Nézzük
 végig a médiában felkapott hírt, miszerint  letartóztatták Schadl 
Györgyöt, a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar  elnökét és a vele 
kapcsolatba hozható bűncselekmények elkövetése végett  vonták vissza 
Völner Pál mentelmi jogát és mindkettő ellen büntető  eljárást 
kezdeményeztek.
Az 
Interneten fellelhető céginformációs adatok alapján Schadl György  
2011-ben alapította meg a Schadl és Társa végrehajtó irodát Budaörsön. A
  Fehér Kéményseprők Alapítványa és velük együttműködő civilek és civil 
 szervezetek által feltártan a devizahiteleseket érintő válság miatt  
igencsak megérte végrehajtónak lenni. Schadl György felesége a 2015-ös  
év előtt, a végrehajtói kamara panaszirodáján dolgozott osztályvezető  
pozícióban, édesanyja pedig Gyurcsány Ferenc titkárnője volt.
Miután a
 Fehér Kéményseprők Alapítványa és velük együttműködő civilek  és civil 
szervezetek által feltárt, az egész ország területén  tevékenykedő 
végrehajtói bűncselekmények és a Végrehajtói Kamara Don  Császtija által
 folytatott maffia tevékenységek napvilágra kerültek, -a  kormány a 
civilek által folytatott sok éves nyomásgyakorlásának engedve  
felszámolta a végrehajtói kamarát 2015. augusztus 01. nappal. Melynek  
következtében büntető eljárást kezdeményeztek a DON Császti maffia vezír
  ellen és több végrehajtó ellen, akik közül már 16.-an töltik a  
börtönbüntetésüket.
A Fehér
 Kéményseprők Szövetsége akkor is jelen volt, amikor 2011  évben amikor a
 megfáradt végrehajtók a kifosztott emberek pénzén  nyaraltak:
...”Los
 Angeles-i városnézés, élményrepülés Las Vegas felett,  David Beckham 
focicsapata élőben, Grand Canyon, Golden Gate, túra a  
Mojave-sivatagban. Többek közt ezek a programok szerepeltek azon az  
amerikai luxusutazáson, melyen magyar bírósági végrehajtók vettek részt 
 október első két hetében – legalábbis ezt állítja a Fehér Kéményseprők 
 Szövetsége…” írta a Hír 24 is:
https://24.hu/belfold/2011/10/19/alomutazason-dozsoltek-a-birosagi-vegrehajtok/?fbclid=IwAR3IBS0l0XACIrerkbb3SnbFdHJ7I4EhLYh6uz-Zp0E8xSmMFd4sevExY34
Schadl 
György 2015-ben lett a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar elnöke,  miután a
 Fehér Kéményseprők Alapítvány és vele együttműködő civil  szervezetek 
segítségével felszámolásra került a DON Császti féle maffia  hálózat. A 
büntetőeljárásról kiszivárgott sajtóhírek alapján Schadl  alatt a 
végrehajtói karba pénzért lehetett bekerülni, a tagságért pedig  
állítólag, havonta kellett fizetni az újonnan kinevezett végrehajtóknak.
  Bár nem értjük miért vagy hova kellett még a Shadl György és felesége 
 számára az éves 100 milliós osztalék kivétett követően további 20  
millió. Hova tudtak felélni ennyi pénzt. Bár az adósok, akiktől ezen  
összegeket elrabolták, mert csak abból lehet kivenni és elkölteni, amit 
 valakitől elloptak. Ja, hogy ezt törvényesen tették a kormány és az ellenzék megbízásából közhatalmi tevékenység keretében.
Időközben
 kiderült, hogy az Igazságügyi Minisztérium, a  Kormány összes tagja az 
ellenzékkel együtt, a Közjegyzők és a Bírók,  főleg a Járásbíróságokon 
tevékenykedő bírósági titkárok és végrehajtási  ügyintézők is érintettek
 a sorozatos bűncselekmények elkövetésében. Jól  tudott és közismert, 
hogy a végrehajtási törvény szerint a végrehajtó  cselekménye ellen 
végrehajtási kifogást lehet előterjeszteni, amit  minden esetben a 
Járásbíróságokon munkaviszonyban álló bírósági titkár  vagy végrehajtási
 ügyintéző bírált el, oly módon, hogy azt esküt tett  bíró nem látta.
