Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2015. május 24., vasárnap
Kialakították!
1990. május 24. csütörtök: A sajtó képviselőitől is száznapos türelmi időt kért kormányának Antall József miniszterelnök a kormány megalakulását követő első sajtótájékoztatón. Ki kell alakítani az új magyar katonai doktrínát, amelynek kizárólag az ország védelmére kell koncentrálnia. A nagy nemzetközi hírügynökségek kivétel nélkül beszámoltak az új magyar kormány megalakulásáról. A Reuter tudósítása azt emelte ki, hogy Magyarország hivatalosan is hátat fordított a kommunizmusnak azzal, hogy az új kormány ígéretet tett: kivezeti a Varsói Szerződésből az országot és a nyugati világ részévé teszi. A UPI azt tartotta fontosnak, hogy a kabinet 100 nap türelmet kért az ellenzéki pártoktól a piacgazdaság létrehozását célzó első fájdalmas lépések megtételére. Az osztrák és a nyugatnémet hírügynökség arra hívta fel a figyelmet, hogy Antall József miniszterelnök elutasította a gazdaság ,,sokkterápiáját” és a szociális piacgazdaság mellett tört lándzsát. Egyébként több hírügynökségnek is feltűnt, hogy az új magyar kormány kizárólag férfiakból áll.
Nemzetközi Károly-díjjal tüntették ki Horn Gyula volt magyar külügyminisztert. A becses kitüntetést, amelyet korábban olyan világhírű személyiségeknek adományoztak az európai egység előmozdításáért, mint Konrad Adenauer vagy Sir Winston Churchill, dr. Jürgen Linden aacheni főpolgármester, a Károly-díj kuratóriumának tagja nyújtotta át.
Megsértették Kijev jó hírét
Nyalókakirály Védelmi Minisztériuma szerint valótlanságokat tartalmaz a nemzetközi emberi jogi szervezet, az Amnesty International májusi jelentése, melyben azt állítják, hogy a kormányerők kínzásokat alkalmaznak a hadifoglyokkal szemben.
Az EBESZ megfigyelői után már az Amnesty International-t is hazugsággal a kijevi udvar, amiért az áll a legfrissebb jelentésében, hogy Donbasszban a valcmanista latorhad kegyetlen bánásmódban részesíti a hadifoglyokat, túszként tartja őket fogva, és gyakorta kínzásokkal igyekeznek információkat kicsikarni belőlük.
A Latorminisztérium hivatalos közleménye szerint martalócaik szigorúan a hatályos törvényi előírásoknak megfelelően kínozgatnak-gyilkolásznak Donbasszban. Az “alkotmányos rend erőszakos megdöntésének szándékával, az erőszakos hatalomátvételre irányuló, valamint terrorista cselekményekkel gyanúsítható személyek” őrizetbe vétele-állításuk szerint-kizárólag az egyébként is szelíd és jóságos SZBU feladata.
Ám az a galád BBC arról számolt be, hogy a fogva tartók gyakran elektromos sokkolók alkalmazásával, eszméletvesztésig tartó ütlegeléssel, kikötözéssel, alvásmegvonással próbálják szóra bírni a foglyaikat. Az Amnesty International a jelentésében külön kiemeli a Jobb Szektor pribékjeiből verbuvált pszichopata bandát. Ennek a bűnbandának a tagjai egy elhagyatott úttörőtáborban kialakított kínzótelepen tartották és tartják fogva a foglyul ejtett fegyveresek és civileket, kegyetlen vallatásoknak vetve alá őket, majd tetemes váltságdíjakat követelnek a hozzátartozóiktól.
Nyalókakirály Latorminisztériuma habzó szájjal kérte ki, hogy az amúgy a légynek ártani nem képes, mindenben ártatlan és barátságos-Donbasszba csupán a testvéri szeretettől áthatva bóklászgató-legényegyletet ilyen aljas és minden alapot nélkülöző rágalommal illet úgy a BBC, mint az Amnesty Internacional.
A 
galamblelkű Jobb Szektor is felhördült  az aljas vádakra! A 
bérgyilkoshorda-amely még mindig nem tartozik  teljes mértékben a 
valcmani udvar ellenőrzése alá-válaszul azt hozta  fel, hogy a 
nemzetközi emberjogi szervezet mindössze egyetlen,  névtelenségbe 
burkolózó egyén meséjére alapján fogalmazta meg vádjait,  amelyeket nem 
támasztanak alá kézzelfogható bizonyítékok.
https://balrad.wordpress.com/2015/05/24/megsertettek-kijev-jo-hiret/
Washington is támogatta az Iszlám Állam létrejöttét

Judicial Watch: Washington támogatta az Iszlám Állam létrejöttét

Az amerikai emberjogi szervezet szerint titkos dokumentumok láttak napvilágot amiből kiderül hogy az Egyesült Államok tudod az ISIS megszületéséről és kiszakadásáról az Al-Kaidából, és kifejezetten támogatta az újonnan megalakuló szervezetet.
A Judicial Watch szervezet szerint a külügyminisztérium 2011-es archív anyagaiból kiderül, hogy Irak és Szíria területén egy új szervezet van kialakulóban amit az öböl-menti arab országok és Törökország finanszíroz.
A titkos dokumentumok a líbiai Bengázi USA konzulátusáról látott napvilágot. Az anyagból világosan kiderül, hogy Washingtonnak tudomása volt az újonnan létrejövő Iszlám Állam szervezetről, tudod a szervezet ideológiájáról és céljairól is. – állítja az amerikai Juducial Watch
A dokumentumokból kiderül, hogy a terrorszervezet színre lépése előtt már világosan kirajzolódott Nyugat-Irak és Kelet –Szíriában létrejövő Iszlám Állam határai is. Washington támogatta szervezet létrejöttét és Líbiából küldött fegyvereket a dzsihadistáknak.
A titkos dokumentumok 2012 augusztus 12.-én íródott részéből kiderül, hogy a Pentagon támogatásáról biztosította az öböl-menti arab országokat egy Al-Kaidából kiváló iszlám állam létrejöttét Szíriában.
A kiszivárgott dokumentumban alapján:
– Egy szélsőséges szunnita szervezet vallási konfliktust eredményez ami meggyengíti a damaszkuszi kormányt.
– A szalafisták, Muszlim Testvériség és az Al-Kaida iraki tagjaiból a legkézenfekvőbb megalakítani a szélsőséges szervezetet ami a legerősebb lehet Szíriában.
– Az Öböl-menti arab államok és Törökország biztosítja a logisztikai, fegyveres és anyagi utánpótlást.
