Jelenlegi
  világunkat elnézve nem lehetünk elégedettek. Az élet rossz mederben  
halad, az állam nem állam, az egyházak impotens módon keringenek  
felnagyított problémák körül, a média hazug hírverésének súlyos  
hazugságai élvezhetetlen módon hömpölyögnek az emberek között; a  
politika ellentéteket kovácsol álságos fegyvereivel, a természetes élet 
 naponta gyalázatok özönét kapja a nyakába, a hegyek tetején maroknyi  
csoport élvez ebül szerzett vagyonok okozta elégedettséget, a völgyekben
  pedig hatalmas tömegek nyomorognak.
 Az erkölcs a hittel karöltve nevetség tárgyát képezi a dőre emberek  
között… Hazaszeretet ma nem tétel, helyette humanizmus dohog  
Istenszeretet helyett, és még a fennmaradó értékeket is próbálják  
elmaterializálni, hogy minden kézzelfogható legyen, mert ami csak  
gondolat, nem tapintható, nem szagolható, nem ízlelhető. A hagyomány  
egyáltalán nem fontos, helyébe a liberális eszméket tűzték sorvadó  
kokárdák gyanánt a szív fölé; mindent a pénz értéke szab meg, ebből  
fakad, hogy nem az számít értéknek, amit az ember tesz, érez, ad, hanem 
 hogy mennyit képes birtokolni. Magyarok és franciák és csehek és  
lengyelek és oroszok helyett csak emberek vannak… A lélek csupán  
olyannyira van használatban, hogyha valaki korhadt bölcsességeket kíván 
 létrehozni, mondataiba menthetetlenül bele kell tennie a lélek szót,  
másképp nem hasonlít a valaha élt bölcsekhez gondolatvilága; ezt teszik 
 úgy is, hogy a hasonlatosság gondosan szőtt drapériája több helyen is  
kopott, szakadt, értéktelen. A Jóisten nevét olyan emberek használják,  
akik nem hisznek benne, a Bibliából olyanok idéznek, akik soha nem  
olvasták azt, és nem ritkán a kereszténység gyalázatának kóros  
betegségétől nyüszítenek.
Humánumról lehet beszélni, de nem érdemes.
Az
  emberközpontú világ legálságosabb volta éppen az, hogy az embereket  
emelte minden fölé, eltorzította az Istenképet, meggyalázta szent  
könyveit, noha a szent iratoknál nagyobbat egyetlen íróember sem képes  
alkotni. Ember ember felett nem uralkodhat, hangzik a jól megkreált  
gondolat, és én egyet is értek ezzel, de csak bizonyos fokig, tehát  
egészen addig, amíg az uralkodó a sáros népréteg legaljáról került fel a
  hatalom bársonytermébe, mert az olyan uralkodó nem képes tisztán  
ítélni, csak étvágya és úri – tettetett – gőgjének nyomorában képes  
cselekedni. Az egykori szakrális királyok nem ismerték a gőgöt, a  
dölyfös dőreségeket, a hit nélkül való életet. Ők még csodákat műveltek,
  tisztán éltek, ismerték az ég és föld közötti kapcsolat természetes,  
megmásíthatatlan valóságát, és nem hatalmuknak éltek, hanem nemzetüknek.
  Értették az uralkodás művészetét, merthogy ez aktív, szent művészet,  
amely a hitből fakadó erkölcsre épült, s így, ilyen módon hoztak létre  
államokat, amelyek nyugodtan nevezhették magukat államoknak. Ma  
nincsenek államok, még igazán országok sincsenek, helyettük léteznek  
konglomerátumok, közösségek, csordák, amelyek határokat húztak  
ceruzával, tollal területek körül, aztán kijelentették – ismét a gőgöt  
állítva hadrendbe -, hogy a terület a miénk, ezért harcoltunk, ezért  
küzdöttünk, olykor éveken át. Különösen azok az államok nem tarthatnak  
igényt e megnevezésre, amelyeket államférfiak hoztak létre fegyveres  
konfliktusok után, mert az így (mesterségesen) létrehozott országot  
mindenféle történelmi gyökér nélkül taszítják egy kontinens undok  
életébe, ahol pedig túlságosan erős a szél, ezért őrizni kell az ilyen  
dőre vadhajtásokat. Érdekes módon olyan államférfiak hozták létre a  
semmilyen értékkel nem bíró országokat, akik maguk is elkallódott  
birodalmak megbízottai voltak: gondolok itt az angolokra és a  
franciákra; ők régen elrúgták maguktól a királyság formát és tartalmat  
adó szentségét, és mindenféle demokratikus köztársaságokat hoztak létre 
 maguknak, vagy alkotmányos monarchiákat állítottak önmaguk díszes  
becsapására. Emberiség, ez szerepelt cikornyás jelszavak első szavaként,
  mindent ennek az alaktalan masszának rendeltek alá oly módon, hogy nem
  néztek a földről felfelé, csak és kizárólag anyagi érdekek mentén 
voltak  képesek meglátni a megoldásokat.
Ha
  az ember hazugságba kezd, mindenképpen fenn kell tartania az igazság  
látszatát. Ezért nehéz a hazugság művészete, mert meg kell semmisíteni  
az igazságot, és ez nem megy könnyen, ugyanakkor fals információkat kell
  felvonultatnia, amelyek mellett mindvégig ki kell tartania, különben  
semmivé foszlik a felfújt légvár. Ahogyan szétszabdalták az országot,  
létrehozták a környező államok mesterkélt gyűrűjét, úgy kellett  
elszívniuk a megcsonkított ország életerejét. Tették ezt többek között a
  politika elsorvasztásával, a média tönkretételével, az emberek  
elbutításával, a nemzeti érzelmek sárba tiprásával… Két fronton kell a  
mai napig háborút vívniuk, ez pedig nagyon nehéz vállalkozás, gondoljunk
  csak a valódi háborúra: egy ország hadereje sokáig nem képes két  
ellentétes oldalon harcolni, előbb-utóbb kimerülnek tartalékai. A  
hazugság gyűrűzésével megegyezően, lehetőleg ugyanolyan erővel, ahogy a 
 hazugságot gerjesztik, fojtogatnia kell az igazságot, mert ha nem így  
tesznek, menthetetlenül kiderül minden, és akkor jogosan lehet  
visszakövetelni elharapott országrészeket.
