának  veszélyére 
figyelmeztet az Európai Parlament elnöke. A tagállamok egy  része 
központosítani akar, mások inkább függetlenednének.
Martin 
Schulz a Frankfurter Allgemeine Zeitung német lapnak adott  
nyilatkozatában elismerte, hogy az emberek elveszítették bizalmukat a  
nemzeti és az európai hivatalokban egyaránt; emiatt fennáll az Európai  
Unió széthullásának veszélye – részben az erősödő euroszkeptikus pártok 
 miatt. “Ha a britek kilépnek az EU-ból, egyre több követelés lesz  
újabb kilépési referendumokra. Európában csúszós úton járunk, alig akad 
 olyan kormány, ami tényleg meg tudná nyerni az embereket.”
Schulz kijelentése azt mutatja, az
 európai vezetők valóban  megértették, hogy a Hollandiában tartott 
referendum egy bizalmatlansági  szavazás volt az Európai Unió ellen.
 A referendum során a  választók 61%-a leszavazta az ukrán társulási 
egyezményt, ezáltal az  Európai Unió további bővítésére mondott nemet.
Időközben
 David Cameron brit miniszterelnök az Európai Uniós tagság  megtartása 
mellett kampányol, de saját pártjában is megosztottság övezi  ezt a 
kérdést, valamint az EU-ban valamennyi euroszkeptikus mozgalom  
várakozva tekint a június 23.-i brit kilépési referendumra.
Az 
Európai Unió egyben tartása az utóbbi egy év során különösen nagy  
erőfeszítést igényelt, mert a migrációs válság összeadódott az  
eurozónában jelentkező problémákkal, a megoldások tekintetében pedig a  
tagállamok minden esetben megosztottságot mutattak. A migrációs válság  
teljes káoszhoz vezetett, előidézte a schengeni övezet széthullását,  
miközben a tagállamok vezetése szembefordult a Törökországgal kötött  
egyezménnyel, melynek részeként az EU egy külső hatalom kezébe helyezte 
 az Európába irányuló bevándorlás ellenőrzését.
Angela 
Merkel német kancellár intézkedései szintén káoszhoz vezettek,  főként, 
hogy 2015-ben Németország határai nem csak ellenőrizetlenül  nyitva 
álltak minden bevándorló előtt, de a kancellár “emberséges”  
megnyilvánulásainak köszönhetően a második világháború óta látható  
legnagyobb népvándorlás kezdődött Európába(n). Ennek hatására számos  
tagállam – Magyarország, Macedónia, Szlovénia, Ausztria, Bulgária –  
határellenőrzést vezetett be egyes határszakaszokon.
A 160 
ezer migráns Görögországtól és Olaszországtól való átvétele és a  
tagállamok közti elosztása szintén a tagállamok ellenállását váltotta  
ki, hiszen a schengeni övezet külső határai nincsenek lezárva,  
Görögország és Olaszország máig beengedi és/vagy partra hordja a  
migránsokat, ezáltal a kvótarendszeren keresztül az Európai Bizottság  
néhány év alatt akár több százezer migránst is letelepíthetne minden  
tagállamban. Ebből az egyezményből mindössze ezer migráns áttelepítése  
sikerült, de Csehország ennek kapcsán is jelezte, hogy a gyakorlatban  
nem működik az intézkedés, mert az átvett “menekültek” Csehországból is 
 menekülni próbáltak; áthelyezésükkor a német határon kellett újra  
elfogni őket.
Az 
Európai Unió migrációs egyezményeit eközben nem csak a tagállamok  
kritizálják, hanem számos nem-kormányzati szerv, nemzetközi emberi jogi 
 csoportok – humanitárius jelszavak mentén – szintén ellenzik a  
mesterséges lakosságmozgatást.
Az 
eurozónában konfliktus keletkezett az Nemzetközi Valutaalap és az  
Európai Unió közt is, mert az IMF fenntarthatatlannak tartja Görögország
  hitelinfúzión való életben tartását, de Brüsszel ezt tartaná  
szükségesnek, hogy a függő helyzet által ellehetetlenüljön a tagállam  
kilépése. Görögországban az adórendszer lett alapjaiban átformálva,  
megvonják a szociális juttatásokat, és nem csak a migrációs válság, de a
  nyugdíjrendszer átalakítása miatt is mindennaposak a tüntetések.
Az egyre
 szaporodó válsághelyzetek közepette Franciaország is egyre  
erőteljesebb nyomást gyakorol azirányba, hogy létrejöjjön egy új európai
  parlament, amelyben már csak az eurozóna tagállamok vennének részt,  
melyek közös politikával próbálnák megtartani az eurót mint “egyetlen  
európai fizetőeszközt”. Ez az úgynevezett “kétsebességes Európa”  
elgondolás valójában az Európai Egyesült Államok irányába tett lépés,  
hiszen az új parlamentben résztvevő tagállamok további állami  
jogköreikről mondanának le, vagyis újabb lépést tennének egy  
központosított “európai állam” irányába. Az euró fenntartását azonban  
szintén számos tagállam kritizálja; a britek már elérték, hogy  
mentesüljenek az euró mint “egyetlen európai fizetőeszköz” bevezetésének
  kötelezettsége alól, de az utóbbi évtizedben csatlakozó tagállamok egy
  része szintén elutasítja az euró használatát; vagy, mert már 
bevezették  és emiatt romlott az életszínvonal, vagy amiért más országok
 példájából  tanulva inkább elkerülnék a bevezetését.
http://www.hidfo.ru/2016/04/martin-schulz-elismerte-hogy-senki-nem-bizik-az-europai-unioban/
http://www.hidfo.ru/2016/04/martin-schulz-elismerte-hogy-senki-nem-bizik-az-europai-unioban/
Szíria
 