Mindannyian
 tudjuk, hogy az összes bírósági titkár a  területen vállalkozóként 
dolgozó végrehajtó által meg volt „fizetve”  csak azért, hogy nehogy 
elmarasztalja a végrehajtót és szabadon  fosztogathassa az adósokat. Ez 
nyílt tény ezen nincs mit szépíteni. Csak  egy példát 
említve Vas megyében a Puskás végrehajtó és a Bakucz  bírósági titkár 
személyében, vajon hány esetben fordulhatott elő?
Mint ahogy azon sincs mit szépíteni, hogy mindezt az összes bíró tudtával és hallgatásával tették, hogy miért az majd az elkövetkezendő idő nyomozása ki fogja deríteni.
De a 
lényeg az, hogy fény derüljön a bűnös módszerekre, amelyek  nemcsak 
nemzetgazdasági, hanem nemzetbiztonsági kockázatot is  jelentenek, mert a
 tisztességes vállalkozók biztonságos működését  kérdőjelezik meg 
Magyarországon.
A 
végrehajtók körüli botrányok és belső harcok megmaradtak azután is,  
hogy a kormányzati reformcsomag tiszta és világos jogi helyzetet  
teremtett 2015 évben.
Információk szerint jelenleg hetvenhat végrehajtói iroda érintett az ügyben.
  A nyomozás során házkutatást tartottak a Városmajor utca 74. szám  
alatti irodaházban, ahol a Schadl család egyik cégének és több önálló  
bírósági végrehajtónak a székhelye is található. Korábban is botrányok  
övezték a végrehajtók működését. Korrupció, pénzszórás, szakmai  
alkalmatlanság – a kétezres évek elején ezek a kifejezések jellemezték  
leginkább a szervezetet.
Már nem
 csak a sajtóban lehetett arról olvasni, hogy bizonyos  ellenérték 
fejében a végrehajtók közreműködtek bizonyos javak  átjátszásában. Hanem
 arról is, hogyan károsítják meg felsőbb  utasításra a és megrendelésre a
 konkurrens vállalkozókat és a kormány  ellen szavát felemelő 
állampolgárokat.
Adott a
 működési engedéllyel rendelkező követeléskezelő, akár Baranya  
Creditnek is nevezhetjük, akik igazgatói munkakörben egyszemélyes  
Kft-ket hoznak létre családtagjai vagy barátai nevére, akik  
végrehajtáson megvásárolják a Baranya Credit által jelzálog fedezetében 
 tartozó ingatlant! Hoppá! Rosszul írtuk, de a törvény szerint  
megvásárolja, holott igazából NEM, mert nem fizet érte a „baráti” körben
  alapított egyszemélyes kft. Úgy írjuk inkább, hogy átjátsszák egyik  
zsebükből a másikba, vagyis a Zrt vagyontárgyát kilopják az árverési  
vétel címen magánkézbe, úgy, hogy csak névlegesen kerül át a  
tulajdonjog, de vételárat senki nem fizet érte.
Hogy is
 van ez? Tudjuk, hogy a bedőlt hitelek mögött a magán ingatlan  vagyon 
értéke áll. Ebből van a pénzügyi vállalkozás Zrt.-nek a  hitelvagyona. 
Hogy ezt pénzé tudják tenni, ahhoz a leltárból ki kell  venni. Erre 
alkottak egy szuper jó törvényt és beletették a végrehajtási  törvénybe,
 hogy amennyien gazdasági céllal vásárolnak árverésen a  „baráti” körben
 alapított egyszemélyes Kft-k ingatlant, úgy nem kell  kifizetni az 
árverési vételárat. Az ingatlan magánkézbe került  eladható és 
osztalékban kivehető a teljes ára. Mi ezt nevezzük  sikkasztásnak, hisz a
 rá bízott vagyonnal szabadon rendelkezett a  pénzügyi Zrt igazgatója és
 hagyta átjátszani az általa létrehozott  Kft.-be, majd a zsebébe, a 
kormány által meghozott törvény alapján. Vagy  is megint itt van az a 
mondat, hogy mindent megtehet a végrehajtó  felsőbb utasításra a és 
megrendelésre megkárosítva bárkit ebben az  országban, akit el akarnak 
lehetetleníteni.
