Alulírottak ellenezzük a Nemzetközi Egészségügyi Szabályzat (IHR) javasolt módosításait, amelyek az „egy világkormány” közegészségügyi megfelelőjét próbálják megvalósítani, sértve az egyes nemzetek és állampolgárok elidegeníthetetlen jogait és szuverenitását.
A nyilatkozatot a következő linken lehet elolvasni angol nyelven és aláírni: https://healthfreedomdefense.org/wfd/#declaration
Alulírottak
ellenezzük az Egészségügyi Világszervezet (WHO) meglévő, 2005. évi
Nemzetközi Egészségügyi Szabályzatának (IHR) javasolt módosításait, és
kiállunk minden ember egészségügyi szuverenitáshoz és önrendelkezéshez
való joga mellett.
Az
Egyesült Államok által az IHR-hez javasolt módosításokat a 2022. május
22-én kezdődő 75. Egészségügyi Világközgyűlésen fogják megvitatni. A
javasolt módosítások azonban kétértelművé teszik a javasolt
hatálybalépés időpontját illetően. A módosítások kimondják, hogy a
főigazgató értesítése után hat hónappal lépnek hatályba, míg a
jelenlegi IHR előírja, hogy a módosítások a főigazgató értesítésétől
számított 18 hónap elteltével lépnek csak hatályba.
Elfogadásuk
esetén ezek a jogilag kötelező erejű módosítások minden tagállamban
hatályba lépnének, kivéve azokat, amelyek kifejezetten elutasítják
azokat. Az IHR 59. cikke értelmében a de facto jóváhagyást minden olyan
tagállam esetében feltételezik, amely nem utasítja el a módosításokat,
vagy nem tesz fenntartást azokkal kapcsolatban.
A
jelenlegi, 2005-ben elfogadott IHR tiszteletben tartja valamennyi
tagállam szuverenitását. A javasolt módosítások azonban kibővítenék és
kodifikálnák a WHO azon jogkörét, hogy a nemzeti szuverenitást és a
polgárok jogait közvetlenül megsértve végrehajtsák a globális
egészségügyi mandátumokat.
Ezek
a javaslatok megkísérlik a felszámolni nemzet autonómiáját valós,
feltételezett vagy várható közegészségügyi vészhelyzetek idején,
egyoldalú hatalmat adva a WHO-nak az egészségügyi vészhelyzetek
felmérésében és meghatározásában, és felhatalmazva a WHO-t arra, hogy
politikát és válaszlépéseket diktáljon.
Mindez
a COVID-19 válság nyomán jön, amely során a WHO rendkívül rosszul
kezelte a globális egészségügyi válaszlépések minden oldalát azáltal,
hogy ösztönözte a gazdaságot leromboló bezárásokat, elnyomta a korai
megelőző kezeléseket, és olyan beavatkozásokat javasolt, amelyek sem
biztonságosnak, sem hatékonyak nem bizonyultak.
Az
egészségügyi szabályozás leple alatt ezek a módosítások lehetővé
tennék a WHO számára, hogy végrehajtó irányítási jogköröket ragadjon
meg a tagállamok felett, és kormányzási jogkört ruházzon a meg nem
választott és elszámoltathatatlan bürokratákra.
Az
alábbiakban csak néhányat mutatunk be az Egyesült Államok Egészségügyi
és Humánszolgáltatási Minisztériuma által 2022. január 18-án javasolt
módosítások sok kétértelmű és aggasztó rendelkezései közül.
A javasolt új szöveg félkövéren,
a meglévő szöveg javasolt törlései pedig áthúzva jelennek meg, úgy,
ahogy az a javaslatban szerepel. A többi szöveg változatlan marad.
5. cikk: Felügyelet
ÚJ 5: A WHO korai előrejelző kritériumokat dolgoz ki az ismeretlen okokból vagy forrásokból származó események által okozott nemzeti, regionális vagy globális kockázatok értékelésére és fokozatos frissítésére…
A gyakorlatban ez egyoldalú felhatalmazást adna a WHO-nak egy univerzális egészségügyi felügyeleti rendszer bevezetésére, amely mentes a nyilvános ellenőrzéstől és az átláthatóságtól, nyitva hagyva a világjárványok és egyéb vészhelyzetek gyártott forrásainak lehetőségét.
