Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2015. május 24., vasárnap
Kialakították!
1990. május 24. csütörtök: A sajtó képviselőitől is száznapos türelmi időt kért kormányának Antall József miniszterelnök a kormány megalakulását követő első sajtótájékoztatón. Ki kell alakítani az új magyar katonai doktrínát, amelynek kizárólag az ország védelmére kell koncentrálnia. A nagy nemzetközi hírügynökségek kivétel nélkül beszámoltak az új magyar kormány megalakulásáról. A Reuter tudósítása azt emelte ki, hogy Magyarország hivatalosan is hátat fordított a kommunizmusnak azzal, hogy az új kormány ígéretet tett: kivezeti a Varsói Szerződésből az országot és a nyugati világ részévé teszi. A UPI azt tartotta fontosnak, hogy a kabinet 100 nap türelmet kért az ellenzéki pártoktól a piacgazdaság létrehozását célzó első fájdalmas lépések megtételére. Az osztrák és a nyugatnémet hírügynökség arra hívta fel a figyelmet, hogy Antall József miniszterelnök elutasította a gazdaság ,,sokkterápiáját” és a szociális piacgazdaság mellett tört lándzsát. Egyébként több hírügynökségnek is feltűnt, hogy az új magyar kormány kizárólag férfiakból áll.
Nemzetközi Károly-díjjal tüntették ki Horn Gyula volt magyar külügyminisztert. A becses kitüntetést, amelyet korábban olyan világhírű személyiségeknek adományoztak az európai egység előmozdításáért, mint Konrad Adenauer vagy Sir Winston Churchill, dr. Jürgen Linden aacheni főpolgármester, a Károly-díj kuratóriumának tagja nyújtotta át.
Megsértették Kijev jó hírét
Nyalókakirály Védelmi Minisztériuma szerint valótlanságokat tartalmaz a nemzetközi emberi jogi szervezet, az Amnesty International májusi jelentése, melyben azt állítják, hogy a kormányerők kínzásokat alkalmaznak a hadifoglyokkal szemben.
Az EBESZ megfigyelői után már az Amnesty International-t is hazugsággal a kijevi udvar, amiért az áll a legfrissebb jelentésében, hogy Donbasszban a valcmanista latorhad kegyetlen bánásmódban részesíti a hadifoglyokat, túszként tartja őket fogva, és gyakorta kínzásokkal igyekeznek információkat kicsikarni belőlük.
A Latorminisztérium hivatalos közleménye szerint martalócaik szigorúan a hatályos törvényi előírásoknak megfelelően kínozgatnak-gyilkolásznak Donbasszban. Az “alkotmányos rend erőszakos megdöntésének szándékával, az erőszakos hatalomátvételre irányuló, valamint terrorista cselekményekkel gyanúsítható személyek” őrizetbe vétele-állításuk szerint-kizárólag az egyébként is szelíd és jóságos SZBU feladata.
Ám az a galád BBC arról számolt be, hogy a fogva tartók gyakran elektromos sokkolók alkalmazásával, eszméletvesztésig tartó ütlegeléssel, kikötözéssel, alvásmegvonással próbálják szóra bírni a foglyaikat. Az Amnesty International a jelentésében külön kiemeli a Jobb Szektor pribékjeiből verbuvált pszichopata bandát. Ennek a bűnbandának a tagjai egy elhagyatott úttörőtáborban kialakított kínzótelepen tartották és tartják fogva a foglyul ejtett fegyveresek és civileket, kegyetlen vallatásoknak vetve alá őket, majd tetemes váltságdíjakat követelnek a hozzátartozóiktól.
Nyalókakirály Latorminisztériuma habzó szájjal kérte ki, hogy az amúgy a légynek ártani nem képes, mindenben ártatlan és barátságos-Donbasszba csupán a testvéri szeretettől áthatva bóklászgató-legényegyletet ilyen aljas és minden alapot nélkülöző rágalommal illet úgy a BBC, mint az Amnesty Internacional.
A
galamblelkű Jobb Szektor is felhördült az aljas vádakra! A
bérgyilkoshorda-amely még mindig nem tartozik teljes mértékben a
valcmani udvar ellenőrzése alá-válaszul azt hozta fel, hogy a
nemzetközi emberjogi szervezet mindössze egyetlen, névtelenségbe
burkolózó egyén meséjére alapján fogalmazta meg vádjait, amelyeket nem
támasztanak alá kézzelfogható bizonyítékok.
https://balrad.wordpress.com/2015/05/24/megsertettek-kijev-jo-hiret/
Washington is támogatta az Iszlám Állam létrejöttét
Judicial Watch: Washington támogatta az Iszlám Állam létrejöttét
Az amerikai emberjogi szervezet szerint titkos dokumentumok láttak napvilágot amiből kiderül hogy az Egyesült Államok tudod az ISIS megszületéséről és kiszakadásáról az Al-Kaidából, és kifejezetten támogatta az újonnan megalakuló szervezetet.
A Judicial Watch szervezet szerint a külügyminisztérium 2011-es archív anyagaiból kiderül, hogy Irak és Szíria területén egy új szervezet van kialakulóban amit az öböl-menti arab országok és Törökország finanszíroz.
A titkos dokumentumok a líbiai Bengázi USA konzulátusáról látott napvilágot. Az anyagból világosan kiderül, hogy Washingtonnak tudomása volt az újonnan létrejövő Iszlám Állam szervezetről, tudod a szervezet ideológiájáról és céljairól is. – állítja az amerikai Juducial Watch
A dokumentumokból kiderül, hogy a terrorszervezet színre lépése előtt már világosan kirajzolódott Nyugat-Irak és Kelet –Szíriában létrejövő Iszlám Állam határai is. Washington támogatta szervezet létrejöttét és Líbiából küldött fegyvereket a dzsihadistáknak.
A titkos dokumentumok 2012 augusztus 12.-én íródott részéből kiderül, hogy a Pentagon támogatásáról biztosította az öböl-menti arab országokat egy Al-Kaidából kiváló iszlám állam létrejöttét Szíriában.
A kiszivárgott dokumentumban alapján:
– Egy szélsőséges szunnita szervezet vallási konfliktust eredményez ami meggyengíti a damaszkuszi kormányt.
– A szalafisták, Muszlim Testvériség és az Al-Kaida iraki tagjaiból a legkézenfekvőbb megalakítani a szélsőséges szervezetet ami a legerősebb lehet Szíriában.
