2016. április 13., szerda

Moszkal belelendült… Mármint a deszovjetizálásba-deoroszizálásba.


A Jóistenért sem akar/t haladni Kárpátalján a deszovjetizálás-deoroszizálás folyamata. Hiába volt a kijevi Rada ezirányú döntés: megváltoztatni mindennek a nevét ami az egykori szovjet időkre vagy Oroszországra emlékeztet.
Kárpátalja népe rá se bojszált a dörgedelmekre.
Na ebbe unt bele a Donbasszt is “megjárt” Gennagyij Moszkal, Kárpátalja gubernátora. (A Kijev által megszállt luganszki területek kormányzója volt tavaly nyári kárpátaljai visszahelyezéséig.) Rádöbbenve arra a tényre, hogy a kárpátaljaiak az átnevezési ukázt nem nagyon igyekeznek magukévá tenni, lépésre szánta el magát-ez ügyben is-genyeral-gubernator Moszkal.
Ha a népek nem!-majd ő átkeresztel! És át is ment legott Keresztapába. Első nekibuzdulásában Ungvárt-mint székhelyét-kívánja megtisztítani a szovjet-orosz “fertőtől”.
A város “Lazo” nevű utcáját (ha megköveznek bennünket sem tudnánk megmondani ki-mi volt a névadó) keresztelte át Igor Rozultszkij utcára. E jeles úriember Sztanyica Luganszkánál patkolt el 2014 novemberében. Állítólag a Munkácsi 128-asok valakije volt.
A “Jermak” utcát (Jermak Tyimofejevics kozák atamán volt, aki ebbéli minőségében az 1580-as években meghódította Szibériát) egyenesen a Munkácsi 128-asokról nevezte el Moszkal gubernátor. Indoklásában külön is kitért arra, hogy Jermak soha nem kötődött személyesen Ungvárhoz, ott soha nem járt. (Ha járt volna, ma Moszkal aligha lehetne ott gubernátor! Ösmerve Jermak úr buzgalmát…)
De hogy Kárpátalja egészének is megmutassa Moszkal, hogy ki az úr a háznál-no meg lendületet adjon az átnevezéseknek-a szomszédvár Munkács is hamarosan utcanévtáblát cserélhet. Mégpedig a “Szavasztopol” utca lakói szögelhetnek új táblákat házaikra.
Moszkal névadói találékonysága nemigen túltengő, hiszen ide is a Munkácsi 128. Különleges Hegyidandár jutott csak az eszébe.
Viszont komoly indokot fűzött az átkereszteléshez. Tényszerűt! Szevasztopol a Krím-félszigeten van, és mint ilyen, elpártolt Maradék-Ukrajnától. Hűtlensége okán érdemtelen arra, hogy Kárpátalján közterület legyen elnevezve Szevasztopolról!
Moszkal genyeral-gubernator Keresztapálkodásának lakossági visszhangja komoly nyögés lesz majd. Ugyanis az átkereszteléssel járó mindennemű kiadás pénzbe kerül. A járulékos költségeket viszont a Keresztelő Szent Moszkal már nem vállalta magára. Azt az érintett utcák lakóinak kell állni. Nem lesz olcsó mulatság. De hát egy keresztelő kiadásokkal jár.

