Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2015. május 6., szerda
Katasztrófahelyzet a donyecki repülőtéren
Panaszkodnak a donyecki hatóságok.A donyecki repülőtéren ökológiai katasztrófa van készülőben. A martalócok által visszahagyott, és a romok között-alatt lévő latorhullák a jó idő beköszöntével ismét gondot okoznak a népköztársaságiaknak. Dögletes bűz terjeng a repülőtéren. (Lehet hogy ez fogja elüldözni a reptérről a milicistákat?)
Верховная Рада Украины: Maradék-Ukrajna parlamentjének nemzetiségi összetétele
Кабинет министров Украины: Maradék-Ukrajna miniszterei nemzetiségük szerint
Национальный состав населения Украины: Maradék-Ukrajna nemzetiségi összetétele
https://balrad.wordpress.com/2015/05/06/katasztrofahelyzet-a-donyecki-repuloteren/Gyurcsány álma kísérti Európát
A Regnum
információi szerint április 26-án Bulgária miniszterelnöke személyes
megbeszélést tartott az iráni nagykövettel annak kapcsán, hogy Irán visszatérne a Nabucco projektbe, melynek részeként az Európai Unió egyik legnagyobb földgáz-értékesítőjévé válhatna.
A zárt ajtók mögött zajló tárgyalásokon Tomiszlav Doncsev
kormányfő-helyettes, Bulgária EU-források elosztásáért felelős vezetője,
Daniel Mitov külügyminiszter és Temenujka Petkov energetikai miniszter
is részt vett, tehát a kibontakozó új együttműködés letárgyalása igen
előrehaladott formában van. A forrás szerint a találkozók során Irán
ajánlatot kapott arra vonatkozóan, hogy Bulgárián keresztül értékesítsen
földgázt az Európai Unió számára.
Az iráni
nagykövet szerint országa rendelkezik az ehhez szükséges forrásokkal,
de a kitermelési kapacitás további bővítésére van szükség. Jelenleg
évente 12 milliárd köbméter gázt értékesítenek Törökország számára,
amit évente 70 milliárd köbméterre növelnének, és ez a mennyiség az
Európai Unió területére lenne továbbítva. Az iráni diplomata
kifejtette, hogy a legújabb mérések szerint országa Oroszországéhoz
mérhető mennyiségű földgáztartalékkal rendelkezik, ami a szükséges
befektetések meglépése esetén középtávon hozzáférhető lenne Európa
számára. Naurozi szerint Irán az orosz gázimporthoz mérhető mennyiségű
földgázt tud biztosítani az Európai Uniónak, és hajlandók lennének a
Nabucco projekt újraélesztésére, amennyiben támogatást kapnak a
kitermelés fokozására.
A
Nabucco projekt halála éppen amiatt következett be, mert annak idején
Törökország kihátrált a programból, Irán pedig Ahmadinezsád idején nem
volt hajlandó ehhez hasonló együttműködésre a nyugati országokkal. A
Nabucco feltámasztásának gondolata azonban mindvégig jelen volt a régió
összes politikai történésében. Számos térségi konfliktus, és a
Törökországban újra éledező kurd függetlenségi törekvések is arra
vezethetőek vissza, hogy a nyugati országok meg akarják kaparintani a
Nabucco megvalósításához szükséges gázforrásokat a régióban. Az Iszlám
Állam tevékenysége, a szíriai ellenzék támogatása, a kurdok
függetlenségi törekvései, az Irán elleni gazdasági szankciók fő oka a
Nabucco projektben keresendő, ezek a területek ugyanis (a nem
együttműködő kormányok megbuktatása vagy korrumpálása esetén) el tudnák
látni földgázzal azt a projektet, amivel az Európai Unió kiváltaná az
orosz gázimportot, és ezzel az Egyesült Államok stabilizálná befolyását
Európa felett. Nem véletlen, hogy az Oroszország által előkészített
Déli Áramlat projektet Brüsszel épp a bolgár kormány sakkban tartásával
akadályozta meg; a Déli Áramlat előkészületeinek leállítására azt
követően került sor, hogy Brüsszel nyomására a kormány nem adta meg a
szükséges engedélyeket a bolgár szakasz megépítésére, most pedig
bevonnák Bulgáriát a Nabucco feltámasztásába (amire természetesen
megadják az engedélyt).
A
nyugati országok továbbra is a Nabucco projekt felélesztésére
törekszenek, és ennek részeként elsősorban az iráni kormányt kell
korrumpálniuk, valamint Erdogan hatalmi struktúráját kell stabilan
visszaterelniük a nyugati tömbbe. Mivel Iránnak közvetlen gazdasági
hasznot jelentene ez az együttműködés, az ország gázkészleteiért minden
eddiginél intenzívebb harc fog kibontakozni, döntő tényező ugyanis,
hogy kik támogatják majd a termelési kapacitás bővítését. A nyugati
országokkal együttműködésre törekvő politikai elit és a forradalmi gárda
katonai elitje végleg szembekerülhet egymással, mire letisztázódik,
pontosan mely országok kapnak majd lehetőséget az iráni befektetésekre.
http://hidfo.ru/2015/05/gyurcsany-nabucco-ja-ujra-kisert/
Amikor az elit háborút indít az Egyesült Államok ellen
Időkjelei:
Az angol nyelvű médiát hetek óta foglalkoztató Jade Helm 15 nevű
hadgyakorlatról még nem sok szó esett a magyar médiában. Brandon Smith
alábbi írásából reményeink szerint megtudjuk, hogy miként kapcsolódhat
egy felületesen szemlélve szokványosnak tűnő, az Egyesült Államok
területén belül tartott hadgyakorlat az idők jeleihez.
Egy
háború következményei és jellemzői – legyen szó két nemzet közötti vagy
egy kormány által saját népe ellen indított háborúról – nem igen
változnak, a módszerek azonban annál inkább. Az elit által ellenünk
vívott háború például olyan alattomos, hogy sokan egészen addig észre
sem veszik, míg végül már túl késő cselekedni.
Amikor
egy ilyen háború kirobbanásának kilátásairól beszélünk, gyakran hallunk
olyan megjegyzéseket, amelyek szerint balgaság potenciális háborúról
beszélni, amikor a háború már javában dúl. Az alábbiakban azonban nem az
ilyen háborúkról esik majd szó. Nem az információs, nem is a
propaganda, gazdasági, pszichológiai vagy biológiai hadviselésről
beszélünk, hanem az igazi háborúról, aki pedig azt gondolja, hogy már
most is ilyen háború folyik, az nincs tisztában azzal, hogy ez pontosan
mit jelent.
Az
országos szintű Jade Helm 15 hadgyakorlatról olvasható hírek egyre
többekben keltenek gyanút és jó okkal. Ennek egyik oka, hogy a
szövetségi kormány által a vészhelyzetek kezelésére szervezett korábbi
gyakorlatok furcsa módon több ízben is egybeestek igazi
vészhelyzetekkel.
A Jade Helm 15 hadgyakorlatról egyelőre nagyon keveset tudni a hivatalos magyarázatokon és ködösítésen túl.
„A Jade Helm egy komoly kihívást jelentő nyolc hétig tartó közös katonai és ügynökségi, nem konvencionális hadgyakorlat, amely Texas, Új-Mexikó, Arizona, Kalifornia, Nevada, Utah és Colorado államok területén kerül megrendezésre.
