Daniel Newton ismerteti a részleteket: "Mivel a szólásszabadságot a "wokeizmus"
leple alatt rombolják, egyetérthetünk abban, hogy nem hiányzik az
irónia abból a nemrégiben megjelent jelentésből, amely szerint "sértő és felzaklató" anyag miatt trigger warningot helyeztek el Orwell regényén.
Az angliai Northamptoni Egyetem figyelmeztetést helyezett el az ikonikus könyvben található "explicit anyagok" miatt.
Ha
tudni akarod, milyen egy totalitárius diktatúrában élni, nem kell
messzire nézned. Az amerikai főiskolák és egyetemek, az úgynevezett
"felsőoktatási intézmények" a kommunista átnevelő táborok megfelelőjévé
váltak, ahol az embereket végtelen propagandának vetik alá, és arra
kényszerítik őket, hogy politikai jelszavakkal egyetértő szavakat
mondjanak. Ha egy tanár vagy diák a "felébredt" ortodoxia legkisebb
megszegését is elköveti, kirúgják, felfüggesztik az állásából vagy
kicsapják az iskolából, A jogai nem számítanak. A diákok még inkább ki
vannak téve a Covid zsarnokságának, mint a lakosság.
Nézzünk
néhány példát. Az elmúlt mintegy 75 évben Orwell 1984 című műve volt a
totalitarizmus klasszikus támadása. Most néhány egyetemen betiltották
Orwell könyvét. Daniel Newton ismerteti a részleteket: "Mivel a
szólásszabadságot a "wokeizmus" leple alatt rombolják, egyetérthetünk
abban, hogy nem hiányzik az irónia abból a nemrégiben megjelent
jelentésből, miszerint "sértő és felzaklató" anyag miatt trigger
warningot helyeztek el Orwell regényén.
Az angliai Northamptoni Egyetem figyelmeztetést helyezett el az ikonikus könyvben található "explicit anyagok" miatt.
A
tanács felbőszítette a kritikusokat, akik szerint ez ellentétes a
könyvben szereplő cenzúra témáival. Orwell 1949-ben megjelent
disztópikus története egy totalitárius államban játszódik, amely üldözi
az egyéni gondolkodást. A könyv főszereplője egy kormányzati
alkalmazott, akit egy tiltott szerelmi viszony miatt letartóztatnak és
megkínoznak. Ironikus módon a könyv egyike annak a sok irodalmi műnek,
amelyet a northamptoni diákok számára jelöltek meg.
A
diákokat figyelmeztették, hogy a modul "kihívást jelentő kérdésekkel
foglalkozik az erőszak, a nem, a szexualitás, az osztály, a faj, a
visszaélések, a szexuális visszaélések, a politikai eszmék és a sértő
nyelvezet kapcsán". Az akadémikusok több olyan művet is megjelöltek a
modulban, amelyek "sértőek és felzaklatóak", köztük Samuel Beckett
Endgame című darabját, Alan Moore és David Lloyd V For Vendetta című
képregényét, valamint Jeanette Winterson Sexing The Cherry című művét.
Andrew Bridgen tory képviselő sem hagyta ki az iróniát, és azt mondta:
"Van némi irónia abban, hogy a
diákoknak most trigger warningot adnak ki, mielőtt elolvassák az
Ezerkilencszáznyolcvannégyet". "Egyetemi kampuszaink gyorsan válnak
disztópikus Nagy Testvér-zónákká, ahol a Newspeak-et gyakorolják, hogy
csökkentsék az intellektuális gondolatok skáláját, és töröljék azokat
az előadókat, akik nem felelnek meg ennek" - tette hozzá." - mondta.
Gondolt
már arra, hogy az UCLA-nál jelentkezzen? Jobb, ha még egyszer
átgondolja. Itt van, amit be kell nyújtania: "Köszönjük, hogy
érdeklődik az UCLA-nál való karrier iránt! A méltányosság, a sokszínűség
és a befogadás a Kaliforniai Egyetem kiválóság iránti
elkötelezettségének kulcsfontosságú elemei. Ezért a méltányosságot, a
sokszínűséget és a befogadást elősegítő oktatói, kutatói, szakmai és
közszolgálati hozzájárulásokat ösztönözzük és kellően elismerjük az
egyes jelöltek képesítéseinek értékelése során.
A
felvételi vagy előléptetési bizottság értékelésének megkönnyítése
érdekében kérjük, nyújtson be egy méltányossági, sokszínűségi és
befogadási (EDI) nyilatkozatot, amely ismerteti a méltányossághoz,
sokszínűséghez és/vagy befogadáshoz való korábbi, jelenlegi és tervezett
hozzájárulását. Bár a teljesség igénye nélkül, az UC elnöki hivatala
által említett releváns hozzájárulások közé tartoznak:
- Tanítás
- Kutatás
- Szakmai tevékenység
- Egyetemi és közszolgálati tevékenység
Ha
szeretné jobban megérteni, hogyan gondolkodik az UCLA a
"méltányosságról", a "sokszínűségről" és a "befogadásról", kérjük,
olvassa el az UCLA kari felvételi útmutatóját: Keresés a kiválóságért
(4-6. oldalon)". Ha már a karon van, akkor is be kell nyújtania egy
sokszínűségi nyilatkozatot, és az, hogy a sokszínűségi rendőrség hogyan
értékeli Önt, nagy szerepet fog játszani abban, hogy megkapja-e az
állást vagy előléptetik-e. Sok más egyetem ugyanígy jár el.