http://www.balrad.com/2016/04/13/moszkal-gubernator-porog/

Cameron: nem engedjük be a gazdasági bevándorlókat

David Cameron hidfo.ru
Az Egyesült Királyság megvédi határait azoktól a migránsoktól, akik gazdasági okokból érkeznek az Európai Unió területére – mondta David Cameron, brit miniszterelnök. Nem engedik be a gazdasági migránsokat, ehelyett a tényleges menekülteknek nyújtanak segítséget.
2015. szeptemberében Cameron nem volt hajlandó részt venni az Európai Unió kvótarendszerében, amivel mintegy 160000 migránst osztottak volna el a tagállamok közt – ehelyett inkább elvállalta, hogy az Egyesült Királyság befogad legfeljebb húszezer menekültet 2020-ig, akiket csak a szíriai határ mentén működő menekülttáborokból engednek be az országba. Szerdán Cameron az országgyűlés előtt felszólalva azt is mondta,
“az Európai Unióba érkező gazdasági migránsoknak nincs joga az Egyesült Királyságba jönni. Nincs európai állampolgárságuk… országunknak határai vannak, ezeket a határokat pedig tartani fogjuk.”
Az uniós határügynökség – Frontex – 2015. folyamán több mint 1,85 millió határsértést regisztrált. A migránsok többsége Németországba és Svédországba utazott, de a szigetország is a migránsok elsődleges céljai közé tartozna. Franciaországnak érvényben van egy megállapodása az Egyesült Királysággal arra vonatkozóan, hogy a migránsokat a csatorna-alagút francia oldalán tartják. Párizs azonban azzal fenyeget, hogy felmondják ezt a megállapodást, ha a britek kilépnek az Európai Unióból.


http://www.hidfo.ru/2016/04/cameron-nem-engedjuk-be-a-gazdasagi-bevandorlokat/

Martin Schulz elismerte, hogy senki nem bízik az Európai Unióban

Európai Bizottság hidfo.ru
Bizalmatlansági szavazás Hollandiában, brit kilépési referendum, terjedő euroszkepticizmus – az Európai Unió széthullásának veszélyére figyelmeztet az Európai Parlament elnöke. A tagállamok egy része központosítani akar, mások inkább függetlenednének.
Martin Schulz a Frankfurter Allgemeine Zeitung német lapnak adott nyilatkozatában elismerte, hogy az emberek elveszítették bizalmukat a nemzeti és az európai hivatalokban egyaránt; emiatt fennáll az Európai Unió széthullásának veszélye – részben az erősödő euroszkeptikus pártok miatt. “Ha a britek kilépnek az EU-ból, egyre több követelés lesz újabb kilépési referendumokra. Európában csúszós úton járunk, alig akad olyan kormány, ami tényleg meg tudná nyerni az embereket.”
Schulz kijelentése azt mutatja, az európai vezetők valóban megértették, hogy a Hollandiában tartott referendum egy bizalmatlansági szavazás volt az Európai Unió ellen. A referendum során a választók 61%-a leszavazta az ukrán társulási egyezményt, ezáltal az Európai Unió további bővítésére mondott nemet.
Időközben David Cameron brit miniszterelnök az Európai Uniós tagság megtartása mellett kampányol, de saját pártjában is megosztottság övezi ezt a kérdést, valamint az EU-ban valamennyi euroszkeptikus mozgalom várakozva tekint a június 23.-i brit kilépési referendumra.