A
  történelem tanulmányozása megad néhány választ, de azok csak szikkadt 
 részválaszok. Különböző történészek írtak tanulmányokat a huszadik  
század nagy háborúját lezáró békediktátumokról, amelyeknek túlnyomó  
többsége semmit sem ér, azok a tanulmányok legfeljebb arra jók, hogy a  
lapjait gyújtós alá gyűrjük. Bértollnokok voltak leginkább, akik  
különböző javakért (jó állásért, nagyobb pénzösszegekért) eladták volna 
 saját édesanyjukat is, nos, ilyenek írtak tanulmányokat, látszólag  
mélyen átkutatva a kérdéses területeket. A mai történelemoktatás  
leginkább sár és büdös ürülék keveréke, véletlenül sem az igazság  
fényes, tiszta gránittömbje.
Természetesen
  annak, hogy országokat szétszabdaltak, annak számos oka van, és mindez
 a  gyalázat évszázadok hosszú sora alatt érett meg, továbbá mindehhez  
kellett az arisztokrácia züllött világa is, ugyanis nekik éber őrökként 
 kellett volna küzdeniük az ország jobblétéért, ehelyett züllött 
bálokban  múlatták az időt, kikerekedett dölyffel, hízott tokával 
zabálták  magukba a javakat, elszíva mások elől az élethez 
elengedhetetlen  eszközöket. Alulról, úgyszólván a semmiből épült fel 
egy züllesztő  réteg, amely liberalizmust tűzött zászlajára, s a 
tetejébe felhímezte a  Szabadság, egyenlőség, testvériség feliratot, 
mint hangzatos igét. Nincs  szánalomra méltóbb dolog annál, mint amikor 
olyan emberek, társaságok  hirdetik a szabadságot, egyenlőséget, 
testvériséget, akik mindezeket  soha nem ismerték, nem tudták mélyen 
átélni ezeket; mint amikor a  korrupt hatalom példálózik az erkölccsel, 
olyannyira gyomorforgató.
A
  szakrális királyságot vették kereszttűz alá évszázadokkal ezelőtt, a  
tökéletes formát alkotó, természethez igazodó hierarchiát, és  
becstelenül, kifejezetten aljas módon hirdették mindenki egyenlőségét,  
hogy a legalulról feltörekvő, hamis becsvágytól fűtött alakok is képesek
  országokat vezetni, hatalmat ragadni. Egy olyan társaság hangoztatta a
  királyság erős szabályainak szétzúzását, amely maga is ilyen komoly  
hierarchiában munkálkodik, ezt érdemes megjegyezni: mindig az az ember a
  leggyanúsabb, amely valamely érvet túlságosan sokat hangoztat, mert  
tudni lehet az ordító fröcsögés mögött, hogy tartalmatlan. Aki  
demokráciáért üvölt, az soha nem demokratikus, aki a királyság  
természetes formáját, a fegyelmet tagadja, mindig hihetetlenül komoly  
fegyelemben él, egy olyan társaság tagja, amely éppen úgy épül fel, mint
  az a társaság, amelyet szét akar zúzni…
Ha
  tisztán, teljes egyszerűségében végiggondoljuk a fentebb leírtakat,  
máris láthatjuk, hogy egy ilyen hihetetlenül megszervezett galeri képes 
 csak megfelelő erőkkel felvonulni az igazság elleni csatában, mert  
megvan hozzá minden ereje, és a pénzügyi erejénél fogva képes katonákat 
 vásárolni magának, akik aztán akaratlanul is megteszik a kívánt  
bomlasztó munkát. A történészek, noha belelátnak a kártyákba, még  
véletlenül sem írják meg az igazságot, mert elveszítenék állásukat,  
honoráriumukat, talán még ki is közösítenék őket a társadalomból.  
Emberek írnak, beszélnek, kérdésekben véleményeket fogalmaznak meg,  
közben maguk a kérdések sem bírnak tisztességes súllyal. Vannak témák a 
 világban, amelyek a tabu kategóriába száműzettettek, és aki azokat  
bolygatja, megbélyegzést von önnön fejére, így aztán a legtöbben,  
rendkívül sokan, inkább a hallgatás gyalázatos állapotába pillednek. 
Hazugságot
  fenntartani a világban, csak élethazugságok árán kivitelezhető. Nap  
mint nap meg kell erősítenie magát a hitében a hazug embernek, hogy jót 
 cselekszik, ez a helyes magatartás a mai világban, mert ezért fizetnek,
 s  akkor már segítségül hívja a családot, a rokonságot, és mindenkit 
akit  csak elér. Ha nem tudok pénzt keresni, éhen halnak a szeretteim, 
én  pedig nem akarok egész nap egy gyárban robotolni – nagyjából így 
menti  fel magát az ember, egy történész is, egy író is, aztán otthon,  
kényelmes székben, tágas íróasztalon leírja bölcsnek hitt gondolatát, és
  kisugározza a világba: a kétkezi munka elengedhetetlen része az  
életnek, másképp nincs élelem, nincs számlabefizetés, nincs semmi…
Az emberi dőreség undorító…
Nem
  feltétlenül azért, mert undorító kíván lenni, egyszerűen csak azért,  
mert így sikerül az életet megkomponálnia, nem akar tiszta ember lenni, 
 mert azzal együtt jár a nélkülözés, a mérhetetlen szegénység,  
természetesen, titkon ácsingózik a tisztaság felé, de egy mocskos  
társadalom csak bemocskolni tudja tagjait. A szegénységre senkinek nincs
  szüksége, mindenki a fény felé, a gazdagság felé törekszik, és mindezt
  meg is adja mindenkinek a világ, pusztán egyetlen dolgot kérnek tőle: 
 árulást. Árulja el családját, nemzetét, közösségét, de elsősorban  
önmagát; ezért ma súlyos pénzeket fizetnek, és az ember nem marad többé 
 semmi, csak jómódban élő, embertelen senki. A munka lett az istenség,  
ezen túlmenően pedig a pénz, mint egy rothadó, értéktelen bálvány.  