A Judicial Watch jelentése szerint a nyugalmazott török katonai hírszerzés vezetője Ismail Hakki Pekin szerint Törökország biztosította a feleket, hogy Törökország minden segítséget megad a fegyverek eljuttatásában.
Pekin szerint a dzsihadisták olyan fegyverekhez jutottak amik fiktív katari cégeken keresztül jutott el olyan török cégekhez amik Erdogan pártjának az Igazság és Fejlődés Párt (AKP) holdudvarába tartozik.
A 
nyugalmazott tábornok szerint a török  titkosszolgálat teljesen Erdogan 
pártjának van alárendelve, és nem az  rszág érdekeit nézik szem előtt. 
Pekin szerint több feljelentés is  érkezett az AKP-hoz köthető cégek 
ellen mert gyanús fegyvervásárlási  üzleteket bonyolítanak, de idáig egy
 cég után se vizsgálódott semmilyen  állami szerv.
 (Orientalista.hu) – Sinoda (judicialwatch.org, alalam.ir)
Bevándorlásügyi problematika: alternatívát jelentünk!
Európai 
Unió által centralizált liberális hegemónia, pro és kontra  mentén 
pártpolitikai csatározások (persze politikailag korrekt keretek  
között), felfigyelt közhangulat jellemzi a nagypolitikában jelenlévő  
bevándorlásügyi diskurzus körülményeit. Ki így, ki úgy értelmezi és  
mérlegeli a lehetséges következményeket. Vannak, akik magyarul beszélni 
 képtelen külföldiek társaságában tüntetnek Budapesten államilag  
finanszírozott szociális lakásokért a bevándorlók részére, s vannak,  
akik éreztetik öntudatukat és következetességüket az efféle bevándorlás 
 negatív következményeit előrelátva. Előbbiek egyszerűen őrült módjára  
emelik fel hangjukat a liberális érvek mellett, így biztosítva, hogy  
saját vérünk elfogyjon a következő évtizedekben valószínűsíthetően  
bekövetkező drasztikus népességcsökkenés által. Kicsit megközelítem most
  jobban ezt a kérdést, hogy mi fog következni abban a valószínű 
esetben,  ha a liberalizmus hegemóniája ránk ereszti azt a 
„guillotine-t”, amit  mi csendes genocídiumnak hívunk.
Volt egy
 videó az elmúlt években, biztos a tisztelt olvasók közül is  többen 
látták az „Európa 2029-ben” című alkotást a Youtube-on.(Előző bevándorlással foglalkozó cikkünkben közöltük – szerk)
  Egy nemzetét szívből szerető, népét óvó szemekkel féltő európai 
számára  félelmet okozhat a látványos megjelenítése olyan képeknek, ahol
 Európa  nincs többé, inkább Eurábia. A videó megjelenésekor a benne 
közölt  adatok a valóságot reprezentálták, miszerint a nyugat-európai 
muzulmán  lakosság drasztikusan növekszik, míg az Európában őshonos 
nemzetek  fordított arányosságban csökkennek. Ez ma sem változott, sőt a
 helyzet  még rosszabb. Jelenleg Hollandia ötöde bevándorló – és bizony 
bevándorló  alatt most ne kelet-európai migránsokat értsünk, hanem az 
Ázsiából és  Afrikából érkező, más intelligenciával, fizikai és morális 
adottságokkal  rendelkező, teljesen más kultúrkörben szocializálódott 
tömegeket  értsük. A más fokú intelligencia örökletes (aki kételkedik, 
ajánlom Dr.  David Duke publikált műveit), a kultúrkör szocializációja 
meg rátesz egy  lapáttal a különbségekre. A németek születési rátája 
1,36, ami azt  jelenti, hogy bőven a 2,1-es népfenntartó számadat alatt 
vannak – és  persze a 8,1-es átlagos rátával rendelkező muzulmán 
lakosság több millió  főt tesz ki Németországban. Évtizedek kérdése és 
vagy csendben a  népességcsökkenésünk, vagy ezen bevándorlók tömegeinek 
hegemónia utáni  olykor-olykor felcsattanó igénye visz minket 
pusztulásba. Ha ez elmúlt  hetekben a francia liberálisok pacifikus 
meghunyászkodása és támogatása  mellett a muzulmán kisebbség olyan 
nyomást tudott gyakorolni  Franciaország jogrendszerére, hogy Krisztus 
Keresztjét nyilvános helyről  levették, akkor miért is és hol állnának 
meg? A kérdés természetesen  költői. Emlékszünk ugyebár a nemrégiben a 
marylandi Baltimoreban történt  fekete lázongásokra, vagy az évekkel 
ezelőtti, hasonló tartalmú londoni  esetre? Emlékszünk. Magyarországra 
2014-ben 42 775 menedékkérelem  érkezett hasonló tömegek részéről, 
miközben a magyar lakosság évente  megközelítőleg 30 000 fővel csökken. 
Most próbáljuk meg következmények  alapján tekinteni a helyzetet, és 
merjük azt mondani, hogy évtizedek  múltán ebben a tendenciában Európa 
esetleg a multikulturális gyönyör és a  béke világa lesz. Hát nem 
akarunk hazudni magunknak, ugye?
Ezek 
csupán apró foltok, melyek talán képesek reprezentálni azt a  valóságot,
 melyet most átélünk vagy átélhetünk. Magyarországon még nem  olyan 
erőteljesen, mint nyugatabbra, de fokozódik folyamatosan. A main  stream
 politikai megnyilvánulásokban, aki minimálisan feszegetni meri a  
bevándorlás kapcsán a politikailag korrekt keretet, az is csupán addig  
jut el, hogy az Európai Unió által kreált kvóta-rendszer nem megfelelő. 
 Mikor persze kapják a kontraválaszt, hogy például állítólag „a magyar  
társadalom mindig is multikulturális volt”, már nem mer senki semmit  
reflektálni. Nem merik, mert ez az a pont, amikor előjön a rassz  
kérdése. Bizony, most polgárpukkasztó módra, de ki kell jelentenünk: a  
magyar társadalom valóban, mindig is kevert volt a környező népek által 
 (svábok, tótok, horvátok, stb.), de azok a népcsoportok azonosak  
kulturálisan, és az európai rassz szintjén is egy teremtett közösséget  
alkotunk. Ebből következik, hogy nincsen olyan eget rengető morális  
különbség, amely akkora mértékű feszültséget tudna kiváltani, mint amit a
  különböző kontinensekről érkező migránsok okoznak, vagy fognak okozni.