A hadgyakorlatot az amerikai különleges egységek parancsnoksága (USSOCOM) szervezi és szponzorálja, a Nemzeti Biztonsági Stratégia képességeinek erősítése érdekében a nem konvencionális harcászat terén.
A hadgyakorlat 2015. július 15-től 2015. szeptember 15-ig tart.”
A
résztvevő államokat az alábbi térkép szerint „ellenséges”, „engedékeny”,
„bizonytalan, de inkább ellenséges” és „bizonytalan, de engedékenységre
hajló” területekre osztják majd a gyakorlathoz.
Tudni
lehet továbbá, hogy a JADE a „közös mozgósítási és kivitelezési
támogatás” szavak rövidítése és egy olyan programot takar, amelynek
célja, hogy számítógépes modellek segítségével felgyorsítsa a
válsághelyzetekre adott katonai reakciót és szorosan kapcsolódik egy korábbi programhoz, ami a múltbeli sikereket vizsgálva tervezi meg a jövőbeli küldetéseket és mindkettő a DARPA szülötte.
A
kifejezésnek kormány szerinti meghatározása tehát egy olyan gyakorlatra
utal, ami a rendvédelmi és egyéb erők gyors bevetésére irányul
válsághelyzetben. Ez már önmagában ellentmond az amerikai védelmi
minisztérium magyarázatának, ami szerint a Jade Helm a katonaságot
hivatott felkészíteni külföldi bevetésekre. Ez egyértelműen hazugság,
hiszen a gyakorlat minden mozzanata belföldi vészhelyzeteket feltételező
válsághelyzetek, nem pedig külföldi hadműveletek körül forog.
Emellett
a különleges erők MINDIG olyan környezetben és körülmények között
gyakorlatoznak, mint amilyenre a bevetés során számítanak, tehát a
hivatalos magyarázat ebben a megvilágításban is abszurd. Ha például a
különleges erőket Irakban, Iránban vagy Szíriában készülnének bevetni,
akkor Kuvaitban vagy hasonló helyeken felállított kiképzőterepekre
utaznának gyakorlatozni. Ha pedig a floridai Fort Lauderdale-ben
gyakorlatoznak, akkor elég nagy bizonyossággal állíthatjuk, hogy
pontosan olyan helyszíneken készülnek bevetésre, mint amilyen Fort
Lauderdale, egy olyan kultúra és lakosság ellen, mint amilyen Fort
Lauderdale-ben található.
Szintén fontos megemlíteni, hogy a
gyakorlatban az FBI, a DEA és hasonló belföldi ügynökségek is részt
vesznek. Mi oka lenne a belföldi rendfenntartó erők bevonásának egy
olyan gyakorlatba, ami a katonaság külföldi bevetését hivatott
előkészíteni?
Egyesek azt mondják, hogy a katonaság
soha nem menne bele abba, hogy saját honfitársai ellen harcoljon,
csakhogy ez az érv nem veszi figyelembe a válságok pszichológiáját. Egy
országos katasztrófa esetén a katonaság és a különböző kormányhivatalok
tagjai abból indulnak ki, hogy a „családjuk és saját érdekeiket
szolgáló” intézkedéseknek kell eleget tenniük. Amennyiben a kormány
utasítása garantálja a családjuk biztonságát (élelmiszerellátás,
menedék, stb.), szinte bármilyen parancsnak készek engedelmeskedni,
akármennyire is gyanúsnak tűnnek. Azonkívül egy kiterjedt válság
jogalapot biztosít a szükségállapot bevezetésére, elhitetve a
rendfenntartó erők jó szándékú tagjaival, hogy az alkotmányos jogok
elvesztése „a közérdek javát” szolgálja.
Nyilván lesznek olyanok, akik
ellenállnak majd egy ilyen parancsnak, de talán a Jade Helm arra is jó
lesz, hogy az ilyen érzelmek felszínre kerüljenek és kiderüljön, kitől
várhatnak feltétel nélküli engedelmességet.
Tehát amennyiben a Jade Helm egy olyan
hadgyakorlat, amelyben a katonaságot egy belföldi vészhelyzet kezelésére
készítik elő, mi lesz a vészhelyzet, amit kezelniük kell?
A kérdésre nincs kézenfekvő válasz. A
végső válság valószínűleg egy gazdasági katasztrófa lesz, az Egyesült
Államok gazdasági és társadalmi szerkezetei azonban már annyira
meggyengültek, hogy szinte bármilyen esemény betöltheti a gyújtózsinór
szerepét. Ez lehet egy terror vagy kibertámadás, járvány, de akár egy
erősebb szél is. Nem ez a lényeg, hanem az, hogy a kormány válságra
számít, és ennek beköszöntével megkezdődhet az amerikai nép elleni
háború.
Egyáltalán minek ehhez az egészhez egy
válság? Például azért, mert a válságot kiváltó eseménnyel könnyebb
kiszűrni az ellenállókat.
Mire lehet számítani tehát a hatalom részéről?
Max Boot, egy befolyásos elit szervezet, a Külkapcsolatok Tanácsának rangidős tagja, katonai tanácsadó, a World Affairs Council előtt tartott előadásában igen hasznos bepillantást nyújtott az elit taktikáiba.
Amennyiben az amerikai nép venné a
bátorságot, hogy ellenálljon az alkotmányos jogok lerombolásának, az
akció előbb utóbb felkeléssé erősödne. Max Boot szavai pedig
rávilágítanak, hogy az elit milyen taktikákkal fordítaná ezt az
esetleges felkelést ellenfelkeléssé azok ellen, akik hajlandók
ellenállni a diktatúrának.
A közvélemény irányítása
A felkelés legyőzéséhez Boot elengedhetetlennek tartja a közvélemény irányítását. Első példaként az Amerikai Forradalmat hozza fel, értékelése ezen a téren azonban hibás, valószínűleg azért, mert a forradalom igazi szégyenfolt az elit renoméján, így ezt a konkrét eseményt nem tudják elfogulatlanul elemezni.
A felkelés legyőzéséhez Boot elengedhetetlennek tartja a közvélemény irányítását. Első példaként az Amerikai Forradalmat hozza fel, értékelése ezen a téren azonban hibás, valószínűleg azért, mert a forradalom igazi szégyenfolt az elit renoméján, így ezt a konkrét eseményt nem tudják elfogulatlanul elemezni.
Az igazság az, hogy a legtöbb forradalom
főszereplői, még a sikeres forradalmaké is, többnyire kisebbségben
maradnak. Az emberek többsége nem vesz részt a történelem alakításában,
ehelyett kiszolgáltatottan várja, hogy az események árja merre viszi
őket, majd megpróbálnak csatlakozni a győzelemre esélyesebb erőkhöz.
Boot azt gondolja, hogy amennyiben az
alapító atyák a Római Birodalommal álltak volna szemben a Brit Birodalom
helyett, valószínűleg veszítettek volna, mert Rómát nem érdekelte a
közvélemény. Ez a kijelentés jól tükrözi az elit gondolkodásmódját.