Később 
attól volt hangos a magyar sajtó, hogy a végrehajtói kamara  vezetői a 
családtagjaikkal milyen utazásokra mentek, mint hivatalos  külföldi út, 
például a Dél-afrikai Köztársaságba, Kanadába, Krétára vagy  épp 
Ciprusra, kiemelt napidíj mellett.
Később 
attól volt szintén hangos a magyar sajtó, hogy kiderült, a  kamara drága
 luxusszállodákban tartja a közgyűléseit. Például, 2014-ben  egy sárvári
 luxusszállodában rendeztek konferenciát. Ahol a Fehér  Kéményseprők 
aktivistái is képviseltették magukat, a megszervezett  demonstráció 
keretében.
Az önálló bírósági végrehajtók a közhatalmi jogosítványaikat saját gyarapodásukra felhasználva,
  – több százezer embert tettek földönfutóvá, hajléktalanná, – csak, 
hogy  most például szaunázhassanak, bulizgassanak luxus körülmények 
között,  sétarepüljenek, – a más verejtékével megkeresett pénzen, – amit
 a  végrehajtási eljárások kegyetlenségével embertelen megalázással 
elvettek  tőlük.
Szabad Riport: https://szabadriport.wordpress.com/2021/12/18/felhivas-luxus-szallodaban-buliznak-a-vegrehajtok-a-kifosztottak-penzen/
A 
Magyar Bírósági Végrehajtó Kamara elismerte, hogy a független  
végrehajtók csupán elenyésző százalékban rendelkeznek jogi diplomával. A
  hétvégén ugyanis egy luxushotelben tartottak konferenciát, miközben a 
 bejárat előtt egy civil szervezet demonstrált – egyebek között épp a  
jogi végzettség hiányát kifogásolva.
https://www.vaol.hu/hirek/2014/10/nincs-jogi-vegzettsege-a-fuggetlen-vegrehajtok-tobbsegenek?fbclid=IwAR3bm4t_P0rOxYpkSnh5R_KM772B00gkSzbTKb87JZ2h7P5cOuF6AMW7n4E
A 
pénzszórás visszatetszőségét növelte, hogy a 2010-es évek elején  
zajlottak azok a végrehajtási eljárások, amelyek a bedőlt  
devizahiteleseket érintették. Az Origo szerint „a külföldi pénznemben  
nyilvántartott kölcsönszerződések azonban igen bonyolult jogi  
konstrukciókat tartalmaztak, az efféle ügyek megfelelő elintézéséhez  
kellő jogi tudás kellett. Illetve kellett volna, a végrehajtók legnagyobb része ugyanis abban az időben nem volt jogvégzett.”
Amikor 
az állattenyésztő is végrehajtónak állt, – ugyanis a  rendszerváltozás 
óta itt maradt szabályok miatt olyanok is végrehajtói  pályán 
maradhattak, akik nem végezték el a jogi egyetemet vagy sima  vízvezeték
 szerelő volt, mint az Asztalos Árpád Vas megyei gátlástalan  és 
gengszter végrehajtó is. A nyilvántartás alapján így 2015-re a közel  
kétszáz végrehajtó felének legfeljebb érettségije vagy az sem volt, s  
csupán 40, azaz húsz százalékuk rendelkezett jogi diplomával.
Így 
alakulhatott ki az, hogy a végrehajtók között állattenyésztő és  
óvodapedagógus is akadt. A kormány jött és megreformálta a végrehajtást,
  mivel a Fehér Kéményseprők Szövetsége és a vele együttműködő  
civilszervezetek jelezte, hogy a „végrehajtó a király, mert minden  
törvény felett áll”. Bármit megtehet, mert nincs felettes szerve, nincs 
 ki elszámoltassa őket a gaztetteikről.
A 
Kormány a Fehér Kéményseprők Szövetsége nyomására Szekér Judit  
személyében 2014 végén miniszteri biztost nevezett ki a kamara mellé, s 
 megindult a szektor teljes átvilágítása. Pénzügyi és morális problémák 
 sokasága látott napvilágot, aminek az lett a vége, hogy 2015  
második/harmadik negyedévében megszűnt a végrehajtói kamara s helyét a  
Magyar Bírósági Végrehajtói Kar vette át.