– Az Öböl-menti arab államok és Törökország biztosítja a logisztikai, fegyveres és anyagi utánpótlást.
A Judicial Watch jelentése szerint a nyugalmazott török katonai hírszerzés vezetője Ismail Hakki Pekin szerint Törökország biztosította a feleket, hogy Törökország minden segítséget megad a fegyverek eljuttatásában.
Pekin szerint a dzsihadisták olyan fegyverekhez jutottak amik fiktív katari cégeken keresztül jutott el olyan török cégekhez amik Erdogan pártjának az Igazság és Fejlődés Párt (AKP) holdudvarába tartozik.
A
nyugalmazott tábornok szerint a török titkosszolgálat teljesen Erdogan
pártjának van alárendelve, és nem az rszág érdekeit nézik szem előtt.
Pekin szerint több feljelentés is érkezett az AKP-hoz köthető cégek
ellen mert gyanús fegyvervásárlási üzleteket bonyolítanak, de idáig egy
cég után se vizsgálódott semmilyen állami szerv.
(Orientalista.hu) – Sinoda (judicialwatch.org, alalam.ir)
Bevándorlásügyi problematika: alternatívát jelentünk!
Európai
Unió által centralizált liberális hegemónia, pro és kontra mentén
pártpolitikai csatározások (persze politikailag korrekt keretek
között), felfigyelt közhangulat jellemzi a nagypolitikában jelenlévő
bevándorlásügyi diskurzus körülményeit. Ki így, ki úgy értelmezi és
mérlegeli a lehetséges következményeket. Vannak, akik magyarul beszélni
képtelen külföldiek társaságában tüntetnek Budapesten államilag
finanszírozott szociális lakásokért a bevándorlók részére, s vannak,
akik éreztetik öntudatukat és következetességüket az efféle bevándorlás
negatív következményeit előrelátva. Előbbiek egyszerűen őrült módjára
emelik fel hangjukat a liberális érvek mellett, így biztosítva, hogy
saját vérünk elfogyjon a következő évtizedekben valószínűsíthetően
bekövetkező drasztikus népességcsökkenés által. Kicsit megközelítem most
jobban ezt a kérdést, hogy mi fog következni abban a valószínű
esetben, ha a liberalizmus hegemóniája ránk ereszti azt a
„guillotine-t”, amit mi csendes genocídiumnak hívunk.
Volt egy
videó az elmúlt években, biztos a tisztelt olvasók közül is többen
látták az „Európa 2029-ben” című alkotást a Youtube-on.(Előző bevándorlással foglalkozó cikkünkben közöltük – szerk)
Egy nemzetét szívből szerető, népét óvó szemekkel féltő európai
számára félelmet okozhat a látványos megjelenítése olyan képeknek, ahol
Európa nincs többé, inkább Eurábia. A videó megjelenésekor a benne
közölt adatok a valóságot reprezentálták, miszerint a nyugat-európai
muzulmán lakosság drasztikusan növekszik, míg az Európában őshonos
nemzetek fordított arányosságban csökkennek. Ez ma sem változott, sőt a
helyzet még rosszabb. Jelenleg Hollandia ötöde bevándorló – és bizony
bevándorló alatt most ne kelet-európai migránsokat értsünk, hanem az
Ázsiából és Afrikából érkező, más intelligenciával, fizikai és morális
adottságokkal rendelkező, teljesen más kultúrkörben szocializálódott
tömegeket értsük. A más fokú intelligencia örökletes (aki kételkedik,
ajánlom Dr. David Duke publikált műveit), a kultúrkör szocializációja
meg rátesz egy lapáttal a különbségekre. A németek születési rátája
1,36, ami azt jelenti, hogy bőven a 2,1-es népfenntartó számadat alatt
vannak – és persze a 8,1-es átlagos rátával rendelkező muzulmán
lakosság több millió főt tesz ki Németországban. Évtizedek kérdése és
vagy csendben a népességcsökkenésünk, vagy ezen bevándorlók tömegeinek
hegemónia utáni olykor-olykor felcsattanó igénye visz minket
pusztulásba. Ha ez elmúlt hetekben a francia liberálisok pacifikus
meghunyászkodása és támogatása mellett a muzulmán kisebbség olyan
nyomást tudott gyakorolni Franciaország jogrendszerére, hogy Krisztus
Keresztjét nyilvános helyről levették, akkor miért is és hol állnának
meg? A kérdés természetesen költői. Emlékszünk ugyebár a nemrégiben a
marylandi Baltimoreban történt fekete lázongásokra, vagy az évekkel
ezelőtti, hasonló tartalmú londoni esetre? Emlékszünk. Magyarországra
2014-ben 42 775 menedékkérelem érkezett hasonló tömegek részéről,
miközben a magyar lakosság évente megközelítőleg 30 000 fővel csökken.
Most próbáljuk meg következmények alapján tekinteni a helyzetet, és
merjük azt mondani, hogy évtizedek múltán ebben a tendenciában Európa
esetleg a multikulturális gyönyör és a béke világa lesz. Hát nem
akarunk hazudni magunknak, ugye?
Ezek
csupán apró foltok, melyek talán képesek reprezentálni azt a valóságot,
melyet most átélünk vagy átélhetünk. Magyarországon még nem olyan
erőteljesen, mint nyugatabbra, de fokozódik folyamatosan. A main stream
politikai megnyilvánulásokban, aki minimálisan feszegetni meri a
bevándorlás kapcsán a politikailag korrekt keretet, az is csupán addig
jut el, hogy az Európai Unió által kreált kvóta-rendszer nem megfelelő.
Mikor persze kapják a kontraválaszt, hogy például állítólag „a magyar
társadalom mindig is multikulturális volt”, már nem mer senki semmit
reflektálni. Nem merik, mert ez az a pont, amikor előjön a rassz
kérdése. Bizony, most polgárpukkasztó módra, de ki kell jelentenünk: a
magyar társadalom valóban, mindig is kevert volt a környező népek által
(svábok, tótok, horvátok, stb.), de azok a népcsoportok azonosak
kulturálisan, és az európai rassz szintjén is egy teremtett közösséget
alkotunk. Ebből következik, hogy nincsen olyan eget rengető morális
különbség, amely akkora mértékű feszültséget tudna kiváltani, mint amit a
különböző kontinensekről érkező migránsok okoznak, vagy fognak okozni.