9. cikk, 1. szakasz
A WHO figyelembe veheti a bejelentéseken vagy konzultációkon kívül más forrásokból származó jelentéseket is, és ezeket a jelentéseket a megállapított járványügyi elvek szerint értékeli, majd az eseményről információt közöl azzal a Részes Állammal, amelynek területén az esemény állítólagosan bekövetkezik. Mielőtt az ilyen jelentések alapján bármilyen intézkedést megtenne, a WHO konzultál azzal a Részes Állammal, amelynek területén az esemény állítólagosan bekövetkezik, és megkísérel igazolást szerezni tőle a 10. cikkben meghatározott eljárásnak megfelelően.
Ez a kivágás a 9. cikkből kiküszöböli a tagállammal folytatott konzultációkat „állítólagos” egészségügyi vészhelyzet esetén, miközben a WHO-t olyan helyzetbe hozza, hogy megszabja, hogyan kell eljárnia egy részes államnak saját területi határain belül. Ez veszélyezteti a nemzeti szuverenitást és önrendelkezést.10
10. cikk, 4. szakasz
Ha a Részes Állam 48 órán belül nem fogadja el az együttműködési ajánlatot, a WHO a közegészségügyi kockázat nagyságától függően haladéktalanul megoszthatja más részes államokkal a rendelkezésére álló információkat, miközben ösztönzi a részes államot, hogy fogadja el a WHO együttműködési ajánlatát, figyelembe véve az érintett részes állam véleményét.
Bármely nemzetnek, amely elutasítja a WHO nyilatkozatát, mindössze 48 órája lesz, hogy újragondolja álláspontját és megfeleljen, vagy más nemzetek nyomásának és/vagy szankcióknak, például gazdasági szankcióknak lesz kitéve. Az érintett nemzet nézeteit többé nem veszik figyelembe.
12. cikk, 2. szakasz
Ha a főigazgató az e szabályzat szerinti értékelés alapján úgy ítéli meg, hogy nemzetközi aggodalomra okot adó lehetséges vagy tényleges közegészségügyi vészhelyzet áll be, a főigazgató értesíti az összes Részes Államot, és konzultál a Részes Állammal…. Ha a főigazgató úgy ítéli meg, és a részes állam egyetért abban, hogy az esemény nemzetközi jelentőségű közegészségügyi vészhelyzetnek minősül, a főigazgató a 49. cikkben meghatározott eljárásnak megfelelően kikéri a 48. cikk alapján létrehozott bizottság (a továbbiakban: Sürgősségi Bizottság) véleményét a megfelelő ideiglenes ajánlásokról.
A 12. cikk létrehozza az egészségügyi vészhelyzetek új alosztályát, amely felhatalmazza a WHO főigazgatóját, hogy egy „potenciális” fenyegetés puszta feltételezése alapján egyoldalúan indítson pandémiás protokollokat. Megszűnik az a kikötés, hogy egy nemzetnek egyet kell értenie a főigazgató értékelésével. A távoli bürokraták felhatalmazást kapnának arra, hogy egészségpolitikát ne csak egész nemzetekre, hanem kiterjedten az egyénekre – a nemzet vagy az emberek kívánságaitól függetlenül – vezessenek be.
Új IV. fejezet (53 bis-quater cikk): A Megfelelőségi Bizottság
- A részes államok megfelelőségi bizottságot hoznak létre, amely a következőkért felel:
- a) figyelembe veszi a WHO és a részes államok által a jelen Szabályzatból eredő kötelezettségek teljesítésével kapcsolatban benyújtott információkat;
- (b) A engedelmességgel kapcsolatos ügyek nyomon követése, tanácsadás és/vagy segítségnyújtás azokban azzal a céllal, hogy segítsék a részes államokat az e szabályzat szerinti kötelezettségeik teljesítésében.