Manapság
a legfőbb bűncselekmény, amit az egyetemen elkövethetsz, az "n-szó"
használata. Ez legalább olyan rossz, mint a gyilkosság. Az USC egyik
professzorát felfüggesztették - nem azért, mert használta ezt a szót,
hanem mert kimondott egy kínai szót, ami lehet, hogy úgy hangzik, de
lehet, hogy nem. Ez megsértett néhány diákot, akiknek egyáltalán nincs
keresnivalójuk egy egyetemen, és ez elég volt ahhoz, hogy a professzort
töröljék. "Egy amerikai egyetem egyik professzora ellen indított
vizsgálat egy látszólag ártalmatlan kínai szó használata miatt indított
vitát.
Greg
Patton, a Dél-kaliforniai Egyetem (USC) professzora a múlt hónapban egy
kommunikációs előadáson a hallgatóknak az olyan töltelék- vagy
szünetszavakról beszélt, mint az "err", "umm" vagy a "you know" az
angolban.
Az
előadásáról készült felvételen, amely mostanra vírusként terjedt el,
Patton professzor a következőket mondja: "Kínában a közös szünetszó az
"az, az, az". Tehát Kínában lehet, hogy na-ge, na-ge, na-ge, na-ge.
Kiejtve
a na-ge úgy hangzik, mint az N-szó, ami miatt a professzor több diákja
panaszt tett az egyetemen. A panaszra reagálva az egyetem dékánja,
Geoffrey Garrett közölte a hallgatókkal, hogy Patton professzor többé
nem fogja tanítani a kurzust.
Egyszerűen
elfogadhatatlan, hogy az oktatók olyan szavakat használjanak az órán,
amelyek marginalizálhatják, sérthetik és károsíthatják hallgatóink
lelki biztonságát - mondta.
Az egyetem szerint Patton professzor "önként távozott" a feladatától az ellene tett panaszok kivizsgálása közepette." https://www.bbc.com/news/world-asia-china-54107329
Még ha
el is mondja a diákjainak, hogy milyen szörnyű ez a szó, akkor is
mennie kell. Elkövetted a legfőbb bűnt, és fel kell áldoznod magad:
"2018 októberében Philip Adamo, a minneapolisi Augsburg Egyetem
történelemtanára az n-szót használta a szitokszóról szóló órai
megbeszélésen, aminek apropóját az adta, hogy James Baldwin A következő
tűz című könyvében is megjelent. Adamo hasonló vitát vezetett a
következő szekciójában, és még aznap e-mailben elküldte az osztályának
azokat a cikkeket, amelyek azt a kérdést tárgyalták, hogy milyen
kontextusban, ha egyáltalán, lehet helyesen használni az n-szót. A
diákok az egész egyetemen elégedetlenségüknek adtak hangot azzal, hogy
megjelentek a következő óráján, és kérdőre vonták, videókat készítettek
ezekről az órai beszélgetésekről, és cikkeket írtak a diákújságba,
amelyekben kifejtették, hogy Adamo miért érezték magukat kényelmetlenül,
és hogy cselekedetei hogyan illeszkednek bele az egyetemen
tapasztalható nagyobb problémás tendenciába. Karen Kaivola, az Augsburg
Provostja eltávolította Adamót tanári állásából és a kitüntetési
program igazgatói feladataiból, és felfüggesztette őt a hivatalos
felülvizsgálatig"."
Természetesen
az egyetemek a Covid-zsarnokságot érvényesítik, megkövetelik a
diákoktól, hogy "beoltassák" magukat, és zárlatokat és karanténokat
rendelnek el a kollégiumokban és az egész kampuszon. Íme egy tragikus
eset: "John Stokes végzős golfszezonja a
Tennessee
Állami Egyetemen (TSU) tönkrement, és az élete most veszélyben van. A
21 éves OVC Medal of Honor kitüntetettnél szeptember 4-én a Vanderbilt
kórházban szívizomgyulladást diagnosztizáltak,[2021] négy nappal
azután, hogy megkapta a második adag COVID-19 Pfizer vakcinát. Stokes
nem volt tisztában a COVID-19 vakcinák lehetséges mellékhatásaival,
beleértve a Pfizer vakcina fiatal férfiak szívizomgyulladásával
kapcsolatos riasztó adatokat.
A
szívizomgyulladás a szívizom gyulladása, amely csökkenti a szív
vérpumpáló képességét, és gyors vagy abnormális szívritmuszavarokhoz
vezet. Ez az állapot gyakran okozhat szívrohamhoz hasonló tüneteket,
mellkasi fájdalmat, légszomjat, fáradtságot és rendellenes szívverést.