  Valószínűsítem, hogy a liberális olvasók számára az előző sorok már  
kiverték a biztosítékot, messze elhagytam a politikailag korrekt máz  
általuk csodálatosnak vélt sajátosságát. Nem akarok és nem is fogok  
beolvadni ebbe a „meddig merünk elmenni, de van egy univerzális  
retorikai határ” játékba, tényeket kell közölnünk és tényeket is  
közlünk.
A cikk 
terjedelme igencsak bőségesre sikeredhetne az adatok  halmozásával, de 
serkenteni szeretném a tisztelt olvasókat, hogy ne  legyenek restek 
kutatni a témában – meglepő tényeket fognak találni.  Tehát leszögezzük,
 hogy a tömeges bevándorlás erőszakos katasztrófához  vezethet, a 
liberalizmus pedig bűnös abban, hogy serkenti ezeket a  folyamatokat. 
Mi, akik a keresztény erkölcsi rend által átitatott,  nemzetben 
gondolkodó és ősi értékeken, hagyományokon felépülő Európa  utolsó 
védelmezői vagyunk, az európai rassz, kultúra és örökség, az  anyaföldek
 túlélése érdekében kollektíven hadat kell üzenjünk a  dekadenciát okozó
 liberalizmusnak. Ezt ne úgy értsük, mint a rendszerben  mozgó nemzeti 
radikális, akinek szíve tisztasága kétségtelen, de a  rendszert élteti 
politikailag korrekt perspektívájával, hanem úgy értsük  és érezzük ezt a
 hadüzenetet, mint egy hungarista. Aki rassztudatával  és mély erkölcsi 
iránymutatásával alá akarja ásni ezt a végveszélyt  okozó tendenciát. 
Lássuk meg, hogy itt van elrejtve a kulcs, ebben a  politikai 
filozófiában. Reakciót kell okoznunk a társadalomban,  egyrészt, mert 
csak mi vagyunk elég elszántak és képesek véghezvinni ezt  a küzdelmet 
és azért, mert kötelességünk megtenni bármit, amit  megtudunk tenni. A 
bevándorlás kérdésében az igazi megoldás, az igazi  alternatíva tehát a 
tények közlésében és a realitások mentén keresendő,  melyet mi bátran és
 harcias szívvel a társadalom színe elé tárunk. Ha  felismertük, hogy 
alternatívát jelentünk, a következő lépés annak a  felismerése, hogy 
egységbe kovácsolódva ott is hangot adhatunk a  
nemzetmentő-hadműveletünknek, amit nagypolitikai szférának, esetleg main
  stream politikai életnek nevezünk. Akarjunk, cselekedjünk, frissüljünk
  fel, merítsünk új lendületet – és professzionalizálódjunk.
A cikk – a gondolat – folytatása hamarosan!Lengyel Balázs
Nemkívánatossá nyilvánítják Soros György alkalmazottait

Vlagyimir
 Putyin orosz államfő aláírta azt a törvényt, ami  lehetővé teszi, hogy 
nemkívánatossá nyilvánítsanak külföldi és  nemzetközi nem-kormányzati 
szervezeteket, és ezzel végleg elvágják a  Soros György féle “nyílt 
társadalom” ideológiát képviselő, külföldről  irányított kormányellenes 
csoportok működését.
Az 
Oroszországban működő álcivil szervezetek a továbbiakban  hivatalosan is
 “nemkívánatos” kategóriába sorolhatóak; a törvény szövege  szerint 
bármely külföldi vagy nemzetközi nem-kormányzati szervezetet  
“Oroszországban nemkívánatossá” nyilváníthatnak, melynek  
tevékenysége fenyegeti az állam biztonságát és stabilitását. Tehát nem  
hagynak nyitva kiskapukat, nincs előre meghatározott jogsértések  
listája, aminek megkerülésével tovább működhetnének; elég  
állambiztonsági indokra hivatkozni, és a nemkívánatos szervezet működése egyik napról a másikra ellehetetleníthető.
Az új 
törvény alapján, amennyiben egy “civil” szervezetet  nemkívánatossá 
nyilvánítanak, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az  adott szervezet 
nem terjeszthet információt a médián keresztül. Ha egy  “civil” 
szervezetet nemkívánatossá nyilvánítanak, az  megakadályozza, 
hogy a csoport sajtónyilvánossághoz jusson, vagyis a  tiltást követően 
képviselőik nem nyilatkozhatnak semmilyen  sajtóorgánumban, és nem 
üzemeltethetnek saját médiafelületet. Az új  törvény emellett nyitva 
hagyja a lehetőséget arra is, hogy a kormány ne a  szervezet egészét 
tiltsa be, hanem mindössze egy konkrét projektet, ami  valamilyen 
szempontból fenyegetést jelent az állambiztonságra.
A törvény szerint a külföldi vagy nemzetközi nem-kormányzati szervezetek nemkívánatossá
  nyilvánításáról az államügyész dönt, a külügyminisztériummal 
folytatott  egyeztetés alapján. Az Igazságügyi Minisztérium a 
nemkívánatos  szervezetek listáját folyamatosan publikálni fogja saját 
weboldalán, így  az egy folyamatosan frissülő feketelistaként 
nyilvánosan hozzáférhető  lesz. Ez a lista emellett érdekes anyag lesz a
 kelet-európai és balkáni  országok számára is; az Oroszországban nemkívánatossá
  nyilvánított álcivil szervezetek azon egyesületek, alapítványok stb.  
listája, melyek valóban nyugati ellenőrzés alatt állnak, a velük  
együttműködő csoportok betiltása kelet-európai országokban is ajánlott.
A nemkívánatos
 kategóriába sorolás emellett a szervezet  Oroszországban tárolt 
vagyonának befagyasztását is jelenti; tiltás  esetén gyakorlatilag egyik
 pillanatról a másikra megakadályozza, hogy a  szervezet az Igazságügyi 
Minisztérium jóváhagyása nélkül bármilyen  tranzakciót folytasson, 
legyen szó akár átutalásról, akár készpénzben  fizetésről.
A 
törvény emellett külön kitételt tartalmaz a valódi civilek számára.  A 
Soros György féle álcivil szervezeteknek ugyanis többnyire az  
irányítása van nyugati kézben, tagságuk nagy része valódi civil;  
megvezetett állampolgár, akit – tudtán kívül – idegen országok  
eszközként használnak fel egy-egy kormány eltávolítására. A folyamatosan
  frissülő feketelista így egy ajánlás is lesz; jelezni fogja, melyek  
azok a szervezetek, melyek nem valós állampolgári önszerveződést  
jelentenek, hanem idegen érdekeket szolgálnak.