Az Európai Unió egyben tartása az utóbbi egy év során különösen nagy erőfeszítést igényelt, mert a migrációs válság összeadódott az eurozónában jelentkező problémákkal, a megoldások tekintetében pedig a tagállamok minden esetben megosztottságot mutattak. A migrációs válság teljes káoszhoz vezetett, előidézte a schengeni övezet széthullását, miközben a tagállamok vezetése szembefordult a Törökországgal kötött egyezménnyel, melynek részeként az EU egy külső hatalom kezébe helyezte az Európába irányuló bevándorlás ellenőrzését.
Angela Merkel német kancellár intézkedései szintén káoszhoz vezettek, főként, hogy 2015-ben Németország határai nem csak ellenőrizetlenül nyitva álltak minden bevándorló előtt, de a kancellár “emberséges” megnyilvánulásainak köszönhetően a második világháború óta látható legnagyobb népvándorlás kezdődött Európába(n). Ennek hatására számos tagállam – Magyarország, Macedónia, Szlovénia, Ausztria, Bulgária – határellenőrzést vezetett be egyes határszakaszokon.
A 160 ezer migráns Görögországtól és Olaszországtól való átvétele és a tagállamok közti elosztása szintén a tagállamok ellenállását váltotta ki, hiszen a schengeni övezet külső határai nincsenek lezárva, Görögország és Olaszország máig beengedi és/vagy partra hordja a migránsokat, ezáltal a kvótarendszeren keresztül az Európai Bizottság néhány év alatt akár több százezer migránst is letelepíthetne minden tagállamban. Ebből az egyezményből mindössze ezer migráns áttelepítése sikerült, de Csehország ennek kapcsán is jelezte, hogy a gyakorlatban nem működik az intézkedés, mert az átvett “menekültek” Csehországból is menekülni próbáltak; áthelyezésükkor a német határon kellett újra elfogni őket.
Az Európai Unió migrációs egyezményeit eközben nem csak a tagállamok kritizálják, hanem számos nem-kormányzati szerv, nemzetközi emberi jogi csoportok – humanitárius jelszavak mentén – szintén ellenzik a mesterséges lakosságmozgatást.
Az eurozónában konfliktus keletkezett az Nemzetközi Valutaalap és az Európai Unió közt is, mert az IMF fenntarthatatlannak tartja Görögország hitelinfúzión való életben tartását, de Brüsszel ezt tartaná szükségesnek, hogy a függő helyzet által ellehetetlenüljön a tagállam kilépése. Görögországban az adórendszer lett alapjaiban átformálva, megvonják a szociális juttatásokat, és nem csak a migrációs válság, de a nyugdíjrendszer átalakítása miatt is mindennaposak a tüntetések.
Az egyre szaporodó válsághelyzetek közepette Franciaország is egyre erőteljesebb nyomást gyakorol azirányba, hogy létrejöjjön egy új európai parlament, amelyben már csak az eurozóna tagállamok vennének részt, melyek közös politikával próbálnák megtartani az eurót mint “egyetlen európai fizetőeszközt”. Ez az úgynevezett “kétsebességes Európa” elgondolás valójában az Európai Egyesült Államok irányába tett lépés, hiszen az új parlamentben résztvevő tagállamok további állami jogköreikről mondanának le, vagyis újabb lépést tennének egy központosított “európai állam” irányába. Az euró fenntartását azonban szintén számos tagállam kritizálja; a britek már elérték, hogy mentesüljenek az euró mint “egyetlen európai fizetőeszköz” bevezetésének kötelezettsége alól, de az utóbbi évtizedben csatlakozó tagállamok egy része szintén elutasítja az euró használatát; vagy, mert már bevezették és emiatt romlott az életszínvonal, vagy amiért más országok példájából tanulva inkább elkerülnék a bevezetését.