Manapság az elit jól átgondolt
dezinformációk segítségével próbálja igényei szerint alakítani a
közvéleményt. Mi lehet azonban a közvélemény hatékony kezelésének módja
egy modern forradalomban? A válasz szerintük egyszerű: a közvéleményt,
mint olyat, ki kell iktatni. Egy irányított válság, különösen, ha az
gazdasági jellegű, olyan mennyiségű egyéb problémát és veszélyt teremt,
beleértve a bűnözés megnövekedését, a fosztogatást, felkeléseket,
éhezést, nemzetközi konfliktusokat, csupán néhányat említve, hogy az
emberek véleménye, ha egyáltalán a túlélésen kívül tudnak másra
figyelni, elveszik a forgatagban, tehát hanyagolhatóvá válik.
Ezt elérve az oligarchák szabadon
kivitelezhetik erkölcsileg alaposan megkérdőjelezhető lépéseiket,
anélkül, hogy a nép haragjától kellene tartaniuk.
A nép irányítása
A felkelés leverésének másik fontos
eleme Boot szerint a nép irányítása, hogy megakadályozhassák a
forradalomhoz történő csatlakozást, illetve azt, hogy a felkelők a
tömegeket fedezékként használják. Azt is egyértelművé teszi, hogy a nép
irányítása alatt NEM az emberek szívének diplomáciai értelemben vett
megnyerését érti, hanem igazi dominanciát, amit különböző taktikák és
pszichológiai eszközök segítségével javasol elérni.
Az algériai ellenfelkelést hozza fel
példaként, ahol bár a rendszeres kínzások „erkölcsileg elítélendőnek”
tekinthetők, mégis sikeres eszköznek bizonyultak a felkelés vezetőinek
legyőzésében. Úgy gondolja, hogy a franciák ott rontották el
taktikájukat, hogy a kínzáshadjáratot nem voltak képesek csendben, fű
alatt végezni, így szerinte Algériában is a közvélemény miatt vesztett a
francia hatalom.
Ezt követően Boot egy „sikeres” példára
tér át, mégpedig a britek győzelmére a malayai felkelők ellen, ami
szerinte három tényezőnek volt köszönhető.
1. A britek a lakosság komoly hányadát, akár egész településeket, kerítéssel körbezárt, őrökkel védett koncentrációs táborokba zárták, így a felkelők nem tudtak új tagokat toborozni az elégedetlen, elnyomott tömegekből, azonkívül könnyebben győzhettek az elszigeteltté vált lakosság ellen.
2. Különleges alakulatok segítségével célzott támadásokat indítottak a felkelők konkrét csoportjai ellen, és nem pazarolták az erejüket értelmetlen, hatalmas területeken folyó harcokra, mint ahogyan azt az USA tette Vietnámban.
3. A britek megnyerő ígéreteket tettek a lakosság felé, beleértve az ország függetlenségét is, aminek köszönhetően a tömegek alakíthatóbbá váltak és jobban hajlottak az együttműködésre.
Az Egyesült Államok esetében nem
valószínű, hogy az elit függetlenséget ígérne a hazafiak lázadása elleni
harcért cserébe, de talán akad a tarsolyukban valami más, ami
elnyerheti a tömegek tetszését: a biztonság ígérete.
Ezért is lehet a britek fenti példája az
elit által követendő út az Egyesült Államokban, mert így, egy országos
vészhelyzet okozta zűrzavart meglovagolva, fokozatosan térhetnek át az
alkotmányos köztársaságról a szükségállapotra.
Sűrűn lakott területek izolálása
A nagy amerikai városok megfigyelési hálózatának pénzt és energiát nem kímélő kiépítése sem véletlen. Bizonyos városokat (nem mindet) izolált, teljesen megfigyelt táborokká,
amolyan „zöld zónákká” lehetne így alakítani, ahol rendkívüli mértékben
korlátoznák az utazás, az együttműködésért cserébe pedig valószínűleg
élelmet, lakást és biztonságot ígérnének, persze csak azután, hogy a
lakosság alapos ízelítőt kapott a katasztrófa hatásaiból. Néhány hónap
éhínség vagy a gyógyszer és orvosi ellátás hiánya bizonyára milliók
halálát követelné. A felkészületlen tömegek pedig maguktól mennének
ezekbe a központokba a segítség reményében.
Az izolálásra alkalmazott stratégiát már
élesben is láthattuk a Pittsburgben tartott G20-as csúcs alkalmával. A
rendőrség és a nemzeti gárda több mint 4000 tagjának közreműködésével az
egész belvárost lezárta és csupán egyetlen útvonalat hagytott nyitva a
lakosság számára. Az első napon még tüntetők sem voltak, mert a
lakosságot megdöbbentette az erőhatalom ilyen méretű felvonultatása. A
legtöbben el sem hagyták otthonukat.
A vezetők elhallgattatása
Az elit előszeretettel tünteti el a
számára nem kívánatos mozgalmak vezetőit. Ez az amerikai „szabadság”
mozgalomra kevésbé érvényes, mert tagjai leginkább tanítók, nem pedig
tábornokok, akik az egyéni vezetésben, nem pedig a központi irányításban
hisznek.
Negyedik generációs hadviselés
Végül, de nem utolsó sorban muszáj szót
ejteni egy olyan taktikáról, amit Boot nem említ. Egyesek pszichológiai
hadviselésnek hívják, de ennél többről van szó. Hívjuk negyedik
generációs hadviselésnek, ami lényegében azt jelenti, hogy a lakosság
egyik szegmensét vetik be egy másik, mégpedig olyan szegmens ellen,
amelyik az elit útjában áll. Ezt a háborút a katonaság nélkül vívják. Az
elit megosztja a lakosságot és szépen végignézi, ahogy a belső harc
elvégzi a munkát helyette. Tökéletes példáját láthatjuk ennek a
taktikának a faji kérdések manipulálásában és a rendőrség
militarizálásában.
Láthattuk, hogy miként vetettek be
provokátorokat Ferguson-ban, Missouri-ban vagy Baltimore-ban, így az is
elég egyértelmű, hogy a kialakuló faji háború is a terv része. A
rendőrség és a lakosság közötti ellentéttel is hasonló a helyzet.
Miközben katonai játékszerekkel és állami támogatással látják el a
rendfenntartókat, vajmi kevés taktikai képzést kapnak, így amikor
elszabadul a pokol, őket is csak ágyútölteléknek szánják.
Forrás: alt-market.com
Időkjelei: A mi dolgunk pedig nem
az, hogy felsorakozzunk valamelyik oldal mellett, hanem éppen ezt
kerülve próbáljunk meg segíteni a hozzánk fordulóknak.Forrás: alt-market.com
A rendőrség bukását is arra fogják
használni, hogy igazolják a katonaság belföldi bevetésének
szükségességét, persze csak azután, hogy az egymásnak ugrasztott
lakosság eleget őrjöngött és gyilkolt, amit az elit a karosszékből
nézhet végig.
Végezetül fontos tudni, hogy a legjobb
védekezés a válság ellen a felkészülés és ez nem csupán saját magunk és
közeli hozzátartozóink ellátását jelenti.
Időkjelei: A felkészülés
legfontosabb része pedig hitünket a Kősziklára alapozni, ezáltal a
világban jelenleg folyó eseményeket is megérteni, illetve segíteni
másokat is erre vezetni.„Amit tanultatok és átvettetek, hallottatok és láttatok is tőlem, azt tegyétek, és veletek lesz a békesség Istene!” (Filippi 4:9)
Olvasnivaló: A viharon át
A Kreml figyelmeztetett
Tegnapelőtt Vlagyimir Putyin orosz elnök megnyomta a “vészcsengő gombját” Magyarország számára: Brüsszel olyan dologra készül, amely komoly ártalmakat jelent Magyarország nemzeti érdekeire.