A 
törvény emiatt nem csak magát a civil szervezetet, hanem az abban  
résztvevő civilek bírságolását is lehetővé teszi. Miután az Igazságügyi 
 Minisztérium nyilvánosságra hozza a nemkívánatos szervezetek  
listáját, azok tagsága az értesítés ellenére, vagyis szándékosan vesz  
részt idegen országok érdekeinek képviseletében. Ilyen esetben  
magánszemélyekre 27-80 ezer forintnak megfelelő pénzbírságot szabhatnak 
 ki. Hivatalnok érintettsége esetén ez az összeg 110-280 ezer, jogi  
személyek esetében 280-550 ezer forintnak megfelelő pénzbírságot jelent.
  Mivel a külföldről mozgatott álcivil csoportok aktivistáinak nagy 
része  maga is megtévesztés áldozatává vált (emiatt vett részt az 
aktivista  csoportban), a bírság alól mentesülni lehet, ha a jogsértést 
elkövető  személy megbánást tanúsít, és felhagy a nemkívánatossá nyilvánított civil szervezet tevékenységeiben részvétellel.
http://hidfo.ru/2015/05/nemkivanatossa-nyilvanitjak-soros-gyorgy-alkalmazottait/
http://hidfo.ru/2015/05/nemkivanatossa-nyilvanitjak-soros-gyorgy-alkalmazottait/
A Borzalmak megszűntek Hazánkban (?)
A
 bankok által kifosztott  adósok számára sorsdöntő, – mellékletben 
olvasható – alkotmánybírósági  határozatot hozott az Alkotmánybíróság 
11/2015. (V.14.) számú AB  Határozatával.
Az 
előzmények úgy kezdődtek, hogy a Kúria 2014. június 16-i 2/2014.  számú 
Polgári Jogegységi Határozata első pontjának 3. bekezdésében  kimondta 
azt, hogy
“Ha a 
pénzügyi intézménytől kapott nem megfelelő tájékoztatás vagy a  
tájékoztatás elmaradása folytán a fogyasztó alappal gondolhatta úgy,  
hogy az árfolyamkockázat nem valós, vagy az őt csak korlátozott  
mértékben terheli, a szerződésnek az árfolyamkockázatra vonatkozó  
rendelkezése tisztességtelen, aminek következtében a szerződés  
részlegesen, vagy teljesen érvénytelen.”
Majd 
ehhez képest 18 nap múlva – 2014. július 4-én – minden  parlamenti 
pártnak minden jelenlévő országgyűlési képviselője  megszavazta XXXVIII.
 sz. törvényt – később pedig ennek végrehajtására a  XL. számú és LXXVII
 számú törvényt – mely törvényekre hivatkozással  véglegesíteni 
szándékoztak az adósoknak bankok által történt  kifosztását, illetve egy
 új szerződésnek törvény általi létrehozásával  akarták az adósok 
kifosztását a jövőre nézve fokozni.
Amennyiben
 a törvényt megszavazóknak terve sikerült volna, akkor a  mellékletben 
látható OTP-s tervnek megfelelően 2016. októberétől a  tőketörlesztés 
követelése folytán a jelenlegi törlesztési összeget 80  %-kal emelve 
kellett volna az adósoknak a havi törlesztési összeget  fizetni, illetve
 a fenti törvények alapján megengedett 6,36 %-os Nemzeti  Banki 
jegybanki alapkamat emelésre tekintettel két év múlva már további  50 
%-kal emelt törlesztő részletet igyekeztek volna a bankok kipréselni  az
 adósokból.
Jelenlegi
 100.000.-Ft. egységnyi havi törlesztő részlet helyett  ekként 
szándékoltak két év mulva 270.000.-Ft. havi törlesztő részletet  
rákényszeríteni az adósokra a törvényhozók.
Azzal 
fenyegetve őket, hogy ha nem fizetnek, akkor végrehajtási  eljárás 
eredményeként minden végrehajtható vagyontárgyukat elveszik az  
adósoknak, és életük végéig kergetik őket azért, hogy bármi jövedelmük, 
 vagy vagyontárgyuk lesz, a végrehajtó utoléri őket.
Ennek a
 július 4-i tervnek megvalósítása érdekében a hatalmon lévők a  
bankokkal folyamatos egyeztetésben voltak úgy, hogy az adósokat soha  
meg nem hallgatták, a törvény alapján kifejezetten kizárták őket még a  
mondvacsinált, állam-bank közötti peres eljárásokban is. Olyan bírósági 
 eljárásokban, melyekben egyébként a bíróság ténylegesen az adósok  
sorsáról volt hivatott dönteni.
——————————-
Tudatában
 lehetett 2014. július 4-én minden magyar parlamenti pártnak  minden 
jelen lévő országgyűlési képviselője annak, hogy a magyar  emberek banki
 kifosztását véglegesítő és mértékét növelő törvényhozási  eljárásuk 
erkölcstelen, jogtalan és az európai uniós joggal ellentétes  
tevékenység, ezért a törvényben meghatározták azt is, hogy a kifosztott 
 emberek egyúttal jogfosztottakká is váljanak azáltal, hogy a  
kölcsönszerződések bírósági vizsgálatát olyképpen nehezítsék, hogy  
ténylegesen lehetetlenné tegyék.
Előbb 
ennek érdekében a XL. számú törvényben rendelkeztek a perlés  nehezítés 
körülményeiről, de alig két hónap múlva rájöttek arra, hogy ez  nem 
eléggé nehéz feltétel a perelni szándékozó adósok számára, és a  LXXVII.
 törvényben már sikerült nekik a perléshez szükséges  teljesíthetetlen 
törvényi feltétel megalkotása.
================
Visszatérve
 az Alkotmánybíróságnak 11/2015. (V.14.) AB Határozatára, a  2/2014. 
számú Kúriai Polgári Jogegységi határozattal kapcsolatosan  többek 
között az alábbiakat tartalmazza:
[38] 
4.2. A PJE határozat 1. pontjának második és harmadik bekezdése  akként 
fogalmaz, hogy „[e] rendelkezés [ti: hogy az árfolyamkockázatot –  
kedvezőbb kamatmérték ellenében – a fogyasztó viseli]  
tisztességtelensége csak akkor vizsgálható és állapítható meg, ha az  
általánosan tájékozott, ésszerűen figyelmes és körültekintő átlagos  
fogyasztó (a továbbiakban: fogyasztó) számára annak tartalma a  
szerződéskötéskor – figyelemmel a szerződés szövegére, valamint a  
pénzügyi intézménytől kapott tájékoztatásra is – nem volt világos, nem  
volt érthető.