Természetes reakció az emberiség részéről, hogy valamibe kapaszkodnia  
kell, tehát, ahogy elveszítették Istenüket, királyukat, társadalmi  
berendezkedésüket, mindjárt valami pótlékhoz kellett nyúlniuk, ez  
esetben a munkához, mert aki dolgozik, az pénzt is keres. Igaz, hogy a  
munkát, főleg a kétkezi munkát soha, semmilyen korban nem fizették meg  
tisztességesen, sőt, ha lehet, sehogy sem fizették meg, de az ember  
mégis a cselekvő munkát vállalta, belezüllött, mint egy szenvedélybe, és
  elkezdett pénzt gyűjteni, majd később, ahogy fokozódott ereje,  
harácsolni. Oly erőteljes fokmérővé vált a pénz, hogy teljes egészében  
az határozza meg az ember értékét, még akkor is, ha a valóságban egy  
hitvány alak, akinek a szava semmit nem ér; ha rendelkezik hatalmas  
vagyonnal, a kormányok is a kegyeit keresik…
Pénzért
  cserébe oda lehet dobni az erkölcsöt és a becsületet – ez a mai ember 
 természetes magatartása az életben. Ez a magatartás – természetesen –  
csak súlyos hazugságok árán tartható fent, ám a mai ember különösképpen 
 nem mérlegel, felelősséget nem ismer, vagy csak igen kis százalékban,  
afféle mindent egy lapra feltevő játékosként viselkedik: a ma legyen  
biztosítva, a jelenben szerezzek meg mindent, amire szükségem lehet, az 
 már egyáltalán nem érdekli, hogy az utána következő generációktól veszi
  el a lehetőségeket, egyáltalán az életteret. Amíg az emberek a 
közelmúlt  csalóka jólétét siratják, addig a hatalmasságok azon 
munkálkodnak, hogy  semmilyen módon ne térhessen vissza az az állapot, 
amelyben a  közembereknek jólétük kerekedhetne. Megtették uralkodónak a 
pénzt,  közben folyamatosan szipolyozzák ki az életből, ezt pedig olyan 
módon  teszik, hogy néhány család meggazdagszik, kialakul egy vékony, 
alig  életképes réteg, s ennek a rétegnek a létét csupán a vagyon 
biztosítja.  Amit sokan puszta irigységnek próbálnak beállítani, nem 
más, mint a  természetes igény az egyenlő lehetőségek megszerzésére, a 
földi javak  egyenlő elosztására, mert az tarthatatlan állapot, hogy 
amíg rengeteg  ember a létminimum környékén él, sokan még az alatt 
szenvednek, addig  néhány „kiváltságos” mindenféle javakkal, 
lehetőségekkel rendelkezik. Ez  még önmagában nem lenne baj, de a 
„kiváltságosok” csürhéje arra  próbálja felhasználni hatalmas vagyonát, 
hogy még több pénzzel  gyarapítsák azt úgy, hogy a szegényektől veszik 
el az utolsó garasokat.
Az egyszer jóllakott ember étvágya rövid időn belül falánksággá változik…
Rendkívül
  súlyos erővel nehezedik a mai világ a most élő emberiségre, ennek 
jelei  pillanatonként érezhetők, ez alól nincs kivétel, talán csak 
törvények  felett álló szerencsétlen bűnözők nem érzékelik a 
nehézségeket. A  förtelmes zabálás következtében koldusokká vált az 
ország, egyébiránt ez  egyáltalán nem közhely, vagy holmi fellengzős 
csörtetés, sokkal inkább  ténykérdés; minden eladásra került, az 
értékeket felzabálták  köztörvényes bűnözők, és így tovább…
Jézustól,
  valamint a Jóistentől származó csodákat ígértek sarlatánok az  
emberiségnek, büszke életet hirdettek hamis tanítók, álmesterek, csupán 
 azzal követték el a merényletet, hogy a megígért világrendből kitépték 
 magát az Istent, s így tökéletesen felépített poklot hoztak létre, ahol
  az élet elviselhetetlen. A mai ember nincs kapcsolatban a Jóistennel, 
 helyette napi szinten kapcsolódik a pálinkához, a dohányhoz, a  
televízióhoz, és minden egyéb máshoz… Mindezekért vannak felelősök, de  
nem lehet megnevezni őket, illetve, ha mindenáron meg kell neveznünk a  
felelősöket, akkor egy az egyben az emberiséget okolhatjuk, teljes  
egészében. Az elbutított társadalom önmagát zabálja, gyilkolja,  
gyalázza!
Ma
  már nincsenek államok, azonban ezt senki nem akarja tudomásul venni,  
nemzetközi egyezményekre, különböző szerződésekre, alapítólevelekre  
hivatkoznak, csak azt felejtik el, hogy ezeknek a szerződéseknek nincs  
jogalapjuk, mert olyan jogrendszerre épülnek, amelynek nincs  
szakralitása, nem kapcsolódik a hagyományokhoz semmiféle módon, ezek  
önjelölt államférfiak olcsó hazugságain felfuttatott értéktelen  
papírhalmazok, és ezeket szerződéseknek, egyezményeknek merik nevezni.  
Létrehoztak „államokat”, aztán néhány év alatt kiderült, hogy  
életképtelen országok, az együttélést nem ismerik, a nemzetiségek  
elfogadására nem készültek fel, sovinizmusok pedig rothadó szagú. A  
felelősséget még be kell zsebelniük azoknak, akik a létrehozók  
bíborpalástjaiban parádézó férfiak örökségét hordozzák, meglehetős  
dőreséggel vegyítve. Egyszer csak robbanni fog a képzeletbeli bomba, a  
súlyos erőkkel lefojtott indulatok, ha megnövekednek, szét fogják vetni a
  kalodát, ezt a rosszul összetákolt ketrecet.
Mindjárt
  az alapoknál kezdte az ember a rombolás művészetét, hogy biztosan célt
  érjen, ezért szétszakította a vallást, és létrehozott több egyházat. 
