A globalisták ma úgy tekintenek a
kozmopolita életmódra, mint a globális gazdasági növekedés motorjára –
de a “bevándorlás” nem csak anyagilag költséges, hanem komoly lelki
következményekkel is jár. A honvágy nem csak az egyén problémája:
tömeges jelenségként komoly társadalmi zavarok okozójává válhat.
Évekkel a migrációs válság kezdete előtt
egy Gallup World Poll mérés kimutatta, hogy több mint 1,1 milliárd
ember – a világ felnőtt lakosságának közel egynegyede – akar
átmenetileg egy másik országba utazni, hogy ott jövedelmezőbb munkát
találjon – további 630 millió pedig véglegesen akart másik országban
letelepedni. A külföldre költözés utáni vágy lehet a szegénység
velejárója is, de jelentős hajtóerőt jelent önmagában annak tudata is,
hogy ez ma már nem a kevesek kiváltsága, hanem emberek nagy tömegei
számára elérhető lehetőség. Azok a személyek, akik a kozmopolita
életmódot választják, rendszerint előfeltételezik, hogy az egyén képes
bárhol otthon lenni – illetve tudnia kell otthon lennie – a
világban, és nem kell kifejezetten egy helyhez kötődnie. A globális,
kozmopolita társadalom a centralizált, globalizált gazdaság
előfeltétele is egyben.
A globalisták ma úgy tekintenek erre az
életmódra, mint a globális gazdasági növekedés motorjára; a munkaerő
korlátlan mozgása nekik nagyobb lehetőség a profitra – semmi több.
Országról országra utaztatható munkarobotként; a határok nélküli,
globális társadalom építőkockájaként tekintenek az emberre, s eközben
figyelmen kívül hagyják azt a mélyen emberi érzést, amivel az idegen
országba költöző személyek nagy többsége előbb-utóbb szembetalálja
magát. A honvágy nem csak az egyén problémája: tömeges jelenségként
komoly társadalmi zavarok okozójává válhat, s ez különösen a migrációs
válság során kezd láthatóvá válni.
Még egészen szkeptikus hozzáállással is annyit tényként, bizonyosan kijelenthetünk, hogy nem
ismertek, vagy nem kellően dokumentáltak azok a pszichológiai
következmények, amivel egy társadalom szembe kell nézzen egy olyan
helyzetben, amikor emberek tízmilliói költöznek át egyik kulturális
közegből egy másikba, és az ezzel járó lelki nehézségeket
mindegyikük saját eltérő kultúrája, habitusa, személyisége alapján éli
meg, miközben ezeket az egyéni reakciókat egymással napi konfliktusba
kényszeríti a közös tér. Európa ma a tömeges bevándorláshoz kötődően
számos új jelenséggel kell szembenézzen; az integráció problémái, a
terrorizmus, a kezdetben békés menekültek gyors radikalizálódása, a
háborús turizmus, a magányos merénylő által elkövetett, teljesen
értelmetlennek és céltalannak látszó gyilkosságok, és az egy élettérbe
összezárt kultúrák, etnikumok közti konfliktus – miközben valamennyi
jelenség mögött megbújhat az a rejtett katalizátor, amit a globalisták
kifelejtettek az egyenletből; a honvágy.
Az idegen földre költözés közel sem
minden esetben úgy zajlik, ahogy azt új élet reményében az egyén
elképzeli; sokan találják magukat évtized múlva ugyanabban a
taposómalomban, amiből elmenekültek – de már egy másik országban. Ha a
nagy remények elúsztak, s a “pár év alatt meggazdagodás” nyilvánvalóan
nem következett be – hiába az új élet, az új kapcsolatok, a térbeli
hovatartozás mégiscsak fontosnak bizonyul – bár ez leginkább a távolság
állandósultával, a nem-hazatérés tudatosulásával válik
kézzelfoghatóvá. Minél eltérőbb kulturális közegből és minél korosabban
érkezik valaki, a beilleszkedés annál nehezebb – s a végleges
kiábrándultság, az apátia annál valószínűbb.
Az amerikai társadalomban általánosan
ismert jelenség a honvágy, és azok a pszichológusok, akik kifejezetten
bevándorlók lelki problémáira specializálódnak, rendre arról számolnak
be; tömeges méretben mutatkozik meg, hogy az idegen
földre költözéssel évtizedek után is együtt jár az otthontalanság
érzete. Ha az egyén nem is beszél róla, vagy mélyen eltemeti a honvágy
érzését, hosszú évekkel az újrakezdés után is meghatározhatja a
mindennapokat.
A “bevándorlás” nem csak anyagilag költséges, hanem komoly lelki következményekkel is jár.
A problémát pedig csak tovább fokozza,
hogy ma a társadalom leginkább csak zavaró tényezőnek tartja a
honvágyat, aminek “idővel el kell múlnia”, ahogy az egyén az új
környezetben újabb előrelépéseket tesz, eredményeket ér el. Ma a
problémával szembesülő emberek többsége – s különösen igaz ez a
globális társadalom ideáját dédelgetőkre – inkább nem fogalmazza meg a
kérdést: lehetséges-e, hogy a honvágy soha nem is múlik el, mert az embernek eredendően olyan a természete, hogy nem csak a személyekhez, de térhez is kötődik?