[39] 
Ha a pénzügyi intézménytől kapott nem megfelelő tájékoztatás  vagy a 
tájékoztatás elmaradása folytán a fogyasztó alappal gondolhatta  úgy, 
hogy az árfolyamkockázat nem valós, vagy az őt csak korlátozott  
mértékben terheli, a szerződésnek az árfolyamkockázatra vonatkozó  
rendelkezése tisztességtelen, aminek következtében a szerződés  
részlegesen, vagy teljesen érvénytelen.”
Illetve az Európai Uniós joggal kapcsolatosan a következőket rögzíti:
[41] 
Az 1994. évi I. törvénnyel kihirdetett Társulási Megállapodás,  illetve 
az Európai Unióhoz való csatlakozás folytán a szerződések  túlnyomó 
részének megkötésekor Magyarországon is irányadóak voltak a  
fogyasztókkal kö- tött szerződésekben alkalmazott tisztességtelen  
feltételekről szóló, 1993. április 5-i 93/13/EGK Tanácsi Irányelv  
rendelkezései.
[42] 
Az Irányelv 5. cikke értelmében az olyan szerződések esetében,  
amelyekben a fogyasztónak ajánlott valamenynyi feltétel, vagy a  
feltételek némelyike írásban szerepel, ezeknek a feltételeknek  
világosnak és érthetőnek kell lenniük. Ha egy feltétel értelme kétséges,
  akkor a fogyasztó számára legkedvezőbb értelmezés az irányadó.
Ily 
módon mutatott irányt az Alkotmánybíróság minden Nemzeti Bíróság –  
közjegyző – számára ahhoz, hogy döntéshozatal esetén a nemzeti  
jogszabályokat éppen úgy figyelembe kell venni, mint az Európai Uniós  
jogszabályokat azzal, hogy az Uniós jogszabályok elsődlegesek.
A most
 idézett Alkotmánybírósági határozati rendelkezések alapján  pedig 
indokolt az Alkotmánybíróság által vizsgálat 2/2014. számú Kúriai  
Jogegységi Döntés 1. pontjának indokolásának alábbi mondatait  
alaposabban értelmezni:
“Abban
 az esetben, ha a szerződés szövegéből és a pénzügyi intézmény  által 
nyújtott tájékoztatásból egyértelműen felismerhető volt az  „átlagos 
fogyasztó” mércéjén keresztül megítélt konkrét fogyasztó  számára, hogy 
az árfolyamkockázat korlátozás nélkül kizárólag őt  terheli, és hogy az 
árfolyam rá nézve kedvezőtlen változásának nincs  felső határa, a 
vizsgált kikötés tisztességtelenségét a Ptk. 209. § (5)  bekezdésében 
foglaltakra tekintettel nem lehet megállapítani.”
“Előfordulhatott
 ugyanis, hogy a szerződés egyértelmű megfogalmazása,  a megfelelő 
tartalmú kockázatfeltáró nyilatkozat ellenére a  szerződéskötés során a 
pénzügyi intézménytől kapott tájékoztatás alapján  a fogyasztó alappal 
gondolhatta úgy, hogy az általa viselendő  árfolyamkockázat nem valós, 
annak nincs reális valószínűsége, vagy az  bizonyos mértékben 
korlátozott (van egy maximuma). Ez a helyzet akkor,  ha a fogyasztó az 
árfolyamváltozás várható alakulásáról, maximális  mértékéről a pénzügyi 
intézménytől, annak képviselőjétől konkrét, hitelt  érdemlőnek tűnő, 
később azonban tévesnek, valótlannak bizonyult  tájékoztatást kapott. 
Ebben az esetben a szerződés a nem megfelelő  (téves, félreérthető, nem 
egyértelmű) tájékoztatással érintett  rendelkezése tisztességtelen, 
amely a szerződés részleges vagy teljes  érvénytelenségét eredményezi.”
Az 
árfolyamváltozásból származó terhek viselésének problémája ezáltal  
eldőlt. A nemzeti jogalkotás – Alkotmánybírósági határozat – és Európai 
 Uniós jogalkotás alapján egyértelműen megállapítható az, hogy abban az 
 esetben, amikor foglalkoztak a bankok az általuk készített szerződések 
 aláírásakor azzal, hogy kockázatfeltáró nyilatkozatot átadjanak az  
adósok részére, soha tisztességes – érvényes – okiratot az adósok  
részére nem biztosítottak.
Ahelyett, hogy a felső határ nélküli árfolyamváltozásról tettek volna tájékoztatást, a következőket közölték:
„Az 
árfolyamváltozás hatására változhat, kedvezőtlen esetben akár  jelentős 
mértékben megnövekedhet mind a tőketartozás, mind a törlesztő  részletek
 forintban számított összege”
Eszerint
 tudták azt a bankok – tudniuk kellett -, hogy a „jelentős  mértékben” 
kifejezés a kockázatfeltáró nyilatkozatukban a következőt  jelentik:
Ptk 
132. §-hoz: ”a Ptk. 130. §-a méltányos összegű találódíjról szól,  ezzel
 szemben a Ptk. 132. §-a a dolog értékéhez mérten megfelelő díjra  utal.
 Utóbbi esetben ugyanis nyilvánvalóan jelentős értékű tárgyról van  szó,
 amely az állam tulajdonába kerül. Indokolt tehát, hogy az állam  ezért 
megfelelő és a dolog értékéhez viszonyuló találó díjat fizessen,  amely 
adott esetben akár az érték 1/3 része is lehet.”
Azaz 
tudták azt, hogy nem a nemzeti és európai jogalkotás alapján  
megkövetelt korlátlanságot jelenti a „jelentős” kifejezés, hanem  
mindösszesen legfeljebb olyan 1/3-a mértéket, melyet pontosan a bíróság 
 jogosult megállapítani a szerződésnek árfolyam változási okirata  
ismeretében.
——————————————
Valamint
 a július 4-i törvényt elfogadó minden parlamenti frakciónak  minden 
jelenlévő országgyűlési képviselője tudta azt, hogy fentiek  szerint 
akár a nemzeti joghoz igazodó 2/2014. PJE, akár az Európai Unió  93/13. 
sz, Irányelve szerint tisztességtelen kockázatfeltáró nyilatkozat  
alapján hárítják az adósokra az árfolyamváltozásból fakadó terheket. De 
 sem őket, sem később a Matolcsy féle nemzetinek mondott bankot nem  
izgatta az, hogy bírósági eljárás nélkül, vitatható tartalommal  
erőltetik az adósokra az árfolyamváltozásból eredő terheket.