A vészcsengő gombjának megnyomását az tette indokoltták, hogy a Kreml verebeinek csicsergéséből Oroszország elnöke azt szűrte le, hogy Paks-2 ügyében az EU veszélyesen nagy nyomást fejt ki a magyar kormányra. Brüsszel még a kákán is csomót keresgélve igyekszik meghiúsítani az atomerőmű bővítésével kapcsolatos orosz-magyar szerződést.
Határozott megerősítést kaptunk a magyar kormánytól, hogy az összes szerződés érvényben van, és teljesülni fog – nyilatkozta Moszkvában Szergej Kirijenko, a paksi bővítési beruházásra készülő orosz Roszatom vezérigazgatója. Szerinte Magyarországra érzékelhető nyomás nehezedik az EU részéről – a vezérigazgató ennek tudta be, hogy a Financial Times nemrég arról írt: az Európai Bizottság „blokkolta” a bővítést az üzemanyag-ellátási szerződés uniós jogba ütközése miatt (a kontraktust időközben módosítani kellett) –, ezért is tartja megnyugtatónak, hogy a kormány megerősítette a beruházás végrehajtására vonatkozó szándékát.
Kirijenko Vlagyimir Putyinnal is tárgyalt az ügyről, és a megbeszélés után az orosz elnök is nyilatkozott a sajtónak. Szerinte Oroszország kedvező feltételeket és fejlett technológiát biztosít a bővítéshez – ha a magyar partnert ennek ellenére arra kényszerítik, hogy utasítsa vissza az együttműködést, az káros hatásokkal járna Magyarország nemzeti érdekeire nézve, és hátrányosan befolyásolná a két ország kapcsolatát.
Vlagyimir Putyin eme kijelentése vélhetőleg összefügg azzal a ténnyel, hogy – bár Lázár János, a Miniszterelnökség vezetője a múlt héten ennek ellenkezőjét állította – az Európai Bizottság három eljárást folytat a magyar kormány ellen a bővítési beruházással kapcsolatban a nemzetközi tender elhagyása, a tiltott állami támogatás gyanúja és az előkészítő dokumentumok, illetve a vállalkozói szerződések teljes körű titkosítása miatt.
Oroszország elnökének figyelmeztetése vélhetően azon alapul, hogy érzékel valamilyen szándékos fennakadást az uniós jóváhagyás folyamatában, és szeretné a tudomásunkra hozni, hogy a megvalósítási megállapodások decemberi aláírásáig a Kreml kiemelt partnerként kezelte a magyar kormányt.
Nyilvánvaló, hogy a Magyarország felé küldött vészjelzés inkább a magyar társadalom felé leadott jelzés: Brüsszel béklyója komolyan árthat az ország nemzeti érdekeinek. Nincs önálló döntési lehetősége Magyarország kormányának.
Sajnálatos módon igazolódni látszik a Bal-Rad korábbi aggálya: Orbán addig-addig pávatáncolt, míg belegabalyodott a brüsszeli keringőbe.
Ahelyett, hogy a második parlamenti kétharmadát az egyetlen logikus és valóban nemzeti érdekeket képviselő döntést meghozta volna-a NATO-ból, mint az EU egyetlen és hatásos biztosítékgaranciájából való azonnali kilépés-megpróbálta “ijesztgetni” inkább mindkét szervezetet. A legkedvezőbb pillanat pedig elmúlt. Az EU és a NATO már minden mozdulatát árgus szemekkel figyeli és “óvja”!
Ám ami a legnagyobb probléma: valószínűleg a Kreml is rájött, hogy Orbán CSAK pávatáncol.
Ha pedig ez így van, akkor jóval nagyobb lehet a bajunk, mint azt eddig feltételeztük.
(B-R)
Csalódás – futószalagon
Töröm a fejem és példákat próbálok előbányászni az emlékezetemből olyan esetekre, amikor nem okozott csalódást nekünk – polgárainak – az állam. Azt, hogy egy-egy választás előtt ígérgetnek fűt-fát, tudomásul vesszük és nem is várunk mást a politikusoktól. Bosszankodni csak akkor kezdünk, amikor a személyes életünkben, a saját bőrünkön tapasztaljuk, hogy megint átvertek.
Ismerősöm az orrom alá nyomja a banki értesítőjét: azt ígérték, húsz-harminc százalékkal csökkenni fog a havi törlesztő részlete, de nézzem meg, 2300 forinttal többet kell fizetnie a forintosítás miatt. Korábbi munkatársam azon zsörtölődik, hogy egy újabb bőrt próbál lehúzni róla az állam, holott azt ígérték, könnyítenek minden devizaadós életén. A párja beteg lett, nem tud dolgozni, most majd egyetlen keresetből kell megélniük, fizetni a hitelüket. Arra gondoltak, eladják a lakásukat, kisebbe költöznek, kifizetik a hitel fennmaradó részét. Összehúzzák magukat, aztán majd csak lesz valahogy. Könnyebb lesz az élet – ahogyan ígérték. Eladták a lakást, vettek egy jóval kisebbet, a maradék pénzt az utolsó forintig befizették a banknak, nincs tartozásuk. Gondolták! Aztán kiderült: a zárlati díj majd 200 ezer forint, az adóhivatal meg illetéket fog kivetni az eladott lakás és az új értékkülönbözetére. Hogy egyetlen fillérük sem maradt? Azt mondták a bankban, vegyenek fel hitelt az új tartozásra.
A
hatóságot az ilyesmi nem érdekli. Meg az államot sem. A hivatalosságok
pedig nap mint nap azt szajkózzák továbbra is, hogy megmentették az
embereket. Tessék hálásnak lenni. Vagy mégsem?
(Népszava)
Le Figaro: a legolcsóbb megoldás kell Misztral ügyben
Miközben
Franciaország továbbra sem tudja megoldani az orosz megrendelésre
gyártott, de később át nem adott Misztral típusú helikopter-hordozó
hajók ügyét, a Le Figaro napilap előállt néhány ötlettel arra
vonatkozóan, mit kezdhetne a kormány a szerződésszegés eredményeként
náluk ragadt Misztralokkal.
Az első
kézenfekvő megoldás; süllyesszék el. Legalább amennyire barbár
megoldásnak tűnik, annyira gazdaságos lenne. Az orosz megrendelésre
gyártott két Misztralt ugyanis nem veszi meg senki. Attól a ponttól,
hogy a kormány amerikai nyomásra elhalasztotta a hajók átadását, nem
elég, hogy a megrendelőnek vissza kell fizetniük a befektetett
összeget, de a további költségek is a francia adófizetőket terhelnék.
Mivel a haditengerészet vezérkara már jelezte, hogy nincs szükségük két
újabb Misztralra, a Le Figaro szerint az lenne a legolcsóbb megoldás,
ha egyszerűen elsüllyesztik.