Valószínűsítem, hogy a liberális olvasók számára az előző sorok már
kiverték a biztosítékot, messze elhagytam a politikailag korrekt máz
általuk csodálatosnak vélt sajátosságát. Nem akarok és nem is fogok
beolvadni ebbe a „meddig merünk elmenni, de van egy univerzális
retorikai határ” játékba, tényeket kell közölnünk és tényeket is
közlünk.
A cikk
terjedelme igencsak bőségesre sikeredhetne az adatok halmozásával, de
serkenteni szeretném a tisztelt olvasókat, hogy ne legyenek restek
kutatni a témában – meglepő tényeket fognak találni. Tehát leszögezzük,
hogy a tömeges bevándorlás erőszakos katasztrófához vezethet, a
liberalizmus pedig bűnös abban, hogy serkenti ezeket a folyamatokat.
Mi, akik a keresztény erkölcsi rend által átitatott, nemzetben
gondolkodó és ősi értékeken, hagyományokon felépülő Európa utolsó
védelmezői vagyunk, az európai rassz, kultúra és örökség, az anyaföldek
túlélése érdekében kollektíven hadat kell üzenjünk a dekadenciát okozó
liberalizmusnak. Ezt ne úgy értsük, mint a rendszerben mozgó nemzeti
radikális, akinek szíve tisztasága kétségtelen, de a rendszert élteti
politikailag korrekt perspektívájával, hanem úgy értsük és érezzük ezt a
hadüzenetet, mint egy hungarista. Aki rassztudatával és mély erkölcsi
iránymutatásával alá akarja ásni ezt a végveszélyt okozó tendenciát.
Lássuk meg, hogy itt van elrejtve a kulcs, ebben a politikai
filozófiában. Reakciót kell okoznunk a társadalomban, egyrészt, mert
csak mi vagyunk elég elszántak és képesek véghezvinni ezt a küzdelmet
és azért, mert kötelességünk megtenni bármit, amit megtudunk tenni. A
bevándorlás kérdésében az igazi megoldás, az igazi alternatíva tehát a
tények közlésében és a realitások mentén keresendő, melyet mi bátran és
harcias szívvel a társadalom színe elé tárunk. Ha felismertük, hogy
alternatívát jelentünk, a következő lépés annak a felismerése, hogy
egységbe kovácsolódva ott is hangot adhatunk a
nemzetmentő-hadműveletünknek, amit nagypolitikai szférának, esetleg main
stream politikai életnek nevezünk. Akarjunk, cselekedjünk, frissüljünk
fel, merítsünk új lendületet – és professzionalizálódjunk.
A cikk – a gondolat – folytatása hamarosan!Lengyel Balázs
Nemkívánatossá nyilvánítják Soros György alkalmazottait
Vlagyimir
Putyin orosz államfő aláírta azt a törvényt, ami lehetővé teszi, hogy
nemkívánatossá nyilvánítsanak külföldi és nemzetközi nem-kormányzati
szervezeteket, és ezzel végleg elvágják a Soros György féle “nyílt
társadalom” ideológiát képviselő, külföldről irányított kormányellenes
csoportok működését.
Az
Oroszországban működő álcivil szervezetek a továbbiakban hivatalosan is
“nemkívánatos” kategóriába sorolhatóak; a törvény szövege szerint
bármely külföldi vagy nemzetközi nem-kormányzati szervezetet
“Oroszországban nemkívánatossá” nyilváníthatnak, melynek
tevékenysége fenyegeti az állam biztonságát és stabilitását. Tehát nem
hagynak nyitva kiskapukat, nincs előre meghatározott jogsértések
listája, aminek megkerülésével tovább működhetnének; elég
állambiztonsági indokra hivatkozni, és a nemkívánatos szervezet működése egyik napról a másikra ellehetetleníthető.
Az új
törvény alapján, amennyiben egy “civil” szervezetet nemkívánatossá
nyilvánítanak, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az adott szervezet
nem terjeszthet információt a médián keresztül. Ha egy “civil”
szervezetet nemkívánatossá nyilvánítanak, az megakadályozza,
hogy a csoport sajtónyilvánossághoz jusson, vagyis a tiltást követően
képviselőik nem nyilatkozhatnak semmilyen sajtóorgánumban, és nem
üzemeltethetnek saját médiafelületet. Az új törvény emellett nyitva
hagyja a lehetőséget arra is, hogy a kormány ne a szervezet egészét
tiltsa be, hanem mindössze egy konkrét projektet, ami valamilyen
szempontból fenyegetést jelent az állambiztonságra.
A törvény szerint a külföldi vagy nemzetközi nem-kormányzati szervezetek nemkívánatossá
nyilvánításáról az államügyész dönt, a külügyminisztériummal
folytatott egyeztetés alapján. Az Igazságügyi Minisztérium a
nemkívánatos szervezetek listáját folyamatosan publikálni fogja saját
weboldalán, így az egy folyamatosan frissülő feketelistaként
nyilvánosan hozzáférhető lesz. Ez a lista emellett érdekes anyag lesz a
kelet-európai és balkáni országok számára is; az Oroszországban nemkívánatossá
nyilvánított álcivil szervezetek azon egyesületek, alapítványok stb.
listája, melyek valóban nyugati ellenőrzés alatt állnak, a velük
együttműködő csoportok betiltása kelet-európai országokban is ajánlott.
A nemkívánatos
kategóriába sorolás emellett a szervezet Oroszországban tárolt
vagyonának befagyasztását is jelenti; tiltás esetén gyakorlatilag egyik
pillanatról a másikra megakadályozza, hogy a szervezet az Igazságügyi
Minisztérium jóváhagyása nélkül bármilyen tranzakciót folytasson,
legyen szó akár átutalásról, akár készpénzben fizetésről.
A
törvény emellett külön kitételt tartalmaz a valódi civilek számára. A
Soros György féle álcivil szervezeteknek ugyanis többnyire az
irányítása van nyugati kézben, tagságuk nagy része valódi civil;
megvezetett állampolgár, akit – tudtán kívül – idegen országok
eszközként használnak fel egy-egy kormány eltávolítására. A folyamatosan
frissülő feketelista így egy ajánlás is lesz; jelezni fogja, melyek
azok a szervezetek, melyek nem valós állampolgári önszerveződést
jelentenek, hanem idegen érdekeket szolgálnak.