A 
legfontosabb reform a személyi állomány terén jött el. Immáron,  törvény
 írta elő, hogy minden végrehajtónak jogi diplomával kell  rendelkeznie.
Feltétel
 volt továbbá, hogy 2022 végéig minden érintett szerezze meg a  hiányzó 
diplomát. Kivételt csak azok jelentettek, akiknek kevesebb évük  volt a 
nyugdíjkorhatárig, mint amennyi időt a jogi tanulmányok igénybe  vettek 
volna.
A Fehér Kéményseprők 
Szövetsége nem fordította el  tekintetét az újjá alakult Végrehajtói Kar
 felől sem, nyomon követte  tevékenységet és a mai nap is jelen van, 
ahol a visszaéléseket tárja  fel. Történt ez a most kirobbant 
végrehajtói és államtitkári  bűncselekmények elővetésében is. A Fehér 
Kéményseprők Szövetsége 2019 év  végén jelezte a hatóságok felé, hogy 
valami nincs rendben és kezd  megint elkanászodni a végrehajtói szakma, 
nem segített a megreformálása.  Mivel Isten malmai és a nyomozási munka 
is lassan haladt a bizonyítékok  szerzésében, így történt, hogy most 
2021.-ben került sor a sorozatos  letartóztatásokra.
Mindezen
 által Követeljük a Kormánytól és az ellenzéktől, hogy  együttesen 
fellépve töröljék el a 2018. év január hónapját követően  történt 
végrehajtási törvénymódosításra hozott törvényeket, kiemelten az  
igazságügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2020. évi XCII.  
törvény, amely 2020. július 15-én jelent meg a Magyar Közlönyben, számos
  a végrehajtási eljárást érintő változást hozott az ingatlanárverés  
szabályainak 2021. január 1-jén hatályba lépett változásait.
Maradjon
 meg a 2017. évi márciusi jogszabály módosítás, ahol  szigorúbb 
feltételekhez kötötték a fogyasztónak minősülő adósok  lakóingatlanának 
árverésre bocsátását. A korábbi 70% helyett, csak az  ingatlan becsült 
értékének 100%-ára tett vételi ajánlat tekinthető  érvényesnek, 
amennyiben az adósnak nincs több lakóingatlan a nevén, és  az eljárás 
megkezdése előtti fél évben és jelenleg is az adott  ingatlanban él. 
Amennyiben az ingatlan nem minősül fogyasztónak,  továbbra 
megszerezhetők a becsült érték 70%-nak megfelelő összegért.  Ezzel a 
törvénymódosítással elértük, hogy csak is felfelé lehessen  licitálni és
 a végrehajtók ne tudják áron alul átjátszani a nepper  haverjaiknak az 
adósok ingatlanait, oly módon, hogy a teljes tartozása  ott maradt.
A Fehér
 Kéményseprők Alapítványának további követelése a kormány  felé, hogy a 
végrehajtók letartóztatása után vegyék elő a közjegyzőket  is!
A 
közjegyzők ugyan úgy, mint a végrehajtók vállalkozói tevékenység  
keretében nem kevés pénzt keresnek a mai nap is adómentesen. A bankok és
  a bankokban dolgozó vezetőkből létrehozott követeléskezelő behajtók  
bevételeit a végrehajtók felé a közjegyzők biztosították a végrehajtások
  jogi alapjait Járásbírósági jogkörrel felruházva.
Járásbírósági
 jogkörben gazdasági társaságként okiratokat jogerős  bírósági végzéssel
 azonos erejű okiratokat állítottak ki. Az okiratnak  csak egy bizonyító
 ereje van, amit 2010. 06. 01. előtt készült  okiratoknál a bíróságot, a
 törvényes bírót hatalmazzák fel eljárásra,  nem egy bírósági jogkörrel 
felruházott saját hasznára dolgozó  vállalkozóként működő jogszolgáltató
 közjegyzőt!
A 2010.
 év előtt a bíróságok nem azt rögzítették az okiratokban, hogy  a 
közjegyző rendel el végrehajtást, hanem azt, hogy a bíróság  záradékkal 
látja el az okiratot, ha…
Ugyan
 is 2010 év előtt a jogszabály nem engedte meg, hogy a  közjegyző járjon
 el, Járásbírósági jogkörben végrehajtást elrendelő  okirat 
kiállítására.