Kézenfekvő
megoldás lenne, hogy a hajókat átadják a francia flottának – de
áprilisban éppen, hogy az derült ki; a haditengerészetnek nincs
szüksége két további Misztralra. A l’Opinion napilap a vezérkarhoz
közeli forrásokra hivatkozva azt állította, már a most szolgálatban lévő
három Misztral is több mint amennyire szükség van, nem tudnának mit
kezdeni két újabb hajóval. Azon felül a Vlagyivosztok és a Szevasztopol
hajók az orosz megrendelő igényei szerint készültek, a francia
haditengerészet számára történő átalakításuk további sok millió eurót
igényelne.
A Le
Figaro szerint viszont eladhatnák valaki másnak a két “fölösleges”
Misztralt. Elképzelésük szerint Kanada vagy Egyiptom jöhetne szóba mint
potenciális vevő, ugyanakkor ennek jogi következményei nem
tisztázottak. A továbbértékesítés ugyanis feltételezi, hogy
Franciaország nem csak határozatlan időre elhalasztja az átadást (mint a
jelenlegi hivatalos kommunikációban az megjelenik), hanem ténylegesen
is felbontaná a szerződést Oroszországgal, anélkül, hogy egy szót is
ejtenének arról, mi történik a későbbiekben a megrendelt hajókkal.
Eközben a fenntartás költsége havonta 5 millió euró, a francia
adófizetőknek pedig meg kell magyarázni, hogy a kormány miért az
amerikaiak elvárásai szerint folytatott erőfitogtatásra költi az
egyébként munkahelyteremtésre is fordítható adóbevételeket.
A
Vlagyivosztok nevű hajót 2014 novemberében, a Szevasztopolt pedig 2015
során kellett volna átadja a francia gyártó. A NATO főtitkára
Washington utasítására hivatalos ajánlatot tett a hajók felvásárlására –
eredetileg emiatt lett elhalasztva az átadás, amit a francia kormány
az ukrán helyzetre hivatkozva próbált lekommunikálni. Az átadás
elhalasztása azonban nem jelenti a teljes szerződés felmondását, ami
máig nem történt meg. Miközben a francia kormány nem mer nemet mondani
az amerikai nyomásgyakorlásra, Moszkvának sem merik egyértelműen
bejelenteni, hogy inkább a NATO-nak adják az orosz megrendelésre
gyártott hajókat.
http://hidfo.ru/2015/05/le-figaro-a-legolcsobb-megoldas-kell-misztral-ugyben/
http://hidfo.ru/2015/05/le-figaro-a-legolcsobb-megoldas-kell-misztral-ugyben/
Döbrögista “potyautasok” a Quaestor-kártalanításban?
Az MSZP nem szeretné, hogy a Quaestor Károsultak Kárrendezési Alapja fideszes kifizetőhellyé válna. Erről Gőgös Zoltán, az ellenzéki párt elnökhelyettese beszélt szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Azt kérdezte a kormánytól, tudja-e garantálni, hogy nem lesznek “potyautasok” a kártalanítás során. Szerinte ez az alap “zseniálisan jó kifizetési lehetőség lehet barátoknak”, olyanoknak, akiknek semmilyen befektetése nem volt a Quaestornál. “Volt már Magyarországon olyan bank, ahol 30 milliárdos veszteségből 140 milliárdos kifizetés lett. Ez a Postabank volt annak idején” – fogalmazott.
Gőgös Zoltán közölte, szeretnék, ha átlátható lenne a kártalanítási folyamat. Megismételte pártja álláspontját, igazságtalannak tarják, hogy például a Buda-Cash ügyfelei nem kapnak hasonló kárpótlást. A szocialista politikus azt tanácsolta a Quaestor-ügyfeleknek, hogy ne kapkodjanak, várjanak kárigényük bejelentésével a hónap közepéig. Ezt azzal indokolta, hogy nem minden esetben jó a felügyeleti biztos által adott egyenlegközlő igazolás, mivel van olyan cég, amelynél felszámoló biztos van és az ő igazolására van szükség.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy szerinte a 30 millió forintig történő kártalanítás csak a fiktív kötvényekre vonatkozik. A banki elszámolás kapcsán Gőgös Zoltán azt mondta, felesleges várakozást ébresztett a kormány a devizahitelesekben akkor, amikor azt mondta, 30-50 százalékkal is csökkenhetnek a törlesztőrészletek. Ez most úgy tűnik 10-20 százalék között van, persze ez is jelentős – jegyezte meg. (MTI)
Mától nyújthatják be kárigényüket a Quaestor-károsultak
Mától június 5-éig kérelmezhetik a kártalanítást a Quaestor-károsultak, vagyis a Quaestor Financial Hrurira által kibocsátott, illetve a Quaestor Értékpapír-kereskedelmi és Befektetési Zrt. vagy kapcsolt vállalkozása által értékesített kötvények tulajdonosai.
A felszámolást végző Pénzügyi Stabilitási és Felszámoló Nonprofit Kft. (PSFN) április 24-ei közleménye szerint az ügyfelek a kárrendezésre vonatkozó igényüket a megküldött egyenlegközlő igazolás alapján a Quaestor Károsultak Kárrendezési Alaphoz (QKKA) történő kérelmük benyújtásával érvényesíthetik. Az egyenlegközlő igazolásokat legkésőbb május 18-áig kell megkapniuk az érintetteknek.
A törvény szerint a 30 millió forintot meg nem haladó összegű követeléseket tőkeértéken, a kötvényeket pedig névértéken kell figyelembe venni.
A QKKA a Befektetés-védelmi Alap (Beva) kártalanításával együtt 30 millió forintig kárpótolja az ügyfeleket. A QKKA várhatóan a Magyar Nemzeti Bank (MNB) áthidaló kölcsönével fogja tevékenységét megkezdeni, amelynek mértéke igazodik majd a kárrendezés összegéhez.
A Miniszterelnökség keddi közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy a postahivatalok mellett huszonhat kijelölt kormányablaknál is benyújthatják kárigényüket a Quaestor károsultak. A Quaestor kárrendezési alap a károsultak kérelmének benyújtásához űrlapot készített, ehhez is hozzájuthatnak az érintettek a kormányablakokban. Az űrlapot a kormányablakok és a Beva honlapjáról is letölthetik, a kormanyablak.hu, valamint a http://www.bva.hu címeken.
A kormányablaknál az alapnak címzett kérelmeket zárt borítékban kell benyújtani. A borítékon fel kell tüntetni az alap nevét és – feladóként – a kérelmező nevét, lakcímét. A benyújtó a kérelem átvételéről elismervényt kap. A Quaestorral kapcsolatban kizárólag a kárigények benyújtására van lehetőség – írta a Miniszterelnökség.
A
Quaestor Értékpapír-kereskedelmi és Befektetési Zrt.-nél tevékenykedő
felügyeleti biztos adatai szerint 32 ezer Quaestor-kötvényes van,
akinek fiktív vagy valós kötvény van a követelése mögött.
(MTI)
Brüsszel miatt jöhet a Görög Áramlat
Az
úgynevezett Török Áramlat kapcsán is felszínre jutott Brüsszel
akadályoztató tevékenysége, ahogy korábban a Déli Áramlat esetében is.
Amennyire biztos volt tavaly decemberben a török-orosz gáztranzit
volumenének sokszorosára növelése, mostanra legalább annyira az válik
kérdéssé, hogy akar-e Törökország tranzitország lenni vagy nem.