A
törvény emiatt nem csak magát a civil szervezetet, hanem az abban
résztvevő civilek bírságolását is lehetővé teszi. Miután az Igazságügyi
Minisztérium nyilvánosságra hozza a nemkívánatos szervezetek
listáját, azok tagsága az értesítés ellenére, vagyis szándékosan vesz
részt idegen országok érdekeinek képviseletében. Ilyen esetben
magánszemélyekre 27-80 ezer forintnak megfelelő pénzbírságot szabhatnak
ki. Hivatalnok érintettsége esetén ez az összeg 110-280 ezer, jogi
személyek esetében 280-550 ezer forintnak megfelelő pénzbírságot jelent.
Mivel a külföldről mozgatott álcivil csoportok aktivistáinak nagy
része maga is megtévesztés áldozatává vált (emiatt vett részt az
aktivista csoportban), a bírság alól mentesülni lehet, ha a jogsértést
elkövető személy megbánást tanúsít, és felhagy a nemkívánatossá nyilvánított civil szervezet tevékenységeiben részvétellel.
http://hidfo.ru/2015/05/nemkivanatossa-nyilvanitjak-soros-gyorgy-alkalmazottait/
http://hidfo.ru/2015/05/nemkivanatossa-nyilvanitjak-soros-gyorgy-alkalmazottait/
A Borzalmak megszűntek Hazánkban (?)
A
bankok által kifosztott adósok számára sorsdöntő, – mellékletben
olvasható – alkotmánybírósági határozatot hozott az Alkotmánybíróság
11/2015. (V.14.) számú AB Határozatával.
Az
előzmények úgy kezdődtek, hogy a Kúria 2014. június 16-i 2/2014. számú
Polgári Jogegységi Határozata első pontjának 3. bekezdésében kimondta
azt, hogy
“Ha a
pénzügyi intézménytől kapott nem megfelelő tájékoztatás vagy a
tájékoztatás elmaradása folytán a fogyasztó alappal gondolhatta úgy,
hogy az árfolyamkockázat nem valós, vagy az őt csak korlátozott
mértékben terheli, a szerződésnek az árfolyamkockázatra vonatkozó
rendelkezése tisztességtelen, aminek következtében a szerződés
részlegesen, vagy teljesen érvénytelen.”
Majd
ehhez képest 18 nap múlva – 2014. július 4-én – minden parlamenti
pártnak minden jelenlévő országgyűlési képviselője megszavazta XXXVIII.
sz. törvényt – később pedig ennek végrehajtására a XL. számú és LXXVII
számú törvényt – mely törvényekre hivatkozással véglegesíteni
szándékoztak az adósoknak bankok által történt kifosztását, illetve egy
új szerződésnek törvény általi létrehozásával akarták az adósok
kifosztását a jövőre nézve fokozni.
Amennyiben
a törvényt megszavazóknak terve sikerült volna, akkor a mellékletben
látható OTP-s tervnek megfelelően 2016. októberétől a tőketörlesztés
követelése folytán a jelenlegi törlesztési összeget 80 %-kal emelve
kellett volna az adósoknak a havi törlesztési összeget fizetni, illetve
a fenti törvények alapján megengedett 6,36 %-os Nemzeti Banki
jegybanki alapkamat emelésre tekintettel két év múlva már további 50
%-kal emelt törlesztő részletet igyekeztek volna a bankok kipréselni az
adósokból.
Jelenlegi
100.000.-Ft. egységnyi havi törlesztő részlet helyett ekként
szándékoltak két év mulva 270.000.-Ft. havi törlesztő részletet
rákényszeríteni az adósokra a törvényhozók.
Azzal
fenyegetve őket, hogy ha nem fizetnek, akkor végrehajtási eljárás
eredményeként minden végrehajtható vagyontárgyukat elveszik az
adósoknak, és életük végéig kergetik őket azért, hogy bármi jövedelmük,
vagy vagyontárgyuk lesz, a végrehajtó utoléri őket.
Ennek a
július 4-i tervnek megvalósítása érdekében a hatalmon lévők a
bankokkal folyamatos egyeztetésben voltak úgy, hogy az adósokat soha
meg nem hallgatták, a törvény alapján kifejezetten kizárták őket még a
mondvacsinált, állam-bank közötti peres eljárásokban is. Olyan bírósági
eljárásokban, melyekben egyébként a bíróság ténylegesen az adósok
sorsáról volt hivatott dönteni.
——————————-
Tudatában
lehetett 2014. július 4-én minden magyar parlamenti pártnak minden
jelen lévő országgyűlési képviselője annak, hogy a magyar emberek banki
kifosztását véglegesítő és mértékét növelő törvényhozási eljárásuk
erkölcstelen, jogtalan és az európai uniós joggal ellentétes
tevékenység, ezért a törvényben meghatározták azt is, hogy a kifosztott
emberek egyúttal jogfosztottakká is váljanak azáltal, hogy a
kölcsönszerződések bírósági vizsgálatát olyképpen nehezítsék, hogy
ténylegesen lehetetlenné tegyék.
Előbb
ennek érdekében a XL. számú törvényben rendelkeztek a perlés nehezítés
körülményeiről, de alig két hónap múlva rájöttek arra, hogy ez nem
eléggé nehéz feltétel a perelni szándékozó adósok számára, és a LXXVII.
törvényben már sikerült nekik a perléshez szükséges teljesíthetetlen
törvényi feltétel megalkotása.
================
Visszatérve
az Alkotmánybíróságnak 11/2015. (V.14.) AB Határozatára, a 2/2014.
számú Kúriai Polgári Jogegységi határozattal kapcsolatosan többek
között az alábbiakat tartalmazza:
[38]
4.2. A PJE határozat 1. pontjának második és harmadik bekezdése akként
fogalmaz, hogy „[e] rendelkezés [ti: hogy az árfolyamkockázatot –
kedvezőbb kamatmérték ellenében – a fogyasztó viseli]
tisztességtelensége csak akkor vizsgálható és állapítható meg, ha az
általánosan tájékozott, ésszerűen figyelmes és körültekintő átlagos
fogyasztó (a továbbiakban: fogyasztó) számára annak tartalma a
szerződéskötéskor – figyelemmel a szerződés szövegére, valamint a
pénzügyi intézménytől kapott tájékoztatásra is – nem volt világos, nem
volt érthető.
