RAKÉTA A PILÓTAFÜLKÉBE – KÉSZ A MALÁJ GÉP SZAKÉRTŐI JELENTÉSE
Ismertették az Ukrajna fölött tavaly júliusban lelőtt maláj gép végleges szakértői jelentését. A Holland Biztonsági Iroda elnöke hivatalosan is megerősíttette, hogy egy Buk típusú föld-levegő rakéta találta el a Malaysia Airlines MH17-es járatát, a pilóták holttestében megtalálták a rakéta egyes darabjait is. A sajtótájékoztatón nem nevezték meg, hogy ki tehető felelőssé a gép lelövéséért, de több jel is arra utal, hogy a szeparatisták találták el a járatot.
Lezárult a MH17-es malájgép katasztrófájának vizsgálata. A nemzetközi nyomozás összehangolásával megbízott Holland Biztonsági Iroda elnöke, Tjibbe Joustra ismertette kedden, délután negyed kettőkor a végleges szakértői jelentést, amelyet Ukrajna, Hollandia, Ausztrália, Malajzia és Belgium együttműködésével állítottak össze.
Joustra a roncsokból rekonstruált gép teste előtt tartotta meg sajtótájékoztatóját. Az elnök megerősítette, hogy egy Buk típusú föld-levegő rakéta találta el a Malaysia Airlines MH17-es járatát tavaly július 17-én, a rakétát 320 négyzetkilométeres körzetből lőtték fel, később pedig a repülőgép roncsai ötven négyzetkilométeres körzetben szóródtak szét. Mint mondta, a nyomozás során kizárták, hogy egy gépben elrejtett bomba robbant volna fel, esetleg két gép ütközött volna össze a levegőben, netán egy meteorit csapódott volna bele a járatba.
A Buk rakéta a gép elejét találta el bal oldalról, a lövedék darabjainak egy része a pilóták testébe fúródott. A pilótafülke hamar leszakadt a gépről, annak maradványait jópár kilométerre a többi roncstól találták meg.
A roncsok rekonstrukciója nehéz feladat volt – mondta Joustra, aki kiemelte, hogy a gép egyes darabjait csupán két héttel ezelőtt találták meg, és valószínűleg még újabbakra is bukkanhatnak. A vizsgálatokat nehezítette, hogy a gép bizonyos darabjai nem érkeztek meg 2014 decemberéig Hollandiába, ez késleltette a pontos rekonstrukciót.
BIZTONSÁGOSNAK HITTÉK A LÉGTERET
Joustra azt mondta, a maláj gép katasztrófája idején már rég le kellett volna zárni a légteret, az ukrán hatóságok azonban ezt elmulasztották, nem mérték fel eléggé a Kelet-Ukrajnában lévő fegyveres konfliktus kockázatát. Bár voltak korlátozások, és bizonyos magasság alatt már nem volt szabad repülni a Donyeck-medence területén, de arra senki sem gondolt, hogy a nagyjából tíz kilométer magasságban repülő utasszállítók is veszélyben vannak – közvetlenül a járat lelövése után még 160 gép repült át a térség felett.
„Senki nem gondolta, hogy a konfliktus fenyegetést jelenthetne a civil légi közlekedésre” – hangsúlyozta az elnök.
A Joustra mögött levetített animáción látható volt, hogy abban a pillanatban, amikor találat érte az MH17-est, három másik gép a kritikus terület felett repült.
A malajziai légitársaság Amszterdamból Kuala Lumpurba tartó MH17-es járata tavaly július 17-én az oroszbarát szakadárok ellenőrzése alatt álló kelet-ukrajnai területen zuhant le 298 emberrel a fedélzetén. Az utasok kétharmada holland volt, ezért Hollandiát bízták meg a katasztrófa okainak felderítésére indult nyomozás koordinálásával.
Ukrajna és az Egyesült Államok is azt állítja, hogy a szakadárok lőtték le a gépet a Buk rakétával, amelyet Oroszországtól kaptak. Moszkva határozottan visszautasítja ezeket a vádakat, és az ukrán erők számlájára írja a történteket.
A sajtótájékoztatón nem nevezték meg, hogy pontosan ki tehető felelőssé a tragédiáért. A Holland Biztonsági Iroda ugyanis a nemzetközi szabályok szerint csak a tragédia okait vizsgálja, felelősséget nem hivatott megállapítani.
Az biztos azonban, hogy a nyilvánosságra hozott szakértői jelentésben térképek azt bizonyítják, hogy a rakétát egy a kelet-ukrajnai szakadárok ellenőrzése alatt tartott területről lőtték fel.
A de Volkskrant holland lapnak nyilatkozó forrás szerint ráadásul gyaníthatóan orosz katonák segítettek a gép lelövésében. „A Bukot mindenféleképpen Oroszországban fejlesztik és gyártják, és abból lehet kiindulni, hogy a szakadárok maguk nem tudnak használni egy ilyen eszközt” – mutatott rá a forrás. Korábban már egy előzetes jelentés is arról számolt be, hogy a maláj repülőgépet egy Buk rakéta találta el, a gyártó ugyanakkor azt mondta, hogy 1999 óta nem készítenek ilyen típusú rakétákat, az ukrán biztonsági erők fegyverállományában azonban még találni belőlük.