Szíriában a kormány ma csendet hiretett! Meg választásokat. Ugyanis ma tartják meg a négyévente esedékes parlamenti választásokat az országban. Így aztán érthető, hogy a damaszkuszi kormány csendrendeletet adott ki fegyveres erői számára.
Nyilvánvaló, hogy a felhívás nem igazán hatja meg a kormányellenes bűnbandákat, és a kormányhadsereg sem fogja válasz nélkül hagyni az ellene irányuló támadásokat. Úgyhogy ma is inkább csak zaj lesz. Meg választás.

A legforróbb pont a török határhoz közeli Aleppo városa. Nagy dolgok készülődnek ott. A várostól délre mintegy 8000 an-Nuszra és vele szövetséges pribék vonult fel, míg a várostóül északi irányban nagyjából 1500. Ezek már most is javában csépelik egymást az ISIS-sel. Akiket a törökök is ágyúznak rendesen. Meg a kurd Népi Önvédelmi Osztagokat, amelyek pedig harcolnak az ilyen-olyan martalócbandák ellen.
 Az ISIS meg lövöldöz ágyúival, aknavetőivel körkörösen. Tegnap török területet is lődöztek. A török oldali Kilis települést ismét megszórták. Több helyi civil is megsebesült.

Aleppotól déli irányban pedig fölkészült a kormányhadsereg. Egy már holnap megindítandó offenzívára, amelynek végső célja Aleppo felszabadítása. Ami pedig a dolgok rövire zárását jelentheti. Azaz: végső döntés a háború kimenetelét illetően. Az esélyek egyértelműen a kormányhadsereg oldalán.
Amely azért nem ült az utóbbi napokban sem ölbe tett kezekkel.
Latakia tartományban is támad-lő mindenki-mindenkire. Martalóc-martalócra, martalóc kormányerőkre, kormányerők martalócokra. Általában elmondható, hogy a martalócok húzzák a rövidebbet.

Damaszkusz Kelet-Gura felé eső vidékén tegnap a köztársasági gárda elvágta a rablóhordák fő útánpótlásának számító útvonalát Tal Kurdi-Sawwan között. Az akció pontosan olyan volt, mint amikor a verekedő verebek közé beront a macska. A pribékhordák éppen egymást aprítottál, amikor a nagy lármára fölfigyelő kormányerők rajtuk ütöttek.