Az  így megosztott emberiség egymásnak esett, és valós vagy vélt 
előnyök,  parancsok, hívó szavak mentén védelmezte igazát, amely – 
természetesen –  nem volt igazság; harminc éven keresztül öldökölték 
egymást, pusztán  vallási alapra helyezve a háborút. A politika megtette
 áldó hatását,  levedlette az erkölcsöt, és egy nyakatekert mozdulattal 
szentségesítette  a háborúzást, csakhogy a politika soha nem volt szent,
 mert mindent,  ami a szentséghez kötné, megtagad. Szépen lassan 
gyűrűzött befelé a  gyalázat, az emberek elrúgták maguktól a vallást, 
kiűzték a politikából a  maradék hitet is, szétválasztották a vallástól,
 így a politika  elveszítette erkölcsi tartását, és már bármit 
megengedhetett magának,  bármit felszínre okádhatott, mindenre minden 
helyzetben volt magyarázat,  ahogy van ma is. Különböző ideológiákat 
dolgoztak ki gondolkodóknak  nevezett alakok, létrehozták a Jóistent 
tagadó izmusokat, amelyek az  anyagra, a kézzel fogható, tapintható 
valóságnak hazudott tárgyakra  tették le a voksukat, s hihetetlen 
gyorsasággal elharapóztak,  megfertőzve ezzel a lelkeket. Ahogyan 
elvetették az Istent, úgy  választottak maguknak bálványt, ez lett a 
munka, amelyet a szocialista,  kommunista elvtársak becitáltak a 
társadalomba, majd amikor mindezt  felszámolták, akkor a pénzt helyezték
 előtérbe, munka nélkül, mindenféle  küzdelem, produktum nélkül. A 
felvilágosodás korától számítják az  emberiség fejlődését, Kant szerint 
kilépett kiskorúságából, azonban a  valóság az, hogy a felvilágosodás 
kora az elsötétedés, elbutulás kora  volt, mert a Jóisten helyére az 
embert emelte a világ, az Istent pedig  száműzte a mennyek országából, 
országával egyetemben.
Ennek
  a felvilágosodásnak voltak előszelei, filozófusok, fizikusok,  
matematikusok, írók, költők, államférfiak, uralkodók tették le a  
voksukat egyfajta fejlődés mellett, majd amikor tetőpontjára ért ez az  
eszmeáramlás, akkor csökkentették az uralkodók, és egyáltalán a  
királyságok erejét, racionális alapokra helyezték a tökéletesen  
felépített ostobaságot, és az ember butulni kezdett, noha éppen felfelé 
 kellett volna fejlődnie. Michel de Montaigne és René Descartes fektette
  le az alapjait ennek a hatalmas áramlatnak, majd Benedictus de Spinoza
 Etikájában ért el egyfajta csúcspontot. Itt már Istent 
összevonták a Természettel.  Pascal, Leibniz, Galilei – csak néhány név 
azokból, akik nagy hatással  voltak a felvilágosodásra, mint szellemi, 
cselekvő elődök, de ide kell  sorolni még Sir Isaac Newtont is. Ezekből 
fejlődök ki szépen lassan,  vált kézzelfogható valósággá a deizmus 
áramlata, amelyben elismerték a  Jóisten létezését, a világ teremtését 
is neki tulajdonították, ám  mindezeken túl az Isten kivonult a 
világból, magára hagyva az  emberiséget önnön háborúival, 
gondolkodásával, irodalmával,  életvitelével.
Maga
  Kant is sokat foglalkozott a Jóisten és az ember szembeállításával,  
problémát kreált a nem létező problémából, majd az ő gondolatmenetén  
végighaladva, a későbbi gondolkodók arra jutottak, hogy az embert kell  
feljebb emelni Istenhez. A felvilágosodás korszakában indult meg  
rohamosan egy olyan folyamat, amely teljes egészében átformálta Európa  
jogi és állami térképét, berendezkedését, hitrendszerét, és ez  
visszalépés volt, előrelépés helyett.
Maga
  az antiklerikalizmus hozta el az egyházak gyalázatát, amelyben 
hatályon  kívül helyezték a vallást a politikából, először csak mint 
elméletet,  aztán megvalósították a gyakorlatban is, hogy teljes legyen a
  fejlődésnek nevezett folyamat. Az emberi ostobaság növekedésnek 
indult,  és a felvilágosodás korában már nem a helyén kezelték Istent, 
hanem  valahová elmozdították, egy nem éppen jól felépített, megalkotott
  pontra.
Bizonyos
  értelemben ez kényelmes lehetett, hiszen egy sor kérdésre hamis  
válaszokat adott, ugyanakkor irányíthatóvá gyúrta az emberiséget,  
természetesen nem azonnal. Az egyházak birkanyájait a politika  
igyekezett átvenni, ehhez azonban szükség volt jelszavakra, hangzatos  
tanulmányokra, kiötöltek különféle módozatokat, hogy a hit világától  
elcsábítsák a nyomorgó rétegeket, mondván, hogy a Jóisten nem segít  
rajtatok. Tény, hogy az egyházak teljesen erőtlenül léptek fel ezzel  
szemben, nevetséges szigort próbáltak ott alkalmazni, ahol könyörületre 
 és alázatra lett volna szükség, valamint a hívek megbecsülésére.