Erre 
tekintettel sem az „elszámolás”nak, sem a „forintosítás”-nak  nevezett 
alaptalan szörnyűség az adósok számára semmit nem jelent.  Fölöslegesen 
kidobott forint milliárdok elköltése után ott vagyunk az  elszámolással,
 ahol a part szakad. Sehol.
Előbb 
talán lett volna szíves akár a bank, akár bárki más a bíróságot  
megkérdezni arról, hogy a kockázatfeltáró nyilatkozatot minden egyes  
kölcsönszerződésnél miként kell értelmezni akkor, ha egyáltalán ezt a  
bankok átadták az adósoknak, majd ezt követően a bíróság dönthette volna
  el azt, hogy a milyen összegű tartozás jár a bankoknak akkor, ha  
egyáltalán jár nekik valamilyen összeg.
Ezért 
volt tehát sorsdöntő a 11/2015. számu Alkotmánybírósági  határozat. 
Ennek meghozatalától kezdve akár a nemzeti, akár az Európai  
jogszabályok alapján nyugodtan szemétdombra dobható a 2014. évi XXXVIII.
  számu törvény és járulékos törvényei rendelkezései.
====================
Természetesen
 másfajta, és szintén kizárólag bíróság által  vizsgálható problémája is
 van elszámolás esetén a kölcsönszerződésnek.
Éspedig
 többek között az, hogy mivel változó kamatozású, devizában  
nyilvántartott forint kölcsönszerződést kötöttek az adósok a bankokkal, 
 és ezekre a szerződésekre vonatkozóan 2006-ban és 2008-ban is a Nemzeti
  Bank valamint PSZÁF azt közölte, hogy az irányadó – többnyire svájci  
frank – deviza jegybanki alapkamat változásától is függ az adósok által 
 fizetendő törlesztő részlet mértéke.
Azt is
 közölte a Nemzeti Bank és a PSZÁF közösen, hogy  százalékpontonként 9 
%-os törlesztő részlet változás következik be  alapkamat változás 
esetén. És azt is tudjuk, hogy ennek alapján  Lengyelországban 
tisztességes államvezetés és banki tevékenység mellett  éppen fele 
mértékű ügyleti kamat után fizetik 2009-től a törlesztő  részletet 
azonos tartalmú kölcsönszerződés esetén a lengyelek, mint 6 év  óta a 
magyarok.
Ebből 
következően tehát 2009-től éppen kétszeresét fizetik csupán  ennek 
alapján a magyar adósok annak az összegnek, ami ténylegesen a  bankoknak
 más körülmények figyelmen kívűl hagyása esetén járt volna.
—————————–
De 
volt más körülmény is. Éspedig a 93/13. számu EGK Irányelv  
rendelkezéseiből fakadó azon körülmény, hogy a bíróságnak az előtte lévő
  iratok alapján hivatalból a felek megkérdezése nélkül kell vizsgálni a
  tisztességtelen és ennél fogva érvénytelen szerződési feltételeket. 
Majd  az így megállapított szerződési feltételek után a bankok részére 
az  adósoktól ellenszolgáltatás nem jár. A Fővárosi Ítélőtábla végzése  
alapján OTP-vel kötött kölcsönszerződés esetén 18 pontban foglalható  
össze az ilyen, bankok által ellenszolgáltatást követelt, de ténylegesen
  az adósoktól jogtalanul behajtott tisztességtelen – érvénytelen –  
szerződési feltétel.
====================
Fenti 
ismertetés összegzéseként megállapítható az, hogy nincs az az  ember, 
aki az irányadó Európai Uniós jogi rendelkezések kötelező  betartása 
esetén bírósági eljárás nélkül meg tudná állapítani azt, hogy  az adósok
 mennyivel tartoznak a bankoknak a devizában nyilvántartott  forint 
kölcsönszerződések esetén akkor, ha egyáltalán tartoznak.
Valamint
 az is könnyen belátható a 11/2015. Alkotmánybírósági  határozattal 
megerősített 2/2014. számú Kúriai jogegységi határozat  alapján, hogy 
bíróság előtt a bankok kifosztásának véglegesítésére  szolgáló 2014. évi
 XXXVIII. tv. és ehhez kapcsolódó törvények szerinti  elszámolásra, 
forintosításra nincs mód az Európai Uniós rendelkezésekbe  ütközések 
folytán.
Valamint
 közel két hónap óta azt is tudjuk, hogy panaszbeadványom  alapján az 
Európai Bizottság által elrendelt panaszeljárásban  kifogásoltak szerint
 nincs módja a bankok fosztogatását leplező  hatalomnak Országgyűlési 
képviselői, Köztársasági Elnöki segítséggel az  adósok általi, 
kölcsönszerződések részbeni érvénytelensége iránti  pereket akadályozni.
 Azokat a pereket, melyekben a bíróságoknak  hivatalból kötelező a 
szerződések teljes körű, tisztességtelen  szerződési feltételek 
feltárása.
Mindezek
 ismeretében egyet lehet tanácsolni az adósoknak. Azt, hogy  pontosan 
annyit fizessenek, amennyit a szerződés megkötésekor az első  törlesztő 
részlet fizetéseként vállaltak. Lehet az, hogy a bírósági  vizsgálat 
után indítható elszámolási perben a bíróság nagyobb, lehet,  hogy kisebb
 összegű törlesztő részletet állapít meg. A bíróságnak  jogerős 
döntéséig ezt nem lehet tudni.
De azt
 lehet tudni, hogy a bíróságoknak a teljes körű vizsgálattal  járó pere,
 majd a bankok által indítandó bírósági eljárás évekig fog  tartani.
Nyugodtan
 emelgethetik a bankok akár  tőketörlesztés miatt, akár más oknál fogva a
 törlesztő részletét az  adósoknak, egy fokkal nem indokoltabb 
követelőzésük, mint az az adósi  álláspont, hogy a bírósági vizsgálat 
nélkül csak annyit fizet, amennyit a  szerződésük megkötésekor 
vállaltak. 
Vagy még annyit sem indokolt, hiszen túlfizetésben van a banki jogtalan követelések megfizetése folytán.
Az 
Európai Bizottsági panaszeljárásoknak mellékletben olvasható  menete 
folytán meggyőződésem az, hogy két-három évig az is eltart a  magyar 
hatalom ellenállása esetén.
Meggyőződésem
 az is, hogy az adósok által indított részleges  érvénytelenségi perek 
sem folytatódnak le az Európai Bíróság újbóli  megkeresése nélkül, és 
ezáltal a két éves időtartammal együtt akár  három-négy év is eltelik. 
És ez esetben a bankok követelőzései miatt  indítandó pereik 
megkezdéséig 5-6 év telhet el..