A 298 ember halálát követelő tragédia felelősét egy, a közlekedésbiztonsági tanácséval párhuzamos bűnügyi vizsgálat állapíthatná meg, de egyelőre még az is kérdés, hogy lesz-e ilyen bűnügyi vizsgálat, mivel Oroszország korábban megvétózta azt a holland tervet, hogy egy nemzetközi bíróságot állítsanak fel a cél érdekében.
(Csatlós Hanna)
Jelentések szerint a HOLLAND “SZAGÉRTŐI” bemutatót a maláj utasszállító lelövéséről, a Valcman-Jacenyjuk latorpáros hátbadöfésként értékeli!

A kijevi bűnbanda ugyanis azzal a követeléssel ostromolta végig a nemzetközi “vizsgálóbizottságot”, hogy az a végső jelentésben kategorikusan állapítsa meg vagy a donbasszi önvédelmis erők, vagy pedig az orosz hadsereg vétkességét.
Ehhez képest a több mint másfél esztendős hollandiai vízgereblyézés végső konklúzióját tragédiaként érték meg Kijevben: a nemzetközi bizottság egy semmitmondó megállapítást tett: “orosz rakétával lőtték le a maláj gépet”! Ami a körülményeket figyelembe véve egészen kézenfekvőnek tűnHET!
Ám a nemzetközi “bizottság” alighanem jó okkal, nem mert megnevezni még feltételesen sem elkövetőt. Pláne nem a donbasszi önvédelmiseket, vagy az orosz hadsereget. A kijevi junta folyamatos pressziója ellenére sem!
Pedig már a hollandiai bemutató előtt Jacenyjuk hiéna bejelentette, hogy CSAKIS AZ OROSZ HADSEREG LEHETETT A TETTES, merthogy “néhány részeg szeparatista ilyesmire nem képes”!
Ehhez képest a bemutató-hiába a megelőlegezett kijevi szagértés-továbbra is nyitva hagyta az elkövető személyét, és ez letargiába süllyesztette Maradék-Ukrajna latorvezérkarát! Cserbenhagyásként, mi több-hátbadöfésként élik meg a holland jelentést. Azt a jelentést, amely amelynek összebarkácsolóit is megdöbbentette a moszkvai bemutató. Mert ugyanis kiderült: “valakik” Oroszországban folyamatosan tudtak a hollandiai barkácsműhelyben zajló vizsgálódásokról, és elképzelésekről. És a jelentés fabrikálása közben folyamatosan készítették a GYAKORLATI BIZONYÍTÁSI ELJÁRÁST, pontosan követve a közzéteendő jelentésbe foglalt megállapításokat.
Így fordulhatott elő, hogy derült égből villámcsapásként hatott a tegnapi moszkvai bemutató végső következtetése a nemzetközi “vizsgálóbizottságra” is: SEM A DONBASSZI “SZAKADÁROK”, SEM PEDIG AZ OROSZ HADSEREG NEM LŐHETTE LE A GÉPET!
Maradék-Ukrajna bitorlópárosának hangulata ezért letargikus! Merthogy szűkült a lehetséges elkövetői kör! Amiben nincs benne az ő “kedvenc elkövetőik egyike” sem!
Márpedig ez tényleg komoly ok a szomorkodásra! Sőt! Egyenesen aggasztó!
Mert mi lehet még abból, ha “a zoroszok” előállnak megint valamivel?
Abból bizony nagy baj lehet! Kijev és Maradék-Ukrajna hatalombitorlóira nézvést!
Bal-Rad komm: Hát így lehet az igazság CSAK EGYIK FELÉNEK pontos tálalásával, míg az IGAZSÁG MÁSIK FELÉT csak érintőlegesen említve manipulálni a közvéleményt! Mert ugyanis a cikkben szereplő videonak megvan ám a “párja is”! Íme az “orosz verzió”:
De valahogy ennek a videonak a “kirakása” elmaradt! Feledékenységből. (Minden bizonnyal!)
De azért az internet világában a témával kapcsolatban elérhetők más, némiképp objektívebbnek mondható anyagok is. Mint például az “Almaz Antej” kísérletéről készített videofelvétel is.
Egy olyan ábrával kiegészítve, ami eléggé világosan rámutat az atlantista igehirdetők-mondjuk így-csúsztatására.
Summa-summárum: az “Almaz-Antej” mai bemutatója alapján kiderült: a gépet NEM A “SZEPARATISTÁK” lőtték le Sznyezsnojéból (ahogy a “hivatalos holland verzió” azt állítja)!
Az orosz vizsgálat tényszerű megállapítása, hogy a valcmanisták lőtték le a gépet-Zaroscsenszkojéból.
Ha ugyanis Sznyezsnojéból indult volna a “szeparatista” rakéta, (a gép ellenkező oldaláról)-akkor nem a gép elejének bal oldalát és tetejét, bal szárnyát és hajtóművét szórta volna meg! Mint az az általunk mellékelt ábrán is látható.