http://www.hidfo.ru/2016/04/martin-schulz-elismerte-hogy-senki-nem-bizik-az-europai-unioban/

Szíria

rtk
Szíriában a kormány ma csendet hiretett! Meg választásokat. Ugyanis ma tartják meg a négyévente esedékes parlamenti választásokat az országban. Így aztán érthető, hogy a damaszkuszi kormány csendrendeletet adott ki fegyveres erői számára.
Nyilvánvaló, hogy a felhívás nem igazán hatja meg a kormányellenes bűnbandákat, és a kormányhadsereg sem fogja válasz nélkül hagyni az ellene irányuló támadásokat. Úgyhogy ma is inkább csak zaj lesz. Meg választás.
éal
A legforróbb pont a török határhoz közeli Aleppo városa. Nagy dolgok készülődnek ott. A várostól délre mintegy 8000 an-Nuszra és vele szövetséges pribék vonult fel, míg a várostóül északi irányban nagyjából 1500. Ezek már most is javában csépelik egymást az ISIS-sel. Akiket a törökök is ágyúznak rendesen. Meg a kurd Népi Önvédelmi Osztagokat, amelyek pedig harcolnak az ilyen-olyan martalócbandák ellen.
Az ISIS meg lövöldöz ágyúival, aknavetőivel körkörösen. Tegnap török területet is lődöztek. A török oldali Kilis települést ismét megszórták. Több helyi civil is megsebesült.
dap
Aleppotól déli irányban pedig fölkészült a kormányhadsereg. Egy már holnap megindítandó offenzívára, amelynek végső célja Aleppo felszabadítása. Ami pedig a dolgok rövire zárását jelentheti. Azaz: végső döntés a háború kimenetelét illetően. Az esélyek egyértelműen a kormányhadsereg oldalán.
Amely azért nem ült az utóbbi napokban sem ölbe tett kezekkel.
Latakia tartományban is támad-lő mindenki-mindenkire. Martalóc-martalócra, martalóc kormányerőkre, kormányerők martalócokra. Általában elmondható, hogy a martalócok húzzák a rövidebbet.
dam
Damaszkusz Kelet-Gura felé eső vidékén tegnap a köztársasági gárda elvágta a rablóhordák fő útánpótlásának számító útvonalát Tal Kurdi-Sawwan között. Az akció pontosan olyan volt, mint amikor a verekedő verebek közé beront a macska. A pribékhordák éppen egymást aprítottál, amikor a nagy lármára fölfigyelő kormányerők rajtuk ütöttek.
yar
Tovább gyilkolásszák egymást a Yarmouk palesztin menekülttábor teljes ellenőrzéséért küszködő latorbandák. Ebben a Daesh sokkal jobb mint az an-Nuszra. Már nem sok hiányzik nekik, hogy végépp fölszámolják az Al-Qaida-szövetséges vetélytársat.
Homsz tartományban az orosz légierő tette a dolgát tegnap.
Deir ez-Zor városának az Eufrátesz-parti nyugati Harabish negyedére csapott le az ISIS bűnbanda. Itt is a vetélytárs an-Nuszra haramiasereglet járt pórul. Mire leszámoltak egymással, megérkeztek a kormánycsapatok. Lerendezték a sebeiket nyalogató győztes ISIS-t, és elfoglalták a kerületet. A “győztesek” pedig csónakokon, meg úszva-kinek milyen eszköz jutott-a Saqr-sziget felé-ha nem is angolosan!-de sietve távoztak.
http://www.balrad.com/2016/04/13/sziria-109/




Előrehozott országgyűlési választások Szíriában

Bassár el-Aszad hidfo.ru
Kezdetét vették az előrehozott országgyűlési választások a Szíriai Arab Köztársaságban; nagyhatalmi paktum áll a háttérben, de a mintegy öt éve húzódó háború során sikerült megőrizni az ország stabilitását.
Bassár el-Aszad szíriai államfő február 22.-én rendelte el az előrehozott választások megtartását, gyakorlatilag percekkel azt követően, hogy Oroszország és az Egyesült Államok megállapodásra jutott a tűzszünetről. A fegyvernyugvás öt nappal később vette kezdetét, és nemzetközi megfigyelők mindvégig figyelemmel kísérték a feltételek betartását, annak ellenére, hogy kiújuló helyi harcokkal számos esetben sértették a tűzszüneti egyezményt.
Az országban mintegy 2500 jelölt indul 250 parlamenti mandátumért. A szíriai választópolgárok országosan mintegy 7000 szavazóhelyiségben voksolhatnak, és a választást számos nemzetközi sajtóorgánum is közelről figyelemmel kíséri. Walid Moallem szíriai külügyminiszter márciusban azt mondta, a választások kimenetele nem fogja befolyásolni a Genfben, az ENSZ közvetítésével zajló béketárgyalásokat. Bassár el-Aszad pedig kijelentette, hogy nem vár jelentős változást a szíriai parlament összetételében, de önmagában a választás sikeres lebonyolítása megerősíti a szíriai államiságot, amit az utóbbi évek során számos terrorszervezet próbált kikezdeni.
A jelöltek magas száma szintén a kormány legitimitását támasztja alá, miközben orosz törvényhozók Szíriában tett látogatásaik során arról számoltak be, hogy a helyi vallási közösségek is támogatják a választást, és el fogják ismerni az eredmények hitelességét. Szíriában legutóbb 2012. májusában tartottak választásokat, amelyen több mint ötmillió választó adta le szavazatát.