Tovább gyilkolásszák egymást a Yarmouk palesztin menekülttábor teljes ellenőrzéséért küszködő latorbandák. Ebben a Daesh sokkal jobb mint az an-Nuszra. Már nem sok hiányzik nekik, hogy végépp fölszámolják az Al-Qaida-szövetséges vetélytársat.
Homsz tartományban az orosz légierő tette a dolgát tegnap.
Deir ez-Zor városának az Eufrátesz-parti nyugati Harabish negyedére csapott le az ISIS bűnbanda. Itt is a vetélytárs an-Nuszra haramiasereglet járt pórul. Mire leszámoltak egymással, megérkeztek a kormánycsapatok. Lerendezték a sebeiket nyalogató győztes ISIS-t, és elfoglalták a kerületet. A “győztesek” pedig csónakokon, meg úszva-kinek milyen eszköz jutott-a Saqr-sziget felé-ha nem is angolosan!-de sietve távoztak.
http://www.balrad.com/2016/04/13/sziria-109/
Előrehozott országgyűlési választások Szíriában

Kezdetét vették az előrehozott országgyűlési választások a  Szíriai Arab Köztársaságban; nagyhatalmi paktum áll a háttérben, de a  mintegy öt éve húzódó háború során sikerült megőrizni az  ország stabilitását.
Bassár el-Aszad szíriai államfő február 22.-én rendelte el az  előrehozott választások megtartását, gyakorlatilag percekkel azt  követően, hogy Oroszország és az Egyesült Államok megállapodásra jutott a  tűzszünetről. A fegyvernyugvás öt nappal később vette kezdetét, és  nemzetközi megfigyelők mindvégig figyelemmel kísérték a feltételek  betartását, annak ellenére, hogy kiújuló helyi harcokkal számos esetben  sértették a tűzszüneti egyezményt.
Az országban mintegy 2500 jelölt indul 250 parlamenti mandátumért. A  szíriai választópolgárok országosan mintegy 7000 szavazóhelyiségben  voksolhatnak, és a választást számos nemzetközi sajtóorgánum is közelről  figyelemmel kíséri. Walid Moallem szíriai külügyminiszter márciusban  azt mondta, a választások kimenetele nem fogja befolyásolni a Genfben,  az ENSZ közvetítésével zajló béketárgyalásokat. Bassár el-Aszad pedig  kijelentette, hogy nem vár jelentős változást a szíriai parlament  összetételében, de önmagában a választás sikeres lebonyolítása  megerősíti a szíriai államiságot, amit az utóbbi évek során számos  terrorszervezet próbált kikezdeni.
A jelöltek magas száma szintén a kormány legitimitását támasztja alá,  miközben orosz törvényhozók Szíriában tett látogatásaik során arról  számoltak be, hogy a helyi vallási közösségek is támogatják a  választást, és el fogják ismerni az eredmények hitelességét. Szíriában  legutóbb 2012. májusában tartottak választásokat, amelyen több mint  ötmillió választó adta le szavazatát.
http://www.hidfo.ru/2016/04/elorehozott-orszaggyulesi-valasztasok-sziriaban/
http://www.hidfo.ru/2016/04/elorehozott-orszaggyulesi-valasztasok-sziriaban/
Hazugság: Orbán szerint nincs „panamázás” a kormány közelében
MNB, belvárosi ingatlanok, MET (Magyarország Energiakereskedő Zrt.), lepetepedési államkötvény, Andy Vajna kaszinóbiznisze. Hogy mi az, ami mindezekben közös? A kormány és az offshore-cégek.
Orbán Viktor szerint a kormányzat közelében nincs offshore-érdekeltség, hiszen „mindannyiuk [kormánya tagjai] rendszeresen leadja vagyonbevallását, fel sem merült, hogy bármelyikük is érintett lehet”. Pedig a valóság mégiscsak megérdemelné, hogy néha rátekintsen a miniszterelnök úr.
Nem kell
 ugyanis messzire mennie, elég csak hátrafordulnia a  parlamenti 
patkóban, ha érdeklődni akarna kormányközeli  offshore-érdekeltségekről.
 Rogán Antal offshore-biznisze, a  gazdag migránsoknak pénzért 
letelepedést kínáló letelepedési kötvények  osztogatása ugyanis egy 
évben 50 milliárddal rövidíti meg az  államkasszát. De Andy Vajna 
kaszinói fölött is nagyvonalúan átsiklott a  magyar miniszterelnök.