A
  hit adta legitimációt felváltotta a racionalista gondolkodáson  
keresztültörtető szkepticizmus, és ennek betetőzése az volt, amikor  
megjelentek az illegitim államocskák, a belőlük fakadó államférfiak,  
politikusok, akik humánumról beszéltek, és közben gyilkosságokat,  
népirtásokat rendeztek, és nem átallották olykor a hit jelképeit  
pajzsukra pingálni. Nevetséges módon olyan jelszavakat tűztek a lobogó  
zászlókra, amelyek a Bibliából származtak, ugyanakkor éppen a hit ellen 
 vezették a képzeletbeli hadakat, s ezzel teljesen megtévesztették az  
egyszerű, dolgozó, szenvedő kisembereket. Ennek a folyamatnak ma sincs  
vége…
 A  mai problémák vizsgálatára rengeteg szempontot fel kell térképezni, 
sok  mindent végig kell kutatni, hogy bárki mélyreható, tökéletesen 
objektív  választ tudjon adni, amely egységesen képes megmagyarázni, 
pontosan mi  is zajlik manapság. Valami zajlik, az kétségtelen, de az 
fals hangok  sorozatára épülő undorító, hallgathatatlan zenemű, amelynek
 se tartalma,  se eleje, se vége, csupán létező, zajongó valami, aminek 
próbálnak  tartalmat adni, de senki nem képes arra, hogy feltöltse 
tartalommal. A  gondolkodás nem azt jelenti, hogy a mai nap eseményeire 
gondol valaki,  még csak azt sem jelenti, hogy aprócska pontokban előre 
vagy hátrafelé  tekint. A gondolkodás több ponton húzódó áramlás, 
amelyben számba kell  venni a múlt vívmányait, hibáit, azt megpróbálni 
alkalmazni a jelenben,  de úgy, hogy a jövőt szem előtt tartani, mert az
 életteret egyszer majd  át kell adni az utódoknak, a következő 
generációnak. Mindezeket,  lehetőleg, együttesen érdemes felhasználni, 
remekül átlátni a rétegeket,  csak így lehet objektív, mindenre 
kiterjedő választ adni oly módon,  hogy az ember használjon vele a 
társadalomnak.
Innen
  vizsgálva a mai ember, az úgynevezett modern ember, ki lehet 
jelenteni,  nem képes gondolkodni, elképzelni sem tudja, milyen erők, 
lehetőségek  rejlenek a gondolatokban. Kapott demokráciát, álvallásokat,
 gazdasági  fejlődést, amely egyáltalán nem végtelen; rendelkezésére 
bocsátottak  jogállamot, jogot, alkotmányt, kormányt, országgyűlést, 
szabad piacot,  médiát, munkaerőpiacot, mégsem lehet szabad, mert 
mindezek tetején egy  szörnyeteghez hasonló rém trónol, amely lénynek 
egyetlen célja van: ki  akarja szipolyozni az emberiséget, mindenféle 
értelemben. A  demokratizmus az emberiség hatalmas becsapása, egy 
félrevezető  berendezkedés, amelyben mindenki egyenlőnek tűnik, de ez az
 egyenlőség  egyáltalán nem fenntartható, kivitelezhető, ráadásul 
azonnal csorbul ez  az egyenlőség, ha a nagy tőkét birtokló alakok el 
kívánnak érni valamit,  hirtelen megnyílik előttük a zárt kapuk 
rendszere, és  felülemelkedhetnek jogon, kiváltságon, kötelességen. 
Akinek semmiféle  vagyona sincs, nem rendelkezik kiváltságokkal, rá 
könyörtelenül lesújt a  törvény keze, és még olyan vétkekért is felelnie
 kell, amelyeket el sem  követett…
A
  világ hivatkozhatna az igazságra, az lenne a legvégsőkig az egészséges
  magatartás, csakhogy a világ elvetette magától az igazságot, immár 
több  évszázaddal ezelőtt, helyébe pedig mindenféle hazugságokat 
ültetett. A  többséget hívja segítségül, rá hivatkozik, őhozzá fordul 
kérdéseivel,  pedig ez csak relatív többség, amelyet ígéretekkel, 
utasításokkal, hazug  jelszavakkal, terrorral, önkénnyel fordított a 
maga oldalára, a valós  többség egyáltalán nem kíván demokráciában élni,
 hiszen a szabadság  szabadosságként magasodik föléje, ahol élni nem 
lehet, és ahol nap mint  nap korrupt gazemberekkel kell megküzdenie, 
akik semmiféle erkölcsöt nem  kívánnak betartani. A királyság formája 
viszont egy személyben fogja  össze a hatalmat, s ez a hatalommal bíró 
személy bírja az ég áldását, az  alattvalók szeretetét, s egymásért 
élnek, dolgoznak, adakoznak,  elvesznek; a földi javakat nem maguknak 
gyűjtik, hanem a királyság  összes alattvalójának, teljesen együtt 
dolgozva. Hierarchia nélkül nem  lehet fenntartani egy államot, a 
mindenki tökéletesen egyenlő elvén  pusztulásra ítélt társadalmak jönnek
 létre, egyszerűen kell az  irányítás. Jól működtek a diktatúrák is, 
noha diktatúrában fegyverrel és  terrorral tartják kordában az 
alattvalókat, királyságban pedig a munka  közösségével, a szeretet és 
hit erejével, az együttes összhatás  szentségével.
Legitim
  csak a tiszta hagyományokkal tisztában lévő királyság lehet, amely  
birtokolja a nemesség, a papság, a polgárság, és a parasztság együttes  
bizalmát. A demokratikus csürhébe tömörült országok a legmesszemenőbben 
 illegitimek, mert elrugaszkodtak a Jóistentől, tagadják is azt minden  
fórumon, és saját halálukat kívánják. Az életigenlés egyáltalán nem  
elvetendő cselekedet, magatartás, de a túlzott liberalizmusba fulladt  
demokrácia már nem tud semmit kitalálni fejlődés címén, ezért aberrált  
vonásokat erőszakol magára, valamint az emberiségre, gondolok itt a  
prostitúcióra, kábítószerek legalizálására, pedofíliára, szexuális  
forradalomra, manipulált médiára, homoszexualitásra, csupa olyan  
dologra, amely az emberrel ellentétes, nem természetes. Egyáltalán nem  
vall haladó szellemiségre az, ha valaki nyíltan a homoszexuális reklámok
  mellé áll, és az sem haladás, hogy normalizálják a pedofíliát, ezek  
súlyos aberrációk, ferdülések, a groteszk vonások összezúzása aljassá.