http://www.hidfo.ru/2016/04/elorehozott-orszaggyulesi-valasztasok-sziriaban/

Hazugság: Orbán szerint nincs „panamázás” a kormány közelében

MNB, belvárosi ingatlanok, MET (Magyarország Energiakereskedő Zrt.), lepetepedési államkötvény, Andy Vajna kaszinóbiznisze. Hogy mi az, ami mindezekben közös? A kormány és az offshore-cégek.
Orbán Viktor szerint a kormányzat közelében nincs offshore-érdekeltség, hiszen „mindannyiuk [kormánya tagjai] rendszeresen leadja vagyonbevallását, fel sem merült, hogy bármelyikük is érintett lehet”. Pedig a valóság mégiscsak megérdemelné, hogy néha rátekintsen a miniszterelnök úr.
Nem kell ugyanis messzire mennie, elég csak hátrafordulnia a parlamenti patkóban, ha érdeklődni akarna kormányközeli offshore-érdekeltségekről. Rogán Antal offshore-biznisze, a gazdag migránsoknak pénzért letelepedést kínáló letelepedési kötvények osztogatása ugyanis egy évben 50 milliárddal rövidíti meg az államkasszát. De Andy Vajna kaszinói fölött is nagyvonalúan átsiklott a magyar miniszterelnök.
raov.jpg
Panamázás: az alapok
Sokan, sokféleképpen leírták már a jelenséget, ezért mi nem is azzal foglalkoznánk igazán, hogy miért óriási jelentőségű a panamai offshore-cégeket keltető Mossack Fonseca adatainak nyilvánosságra kerülése, arról ugyanis bőven elég annyit tudni, hogy a globális offshore-üzletág egyik piacvezető cégéről van szó, és hogy ez az adathalmaz a valaha elkapott legnagyobb fogás: több ezerszerese a 2010-es WikiLeaksnek, de sokszorosa a 2013-ban Edward Snowden által kiszivárogtatott amerikai hírszerzési adatoknak is. A hír24 gyorstalpalója jól körüljárja a konkrét esetet:
Forrás: Hír24.hu
Az offshore-cégekben tartott vagyon egyébként többnyire nem számít jogilag bűncselekménynek, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy olyanoknak hasznos a szolgáltatás, akik kevesebb adót fizetnének, vagy egyszerűen azoknak, akik nem örülnének, ha mások is tudnák, hogy miből és mennyi pénze van valójában. Akárhogyan is, enyhén szólva visszatetsző, amikor politikusainkról, közvetlen környezetükről derül ki, hogy ők is offshore-cégekkel „adó-optimalizálnak”.
Miközben ők döntenek arról is, hogy mennyit kell egy halandó magyar állampolgárnak befizetnie az államkasszába, amelyből aztán többek közt korrupt politikusainkat is finanszírozzuk.
panama.png
De hát honnan tudjuk, hogy korruptak?
Egyszerű. Vannak közvetett és közvetlen bizonyítékaink. Igen, az ellenzékből és a kormánypártból egyaránt, de a mézes bödönhöz jelenleg igazán csak a Fidesz-KDNP fér hozzá, így nem csoda, ha az utóbbi hat év legnagyobb korrupciós botrányai is hozzájuk kötődnek.
Kezdjük a közvetett bizonyítékokkal: egy új kutatás 120 ezer közbeszerzés anyagát nézte át 2009-2015 időszakából, amelyből kiderült, hogy akár 140-320 százalék közötti túlárazás is előfordulhat, és 2009 óta meredeken nőtt az ártorzítás a magyar közbeszerzéseknél.
artorzitas-20160310.png
Forrás: CRBC I a túlárazás folyamatosan nő
Nincs min csodálkozni, mindennek tanúi voltunk. Az elmúlt 6 évben szinte nem telt el úgy hét, hogy ne borult volna ki egy-egy újabb bili a Fidesz-közeli korrupciós ügyek körül: trafikmutyi, földmutyi, ormótlan ingatlannövekedések, elcsalt EU-s pályázati pénzek, kaszinómutyi, letelepedési államkötvények, gázmutyi és sorolhatnánk tovább az ügyeket, amelyeknek közös nevezője, hogy az egyik oldalon a közvagyon általában el, a másikon pedig a magánvagyon feltűnik.