Panamázás: az alapok 
Sokan, 
sokféleképpen leírták már a jelenséget, ezért mi nem is azzal  
foglalkoznánk igazán, hogy miért óriási jelentőségű a panamai  
offshore-cégeket keltető Mossack Fonseca adatainak nyilvánosságra  
kerülése, arról ugyanis bőven elég annyit tudni, hogy a globális  
offshore-üzletág egyik piacvezető cégéről van szó, és hogy ez az  
adathalmaz a valaha elkapott legnagyobb fogás: több ezerszerese a  
2010-es WikiLeaksnek, de sokszorosa a 2013-ban Edward Snowden által kiszivárogtatott amerikai hírszerzési adatoknak is. A hír24 gyorstalpalója jól körüljárja a konkrét esetet: 
Forrás: Hír24.hu
Az 
offshore-cégekben tartott vagyon  egyébként többnyire nem számít jogilag
 bűncselekménynek, ugyanakkor  nyilvánvaló, hogy olyanoknak hasznos a 
szolgáltatás, akik kevesebb adót  fizetnének, vagy egyszerűen azoknak, 
akik nem örülnének, ha mások is  tudnák, hogy miből és mennyi pénze van 
valójában. Akárhogyan is,  enyhén szólva visszatetsző, amikor 
politikusainkról, közvetlen  környezetükről derül ki, hogy ők is 
offshore-cégekkel  „adó-optimalizálnak”. 
Miközben
 ők döntenek arról is, hogy mennyit  kell egy halandó magyar 
állampolgárnak befizetnie az államkasszába,  amelyből aztán többek közt 
korrupt politikusainkat is finanszírozzuk.

De hát honnan tudjuk, hogy korruptak?
Egyszerű.
 Vannak közvetett és  közvetlen bizonyítékaink. Igen, az ellenzékből és a
 kormánypártból  egyaránt, de a mézes bödönhöz jelenleg igazán csak a 
Fidesz-KDNP fér  hozzá, így nem csoda, ha az utóbbi hat év legnagyobb 
korrupciós  botrányai is hozzájuk kötődnek. 
Kezdjük a közvetett bizonyítékokkal: egy új kutatás 120 ezer közbeszerzés anyagát nézte át 2009-2015 időszakából, amelyből kiderült, hogy akár 140-320 százalék közötti túlárazás is előfordulhat, és 2009 óta meredeken nőtt az ártorzítás a magyar közbeszerzéseknél. 

