Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2024. október 8., kedd
A holland KLM szerint az (EU) Tízszarvú Fenevadnak lépnie kell az orosz légteret használó kínai légitársaságok ellen
Marjan Rintel, a Royal Dutch Airlines (KLM) vezérigazgatója szerint az EU-nak pénzügyi intézkedéseket kellene hoznia az orosz légtéren szabadon áthaladó kínai légitársaságok által támasztott verseny megfékezésére.
A nyugati országok az ukrajnai konfliktus 2022-es kirobbanása után bevezetett szankciók részeként zárták le légterüket az orosz légitársaságok előtt. Válaszul Moszkva kitiltotta a „barátságtalan országok” repülőgépeit, így az uniós gépek kénytelenek voltak más útvonalat választani, ami magasabb üzemanyag-fogyasztást és jelentős költségnövekedést eredményezett, amit az utasokra hárítanak.
„Oroszország légtere le van zárva az európai légitársaságok előtt, míg a kínai légitársaságok átrepülnek rajta, amivel két-négy órát is megtakaríthatnak. Ez tükröződik az árképzésben, következésképpen a mi költségeink magasabbak” – mondta Rintel a WNL holland műsorszolgáltatónak adott vasárnapi interjújában.
Rintel azt javasolta, hogy Brüsszelnek be kellene avatkoznia a verseny egyensúlytalanságának megszüntetése érdekében. „Európa legalább azt megvizsgálhatja, hogy az árképzés kiigazításával vagy más alternatívák vizsgálatával hogyan lehetne kiegyenlíteni a versenyfeltételeket” – jelentette ki.
A növekvő költségekre válaszul a KLM megszorító intézkedéseket tervez, amelyek célja évi 450 millió euró megtakarítása, beleértve 100 millió eurót a fedélzeti étkeztetés „kiigazításával” – mondta Rintel.
„Hollandiában szűk munkaerőpiaccal és növekvő bérköltségekkel kell szembenéznünk, ami eltér a franciaországi helyzettől” – tette hozzá, utalva a KLM anyavállalatára, az Air France-KLM-re.
„A pilóták és technikusok hiánya miatt beosztásváltozásokra kerül sor, és előfordulhat, hogy a karbantartást ki kell szervezni” – magyarázta.
A múlt
hónapban Németország bejelentette, hogy a Frankfurt-Peking napi
járatainak leállítását fontolgatja az emelkedő költségek és az
Oroszország felett átrepülni képes kínai és öböl menti légitársaságok
konkurenciája miatt jelentkező hasonló nyomás miatt. Az előző hónapban a
British Airways bejelentette, hogy októbertől felfüggeszti a
London-Peking járatokat. Emellett a Virgin Atlantic nemrégiben
megszüntette egyetlen kínai útvonalát Sanghajba.
https://oroszhirek.hu/a-holland-klm-szerint-az-eu-nak-lepnie-kell-az-orosz-legteret-hasznalo-kinai-legitarsasagok-ellen/