Bő
  öt évszázad történelmét kellene feltárni a mai napig bezárólag, hogy  
érdemben lehessen nyilatkozni a most végighömpölygő gyalázatról, hogy  
fel lehessen fejteni a szakadozott posztót teljes egészében, hogy  
láthatóvá váljék maga az igazság; rengeteg olvasmány felemésztése,  
művelődés nélkül nem juthat senki előrébb, de ez még nem minden, alig  
valami, nem elég olvasni és művelődni, meg is kell érteni a sorokat,  
mondatokat, könyveket, és kívül kell rekeszteni a dőre izmusokat,  
amelyek nem szolgálták, nem is szolgálják az emberiséget, látni kell és 
 hallani, figyelni minden percben, akkor eljuthat a vizsgáló valahová,  
ahol komoly válaszokat lelhet. Amit ma kap az ember csicsás csomagolásba
  burkolva, az a valóságtól messzire elszakadt valami, meggyalázott  
valóság, fals hangok halmaza, rímtelen költészet, becsvágyó irodalom és 
 zsurnalisztika, médiabirodalom, amely rothadást hint szüntelenül. Senki
  nem tesz semmit ennek megakadályozására, még csak feltérképezésére 
sem,  hiszen mindez fáradságos, masszív, erőt felőrlő munka, erre pedig 
sem  ereje, sem ideje nincs a mai embernek, aki inkább dolgozik, 
minthogy  gondolkodjon. Bizonyos értelemben szánalmas az egész élet, 
amely már  régóta nem lét… Szánalmas, mert rohadt; hamis, mert mindent 
elrúg maga  mellől, ami a valósághoz érdemben, ténylegesen odakötné. 
Olcsó  hívságokkal megrakott hétköznapok vonulnak el, s az ember 
leginkább  megúszásra játszik, meg akarja úszni a munkát, a sok 
vesződséget, a  pénztelenséget, a problémák áradását, lehetőleg mindent 
megúszni, csak  kényelemre, szórakozásra, utazásra vágyik, és persze 
elveti magától  messzire a magányt, az egyedüllétet; a csendet úgy 
kerüli, mint az  állatok a lobogó tábortüzet, fél, hogy önmaga égeti meg
 saját  lelkivilágát.
Ezt
  a mostani világot nem lehet sokáig nézni. Egyrészt undorító, másrészt 
 fárasztó, harmadrészt mellőz mindenfajta szentséget, mindenfajta  
csodálatosságot. Hiába jönnek manapság a spirituális tanítók, a nagy  
ezoterikus írók, a mélylélek nagy ismerői, valójában nem ismernek ők  
semmit, hitük álhit, vallásuk soha nem volt vallás; azért nem tudnak  
érdemben adni semmit, mert – néhány embertől, tanítótól eltekintve – nem
  képesek mélységében megérteni a mai világ üzenetét, nem látják a 
szemük  előtt végigvonagló tébolyt, pusztán arra képesek, hogy saját jól
  bejáratott mondatait ismételjék, ezek pedig egyenesen elvezetik őket 
az  ostoba szajkózáshoz. Papolnak, noha messze vannak a papoktól. 
Akarnak,  de akarásuk nem egyéb, mint dőre próbálkozás a világban 
elhintett  penészfoltok felcsipegetésére. Hit nélkül nincs semmi a 
világon! Ma,  szorosan a jelenben megragadva, kijelenthető, hogy 
vallások sincsenek,  csak meggyalázott, kifacsart, groteszk módon 
szétdúlt egyházak fekélyes  halmaza.
Hamvas Béla hagyományról beszélt, amelynek betetőzése a kereszténység…
És
  ma a kereszténység messze elkerült önmagától, tanítójától, Jézustól,  
elvesztette alapját, felépítését, csak egy puha vallás van helyette,  
amelybe néhány egyház tartozik, amelyek azonban nem képesek érdemben  
megszólítani az emberiséget. Ennek is évszázadokra nyúlik vissza a  
történelme… A ősi hagyományt, az ember legcsodálatosabb hagyományát kell
  megtalálni, hogy a világ felderüljön, és le tudja magáról rázni ezt a 
 pestishez hasonlatos uralmat, amely a magasból fröcsög naponta. A szent
  hagyományt kell felkutatni, mélyen bent, a lélek mélyén, és akkor lesz
  új kereszténység, amely tiszta könyörületre épül, akkor lesz 
társadalom,  lesz kultúra, civilizáció, becsületes államok közössége, 
akkor majd  lesznek országok, uralkodók, tisztességes vezetők… Addig 
azonban nem  kell csodát várni, a mai emberiségnek nem valók a királyok!
 Dölyfösek,  ostobák, falánkak, hazugok, alázat nélküliek, és erre még 
büszkék is,  büszkék arra, hogy milyen ostobák…
A
  pénz hatalmának begyűrűzésével, ugyanakkor az erkölcs eltűnésével  
egyenes arányban jelent meg a családi árulások gyalázatos valósága;  
hányszor lehet hallani olyan esetekről, amikor a szülőket gyermekeik  
semmizik ki, és fordítva… A profit érdekében cégek, gyárak, hatalmas  
vállalatok dolgoznak ki jogszabályokat, segítségül híva a kormányokat,  
és minden lehetséges módon kiszívják az emberek utolsó fillérjeit is,  
fojtogatva ezzel az életet. Ennek természetes következménye az  
elvándorlás, a fiatal elhagyják szülőföldjüket, mert a nemzeti érzelmek 
 nem kötik őket, az anyanyelv szeretete számukra semmit nem jelent, úgy 
 lettek nevelve, hogy mindenük a pénz, a bankók értéktelen halmaza.
Nincs
  Isten, helyette van felszínes élet, korrupt világ, hazugságokkal  
operáló média, és vannak elvtelen, mocskos háborúk, amelyekben csak a  
nagytőkések, a pénzügyi világ urai nyerhetnek. Ha megmaradtak még  
itt-ott királyságok, azok az alkotmányos monarchia nevetséges pózában  
lézenghetnek, s a király nem más, mint kirakatbábú…
Mindezek
  önmagukban szörnyű dolgok, de az még szörnyűbb, hogy manapság  
történészek, filozófusok, írók, költők, filmrendezők, színházi rendezők,
  a művészvilág „elitje”, a politika „elitje” élteti ezt a rendszert,  
természetesen ez érthető, hiszen a rendszertől várják boldogulásukat,  
honoráriumukat, és mindent, amihez csak képesek karmaikkal hozzáférni.  