Hiszen a banki követelőzések előkérdése a fenti eljárások lefolytatása.
Addig 
pedig javaslom azt, hogy változatlanul azt az összeget fizessék  havonta
 az adósok, amit a szerződés megkötésekor vállaltak, de  természetesen 
amennyiben módjuk van rá, tartalékoljanak a bankok által  indítandó 
pereknek esetleges kedvezőtlen eredményére számítva.
A 
bankoknak előre meg nem jósolható mértékű ellenállására pedig  számítani
 kell a jogtalanul behajtott pénzek megtartása végett. Lesz itt  minden.
 Fenyegetőzés, ígérgetés, percenkénti félrevezető  sajtótájékoztatás.
Nem 
fogják hagyni azt, hogy az Országgyűlési képviselők, Köztársasági  Elnök
 segítségével már a markukban érezhető jogtalan több ezer milliárd  
forinttól elessenek.
Az pedig már minden adósnak egyenként a dolga, hogy ez ellen a nyomás ellen miként tudnak ellenállni.
———————————-
Közjegyzői
 segítséggel történő végrehajtási eljárástól azért nem  tartok, mert a 
11/2015 (V.14.) AB Határozat a közjegyzőkre is  vonatkozik, és eszerint 
immár nyilvánvalóan törvénysértően járnak el a  közjegyzők akkor, ha a 
kockázatfeltáró nyilatkozatnak bírósági  vizsgálata nélkül kiállított 
ténytanúsítvány alapján kiadják a  közjegyzők a közjegyzői záradékot.
Sőt a 
folyamatban lévő végrehajtási eljárások megszüntetésére  számítok az 
esetben amennyiben a még be nem fejezett végrehajtások  adósai a 
végrehajtási záradék törlését a közjegyzőtől kérik, majd ennek a  
törlési kérelemnek elutasítása esetén fellebbeznek az adósok az  
illetékes Törvényszék felé.
Ami a 
szerződés kötéskori törlesztő részlet fizetése miatti banki  ellenállást
 illeti, számíthatunk arra, hogy a bankok a szerződést  felmondják azzal
 a szándékkal, hogy ezt követően pereljék az adósokat.  Felmondás esetén
 az adósoknak nem indokolt egyetlen forintot a bankok  felé fizetni 
azért, mert a bank felmondás esetén a szerződést  fenntartani nem 
akarja. Ellenben otthon fokozattan indokolt az adósoknak  félretenni azt
 a pénzt, amit így a bankoknak nem küldenek.
A 
bankoknak adósok tartozására hivatkozó perben az adósok részéről  
indokoltnak tartom az adósok által viszontkeresetet előterjeszteni két  
irányban.
Részben
 azért, mert a bankok jogellenes magatartása miatt az adósok  
életminősége romlása folytán kártérítési igény előterjesztése indokolt, 
 részben azért, mert a bankok a hitelképesség vizsgálatát a szerződés  
megkötése előtt szabályszerűen nem végezték el, és emiatt a  
jelzálogjogok törlését, kezesi szerződések érvénytelenségének  
megállapítását célszerű előterjeszteni.
Ellenkérelemként pedig mindent adjanak elő, amit az adósok saját érdekükben fel tudnak hozni.
Csak 
egyet kérek. Ész nélkül ne hivatkozzanak a deviza hiányra, nem  létére, 
vagy arra, hogy a szerződés nem érvényes. Utóbbi esetben az  adósok 
által kifizetett kamatok elvesznek még akkor is, ha tudom, hogy  
jogászok egy része a mai napig ilyen problémákra is hivatkozik.
Őket én az adósok árulóinak tartom ugyanúgy, mint azokat, akik a Nemzeti Bank 200 millió forintján osztoztak.
———————————–
Arra 
számítok, hogy most hosszú évekig emberi módon élhetnek  mindazok, 
akiket éveken keresztül jogtalanul a bankok a hatalom  segítségével 
sanyargattak.
Természetesen
 ezt követően eljön majd az igazság pillanata, és a  bankok által 
indítandó perek szintén hosszu évek alatt dönthetők el  szakértő 
bevonásával akár a bank, akár az adós javára.
De a mai naptól számítva addig akár 8-10 év eltelik. A szakértőt pedig a perben a felperesnek – banknak – illik fizetni.
Addig pedig az adósnak mindenképpen nyugta lesz.
Egyébként
 hajszálon múlt szerintem több millió tisztességes magyar  ember élete. 
Két hónappal ezelőtt még a bankok érdekében tevékenykedő  hatalom 
szorítása elviselhetetlennek tűnt.
Sokszor arra gondolok, hogy talán a Jóisten akarta úgy, hogy ne legyenek földönfutók a magyarok milliói.
————————-
Siófokon 2015. május 24-én – (Pünkösd Vasárnapján) –
Léhmann György
Egy város, ahol mindenki dolgozik, nincs rendőrség és a fizetés 1200 Euró

A 
demokratikus szocializmus „utópiájának” felel meg az a spanyol  városka,
 ahol gyakorlatilag nincs rendőrség, nincs bűnözés és  munkanélküliség.
A 
Dél-Spanyolországban, Andalúziában található Marinaleda település  
virágzik, hisz itt nincs munkanélküliség a helyi mezőgazdasági  
szövetkezetnek köszönhetően.
Ennek a 
spanyol városkának arculata megkülönböztethetetlen a régió  többi 
hasonló településétől. A festői szépségű Campina völgyében  található a 
környező vidék, hullámzó zöld dombjai, mérföldnyi  olívaültetvények és 
aranyló búzamezők közt, ameddig a szem ellát. A  városka szép, nyugodt, 
teljesen tipikus andalúz település Spanyolország  legszegényebb déli 
tartományában.
Egyben 
ez egy demokratikus, antikapitalista település, ahol a  polgármester 
aktívan bátorít a "bolti lopásra". A 2008-as pénzügyi  válság kezdete 
óta lett Marinaleda híres – illetve a hely maga útját  járó 
polgármestere, Juan Manuel Sanchez Gordillo, aki kiérdemelte a  „Spanyol
 Robin Hood” nevet, miután tavaly augusztusban megszervezett és  
kivitelezett jó néhány portyát a környékbeli szupermarketeken,  
közvetlenül a legszegényebbek javára. Alapvető élelmiszereket, mint  
olajat, rizst és babot pakolt bevásárlókocsikba és egyszerűen kitolta  
őket a boltból, egyenesen a helyi élelmiszer-bankba, hogy megsegítse  
vele a szegényeket, miközben a tehetetlen pénztárosok csak néztek, s  
néhányuk sírva is fakadt. Az esemény után Gordillo, aki 1979 óta  
demokratikusan megválasztott polgármester, egy interjúban elmondta, hogy
  ez nem lopás volt, hanem egy erőszakmentes engedetlenségi akció.