Az IHR-módosítások egyik legármányosabb módosítása a „Megfelelőségi Bizottság” létrehozása, amely adminisztratív és végrehajtási mechanizmusként szolgál majd annak biztosítására, hogy a tagállamok megfeleljenek a WHO vészhelyzeti irányelveinek, beleértve az infrastruktúrát, a tőkekiadásokat, az információgyűjtést és a vészhelyzeti reagálások végrehajtását.
Összefoglalva, az IHR módosításai többek között a következőket jelentenék:
- Fokoznák az összes ország és azok állampolgárainak megfigyelését.
- Felhatalmazást adna a WHO-nak, hogy közölje a többi tagállammal, ha az egyik tagállam nem tesz jelentést, és büntető intézkedéseket indítson.
- Felhatalmazná a WHO főigazgatóját, hogy fel nem tárt források felhasználásával jelentse be, mikor és hol fordul elő világjárvány vagy „állítólagos” vészhelyzet.
- Korlátlan jogkörrel ruházná fel a főigazgatót a beavatkozások meghatározására és végrehajtására.
- Lehetővé tenné a WHO-nak a tőke elérését és mozgósítását világjárvány esetén.
A WHO, támogatói és érdekelt felei általi hatalomrablás közvetlen támadást jelent minden nemzet és polgára politikai és gazdasági szuverenitása ellen.
A világszerte katasztrofális gazdasági, társadalmi, fizikai, érzelmi és mentális károkat okozó politikák ismételt előidézésével a WHO megbukott a közegészségügy globális képviselőjeként betöltött küldetésében, és nem bízható meg azzal, hogy a világ minden polgárára vonatkozó politikát határozzon meg.
Megjegyzendő, hogy a WHO mentességet élvez minden jogi lépés, letartóztatás, valamint papírjaik, dokumentumaik és létesítményeik átkutatása alól.
A WHO-nak nem szabad több pénzt, hatalmat vagy felhatalmazást adni, és nem szabad megengedni, hogy tovább irányítsák a világ egészségügyi menetrendjét, vagy biológiai biztonsági intézkedéseket hajtsanak végre.
A meg nem választott, elszámoltathatatlan bürokraták által közvetített globális megállapodásokat soha nem szabad megengedni, hogy akár egyetlen nemzetet is uraljanak.
Elengedhetetlen, hogy minden nemzet és terület megőrizze szuverenitását, különösen a válság idején, hogy az egész globális közösséget meg lehessen védeni a globálisan irányított politikáktól, amelyek elsősorban a hatalmas pénzügyileg és ideológiailag érdekelt felek javát szolgálják.
Az alulírottak tisztelettel kérik, hogy minden nemzet és képviselőik tagadják meg az ilyen megállapodásokat.
Határozottan ellenezzük a javasolt IHR-módosításokat, amelyek megkövetelnék a nemzetektől és polgáraiktól, hogy ragaszkodjanak egy elszámoltathatatlan globális testület diktátumaihoz.
Ellenzünk minden olyan szerződésben, megállapodásban vagy más jogilag kötelező erejű globális dokumentumban való részvételt, amely akadályozná bármely nemzet szuverenitását a közegészségügy területén.
Kijelentjük, hogy a nemzetek és polgáraik vannak a legjobb helyzetben és legfelkészültebben ahhoz, hogy a közösségeiknek megfelelő egészségügyi döntéseket hozzanak.
Követeljük, hogy minden nemzet lakossága legyen felelős az egészségügyi válságokra adott válaszok meghatározásáért.
Mint a világ polgárai, megvédjük a globális közösség minden tagjának jogait, szabadságjogait és magánéletét azáltal, hogy az IHR-módosítások elutasítására szólítunk fel, valamint a WHO azon kísérletének elutasítására, hogy az egészségpolitika hatalmát és tekintélyét bitorolja – otthon az emberek között.
2022. május 18-án ezt a nyilatkozatot készítette és aláírta:
Leslie Manookian
Egészségügyi Szabadságvédelmi Alap
Nyilatkozat aláírása az alábbi linken:
https://healthfreedomdefense.org/wfd/