[39]
Ha a pénzügyi intézménytől kapott nem megfelelő tájékoztatás vagy a
tájékoztatás elmaradása folytán a fogyasztó alappal gondolhatta úgy,
hogy az árfolyamkockázat nem valós, vagy az őt csak korlátozott
mértékben terheli, a szerződésnek az árfolyamkockázatra vonatkozó
rendelkezése tisztességtelen, aminek következtében a szerződés
részlegesen, vagy teljesen érvénytelen.”
Illetve az Európai Uniós joggal kapcsolatosan a következőket rögzíti:
[41]
Az 1994. évi I. törvénnyel kihirdetett Társulási Megállapodás, illetve
az Európai Unióhoz való csatlakozás folytán a szerződések túlnyomó
részének megkötésekor Magyarországon is irányadóak voltak a
fogyasztókkal kö- tött szerződésekben alkalmazott tisztességtelen
feltételekről szóló, 1993. április 5-i 93/13/EGK Tanácsi Irányelv
rendelkezései.
[42]
Az Irányelv 5. cikke értelmében az olyan szerződések esetében,
amelyekben a fogyasztónak ajánlott valamenynyi feltétel, vagy a
feltételek némelyike írásban szerepel, ezeknek a feltételeknek
világosnak és érthetőnek kell lenniük. Ha egy feltétel értelme kétséges,
akkor a fogyasztó számára legkedvezőbb értelmezés az irányadó.
Ily
módon mutatott irányt az Alkotmánybíróság minden Nemzeti Bíróság –
közjegyző – számára ahhoz, hogy döntéshozatal esetén a nemzeti
jogszabályokat éppen úgy figyelembe kell venni, mint az Európai Uniós
jogszabályokat azzal, hogy az Uniós jogszabályok elsődlegesek.
A most
idézett Alkotmánybírósági határozati rendelkezések alapján pedig
indokolt az Alkotmánybíróság által vizsgálat 2/2014. számú Kúriai
Jogegységi Döntés 1. pontjának indokolásának alábbi mondatait
alaposabban értelmezni:
“Abban
az esetben, ha a szerződés szövegéből és a pénzügyi intézmény által
nyújtott tájékoztatásból egyértelműen felismerhető volt az „átlagos
fogyasztó” mércéjén keresztül megítélt konkrét fogyasztó számára, hogy
az árfolyamkockázat korlátozás nélkül kizárólag őt terheli, és hogy az
árfolyam rá nézve kedvezőtlen változásának nincs felső határa, a
vizsgált kikötés tisztességtelenségét a Ptk. 209. § (5) bekezdésében
foglaltakra tekintettel nem lehet megállapítani.”
“Előfordulhatott
ugyanis, hogy a szerződés egyértelmű megfogalmazása, a megfelelő
tartalmú kockázatfeltáró nyilatkozat ellenére a szerződéskötés során a
pénzügyi intézménytől kapott tájékoztatás alapján a fogyasztó alappal
gondolhatta úgy, hogy az általa viselendő árfolyamkockázat nem valós,
annak nincs reális valószínűsége, vagy az bizonyos mértékben
korlátozott (van egy maximuma). Ez a helyzet akkor, ha a fogyasztó az
árfolyamváltozás várható alakulásáról, maximális mértékéről a pénzügyi
intézménytől, annak képviselőjétől konkrét, hitelt érdemlőnek tűnő,
később azonban tévesnek, valótlannak bizonyult tájékoztatást kapott.
Ebben az esetben a szerződés a nem megfelelő (téves, félreérthető, nem
egyértelmű) tájékoztatással érintett rendelkezése tisztességtelen,
amely a szerződés részleges vagy teljes érvénytelenségét eredményezi.”
Az
árfolyamváltozásból származó terhek viselésének problémája ezáltal
eldőlt. A nemzeti jogalkotás – Alkotmánybírósági határozat – és Európai
Uniós jogalkotás alapján egyértelműen megállapítható az, hogy abban az
esetben, amikor foglalkoztak a bankok az általuk készített szerződések
aláírásakor azzal, hogy kockázatfeltáró nyilatkozatot átadjanak az
adósok részére, soha tisztességes – érvényes – okiratot az adósok
részére nem biztosítottak.
Ahelyett, hogy a felső határ nélküli árfolyamváltozásról tettek volna tájékoztatást, a következőket közölték:
„Az
árfolyamváltozás hatására változhat, kedvezőtlen esetben akár jelentős
mértékben megnövekedhet mind a tőketartozás, mind a törlesztő részletek
forintban számított összege”
Eszerint
tudták azt a bankok – tudniuk kellett -, hogy a „jelentős mértékben”
kifejezés a kockázatfeltáró nyilatkozatukban a következőt jelentik:
Ptk
132. §-hoz: ”a Ptk. 130. §-a méltányos összegű találódíjról szól, ezzel
szemben a Ptk. 132. §-a a dolog értékéhez mérten megfelelő díjra utal.
Utóbbi esetben ugyanis nyilvánvalóan jelentős értékű tárgyról van szó,
amely az állam tulajdonába kerül. Indokolt tehát, hogy az állam ezért
megfelelő és a dolog értékéhez viszonyuló találó díjat fizessen, amely
adott esetben akár az érték 1/3 része is lehet.”
Azaz
tudták azt, hogy nem a nemzeti és európai jogalkotás alapján
megkövetelt korlátlanságot jelenti a „jelentős” kifejezés, hanem
mindösszesen legfeljebb olyan 1/3-a mértéket, melyet pontosan a bíróság
jogosult megállapítani a szerződésnek árfolyam változási okirata
ismeretében.
——————————————
Valamint
a július 4-i törvényt elfogadó minden parlamenti frakciónak minden
jelenlévő országgyűlési képviselője tudta azt, hogy fentiek szerint
akár a nemzeti joghoz igazodó 2/2014. PJE, akár az Európai Unió 93/13.
sz, Irányelve szerint tisztességtelen kockázatfeltáró nyilatkozat
alapján hárítják az adósokra az árfolyamváltozásból fakadó terheket. De
sem őket, sem később a Matolcsy féle nemzetinek mondott bankot nem
izgatta az, hogy bírósági eljárás nélkül, vitatható tartalommal
erőltetik az adósokra az árfolyamváltozásból eredő terheket.