Vlagyimir Csizov, Oroszország állandó EU-küldötte a gázárkedvezmény
mértékéről folytatott tárgyalások holtpontra jutása miatt arra
kényszerült, hogy utalásokat tegyen arra, valójában egyáltalán nem
biztos, hogy az új gázprojektet Török Áramlatnak kell nevezni. Lehet
Görög Áramlat is, elvégre csak néhány tíz kilométer kérdése.
Csizov
kifejtette; az új gázprojekt legfontosabb vonatkozása, hogy a
Fekete-tengeren keresztül húzódik, és az Európai Unió területére
juttatja el a gázt. Ezen kívül az új projekt nyomvonala egyébként
nagyrészt egybeesik a Déli Áramlat tervezett nyomvonalával, azt
leszámítva, hogy elkanyarodik Törökország felé. “Törökországban ér
partot, a Balkán-félsziget keleti részén, Törökország európai részén, és
mindössze néhány tíz kilométer választja el a görög határtól. Nem
hinném, hogy ezt Török Áramlatnak kellene nevezni. A két ország közti
bonyodalmaknak köszönhetően inkább Görög Áramlat kellene legyen.”
Oroszország
tavaly decemberben jelentette be a Déli Áramlat projektből kivonulást,
miután Brüsszel évtizedes aknamunkával és adminisztrációs akadályokkal
végleg ellehetetlenítette a projekt megvalósítását. Tavaly november
végén orosz delegáció járt Törökországban, ahol döntés született egy
alternatív projektről, az úgynevezett “Török Áramlatról”. November végi
hírek szerint az új projekt részeként a két ország elhagyja a dollár
és euró használatát a gáztranzitban, ehelyett a török és orosz nemzeti
valutát fogják használni. Recep Tayyip Erdogan török államfő látványos
Amerika-ellenes retorikát kezdett tavaly év végén, Vlagyimir Putyin
pedig Törökországból nyilatkozva jelentette be az új projekt
megkezdését. Brüsszel általános bénultsággal fogadta a Déli Áramlatból
kivonulásról szóló híreket, az európai vezetők két hétig nem tudtak mit
kezdeni a kialakult helyzettel. Brüsszel végül a korábban már bevált
aknamunka mellett döntött, és Ankarába utazott Federica Mogherini, az
EU külügyi és biztonságpolitikai főképviselője, hogy meggyőzze a török
kormányt arról, jobban tenné, ha nem üzletelne az oroszokkal és nem
kacsintgatna kelet felé.
Erdogan
rendre utasítása mérsékelt eredményeket hozott; az Amerika-ellenes
retorika idővel mérséklődött, és Törökország szándékosan Oroszország
számára elfogadhatatlan mértékű gázárkedvezményt követel, ezzel a
tárgyalások holtpontra jutottak. A napokban az Egyesült Államok
törökországi nagykövete is érdekes utalást tett arra, hogy “nem szeretné, ha az országban újrakezdődne az erőszak”.
Washington a kurd szeparatizmus támogatásával is nyomást gyakorol
Törökországra, így az Erdogan-adminisztráció harapófogóba került
Moszkva, Washington és Brüsszel közt. Csizov nyilatkozatát úgy kell
érteni, hogy nekik igazán nem fontos az a néhány tíz kilométer, ha a
görög kormánnyal könnyebben szót értenek. Elsősorban Törökország érdeke
lenne, hogy ne engedjen a nyomásgyakorlásnak és ne vegyen részt a Déli
Áramlat idejéből már jól ismert akadályoztatásban. Ha ez nem sikerül –
jön a Görög Áramlat.
http://hidfo.ru/2015/05/brusszel-miatt-johet-a-gorog-aramlat/
http://hidfo.ru/2015/05/brusszel-miatt-johet-a-gorog-aramlat/
Hogy is volt? Mint is volt?
Újabb kiszivárgott szakértői jelentések kerültek napvilágra a tavaly nyáron Donbassz fölött lelőtt maláj utasszállító repülőgéppel kapcsolatosan.
A megállapítások miatt pedig Kijevben néhány politikusnak megintcsak álmatlan éjszakái lehetnek. (Azidőszerint már Valcman Nyalókakirály volt Maradék-Ukrajna “megválasztott” helytartója.)
Ezen kiszivárgott jelentésrészlet szerint a repülőgép bal eleje és szárnya között föld-levegő rakéta robbanására utaló jeleket és bizonyítékokat találtak a roncs hollandiai összerakosgatói és vizsgálói. Mégpedig a híres-hírhedt “Buk-M1″ típusú föld-levegő rakéta bűnösségét bizonyító sérüléseket.
A dolog a gép BAL ELEJÉNEK ÉS BALOLDALI SZÁRNYÁNAK sérülései miatt érdekes. Ez ugyanis a szóban forgó légvédelmi rakéta természetéből fakadóan, CSAK A GÉP BAL OLDALA FELŐL érkezhetett.
A
vizsgálóbizottság pedig megállapította, hogy ebben az esetben a tettes
csakis az ukrán hadseregnek a jelzett időpontban Zaroscsenko város
melletti, vagy az oda kozeli Sznyezsnoje környékén állomásozó
LÉGVÉDELMI RAKÉTAEGYSÉGEI KÖZÜL kerülhet ki, amely egységek “BUK-M1″
KOMPLEX RENDSZEREKKEL voltak felszerelve.
https://balrad.wordpress.com/2015/05/06/hogy-is-volt-mint-is-volt/
Ma szócséplés lesz Minszkben
Újonckiképzés valahol a DNR területén
Donbassz ügyében ma Minszkben újabb szócséplési fordulót tart a kontaktcsoport. A Népköztársaságok képviselői részéről van mit szóvá tenni, ám Liszenko kijevi pojáca tegnap már eldörmögte Nyalókakirályék legújabb agyrémét: a miliciák lövik saját városaikat-falvaikat! No meg természetesen a valcmanista bűnbandákat.
Liszenko még arról a “tudomásukra jutott milicista provokációról” is beszámolt, miszerint a “Győzelem Napja” alkalmából Donyeckben rendezendő parádét maguk a népköztársaságiak fogják szétlőni-vérbe fojtva az egész ünneplést-hogy aztán az egészet az ártatlan ukrán haderőre kenhessék, utat nyitva ezzel az orosz megtorlásnak. De ők lám-lám!-leleplezték a szörnyű tervet! Arról mondjuk nem beszélt, hogy 152 mm-es martalóclövegeket meg önjáró nehéztüzérséget pár száz méterre hogyan aknavetőzhettek szét a népköztársaságiak?-ha azok-Kijev szerint-nincsenek is ott!
Márpedig “valakik” Avgyejevkából a mára virradó éjszaka is nem kevés alkalommal lőtték Donyeck lakókerületeit, Szpartakot, Jaszinovataját, és a donyecki repülőteret!
Dzserzsinszkből pedig Gorlovkát.
Peszkiben nem csitul a harcok hevessége. Tudják a martalócok, hogyha a milicisták teljesen elfoglalják Peszkit, Avgyejevka mindenféle népköztársasági zaklatásnak lenne kitéve. A milicisták meg tudják, hogy Peszki közelsége Donyeckhez a donbasszi főváros teljes tüzérségi tűz alatt tartását tenné lehetővé.