Stokes
korábban nem volt fertőzött a COVID-19 vírussal. Nem volt semmilyen
korábban fennálló egészségügyi állapota. Teljesen egészséges fiatal
sportoló volt. Mielőtt megkapta volna a Pfizer COVID-19 vakcinát, a TSU
munkatársai közölték Stokes-szal, hogy az egyetemen valószínűleg
kötelező lesz a vakcina beadása. Bár Tennessee állami egyetemein nem
volt vakcinakövetelmény, az állami esetszámok a delta-változat miatt
emelkedtek, néhány magánegyetem az államban kötelezővé tette a
vakcinázást, és egyre nagyobb volt a közvélemény igénye arra, hogy az
állam vezesse be a kötelező vakcinázást az állami intézményekben. Stokes
attól tartott, hogy a védőoltás beadása nélkül nem tudna részt venni a
végzős szezonjában, ezért úgy döntött, hogy megkapja a Pfizer COVID-19
vakcináját.
Miközben
a Vanderbilt kórházban kezelték új egészségi állapota miatt, Stokes
egy videót tett közzé a TikTok-on, amelyben másokat is figyelmeztetett a
COVID-19 oltóanyaggal járó kockázatokra, és kijelentette, hogy
erkölcstelen dolog kényszeríteni az embereket a szedésére. A videó
alatt végig szuszogott. Felszólította az NCAA-t, amiért nem
tájékoztatja a diákokat és sportolókat a COVID-19 vakcinákkal
kapcsolatos kockázati tényezőkről. Stokes azt is elmondta, hogy
kapcsolatban állt más NCAA-s sportolóhallgatókkal, akiknek a COVID-19
vakcinák negatív mellékhatásai voltak, sokuknál szívkomplikációkkal.
Egyik kollégájának szívműtétre volt szüksége a vakcina miatt. A TikTok
eltávolította Stokes videóját, amint az terjedni kezdett, de most már
megtalálható a YouTube-on".
Mit tehetünk ez ellen?
El kell
hagynunk ezeket a miniatűr totalitárius államokat, és az egyéni
szabadság elveire épülő intézmények felé kell fordulnunk. Bevallom,
hogy egy ilyen alternatív intézmény jár az eszemben elsősorban. Ludwig
von Mises és Murray N. Rothbard régóta dédelgetett víziója ma már
valóság. Az ő víziójuk? Az osztrák közgazdaságtan doktori iskolája.
Közel
negyvenéves története során a Mises Intézet arra összpontosított, hogy
támogatást nyújtson más oktatási intézmények hallgatóinak. A diákok
segítése a szabadság közgazdaságtanának felfedezésében, valamint annak
inspirálása, hogy egyetemi szinten tanítsanak tovább, az Intézet
számára prioritás volt és van. A Mises Intézet valamennyi programját a
kiváló, személyes, rugalmas és a hallgatók egyéni oktatási és
karriercéljainak elérését segítő szolgáltatás jellemzi.
A
Mises Intézetben arra törekszünk, hogy folytassuk az oktatásnak azt a
hagyományát, amelyet Ludwig von Mises és Murray Rothbard oly
ékesszólóan fogalmazott meg, a nyugati civilizáció értékeinek egyik
legfőbb példaképei voltak, és ezt igyekszünk átadni diákjainknak.
A Mises
Intézet osztrák közgazdaságtan mesterképzése egyedülálló. Ez az első
olyan graduális program az Egyesült Államokban, amely kizárólag a
Ludwig von Mises és Murray N. Rothbard műveiben és nagy értekezéseiben
kifejtett közgazdaságtan oktatására irányul. A program célja, hogy
segítse a hallgatókat e nagyszerű művek alapelveinek elsajátításában, és
abban, hogy ezeket az elveket a választott céljaikban alkalmazzák.
Ennek
érdekében az Intézet gondosan válogatta össze a kiváló oktatói kart,
amelynek tagjai olyan tekintélyes egyetemeken szereztek PhD fokozatot,
mint a New York University, a UCLA, a Columbia University, a
Cal-Berkeley, a Rutgers University és a Virginia Tech. Mindannyian
elismert tudósok, akik előadásokat tartottak vagy tanítottak a Mises
Intézet rendezvényein, és publikáltak annak folyóirataiban, könyveiben
vagy online kiadványaiban. Sokan Murray Rothbard személyes barátai vagy
pártfogoltjai voltak."
A Mises
Intézet adományozóinak nagylelkűségének köszönhetően a program
költségei jóval alacsonyabbak, mint más közgazdasági vagy a kapcsolódó
társadalomtudományi mesterképzéseké, akár hagyományos, akár online.
Arra
kérem a szülőket, hogy fontolják meg a programunkat. Sikeresek leszünk?
Ebben nem lehetek biztos. De ebben biztos vagyok: A jelenlegi oktatási
katasztrófánk nem tarthat sokáig.
A legjobbakat Llewellyn H. Rockwell, Jr.
F