Ha valaki megpróbál tisztán élni a mai világban, megtagadva a  
korrumpálódást, rögtön kiközösítik, mert nem úszik az árral, elvetik  
művészetét, tudományát, minden egyes vívmányát, noha az emberiségnek  
éppen a tiszta emberekre lenne szüksége. A tisztaság ára a mellőzöttség,
  a szilenciumra ítélés keserű kenyere, a hírnév elkobzása, s minden  
javak megvonása…
A
  modern ember választás elé van állítva: vagy megmarad tisztának,  
érinthetetlennek, és akkor éppen csak meg tud élni, szegénységben,  
gazdagság nélkül, vagy korrumpálódik, akkor viszont megkap mindent, amit
  akar: pénzt, karriert, hírnevet, közönségsikert. Komoly válság ez,  
mégsem veszi észre a túlnyomó többség, hanem önként és dalolva árulja el
  a fel nem ismert értékeket, eladja magát földi hívságokért. Különösen a
  jelenben felnövő tehetségek szenvedik a jelenkor álságos voltát, azok 
 az emberek, akik valamiféle isteni tudással születtek, számukra ez a  
világ – bizonyos értelemben – a temetőt jelenti. Sokkal könnyebben  
érvényesülnek a tehetségtelen, félresikerült alakok, hiszen ők  
irányíthatóak, hajlandók aprópénzre váltani gyengécske értékeiket, azok 
 pedig, akik valódi értékeket képesek közvetíteni, félretolva várhatnak a
  csodára, a történelem szelének változására, a társadalom fordulására.
Válság van, mindenféle értelemben…
Gazdasági,
  kulturális, lélektani, emberi… A civilizáció került végveszélybe,  
azonban nem érdemes arra gondolni, hogy az emberiség kipusztul, eltűnik a
  bolygóról, sokkal inkább arra kell gondolni, hogy változás következik 
 be. A változás mértékét nem lehet előre meghatározni, mindenesetre az  
biztos, hogy radikális, az életet teljes egészében felforgató változásra
  van szükség, mert ez a mostani világrend életképtelen,  
emberiségellenes. Olyan a mai társadalom felépítése, mintha örökösen  
visszafelé tekintene, pontosan azért, mert a múltban lelheti meg igazi  
gyökereit, a jelen nem képes számára boldogságot, megoldást nyújtani;  
visszafelé ható mozdulattal le kell bontani legalább az elmúlt két  
évszázad rosszul megrögzült áramlatait, és az alaptól kell újra  
építkezni, hogy masszív, hihetetlenül erős várat lehessen építeni. A hit
  kulcsfontosságú lehet ebben az építkezésben. Minden félelem, 
aggodalom,  harag, düh, keserűség, méreg csak árthat az emberiségnek, és
 a ma  divatos bűntudatkeltés is meg kell, hogy szűnjön. Az emberiségnek
  napfényre, mosolyra, nevetésre, ölelésre, bátorításra van szüksége, 
hogy  a félelmeket, a gyalázó magatartást felváltsa a testvériség 
magasztos  érzése.
Mintha
  utópiáról lenne szó… A mai világból kiindulva nehéz elképzelni, hogy  
lehetne-e másképp! Természetesen, lehetne, sőt ennél sokkal jobban is  
lehetne szervezni az életet, de a ma regnáló hatalmak oly makacsul,  
őrülten, félelemtől eltelve ragaszkodnak a hatalomhoz, amelyet nem  
képesek birtokolni, hogy az valami hihetetlen. Gyilkosságsorozatot  
szervez, ha ezzel megóvhatja pillanatnyi, öröklétet sosem látott  
hatalmát; képes felrúgni hamis szerződéseket, elpusztítani  
népcsoportokat, háborúkat viselni, ha valaki vagy valami veszélyezteti  
állami berendezkedését. Kritizálni nem lehet, hiszen aki a hatalmat  
gyakorolja, nem viseli el a kritikát, ugyanis a kritika mindig a  
legfájóbb pontokon hat, másrészt a kritika elfogadása a gyengeség  
jelének minősülhet. A gyengeség pedig sokkal inkább erőt jelent, mint az
  erőnek hitt agresszió; aki képes elpihenni gyengeségében, valójában  
sokkal több erőt mutat fel, mert kiteszi magát a világ szeleinek,  
viharainak; aki erőnek erejével operál, az leginkább gyáva és gyenge…
A
  felvilágosodás (elsötétedés) korához visszakanyarodva megállapítható, 
 hogy a válogatott nemzetek gondolkodói többet ártottak műveikkel az  
emberiségnek, mint a két pusztító világháború! Abból a korból gyűrűzik  
ki az undorító fekália, hogy elnyelje az egész emberiséget, minden jó  
vívmányával együtt, vallását és emberségét is magával rántva. Emberség  
helyett ma embertelenséget lehet felállítani, becsület helyett rothadó  
becstelenséget, Isten- és életimádat helyett pénzimádatot, családi  
szentség helyett széthullott társadalmat…
Megoldást
  az élet teljes feltérképezése jelenthet, majd a hosszú út végén  
beteljesedő megértés. Bárki eljuthat erre az állapotra, kortól, nemtől  
függetlenül, pusztán éberség szükségeltetik hozzá, kitartás, művelődés, 
 abszolút figyelem. Az emberi ostobaság háttérbe szorítása nem 
lehetetlen  vállalkozás, valahol el kell kezdeni.
A
  változásnak, amely majdan megdöngeti a világot, el kell söpörnie az  
emberi érdekek természetellenes tobzódását, szét kell zúznia a  
pénzéhséget, és a különféle javak utáni sóvárgást, vissza kell állítania
  a Katolikus Egyház régi szellemiségét maradéktalanul, és meg kell  
teremtenie egy keresztény királyság alapjait, különben a változás  
értéktelenségében hullik a mérhetetlen szakadékba. Az árulás botrányos  
voltát fel lehet ismerni, és rá kell döbbenni, hogy amit eddig az ember 
 természetes állapotának hitt, nem más, mint múló dőreség, értelmetlen  
cselekedetek halmaza.