Délen a Novoazovszk-járásban pedig “valakik” sorozatvetőkkel lőtték Szahankát. Tegnap késő délután meg is kezdődött a falu teljes lakosságának és állatállományának evakuálása. Ma reggelre fejeződött be a művelet.
Szahanka evakuálása
Szartanát és Gnutovot is “valakik” ágyúzták az éjjel.
Sirokinonál viszon meglepő csendesség honolt a tegnapi azovista irtást követően. A valcmanista brigantibanda régen szenvedett ekkora csapást, hogy majdnem száz latoregyed dőlt ki a sorból. (Hetven ugyanis olyan súlyosan károsodott, hogy róluk Valcman végleg lemondhat.)
Mindezek tetejébe komoly egyedutánpótlási gondokkal is küszködik a lembergi termőhely. Nem nagyon fűlik a környék neonáci bűnözőinek a fűbe harapás biztos lehetősége Donbasszban! Retyerutyáik tegnap már demonstráltak Lembergben, hogy a helyiekből verbuválódott banderista bűnbandát inkább helyben “foglalkoztassa” a kijevi junta, ahelyett, hogy a messzi keleti saslikgyárba küldenék őket.
https://balrad.wordpress.com/2015/05/06/ma-szocseples-lesz-minszkben/Az ukrán válság csapást mért az Európai Unióra
2014 végére világossá vált, hogy
Ukrajna működésképtelensége olyan méreteket öltött, hogy ez nemcsak
veszélyezteti az Európai Unió jólétét, de elősegíti annak felbomlását
is. Az EU döntéshozói elbizonytalanodtak. A lengyelek és a baltiak –
akik történelmi okokból a leginkább tartanak Oroszországtól – továbbra
is kitartottak az Egyesült Államok oldalán. Az Európai Unión belül azonban egyre több olyan állam van, amely szeretné, ha Európa közeledne Oroszországhoz.
Nem lehet figyelmen kívül hagyni, ha együtt lép fel Csehország,
Magyarország, Szlovákia, Görögország és Olaszország. Berlin és Párizs is
kereste a Moszkvával kötött kompromisszum lehetőségét, de lehetőleg
úgy, hogy ne vesszen össze Washingtonnal.
Az Egyesült Államok 2015-ig nem ért el
eredményeket Oroszországgal kapcsolatban, ugyanakkor Európa elkezdett
kicsúszni a hegemóniája alól. Az EU-ban rendkívül fontos folyamatok
indultak be, amelyek még nem értek véget, és amelyben még lehetnek
ingadozások. Az viszont világossá vált, hogy az EU többé nem egységes és feltétlen szövetséges
Amerika számára. Ez máris kihatott a NATO egységére és hatékonyságára
is, ezért Washington megpróbálta aktivizálni a NATO-n belüli
mechanizmusokat: az orosz agresszió veszélyére hivatkozva megerősítették a Lengyelországban és a Baltikumban lévő fegyveres erőket.
A NATO fokozta aktivitását a déli szárnyakon is, és a Fekete-tengeren.
Romániát is arra biztatták, hogy aktivizálja a Dnyeszter-menti
konfliktust.
Washington az orosz agresszió jegyében
törekedett maga mögé állítani az európaiakat, és egészítette ki
Oroszországra gyakorolt katonai nyomással a politikait. A Kreml az ukrán
válság kirobbantása óta másodszor látta szükségesnek, hogy emelje a
téteket. Moszkva megmutatta, hogy kész vállalni a kihívást és készen áll
a NATO-val megvívandó nagyobb háborúra is. A Kreml elrendelte
először az Északi Flottánál a teljes készenlétet, majd pedig ezt
kiterjesztette Oroszország fegyveres erőinek a túlnyomó részére.
Ez tudatta a világgal, hogy megkezdődött az Egyesült Államokkal és
európai szövetségeseivel a hagyományos fegyverekkel vívott háború,
amelynek során Oroszország – szükség esetén – kész bevetni nukleáris
fegyvereket is. Beindultak a hadgyakorlatok, amelyek során megtörtént a
haderők felvonultatása a leendő hadszíntérre.
2014-ben még az orosz fegyveres erők hadmozdulatai az ukrán válsághoz kötődtek. Putyin már ekkor is nyugati „barátai és partnerei”
tudomására hozta, hogy Oroszország nem fog meghátrálni és
vészhelyzetben be fog vetni minden rendelkezésére álló eszközt. Az Orosz
Föderáció elnöke nyilvánosan a világközvélemény tudomására hozta, hogy
kész harcolni, és ezzel elzárta maga elől a visszavonulás útját. 2015
márciusában és áprilisában lezajlott az a hadgyakorlat, amely formáját
tekintve arra emlékeztetett, amikor egy háború kezdetekor
felvonultatják a csapatokat.
Az amerikaiak kezdeményezték, hogy
mérjék össze a páncélosok számát Oroszország határ menti körzeteiben. A
Kreml erre azzal válaszolt, hogy Oroszország páncélosait egyenesen Norvégia határvidékeihez, iszkandereit a lengyel határhoz, stratégiai légierejét és nukleáris rakétákkal felszerelt tengeralattjáróit pedig az Egyesült Államok partjaihoz irányította.
Moszkva ezzel megmutatta Európának, hogy
a NATO még az EU-nál is kevésbé hatékony szervezet. Amíg Washington
mérlegeli, hogy érdemes-e nukleáris konfrontációba kerülnie
Oroszországgal, addig az európai hadseregek pusztító csapást
szenvedhetnek egy hagyományos fegyverzetekkel felszerelt korlátozott
létszámú katonai kontingenstől.
A németek és a franciák nem akarnak
háborúzni sem az ukránokért, sem a baltiakért, de még a lengyelekért
sem. Az európaiaknak nincs miért vállalni ezt a konfrontációt, de
lényegében nincs is mivel háborúzniuk. Nincsenek erős hadseregeik, mert
megszokták azt, hogy az Egyesült Államok megvédi őket. Washingtonnak
sem könnyű eldöntenie, hogy miért vállaljon fel most egy nagyobb
háborút. Az orosz hadgyakorlatok erre nem nyújtanak kellő indokot.
Látható, hogy Oroszország megfelelő időpontban emelt a téteken. Obama
máris hátrál saját neokon héjái elől. Az Egyesült Államok ugyanabba a
logikai csapdába esett, amelyet maga is többször állított Oroszország
számára. Bármit is tesz, az előnytelen a számára.
Washington léphet a feszültség
szításának és egy katonai konfliktus kiprovokálásának az útjára. Ezért
az orosz vezetés rendkívül kockázatos lépései az utóbbi hónapok során
arról tanúskodnak, hogy a világ elérkezett egy veszélyes határhoz,
amelynek az átlépése rendkívül kockázatos. Oroszország nem szállhat ki
ebből a folyamatból. A győzelemre kell törekednie, különben
megsemmisül. Oroszország azzal, hogy megmutatta, kész vállalni a
következményeket, gondolkodóba ejtette az EU vezetését. Az Európai Unió
döntéshozóinak fel kellett ismerniük, hogy Washington túl messzire
ment és már majdnem hadszíntérré tette Európát.