Forrás: CRBC I a túlárazás folyamatosan nő
Nincs min csodálkozni, mindennek tanúi voltunk.
 Az elmúlt 6  évben szinte nem telt el úgy hét, hogy ne borult volna ki 
egy-egy újabb  bili a Fidesz-közeli korrupciós ügyek körül: 
trafikmutyi,  földmutyi, ormótlan ingatlannövekedések, elcsalt EU-s 
pályázati pénzek,  kaszinómutyi, letelepedési államkötvények, gázmutyi 
és sorolhatnánk  tovább az ügyeket, amelyeknek közös nevezője, hogy az egyik oldalon a közvagyon általában el, a másikon pedig a magánvagyon feltűnik.
A 
közbeszerzések kapcsán tehát általános tendencia, hogy a verseny  
fokozatosan csökken, miközben a transzparencia is egyre alacsonyabb  
szinten van. Jelenleg az átláthatóság szintjében Chilével (!!)  
versenyzünk, és az adatok egyre romlanak. A pályázatok közel  
egyharmadát versenyeztetés nélkül adják oda a nyerteseknek, akik kilétét
  sokszor titkolná az állam. Néha pedig közbeszerzés sincs, egyszerűen  
kijelölik a piacon lévő cégeket. Nem véletlenül. 
Közvetlen bizonyítékok:
Miközben Orbán Viktor szerint a kormányzat közelében nincs offshore-érdekeltség, hiszen „mindannyiuk rendszeresen leadja vagyonbevallását, fel sem merült, hogy bármelyikük is érintett lehet”, a valóság mégiscsak megérdemelné, hogy néha rátekintsen a miniszterelnök úr.
Itt
 van például rögtön Rogán Antal offshore-biznisze, a  gazdag 
migránsoknak pénzért letelepedést kínáló letelepedési kötvények  
osztogatása, amelynek haszna az állam jóváhagyásával offshore-cégeken  
keresztül vándorolt a kijelölt zsebekbe. És vajon, kikhez megy az offshore-pénz? Van a listán Bibós kollégiumi szobatárs és expolitikus is. De mostanra biztosan nem ismeretlen senki számára a Quaestor-csoport tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója, Tarsoly Csaba sem. Az eredmény: csak tavaly 50 milliárdot vittek ki Magyarországról ezek az offshore-cégek.
De itt van a MET-biznisz is, amelynek keretében a kormány megkerülte a földgázvásárlásra vonatkozó szabályokat, majd ahelyett, hogy a jóval olcsóbban vásárolt földgáz az államot gazdagította volna, vagy a rezsicsökkentés része lett volna a kizárólagos hozzáférés, az állam a MET nevű, offshore hátterű céggel fölöztette le
 a olcsó gázból származó profitot. Így tudott az állami Magyar Villamos 
 Művek (MVM), az állami megtakarítás helyett az offshore hátterű MET  
óriási magánprofitot termelni, 2012-ben például 50 milliárd forintot.
Andy
 Vajna birodalma is jól teljesít, miközben  kormánybiztosként is 
funkcionál, az államtól ajándékba kapott  kaszinóbirodalma 
offshore-céghálóban végződik. Vajna egyszerűen  azért lett 
kaszinómogul, mert a Fidesz a kaszinópiacot is a képére  szabta. 2014 
májusában Fidesz-közeli milliárdosok kezébe vándoroltak a kaszinók üzemeltetésének koncessziós jogai. Ezek után a kormány további engedményeket adott a „szerencsés”
 nyerteseknek. A koncessziós díjat áfamentessé tették, ráadásul  
levonhatóvá vált a játékadó díjából. Azóta már Vajnáé az online  
kaszinópiac és a TV2 is. Utóbbi persze gazdaságilag inkább teher, de hát
  van honnan visszacsorgatni, ugyebár. 
Mit is gondol erről valójában a kormány?
A
 kormánytöbbség 2015. november 17-én leszavazta az arra  irányuló 
javaslatot, hogy állami beruházások ne kerülhessék el az  adófizetést 
offshore-cégeken keresztül. A Fidesz-KDNP ezzel egy  olyan 
kezdeményezést kaszált el, amelynek értelmében a közpénzek  kezeléséből 
kizárta volna az offshore-vállalkozásokat, az  államigazgatásból pedig 
az „offshore-lovagokat”.