A közbeszerzések kapcsán tehát általános tendencia, hogy a verseny fokozatosan csökken, miközben a transzparencia is egyre alacsonyabb szinten van. Jelenleg az átláthatóság szintjében Chilével (!!) versenyzünk, és az adatok egyre romlanak. A pályázatok közel egyharmadát versenyeztetés nélkül adják oda a nyerteseknek, akik kilétét sokszor titkolná az állam. Néha pedig közbeszerzés sincs, egyszerűen kijelölik a piacon lévő cégeket. Nem véletlenül.
Közvetlen bizonyítékok:
Miközben Orbán Viktor szerint a kormányzat közelében nincs offshore-érdekeltség, hiszen „mindannyiuk rendszeresen leadja vagyonbevallását, fel sem merült, hogy bármelyikük is érintett lehet”, a valóság mégiscsak megérdemelné, hogy néha rátekintsen a miniszterelnök úr.
Itt van például rögtön Rogán Antal offshore-biznisze, a gazdag migránsoknak pénzért letelepedést kínáló letelepedési kötvények osztogatása, amelynek haszna az állam jóváhagyásával offshore-cégeken keresztül vándorolt a kijelölt zsebekbe. És vajon, kikhez megy az offshore-pénz? Van a listán Bibós kollégiumi szobatárs és expolitikus is. De mostanra biztosan nem ismeretlen senki számára a Quaestor-csoport tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója, Tarsoly Csaba sem. Az eredmény: csak tavaly 50 milliárdot vittek ki Magyarországról ezek az offshore-cégek.
De itt van a MET-biznisz is, amelynek keretében a kormány megkerülte a földgázvásárlásra vonatkozó szabályokat, majd ahelyett, hogy a jóval olcsóbban vásárolt földgáz az államot gazdagította volna, vagy a rezsicsökkentés része lett volna a kizárólagos hozzáférés, az állam a MET nevű, offshore hátterű céggel fölöztette le a olcsó gázból származó profitot. Így tudott az állami Magyar Villamos Művek (MVM), az állami megtakarítás helyett az offshore hátterű MET óriási magánprofitot termelni, 2012-ben például 50 milliárd forintot.
Andy Vajna birodalma is jól teljesít, miközben kormánybiztosként is funkcionál, az államtól ajándékba kapott kaszinóbirodalma offshore-céghálóban végződik. Vajna egyszerűen azért lett kaszinómogul, mert a Fidesz a kaszinópiacot is a képére szabta. 2014 májusában Fidesz-közeli milliárdosok kezébe vándoroltak a kaszinók üzemeltetésének koncessziós jogai. Ezek után a kormány további engedményeket adott a szerencsés nyerteseknek. A koncessziós díjat áfamentessé tették, ráadásul levonhatóvá vált a játékadó díjából. Azóta már Vajnáé az online kaszinópiac és a TV2 is. Utóbbi persze gazdaságilag inkább teher, de hát van honnan visszacsorgatni, ugyebár.
Mit is gondol erről valójában a kormány?
A kormánytöbbség 2015. november 17-én leszavazta az arra irányuló javaslatot, hogy állami beruházások ne kerülhessék el az adófizetést offshore-cégeken keresztül. A Fidesz-KDNP ezzel egy olyan kezdeményezést kaszált el, amelynek értelmében a közpénzek kezeléséből kizárta volna az offshore-vállalkozásokat, az államigazgatásból pedig az „offshore-lovagokat”.
offshore_1.png
Két éve Orbán még azt nyilatkozta a Kossuth Rádióban, hogy offshore-spekuláns nem lesz a Magyar Nemzeti Bank elnöke. A korábbi éles offshore-ellenes retorika dacára saját embere, Matolcsy György vezetése alatt álló jegybank is több százmilliós, esetenként milliárdos értékben vásárol különböző ingatlanokat alapítványain keresztül, részben offshore-cégektől. Érdekes, hogy míg az offshore vonatkozások az előző jegybankelnöknél, Simor Andrásnál még felháborították Orbán Viktort, Matolcsy esetében már elnéző, ha az, az adóparadicsomokat kihasználó vállalatoktól vásárolgat töménytelen mennyiségű közpénzen villákat.
Kell még tovább ecsetelnünk, hogy mit gondol erről valójában a kormány?

