Óriási 
problémákkal küzdenek már most azok az országok, amelyek kontroll  
nélkül engedték be a migránsokat. Már az óvodában megkezdődik a  
párhuzamos társadalom kialakulása. A végén az oktatásból kikerült  
migráns gyerek egyáltalán nem beszél majd németül.
Finnországban már csak számítógépen tanulnak meg a gyerekek írni - járta be nemrég a világsajtót a hír,
miközben 
ennél sokkal súlyosabb  problémával kell mondjuk az osztrák vagy a német
 oktatásban dolgozóknak  megküzdeniük. Nevezetesen azzal, hogy a migráns
 családok gyerekei nem  beszélnek németül.
Még jó! Úgy nehéz is megtanulni, ha az 
adott gyerek szülei sem  beszélnek németül, elszigetelten élnek, csak a 
saját rokonaikkal,  barátaikkal érintkeznek, az adott ország 
szülöttjeivel, németül  beszélőkkel pedig nem tartanak kapcsolatot.
 Migránsok várakoznak kordonok között az ausztriai Spielfeld és a szlovén Sentilj közötti határnál
Migránsok várakoznak kordonok között az ausztriai Spielfeld és a szlovén Sentilj közötti határnálForrás: MTI/Varga György
Az óvodában majd megtanulnak
 - gondolhatnánk, rengeteg migráns szülő azonban ezt is megakadályozza. 
 Muszlim óvodát választ, ahol az óvónő anyanyelve nem a német, és ahol a
  többi gyerek sem beszél németül. Így aztán ott sem találkozik a  
nyelvvel. Azzal viszont igen, hogy az óvónő fején kendő van, jobb  
esetben az arcának egy része látható, rosszabb esetben csak a szeme. Ami
  persze újabb kérdéseket vett fel, hogy hogyan is kell járnia a szabad 
 Európába érkező, egyszer majd felnőtt, most még kisgyereknek. Az
  étel, amelyeket ezekben a muszlim óvodákban kapnak, szintén eltér a  
sztenderdtől, vagyis attól, amelyet egy osztrák négyéves kap.
Vagyis három dogot emelhetünk ki:
- sem gasztronómiailag,
- sem kulturálisan,
- sem pedig nyelvben nap kapnak olyan ismereteket, amellyel később a társadalom teljes értékű tagjává válhatnak.
Merthogy a szüleik ezt nem akarják, 
semmit nem tesznek érte, egy  szubkultúra, egy párhuzamos társadalom 
részei akarnak maradni. Vagyis: ugyanúgy akarnak élni, mint odahaza, csak jobb szociális körülmények között.
 Képünk illusztrációForrás: AFP/Csaba Segesvari
Képünk illusztrációForrás: AFP/Csaba Segesvari
Ezért úgy jut el rengeteg migráns gyerek hatévesen az általános iskola első osztályába, hogy egy szót sem beszél németül. 
Ráadásul az osztályokban is több migráns gyerek van, akik egymás társaságát keresik, és így egymás között sem németül fognak beszélni.
Ráadásul az osztályokban is több migráns gyerek van, akik egymás társaságát keresik, és így egymás között sem németül fognak beszélni.
Ezután  pedig a tanár háta mögött össze 
lehet súgni. Saját nyelven. Jót,  rosszat, bármit. Hiszen a tanár úgysem
 érti. Még levelezni sem kell  titokban. Egyszerűen oda kell mondani félhangosan a társnak, azon a nyelven, amelyet a tanár nem beszél.
Így épül a párhuzamos társadalom óvodától iskolán át a felnőtt korig.
Innen, ebből az oktatási rendszerből kéne eljutni oda, hogy a gyerekből később munkavállaló legyen. 
Azok után, hogy úgy kerül ki az 
iskolából, hogy alig beszél németül.  Szakképzettség és nyelv nélkül. És
 élni az életet, mint az országban  mindenki más. Intézni ügyes-bajos 
dolgokat.
De hogyan?
Persze ugyanez a kérdés – és még egy sor
 másik is – adekváttá válna  Magyarországon is, ha Magyarországra is 
korlátok nélkül érkeznének a  migránsok.
http://www.origo.hu/nagyvilag/20180306-ide-jutott-az-oktatas-ausztriaiban-a-migransaradat-miatt.html
http://www.origo.hu/nagyvilag/20180306-ide-jutott-az-oktatas-ausztriaiban-a-migransaradat-miatt.html
 