Erre
tekintettel sem az „elszámolás”nak, sem a „forintosítás”-nak nevezett
alaptalan szörnyűség az adósok számára semmit nem jelent. Fölöslegesen
kidobott forint milliárdok elköltése után ott vagyunk az elszámolással,
ahol a part szakad. Sehol.
Előbb
talán lett volna szíves akár a bank, akár bárki más a bíróságot
megkérdezni arról, hogy a kockázatfeltáró nyilatkozatot minden egyes
kölcsönszerződésnél miként kell értelmezni akkor, ha egyáltalán ezt a
bankok átadták az adósoknak, majd ezt követően a bíróság dönthette volna
el azt, hogy a milyen összegű tartozás jár a bankoknak akkor, ha
egyáltalán jár nekik valamilyen összeg.
Ezért
volt tehát sorsdöntő a 11/2015. számu Alkotmánybírósági határozat.
Ennek meghozatalától kezdve akár a nemzeti, akár az Európai
jogszabályok alapján nyugodtan szemétdombra dobható a 2014. évi XXXVIII.
számu törvény és járulékos törvényei rendelkezései.
====================
Természetesen
másfajta, és szintén kizárólag bíróság által vizsgálható problémája is
van elszámolás esetén a kölcsönszerződésnek.
Éspedig
többek között az, hogy mivel változó kamatozású, devizában
nyilvántartott forint kölcsönszerződést kötöttek az adósok a bankokkal,
és ezekre a szerződésekre vonatkozóan 2006-ban és 2008-ban is a Nemzeti
Bank valamint PSZÁF azt közölte, hogy az irányadó – többnyire svájci
frank – deviza jegybanki alapkamat változásától is függ az adósok által
fizetendő törlesztő részlet mértéke.
Azt is
közölte a Nemzeti Bank és a PSZÁF közösen, hogy százalékpontonként 9
%-os törlesztő részlet változás következik be alapkamat változás
esetén. És azt is tudjuk, hogy ennek alapján Lengyelországban
tisztességes államvezetés és banki tevékenység mellett éppen fele
mértékű ügyleti kamat után fizetik 2009-től a törlesztő részletet
azonos tartalmú kölcsönszerződés esetén a lengyelek, mint 6 év óta a
magyarok.
Ebből
következően tehát 2009-től éppen kétszeresét fizetik csupán ennek
alapján a magyar adósok annak az összegnek, ami ténylegesen a bankoknak
más körülmények figyelmen kívűl hagyása esetén járt volna.
—————————–
De
volt más körülmény is. Éspedig a 93/13. számu EGK Irányelv
rendelkezéseiből fakadó azon körülmény, hogy a bíróságnak az előtte lévő
iratok alapján hivatalból a felek megkérdezése nélkül kell vizsgálni a
tisztességtelen és ennél fogva érvénytelen szerződési feltételeket.
Majd az így megállapított szerződési feltételek után a bankok részére
az adósoktól ellenszolgáltatás nem jár. A Fővárosi Ítélőtábla végzése
alapján OTP-vel kötött kölcsönszerződés esetén 18 pontban foglalható
össze az ilyen, bankok által ellenszolgáltatást követelt, de ténylegesen
az adósoktól jogtalanul behajtott tisztességtelen – érvénytelen –
szerződési feltétel.
====================
Fenti
ismertetés összegzéseként megállapítható az, hogy nincs az az ember,
aki az irányadó Európai Uniós jogi rendelkezések kötelező betartása
esetén bírósági eljárás nélkül meg tudná állapítani azt, hogy az adósok
mennyivel tartoznak a bankoknak a devizában nyilvántartott forint
kölcsönszerződések esetén akkor, ha egyáltalán tartoznak.
Valamint
az is könnyen belátható a 11/2015. Alkotmánybírósági határozattal
megerősített 2/2014. számú Kúriai jogegységi határozat alapján, hogy
bíróság előtt a bankok kifosztásának véglegesítésére szolgáló 2014. évi
XXXVIII. tv. és ehhez kapcsolódó törvények szerinti elszámolásra,
forintosításra nincs mód az Európai Uniós rendelkezésekbe ütközések
folytán.
Valamint
közel két hónap óta azt is tudjuk, hogy panaszbeadványom alapján az
Európai Bizottság által elrendelt panaszeljárásban kifogásoltak szerint
nincs módja a bankok fosztogatását leplező hatalomnak Országgyűlési
képviselői, Köztársasági Elnöki segítséggel az adósok általi,
kölcsönszerződések részbeni érvénytelensége iránti pereket akadályozni.
Azokat a pereket, melyekben a bíróságoknak hivatalból kötelező a
szerződések teljes körű, tisztességtelen szerződési feltételek
feltárása.
Mindezek
ismeretében egyet lehet tanácsolni az adósoknak. Azt, hogy pontosan
annyit fizessenek, amennyit a szerződés megkötésekor az első törlesztő
részlet fizetéseként vállaltak. Lehet az, hogy a bírósági vizsgálat
után indítható elszámolási perben a bíróság nagyobb, lehet, hogy kisebb
összegű törlesztő részletet állapít meg. A bíróságnak jogerős
döntéséig ezt nem lehet tudni.
De azt
lehet tudni, hogy a bíróságoknak a teljes körű vizsgálattal járó pere,
majd a bankok által indítandó bírósági eljárás évekig fog tartani.
Nyugodtan
emelgethetik a bankok akár tőketörlesztés miatt, akár más oknál fogva a
törlesztő részletét az adósoknak, egy fokkal nem indokoltabb
követelőzésük, mint az az adósi álláspont, hogy a bírósági vizsgálat
nélkül csak annyit fizet, amennyit a szerződésük megkötésekor
vállaltak.
Vagy még annyit sem indokolt, hiszen túlfizetésben van a banki jogtalan követelések megfizetése folytán.
Az
Európai Bizottsági panaszeljárásoknak mellékletben olvasható menete
folytán meggyőződésem az, hogy két-három évig az is eltart a magyar
hatalom ellenállása esetén.
Meggyőződésem
az is, hogy az adósok által indított részleges érvénytelenségi perek
sem folytatódnak le az Európai Bíróság újbóli megkeresése nélkül, és
ezáltal a két éves időtartammal együtt akár három-négy év is eltelik.
És ez esetben a bankok követelőzései miatt indítandó pereik
megkezdéséig 5-6 év telhet el..
Hiszen a banki követelőzések előkérdése a fenti eljárások lefolytatása.