TényTár

Gazdasági csoda a felcsúti focinál

Fennállása óta először lett nyereséges az első osztályban játszó felcsúti focicsapat mögött álló gazdasági társaság. Sikere akkora, hogy akár a legeredményesebbek is lehetnek a tavalyi beszámolók alapján.
2015-ben a Puskás Futball Kft., mely az első osztályban játszó klubot működtető gazdasági társaság, 259 millió forintos nyereséget realizált. Ezzel pedig lezárhatta az első nyereséges évét is a megalakulása óta, 2012-ben ugyanis 62 milliós veszteséggel nyitott, amit egy 146, majd egy 128 milliós mínusz követett.
A 2015-ös sikeres év “nagyságát” jól szemlélteti az, hogy ha a teljes NBI-es mezőnyt nézzük, akkor sem 2014-ben, sem pedig 2013-ban nem volt olyan társaság, mely ennél nagyobb, vagy hasonló nagyságrendű nyereséget realizálhatott volna.
Tehát, ha a korábbi évek tendenciája uralja majd az NBI-es klubok tavalyi évét is, akkor szinte biztosra vehető a Puskás Futball Kft. gazdasági elsősége.
A tavalyi nyereséghez főként az járult hozzá, hogy több mint a duplájára tudták növelni nettó árbevételt: a 2014-es 706 millió után 1,445 milliárd forint folyt be a kasszába. Hasonló, milliárdot is meghaladó bevétele 2014-ben mindössze két gárdának volt, a Videotonnak és a Fradinak.
Az azonban, hogy minek köszönhető pontosan a növekedés, nem derül ki. A kiegészítő mellékletben ugyanis egyetlen szó erejéig sem térnek ki az árbevételek alakulására, összetételére.
A bevételek látványos megugrása mellett az anyagjellegű ráfordítások 43 százalékkal 325 millióra növekedtek, a személyi jellegűek pedig 24 százalékkal 744,5 millióra. Így üzemi szinten is már nyereséges lett a Puskás Futball Kft., 281,4 millió forinttal. Ebből a pénzügyi és a rendkívüli eredmény, valamint az adófizetési kötelezettség figyelembe vétele után 259 millió forintos tiszta nyereség maradt. Ezt a tulajdonos, vagyis A Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány nem vette ki osztalékként, hanem bent hagyta a társaságban.

Noha eredmény szintjén impozáns számokat produkált a cég, érdemes a mérlegből is néhány tételt kiemelni.
Egy év alatt ugyanis közel az ötszörösére (!) növekedett a bankbetétekben elhelyezett pénzösszeg, 547 millió forint volt a kimutatás szerint.
Igaz, ezzel párhuzamos a pénztárban lévő összeg a korábbi 20,9 millióról 8,5-re apadt.
A mérleg forrás oldalán a 2015-ös nyereségnek köszönhetően a cég saját tőkéje 23,7 millióról 329,6-ra növekedett, miközben több mint a triplájára ugrott a kötelezettségek állománya: 111,5 millióról 358,4-re. Ez teljes egészében rövid lejáratú kötelezettséget takar, amin belül is a két legnagyobb tétel az áfa 122,1 millióval, valamint a vevőktől kapott előlegek 155 millió forinttal.

(mfor)
Bal-Rad komm: Nincs itt szó semmiféle csodáról. Szakértelem, szorgalom, elkötelezettség! (A futball iránt!) Ha némi “fölsőbb” segítség-kapcsolat is beesik, az kimondottan jótékony hatású lehet. A pénzügyekre persze.
A futball? Na oda tényleg csoda kéne! De hát csodák-mint tudjuk-nincsenek!