Az
  embereket két csoportba lehet osztani: az egyik csoport másokból kíván
  megélni, a másik csoport másokért szervezi meg életét; nem nehéz  
kikövetkeztetni, melyik az életrevalóbb csoport, és melyik van ma  
túlsúlyban. A végtelenségig nem tartható fent ez az állapot, mert a  
készletek kimerülnek, a türelem elfogy, az emberekre erőszakolt békesség
  egyszer csak kifakad. Elmével békét teremteni őrültség, mert az elme  
csak diktálni képes, az pedig nem béke, amelyet az egyik társaság  
rákényszerít a másikra; a kényszerített béke mögött mindig feldereng az 
 elégedetlenség, a megnyomorgatott társaság végiggondolja az őt ért  
gyalázatokat, és – jó esetben – öntudatára ébred, összefog, egységet  
teremt. Egység nélkül nem létezik semmi, államot egészen biztosan nem  
lehet szervezni, de lehet olcsó, puha frázisokat fröcsögni, értelem és  
józanság nélkül. Ez a rákfenéje a mai világnak: egységet hirdetnek, de  
közben gyanúsan szemlélik azt, ha két ember összeül egy kiadós  
diskurzusra… Társaságokat hoznak létre izmusok mentén, aztán erőltetik a
  létezését, pedig maga a természet rendje tiltakozik, hogy életben  
maradjon az aberrált kreálmány…
 Az  emberek türelmetlenek, érvek nélkül próbálnak vitatkozni, és ha 
valaki  éppen ostobaságának köszönhetően nem képes felfogni az ember 
érveit,  rögtön hadakozni kezd, hogy miért nem értik, pedig az élet 
arról szól,  hogy az ember megértse életének feladatát, küldetését, majd
 áldozatos  munkával, hithű türelemmel közeledjen a tévelygők felé. A 
férfinak  férfiként kell viselkednie, a nőnek nőként, a szerepek csak 
valamiféle  aberrált ideológia alapján cserélhetők fel. Élvezni az 
életet teljes  valójában – erre szólítanak fel mindenkit a szent 
könyvek, azonban a mai  világban nagyon nehéz élvezni bármit is, a 
jelenkor rendszere erre  építi hatalmának egyik pillérét. Miközben az 
egyik oldalon minden erővel  az igazság ellen harcol, addig a másik 
oldalon mérgezi a társadalmat, a  levegőn és a médián, valamint a 
táplálékokon keresztül; aljas harcában  bukásra van ítélve, mert ezek a 
gyalázatos cselekedetek nem maradnak  megtorlatlanul. A szent család 
intézményét óránként, sőt percenként  meggyalázzák, kivénhedt, abszolút 
erkölcstelen műsorok szolgáltatják a  bomlasztó, rothasztó adásokat, és 
az emberek nézik, hallgatják ezeket a  műsorokat, függőségben élve 
hozzájuk fordulnak, mert a tévében  válaszokat kapnak kérdéseikre, nem 
kell gondolkodniuk.
A férfi férfiként éljen, a nő nőként…
Az
  éppen fennálló rendszernek nem sok ideje van, ezt mutatják a jelenkor 
 eseményei. Borítékolható, hogy a vezetők nem fognak önszántukból  
lemondani, számukra a hatalom birtoklása mindenek felett áll, az aljas  
sakkjátszma úri gőgje elengedhetetlen függőséget okozott évszázadok  
során, ettől függetlenül egyszer el kell jönnie a hatalmas szakadásnak, 
 amelyben a világ becsületes, építő jellegű nemzetei elválnak tőlük,  
másképp fenntarthatatlan az élet. Minden kezdet nehéz… A becsület  
visszatérésével, az erkölcs megszilárdításával el lehet érni bizonyos  
dolgokat, előrébb lehet lépni a ma őrjöngő szembeszélben, de az élethez 
 kitartás kell, meg nem alkuvás, hajlíthatatlan erősség.
Minden
  egyes embernek joga van választani, hogy másokból kíván megélni, vagy 
 másokért kíván ringbe szállni az élet hatalmas szorítójában; döntési  
joga mindenkinek van, ez alól senki sem kivétel, a döntésekért viszont  
illik vállalni a felelősséget. Célszerű úgy élni, hogy valamit alkosson 
 az ember, valami újat hozzon létre, és mindig lebegjen a szem előtt az,
  hogy élhető világot adjon tovább az emberiség az utáni következő  
generációknak.
Túlságosan
  könnyű és olcsó kifogás, hogy majd a következő generációk megoldják  
maguknak az életet; ez egyrészt tény, másrészt éppen elég gondjuk-bajuk 
 lesz, nem kell még azzal tetézni krízisüket, hogy olyan világot kapnak,
  amelyik rohad… A tisztítás munkáját a lakásokban is el kell végezni,  
nehogy megegye az embert a kosz, ugyanígy egy országban, vagy egy  
kontinensen is lehet nagytakarítani, és akkor célszerű kirázni a  
szemetet.
Felelősségvállalás és éberség, tiszta tekintet, tiszta érzelmek, gondolkodás, benső megtisztulás…
Lehetnének
  ezek a kulcsszavak, persze, nem mindenki ezek mentén halad az életben.
  Az emberiség krízisét először fel kell ismerni, csak aztán lehet  
nekiállni a javítási munkálatoknak, de a modern ember még fel sem  
ismerte a kapuit döngető problémákat, inkább igyekszik nem meghallani a 
 dörömbölést. Dőreségében a világ saját létét veszélyezteti, az  
emberiséget próbálja kiirtani… Amíg ez az álláspont fennáll, addig igen 
 nehéz bármerre is haladni, de a hit segíthet, mindig mindenkor…
A
  mai világ őrült bódultságában az ember nem más, mint álomkorban  
szenvedő, tévelygő barom, de lehetősége van felébredni, hogy  
rácsodálkozhasson az élő valóságra, ahol önmaga erejét használva élhet, 
 ahol nem kell elszenvednie a félelem mérgezett nyilait, ahol önként,  
szabadon gondolkodhat, használhatja természetes erejét. A mai  
hatalmasságoknak ostoba, gyúrható, alakítható emberekre van szükségük,  
viszont az embereknek élhető világ kell, háttérbe húzódott hatalmak  
nélkül!
Az
  emberiségen múlik, hogy melyik utat választja: elindul a fejlődés  
útján, vagy ezt a mai dekadenciát nevezi fejlődésnek. A választás  
lehetősége adott, csupán élni kell vele…
 
http://tapnewswire.com/2015/09/31633/
Így múlik el USrael dicsősége…