„Vannak 
családok, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy egyenek”  érvelt, ez 
pedig a 21. században abszolút szégyen. Az étel jog, és nem  olyasmi, 
amivel spekulálni lehet.”
Egyedül 
ebben a tartományban 690.000 üres telek található, a banki  lefoglalások
 miatt. De nem így Marinaledában, mivel Gordillonak volt egy  megoldása 
erre: bárki, aki saját házat akar építeni, megteheti azt  ingyen. Az 
anyagokat és a képzett munkaerőt a városháza biztosítja, és a  nagylelkű
 192 négyzetméteres alapterület azt jelenti, hogy az otthonok  igen 
tágasak. A családoknak azután mindössze havi 15 eurót (kb 19  dollárt) 
kell fizetniük egész életük során, azzal a szerződéses  kikötéssel, hogy
 az ingatlant nem adhatják el saját hasznukra.
Andalúziában
 a munkanélküliség jelenleg 37%-os (a fiatalok körében ez  a szám 55%), 
de a 2700 lelket számláló Marinaledában teljes a  foglalkoztatottság, 
hála a helyi mezőgazdasági szövetkezetnek, ahol a  dolgozók egyenlő 
bért, 1200 eurót (kb. 1600 dollárt) kapnak havonta. Egy  olyan régióban,
 ahol három emberből egy munkanélküli, ez azért nem  alulértékelhető 
teljesítmény!
„Újra 
kell gondolnunk az értékeinket, a fogyasztói társadalmat, a  pénz 
értékének helyét, az önzőséget és az individualizmust.” – jegyzi  meg 
Gordillo. „Marinaleda egy aprócska példa, de mi ki szeretnénk  
terjeszteni ezt a tapasztalatot az egész világra.
”Forrás: Live Travel Enjoy via The Open Mind."
”Forrás: Live Travel Enjoy via The Open Mind."
Donbasszi helyzet
Tegnap este a Perevalszk-Luganszk közötti úton, Mihajlovka falu közelében eddig ismeretlen támadók rajtaütöttek Alekszej Mozgovoj brigádparancsnok három autóból álló konvoján, és megölték a parancsnokot, valamint hat másik személyt.
 
https://balrad.wordpress.com/2015/05/24/a-masodik-mar-sikerult/
 
Mindezeket leszámítva, Donbasszban  viszonylagos csend honol a frontokon. Ez persze nem jelenti azt, hogy a  valcmanista latorhorda tüzérsége békén hagyná a megszokott  célterületeit.

A merénylet tegnap kora este, fél hatkor egy aláaknázott útszakaszon történt. Az aknákat távirányítással robbantották fel az autók érkeztekor, majd az út két oldalán lesben álló elkövetők a mozgásképtelen járművekre nagy kaliberű automata fegyverekkel tüzet nyitottak.
A legendás “Prizrak” brigád parancsnokának és a kíséretében lévő hat másik személynek-köztük Anna Aszejeva sajtótisztnek-esélye nem volt még pisztoly után sem nyúlni.
Alekszej Mozgovoj parancsnok ellen az idei esztendő során ez már a második merénylet volt. Most sikerült.
A helyzetet ismerők a merénylet lehetséges okai között megemlítik Igor Plotnyickij LNR elnök, és a brigádparancsok közötti ellentéteket, mint a merénylet lehetséges okát.
A “Prizrak” Brigád parancsnokhelyettese Alekszej Markov első nyilatkozatában a kijevi junta egyik diverzánsosztagának műveként minősítette a merényletet, és felszólított, hogy a nyomozás lezártáig a megnyilatkozók kerüljék a különböző összeesküvés elméletek és rémhírek terjesztését.
Szergej Gorenyko a Luganszki Népköztársaság helyettes főügyésze a merénylet kapcsán a nyomozás azonnali megkezdését jelentette be Luganszkban az este.
Alekszej Mozgovoj és brigádja a “Prizrak” részt vett a debalcevoi katlan sikeres fölszámolásában. Ezt követően neve fölkerült az USA-EU szankciós listájára.
A Bal-Rad Alekszej Mozgovoj brigádparancsnok és társainak halála miatt részvétét fejezi ki az áldozatok családtagjainak és harcostársainak, valamint a Luganszki Népköztársaság és a Donyecki Népköztársaság kormányainak, fegyveres erőinek, és a szabadságharcát vívó Donbassz népének.
https://balrad.wordpress.com/2015/05/24/a-masodik-mar-sikerult/
Donbasszban majdnem a Mozgovoj  ellen elkövetett akcióval egyidejűleg egy másik-meglehetősen súlyos  inciden történt Gorlovka és Majorszk között.
A minszki megállapodás betartását ellenőrző nemzetközi csoport orosz ellenőreinek autójára-amely jól láthatóan viselte a megkülönböztető jelzést-a valcmanista latrok tüzet nyitottak.
Az autóban utazott Alekszandr Lencov orosz vezérezredes is, valamint az ellenőrző csoport két orosz tisztje.
A járművet több találat érte, és mozgásképtelenné vált. Az utasok nem sebesültek, ám az incidens a maga kategóriájában a legsúlyosabb volt a “Minszk 2.0″ megállapodás életbe lépése óta.
Sztanyica Luhanszkánál nő a feszültség. A helyi embereket sem engedi fel továbbra sem a Szeverodonyec-hídjára a valcmanista horda. A gazdák nem tudják megközelíteni a folyón túl lévő földjeiket. Hiába szántottak-vetettek az Oroszországból kapott segitségnek köszönhetően, a növényzet gondozás híján pusztulásnak indul.
Mára virradóan egyébként a luganszki frontszakaszon csak Szcsasztyje-környékéről érkezett hír tüzérségi párbajról.
A donyecki szakaszon Avgyejevka tönkrevert latortüzérsége kezd felépülni. Az este folyamán Gorlovkát terrorizálták.
 
Marinyka martalócai viszont Gorlovka északi peremvidékét ágyúzták. Egy üzemre mintegy hatvan gránátot lőttek ki. A hatás nem is maradt el. Ma reggel az üzem sűrű fekete füsttel ég.
Mindezeket leszámítva, Donbasszban  viszonylagos csend honol a frontokon. Ez persze nem jelenti azt, hogy a  valcmanista latorhorda tüzérsége békén hagyná a megszokott  célterületeit.
https://balrad.wordpress.com/2015/05/24/donbasszi-helyzet-2/
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)