Addig
pedig javaslom azt, hogy változatlanul azt az összeget fizessék havonta
az adósok, amit a szerződés megkötésekor vállaltak, de természetesen
amennyiben módjuk van rá, tartalékoljanak a bankok által indítandó
pereknek esetleges kedvezőtlen eredményére számítva.
A
bankoknak előre meg nem jósolható mértékű ellenállására pedig számítani
kell a jogtalanul behajtott pénzek megtartása végett. Lesz itt minden.
Fenyegetőzés, ígérgetés, percenkénti félrevezető sajtótájékoztatás.
Nem
fogják hagyni azt, hogy az Országgyűlési képviselők, Köztársasági Elnök
segítségével már a markukban érezhető jogtalan több ezer milliárd
forinttól elessenek.
Az pedig már minden adósnak egyenként a dolga, hogy ez ellen a nyomás ellen miként tudnak ellenállni.
———————————-
Közjegyzői
segítséggel történő végrehajtási eljárástól azért nem tartok, mert a
11/2015 (V.14.) AB Határozat a közjegyzőkre is vonatkozik, és eszerint
immár nyilvánvalóan törvénysértően járnak el a közjegyzők akkor, ha a
kockázatfeltáró nyilatkozatnak bírósági vizsgálata nélkül kiállított
ténytanúsítvány alapján kiadják a közjegyzők a közjegyzői záradékot.
Sőt a
folyamatban lévő végrehajtási eljárások megszüntetésére számítok az
esetben amennyiben a még be nem fejezett végrehajtások adósai a
végrehajtási záradék törlését a közjegyzőtől kérik, majd ennek a
törlési kérelemnek elutasítása esetén fellebbeznek az adósok az
illetékes Törvényszék felé.
Ami a
szerződés kötéskori törlesztő részlet fizetése miatti banki ellenállást
illeti, számíthatunk arra, hogy a bankok a szerződést felmondják azzal
a szándékkal, hogy ezt követően pereljék az adósokat. Felmondás esetén
az adósoknak nem indokolt egyetlen forintot a bankok felé fizetni
azért, mert a bank felmondás esetén a szerződést fenntartani nem
akarja. Ellenben otthon fokozattan indokolt az adósoknak félretenni azt
a pénzt, amit így a bankoknak nem küldenek.
A
bankoknak adósok tartozására hivatkozó perben az adósok részéről
indokoltnak tartom az adósok által viszontkeresetet előterjeszteni két
irányban.
Részben
azért, mert a bankok jogellenes magatartása miatt az adósok
életminősége romlása folytán kártérítési igény előterjesztése indokolt,
részben azért, mert a bankok a hitelképesség vizsgálatát a szerződés
megkötése előtt szabályszerűen nem végezték el, és emiatt a
jelzálogjogok törlését, kezesi szerződések érvénytelenségének
megállapítását célszerű előterjeszteni.
Ellenkérelemként pedig mindent adjanak elő, amit az adósok saját érdekükben fel tudnak hozni.
Csak
egyet kérek. Ész nélkül ne hivatkozzanak a deviza hiányra, nem létére,
vagy arra, hogy a szerződés nem érvényes. Utóbbi esetben az adósok
által kifizetett kamatok elvesznek még akkor is, ha tudom, hogy
jogászok egy része a mai napig ilyen problémákra is hivatkozik.
Őket én az adósok árulóinak tartom ugyanúgy, mint azokat, akik a Nemzeti Bank 200 millió forintján osztoztak.
———————————–
Arra
számítok, hogy most hosszú évekig emberi módon élhetnek mindazok,
akiket éveken keresztül jogtalanul a bankok a hatalom segítségével
sanyargattak.
Természetesen
ezt követően eljön majd az igazság pillanata, és a bankok által
indítandó perek szintén hosszu évek alatt dönthetők el szakértő
bevonásával akár a bank, akár az adós javára.
De a mai naptól számítva addig akár 8-10 év eltelik. A szakértőt pedig a perben a felperesnek – banknak – illik fizetni.
Addig pedig az adósnak mindenképpen nyugta lesz.
Egyébként
hajszálon múlt szerintem több millió tisztességes magyar ember élete.
Két hónappal ezelőtt még a bankok érdekében tevékenykedő hatalom
szorítása elviselhetetlennek tűnt.
Sokszor arra gondolok, hogy talán a Jóisten akarta úgy, hogy ne legyenek földönfutók a magyarok milliói.
————————-
Siófokon 2015. május 24-én – (Pünkösd Vasárnapján) –
Léhmann György
Egy város, ahol mindenki dolgozik, nincs rendőrség és a fizetés 1200 Euró
A
demokratikus szocializmus „utópiájának” felel meg az a spanyol városka,
ahol gyakorlatilag nincs rendőrség, nincs bűnözés és munkanélküliség.
A
Dél-Spanyolországban, Andalúziában található Marinaleda település
virágzik, hisz itt nincs munkanélküliség a helyi mezőgazdasági
szövetkezetnek köszönhetően.
Ennek a
spanyol városkának arculata megkülönböztethetetlen a régió többi
hasonló településétől. A festői szépségű Campina völgyében található a
környező vidék, hullámzó zöld dombjai, mérföldnyi olívaültetvények és
aranyló búzamezők közt, ameddig a szem ellát. A városka szép, nyugodt,
teljesen tipikus andalúz település Spanyolország legszegényebb déli
tartományában.
Egyben
ez egy demokratikus, antikapitalista település, ahol a polgármester
aktívan bátorít a "bolti lopásra". A 2008-as pénzügyi válság kezdete
óta lett Marinaleda híres – illetve a hely maga útját járó
polgármestere, Juan Manuel Sanchez Gordillo, aki kiérdemelte a „Spanyol
Robin Hood” nevet, miután tavaly augusztusban megszervezett és
kivitelezett jó néhány portyát a környékbeli szupermarketeken,
közvetlenül a legszegényebbek javára. Alapvető élelmiszereket, mint
olajat, rizst és babot pakolt bevásárlókocsikba és egyszerűen kitolta
őket a boltból, egyenesen a helyi élelmiszer-bankba, hogy megsegítse
vele a szegényeket, miközben a tehetetlen pénztárosok csak néztek, s
néhányuk sírva is fakadt. Az esemény után Gordillo, aki 1979 óta
demokratikusan megválasztott polgármester, egy interjúban elmondta, hogy
ez nem lopás volt, hanem egy erőszakmentes engedetlenségi akció.