Vágyódnak a hazájuk után – de még nem is jártak ott
Ennél sokkal komplexebb probléma adódhat
olyan bevándorlók tömegei esetében, akik ők maguk – egyénként – már
nem bevándorlók, de családi szokásaikhoz képest a társadalmi környezet
távoli és idegen, miközben a társadalom többsége igenis bevándorlónak
tartja őket. Az elmúlt évek során fokozódó terrorveszély tapasztalatai
azt mutatják, hogy a második-harmadik generációs migránsok, akik már
Európában születtek, sokkal inkább ki vannak téve az úgynevezett
“radikalizálódás” veszélyének, mint azok a bevándorlók, akik nemrég
érkeztek egy idegen társadalomból, és annak minden szokását, belső
törvényeit, erkölcseit is magukkal hozták.
Sokan felhívták már a figyelmet arra,
hogy Európában az utóbbi évek terrortámadásainak többségét nem első
generációs bevándorlók követték el, hanem olyan személyek, akik már
európai születésűek, de bevándorlók leszármazottai. Szintén egy közös
nevező az esetükben, hogy visszatérnek elődeik kulturális környezetébe
fegyveres harcot vívni, majd valós harctéri tapasztalatot szerezve
jönnek vissza Európába – azt követően hajtják végre a
terrorcselekményt. Biztonságpolitikai szakértők ráadásul egy még
veszélyesebb jelenségre hívták fel a figyelmet, ami elsősorban a
nyugat-európai országokban élő muszlim fiatalokra, sokadig generációs
bevándorlókra jellemző; az ő köreikben “menőnek”, “trendi” dolognak
számít csatlakozni az Iszlám Államhoz, és elutazni valamilyen
közel-keleti országba fegyveres harcot vívni. A fiatal, nyugat-európai
muszlimok körében egyre inkább nem szélsőségesség kérdése a
terrorszervezethez csatlakozás, hanem ez a felnőtté válás rítusa;
tizenévesen elutaznak megvívni a dzsihádot, ami annak lehetőségével
kecsegtet, hogy érett, harcedzett férfiként térhetnek vissza Európába.
A jelenség mögött pedig rejtett katalizátorként ott a honvágy;
olyan, bevándorló hátterű fiatalokról van szó, akik nem találják
helyüket az európai társadalomban, de elődjeik kulturális környezetében
már a háborúk miatt nem adott a családalapítás, az érett
megbékélés lehetősége. A távolba vágynak, de – hangsúlyozni kell – nem
egy teljesen idegen kultúrába, hanem olyan helyekre utaznak el megvívni a
dzsihádot, ahol nagyapáik, dédapáik is megvívták saját harcukat.
Európai születésű muszlimként nem Kínába, Japánba, vagy Dél-Amerikába
utaznak harcolni a hatóságok ellen, hanem elődeik hazájában kötnek ki,
fegyverrel a kezükben.
Vágyódnak a hazájuk után, pedig születésük óta még soha nem jártak ott.
Mivel a jelenlegi népvándorlási hullám
történelmi rekord méretű tömegeket mozgat meg, nincs ismert precedens
arra, hogy ennek a jelenségnek milyen – akár rövid távú, akár hosszú
távú – következményei lesznek. A nagy háborúkat követő migrációs
hullámok tapasztalatai alapján azonban lehet következtetni, s többek
között az Amerikai Egyesült Államok esetében ismertek a tömeges
gazdasági migráció tragikus velejárói. Egy 2011-es tanulmány (Archives
of General Psychiatry adatai közt visszakereshető) kimutatta, hogy az
Egyesült Államokban letelepedő mexikói bevándorlók több mint 40%-kal
magasabb arányban küzdenek depresszióval és szorongással, mint azok a
rokonaik, akik Mexikóban maradtak. Más bevándorló népcsoportok esetében
szintén hasonló arányokat mértek.
Miközben a bevándorlásra ma úgy tekint a
liberális globalista elit, mint egy a ‘jövő globális társadalmában’
mindennapossá és elfogadottá váló jelenségre, mára egyértelművé kellett
volna váljon; nem csak az idegen kulturális közegben letelepedő
tömegek szenvedhetnek komoly lelki károsodást – ami látványos
társadalmi feszültségek kiváltó okává válik -, hanem leszármazottaik is
szenvednek ugyanilyen bántalmaktól, s nem tudnak beilleszkedni abban a
környezetben, ami elődeik számára is idegen volt. Vagyis otthontalan,
beilleszkedni képtelen tömegek gyülekeznek Európában. Olyan emberek
milliói, akiknek nincs vesztenivalójuk.
Döbbenetes, hogy a liberálisok még az
öngyilkos merényletek, a magányos merénylők által elkövetett
gyilkosságok láttán sem ismerik fel ezt a tényt; pedig a történelem már
ezernyi példát szolgáltatott arra, hogy mit szoktak csinálni olyan
emberek tömegei, akiknek nincs vesztenivalójuk.
http://www.hidfo.ru/2016/10/honvagy/