Két éve Orbán még azt nyilatkozta a Kossuth Rádióban, hogy offshore-spekuláns nem lesz a Magyar Nemzeti Bank elnöke. A
  korábbi éles offshore-ellenes retorika dacára saját embere, Matolcsy  
György vezetése alatt álló jegybank is több százmilliós, esetenként  
milliárdos értékben vásárol különböző ingatlanokat alapítványain  
keresztül, részben offshore-cégektől. Érdekes, hogy míg az  
offshore vonatkozások az előző jegybankelnöknél, Simor Andrásnál még  
felháborították Orbán Viktort, Matolcsy esetében már elnéző, ha az, az  
adóparadicsomokat kihasználó vállalatoktól vásárolgat töménytelen mennyiségű közpénzen villákat.
Gazdasági csoda a felcsúti focinál
Fennállása óta először lett nyereséges az első osztályban játszó felcsúti focicsapat mögött álló gazdasági társaság. Sikere akkora, hogy akár a legeredményesebbek is lehetnek a tavalyi beszámolók alapján.
2015-ben a Puskás Futball Kft., mely az első osztályban játszó klubot működtető gazdasági társaság, 259 millió forintos nyereséget realizált. Ezzel pedig lezárhatta az első nyereséges évét is a megalakulása óta, 2012-ben ugyanis 62 milliós veszteséggel nyitott, amit egy 146, majd egy 128 milliós mínusz követett.
A 
2015-ös sikeres év “nagyságát” jól  szemlélteti az, hogy ha a teljes 
NBI-es mezőnyt nézzük, akkor sem  2014-ben, sem pedig 2013-ban nem volt 
olyan társaság, mely ennél  nagyobb, vagy hasonló nagyságrendű 
nyereséget realizálhatott volna.
 Tehát, ha a korábbi évek tendenciája uralja majd az NBI-es klubok  
tavalyi évét is, akkor szinte biztosra vehető a Puskás Futball Kft.  
gazdasági elsősége.
A tavalyi nyereséghez főként az járult hozzá, hogy több mint a duplájára tudták növelni nettó árbevételt: a 2014-es 706 millió után 1,445 milliárd forint folyt be a kasszába. Hasonló, milliárdot is meghaladó bevétele 2014-ben mindössze két gárdának volt, a Videotonnak és a Fradinak.
Az azonban, hogy minek köszönhető pontosan a növekedés, nem derül ki. A kiegészítő mellékletben ugyanis egyetlen szó erejéig sem térnek ki az árbevételek alakulására, összetételére.
A bevételek látványos megugrása mellett az anyagjellegű ráfordítások 43 százalékkal 325 millióra növekedtek, a személyi jellegűek pedig 24 százalékkal 744,5 millióra. Így üzemi szinten is már nyereséges lett a Puskás Futball Kft., 281,4 millió forinttal. Ebből a pénzügyi és a rendkívüli eredmény, valamint az adófizetési kötelezettség figyelembe vétele után 259 millió forintos tiszta nyereség maradt. Ezt a tulajdonos, vagyis A Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány nem vette ki osztalékként, hanem bent hagyta a társaságban.

Noha eredmény szintjén impozáns számokat produkált a cég, érdemes a mérlegből is néhány tételt kiemelni.
Egy év alatt ugyanis közel az ötszörösére (!) növekedett a bankbetétekben elhelyezett pénzösszeg, 547 millió forint volt a kimutatás szerint.
Igaz, ezzel párhuzamos a pénztárban lévő összeg a korábbi 20,9 millióról 8,5-re apadt.
A mérleg forrás oldalán a 2015-ös nyereségnek köszönhetően a cég saját tőkéje 23,7 millióról 329,6-ra növekedett, miközben több mint a triplájára ugrott a kötelezettségek állománya: 111,5 millióról 358,4-re. Ez teljes egészében rövid lejáratú kötelezettséget takar, amin belül is a két legnagyobb tétel az áfa 122,1 millióval, valamint a vevőktől kapott előlegek 155 millió forinttal.

 (mfor)
Bal-Rad komm: Nincs itt szó semmiféle csodáról. Szakértelem, szorgalom, elkötelezettség! (A futball iránt!) Ha némi “fölsőbb” segítség-kapcsolat is beesik, az kimondottan jótékony hatású lehet. A pénzügyekre persze.
A futball? Na oda tényleg csoda kéne! De hát csodák-mint tudjuk-nincsenek!
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)