„Vannak
családok, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy egyenek” érvelt, ez
pedig a 21. században abszolút szégyen. Az étel jog, és nem olyasmi,
amivel spekulálni lehet.”
Egyedül
ebben a tartományban 690.000 üres telek található, a banki lefoglalások
miatt. De nem így Marinaledában, mivel Gordillonak volt egy megoldása
erre: bárki, aki saját házat akar építeni, megteheti azt ingyen. Az
anyagokat és a képzett munkaerőt a városháza biztosítja, és a nagylelkű
192 négyzetméteres alapterület azt jelenti, hogy az otthonok igen
tágasak. A családoknak azután mindössze havi 15 eurót (kb 19 dollárt)
kell fizetniük egész életük során, azzal a szerződéses kikötéssel, hogy
az ingatlant nem adhatják el saját hasznukra.
Andalúziában
a munkanélküliség jelenleg 37%-os (a fiatalok körében ez a szám 55%),
de a 2700 lelket számláló Marinaledában teljes a foglalkoztatottság,
hála a helyi mezőgazdasági szövetkezetnek, ahol a dolgozók egyenlő
bért, 1200 eurót (kb. 1600 dollárt) kapnak havonta. Egy olyan régióban,
ahol három emberből egy munkanélküli, ez azért nem alulértékelhető
teljesítmény!
„Újra
kell gondolnunk az értékeinket, a fogyasztói társadalmat, a pénz
értékének helyét, az önzőséget és az individualizmust.” – jegyzi meg
Gordillo. „Marinaleda egy aprócska példa, de mi ki szeretnénk
terjeszteni ezt a tapasztalatot az egész világra.
”Forrás: Live Travel Enjoy via The Open Mind."
”Forrás: Live Travel Enjoy via The Open Mind."
Donbasszi helyzet
Tegnap este a Perevalszk-Luganszk közötti úton, Mihajlovka falu közelében eddig ismeretlen támadók rajtaütöttek Alekszej Mozgovoj brigádparancsnok három autóból álló konvoján, és megölték a parancsnokot, valamint hat másik személyt.
https://balrad.wordpress.com/2015/05/24/a-masodik-mar-sikerult/
Mindezeket leszámítva, Donbasszban viszonylagos csend honol a frontokon. Ez persze nem jelenti azt, hogy a valcmanista latorhorda tüzérsége békén hagyná a megszokott célterületeit.
A merénylet tegnap kora este, fél hatkor egy aláaknázott útszakaszon történt. Az aknákat távirányítással robbantották fel az autók érkeztekor, majd az út két oldalán lesben álló elkövetők a mozgásképtelen járművekre nagy kaliberű automata fegyverekkel tüzet nyitottak.
A legendás “Prizrak” brigád parancsnokának és a kíséretében lévő hat másik személynek-köztük Anna Aszejeva sajtótisztnek-esélye nem volt még pisztoly után sem nyúlni.
Alekszej Mozgovoj parancsnok ellen az idei esztendő során ez már a második merénylet volt. Most sikerült.
A helyzetet ismerők a merénylet lehetséges okai között megemlítik Igor Plotnyickij LNR elnök, és a brigádparancsok közötti ellentéteket, mint a merénylet lehetséges okát.
A “Prizrak” Brigád parancsnokhelyettese Alekszej Markov első nyilatkozatában a kijevi junta egyik diverzánsosztagának műveként minősítette a merényletet, és felszólított, hogy a nyomozás lezártáig a megnyilatkozók kerüljék a különböző összeesküvés elméletek és rémhírek terjesztését.
Szergej Gorenyko a Luganszki Népköztársaság helyettes főügyésze a merénylet kapcsán a nyomozás azonnali megkezdését jelentette be Luganszkban az este.
Alekszej Mozgovoj és brigádja a “Prizrak” részt vett a debalcevoi katlan sikeres fölszámolásában. Ezt követően neve fölkerült az USA-EU szankciós listájára.
A Bal-Rad Alekszej Mozgovoj brigádparancsnok és társainak halála miatt részvétét fejezi ki az áldozatok családtagjainak és harcostársainak, valamint a Luganszki Népköztársaság és a Donyecki Népköztársaság kormányainak, fegyveres erőinek, és a szabadságharcát vívó Donbassz népének.
https://balrad.wordpress.com/2015/05/24/a-masodik-mar-sikerult/
Donbasszban majdnem a Mozgovoj ellen elkövetett akcióval egyidejűleg egy másik-meglehetősen súlyos inciden történt Gorlovka és Majorszk között.
A minszki megállapodás betartását ellenőrző nemzetközi csoport orosz ellenőreinek autójára-amely jól láthatóan viselte a megkülönböztető jelzést-a valcmanista latrok tüzet nyitottak.
Az autóban utazott Alekszandr Lencov orosz vezérezredes is, valamint az ellenőrző csoport két orosz tisztje.
A járművet több találat érte, és mozgásképtelenné vált. Az utasok nem sebesültek, ám az incidens a maga kategóriájában a legsúlyosabb volt a “Minszk 2.0″ megállapodás életbe lépése óta.
Sztanyica Luhanszkánál nő a feszültség. A helyi embereket sem engedi fel továbbra sem a Szeverodonyec-hídjára a valcmanista horda. A gazdák nem tudják megközelíteni a folyón túl lévő földjeiket. Hiába szántottak-vetettek az Oroszországból kapott segitségnek köszönhetően, a növényzet gondozás híján pusztulásnak indul.
Mára virradóan egyébként a luganszki frontszakaszon csak Szcsasztyje-környékéről érkezett hír tüzérségi párbajról.
A donyecki szakaszon Avgyejevka tönkrevert latortüzérsége kezd felépülni. Az este folyamán Gorlovkát terrorizálták.
Marinyka martalócai viszont Gorlovka északi peremvidékét ágyúzták. Egy üzemre mintegy hatvan gránátot lőttek ki. A hatás nem is maradt el. Ma reggel az üzem sűrű fekete füsttel ég.
Mindezeket leszámítva, Donbasszban viszonylagos csend honol a frontokon. Ez persze nem jelenti azt, hogy a valcmanista latorhorda tüzérsége békén hagyná a megszokott célterületeit.
https://balrad.wordpress.com/2015/05/24/donbasszi-helyzet-2/
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)