Azt tudomásul vették az európaiak, hogy
Ukrajna csatatérré változott, ebből még előnyt is akartak húzni a maguk
számára. Az ejtette gondolkodóba őket, amikor kiderült, hogy az
instabilitás Ukrajnából nem Oroszország, hanem az EU irányába kezdett
elterjedni. Egy totális háborút pedig végképp nem akartak
Oroszországgal. A Nyugat került döntési kényszerbe. Az Egyesült
Államoknak választania kell, hogy tovább halad-e a konfrontálódás útján,
vagy pedig hajlandó a visszavonulásra. Ha ez elkezdődik, akkor azzal
is számolni kell, hogy az EU az amerikai védernyő alól átáll az orosz
védernyő alá.
Oroszország elvárja az Egyesült
Államoktól, hogy ismerje be tévedését és szánja rá magát az új
hidegháborúban elszenvedett vereségének a beismerésére. Ha Washington
továbbra is támogatja fegyverekkel és szakértőkkel a polgárháborút
Ukrajnában, akkor lényegében azt hozza a világ tudomására, hogy továbbra
is egy nagyobb háború kirobbantására törekszik.
Drábik János /drabikjanos.com
Tovább gyűrűzik a német megfigyelési botrány
Az
osztrák belügyminiszter keddi nyilatkozata szerint Ausztria hivatalos
úton magyarázatot követel arra vonatkozóan, hogy a német és amerikai
hírszerzés osztrák hivatalokra és vállalatokra is kiterjesztette
megfigyelési programját.
Miután a
német sajtóban kirobbant az újabb megfigyelési botrány, miszerint a
Bundesnachrichtendienst közreműködött az amerikai National Security
Agency európai megfigyelési programjában és amerikai megrendelésre
tartott megfigyelés alatt európai vállalatokat és vezető politikusokat,
Ausztria jogi eljárást indított “ismeretlen tettesek” ellen az ország
elleni kémtevékenység gyanújával.
A német
sajtóorgánumokban nyilvánosságra hozott információk szerint a BND az
amerikai NSA megrendelésére folytatott megfigyelést többek között a
francia államfő, külügyminisztérium és az Európai Bizottság ellen. A
megfigyelést a német hírszerzés nem független cselekvőként végezte,
hanem amerikai megrendelésre, az NSA által adott célpontokon. A német
BND nem csak politikusok, nagyvállalatok és európai hivatalok
megfigyelését folytatta az NSA megrendelésére, de mint kiderült, az
amerikai hivatal több mint 800 ezer IP címet, telefonszámot és e-mail
címet osztott le, amit a német hírszerzés kellett figyeljen, miközben
az NSA-nak folyamatos adatszolgáltatást biztosítottak.
Mikl-Leitner
szerint egyelőre nincsenek konkrét bizonyítékaik az ügy Ausztriára
vonatkozó részét tekintve, de feltételezik, hogy a tevékenység
Ausztriára is kiterjedt, emiatt rendelték el a vizsgálatot. A
belügyminiszter szerint egyelőre megpróbálják diplomáciai és jogi úton
rendezni a kialakult helyzetet.
A Bild
német napilap eközben azzal vádolja Berlint, hogy továbbra is
együttműködik Washingtonnal az ügy eltussolásában. Thomas de Maizire
német belügyminiszter ugyanis tagadja azon információkat, miszerint 2008
óta tudomása volt minderről. Angela Merkel szerint jelenleg
“konzultálnak” az Egyesült Államokkal, a főkancellár annyit nyilatkozott
ez ügyben, hogy szövetséges országok nem kellene kémkedjenek egymás
után. A tények azonban azt mutatják, hogy az amerikai hírszerzés
egyáltalán nem szövetségesként, hanem vazallusként használta a német
szolgálatokat. A BND ugyanis az NSA által leosztott munkát végezte el,
és miközben a német hírszerzés teljes adatszolgáltatást biztosított az
amerikaiaknak, ugyanez nem állt fenn fordított irányban, tehát az
információáramlás egyirányúsága az amerikaiak javát szolgálta az európai
országok ellenében.
Az
ügynek azonban jól körülhatárolható előzményei vannak; az Egyesült
Államok az utóbbi évek során oly mértékben fokozta az Oroszország
elleni propagandatevékenységet, hogy elkezdték bevonni a rendszerint
diszkréten kezelt kémügyeket a politikába. Washington eközben elkövette
azt a hibát, hogy feltételezte, ő lesz elsődleges cselekvő az európai
kémbotrányok kirobbantásában. Január 27-én azonban Anna Chapman – akit
2010-ben tartóztattak le az amerikai hatóságok kémkedés vádjával, majd
kiutasították – az orosz Szputnyik hírügynökségnek nyilatkozva elmondta,
Washington alapvető etikai hibát vét azzal, hogy a kémügyeket
megpróbálja bevonni a politikába. Chapman nyilatkozata egy utalás volt
arra vonatkozóan, hogy amennyiben az amerikaiak bevonják a politikába a
kémügyeket, nem várhatják el a másik féltől, hogy az tartsa magát a
kényes eseteknél megszokott diszkrécióhoz. Ha az amerikaiak
kémügyeit bevonnánk a politikába, az minden bizonnyal nagyobb vihart
kavarna az alapvetően nyugatellenessé váló Kelet-Európában, mint
amennyire az orosz ipari kémkedés érdekli az embereket. Európában pedig nagy vihar közeleg, és mint Ausztria esete is mutatja, a botrány egyre közelebb ér a kelet-európai országokhoz.
Hazánkban
szintén sok mindenre fény derülhet a közeljövőben. Egyes magyarországi
sajtóorgánumok ugyanis feltűnően gyakran hoznak le olyan
publicisztikákat, melyek később az amerikai külügy hivatalos
állásfoglalásai előfutárának tekinthetők. Nem túlzás kijelenteni, hogy
egyes kelet-európai sajtóorgánumok máig az amerikai külpolitikának
alárendelve cselekszenek.
2014-ben
– az épp javában zajló választási kampány idején – az Index.hu
liberális hírportál publicistája saját bevallása szerint is egy
Oroszországban halálra ítélt orosz-amerikai kettős ügynököt kérdezett
meg Kovács Béla ügyéről, mikor megkezdték a Jobbik politikusa elleni
lejárató kampányt. A karaktergyilkosságra a választásokat megelőzően
került sor, vagyis aki információkat szolgáltatott a magyarországi
sajtóorgánum számára, annak célja volt a választási eredmények
befolyásolása. Azt követően az Index.hu Szijjártó Péter ellen kísérelt
meg egy újabb karaktergyilkosságot. Hetekkel később kiderült; Washington
nem fogadja külügyminiszteri szinten Magyarország külügyminiszterét,
és a lejárató kampány az amerikai külügy tevékenységével összhangban
zajlott.
Amerikai
ügynökök tevékenységének nyilvánosságra hozatala minden bizonnyal
robbanásszerű hatást gyakorolna a mindinkább nyugatellenesé váló
Kelet-Európában, – főként Magyarországon, ahol az elmúlt 25 évben a
nyugati befolyás formálta a belpolitikát. A jelenkor nemzetközi
környezetéből adódik, hogy az Európában zajló nagy változások
Németországban kezdődnek. Mindez azonban nem jelenti, hogy ne érnének el
Kelet-Európába.
http://hidfo.ru/2015/05/tovabb-gyuruzik-a-nemet-megfigyelesi-botrany/
http://hidfo.ru/2015/05/tovabb-gyuruzik-a-nemet-megfigyelesi-botrany/
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)