A 
bíróságok és a közjegyzők összejátszva hozták létre, hogy a  
kölcsönszerződésekre közjegyző előtt is okirati formában tartozás  
elismerést kell tenni a hitelt felvenni szándékozó állampolgároknak.  
Erre azért volt szükség már 2004 évtől kezdődően, hogy a peres eljárás  
nélkül egyszerre a végrehajtó segítségével ellophassák az ingatlanokat  
az adósok feje felül és az okiratokra a keletkezésük idejében-érvényben 
 lévő jogszabályokat kell alkalmazni!
A 
záradékolt okiratok nem rögzítik, de nem is utalnak rá, hogy majd a  
bíróság helyett egy vállalkozásban működő jogszolgáltató, azon belül  
akár saját maga az okiratot készítő közjegyző fogja azt szükség esetén, 
 mint járásbíróság záradékolni.
Magyarország
 Alaptörvénye minden állampolgár számára garantálja a  bíróságok 
függetlenségét és a törvényes bírót, a bírósági eljárás minden  
szintjén. A törvényes bírót a köztársasági elnök nevezi ki, törvényes  
bíró nem végezhet saját hasznára jogszolgáltató tevékenységet. A  
vállalkozásban működő közjegyzők okirati felhatalmazás nélkül a bíróság 
 helyébe léptek, elvéve ezzel, a törvényes bíróhoz való jogot.
A 
jogszabály, mely felhatalmazza a közjegyzőt bírósági jogkör  
gyakorlására, nem visszamenőleges hatályú! A 2010. 06. 01. után készült 
 okiratokban már tud a közjegyző olyan tájékoztatást adni, hogy  
végrehajtás esetén ő fog a járásbíróság helyébe lépni, mint  
vállalkozásban működő jogszolgáltató nem törvényes bíró.
A 
bírósági szervezeti szabályzat meg sem említi a közjegyzőt.  Elsőfokú 
eljárásban kizárólag a járásbíróságot ismeri, ahol törvényes, a  
köztársasági elnök által kinevezett bírónak kell eljárnia.
A 
végrehajtási törvény nem írhatja felül az alaptörvényt, mert  törvény 
nem lehet alaptörvény ellenes! A végrehajtási törvény eleget  tesz ennek
 a kritériumnak, mert úgy fogalmaz Vht. 31/ E. § (1) „ Ha a  bírósági 
végrehajtás elrendelésére a közjegyző rendelkezik hatáskörrel. ”  Tehát,
 ha rendelkezik hatáskörrel, akkor igen eljárhat, de 2010.06.01  előtti 
okiratokra nem rendelkezik hatáskörrel, maga a végrehajtás  
elrendelésére használt közokiratok, ezt közhitelesen igazolják.
Ennek 
ellenére az összes 2010.06.01, előtt készült közjegyzői  okiratot 
közjegyző és nem a bíróság záradékolta. A közjegyző nem bíró,  csak egy 
2010.06.01 után bírósági jogkörrel felruházott bevétel  orientált 
jogszolgáltató vállalkozó. Ilyen jogokat, hogy az  okirat 
keletkezésének idejében érvényben lévő jogszabályok ellenére a  
közjegyző bíróság helyett is eljárjon, sehol Európában nem adtak  
közjegyzőknek.
Mindezen
 által követeljük, hogy a közjegyzők által 2010.06.01  után bírósági 
jogkörrel felruházott bevétel orientált jogszolgáltató  vállalkozóként 
kiállított végrehajtási záradékokat azonnal vizsgálja  felül 
Törvényszáki hatáskörben az illetékességi területén lévő  Törvényszékek.
 Addig pedig a Kormány az ellenzékkel együtt azonnal  hozzák törvénybe, 
hogy a 2010. 06. 01. után a bevétel orientált  jogszolgáltató közjegyző 
vállalkozóként kiállított végrehajtási  záradékok alapján indult 
végrehajtási eljárásokat azonnal függesszék  fel.
Majd a 
közjegyzőket, mind bevételeik, mind pedig a végrehajtási  záradékok 
kiállítása szerint soron kívül elszámoltatni szíveskedjenek.
Dabasi Tamás / A Fehér Kéményseprők Alapítvány elnöke