Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2014. december 13., szombat
Kiábrándító képet fest egy új jelentés Magyarországról
Ennek megfelelően a felsőfokú végzettségűek, a vállalkozók és a menedzserek 13 százalékponttal kevesebben vannak, mint az uniós átlag, de lemaradásunk a visegrádi országokhoz képest is tíz százalékpont. Vagyis ma a magyar társadalom legsúlyosabb problémája a felső középréteg alacsony, és a leszakadó, szakképzetlen munkát végző rétegek magas aránya – állapítják meg.
A "fékek és ellensúlyok" a magyar szuverenitást fékezik és ellensúlyozzák
A  Demokratikus Koalíció nevű radikális 
atlantista párt egy kétnapos  elnökségi ülésen tárgyalta meg, melyek 
voltak a 2014-es év politikai  tanulságai, valamint megkezdte a jövő évi
 stratégia kidolgozását. Az  elnökség eredményként említette, hogy 
bejutottak az országgyűlésbe, az  Európai Parlamentbe, és a párt 
"jelentősen megerősítette társadalmi  beágyazottságát". Ez alatt azt 
kell érteni, hogy a radikális  atlantisták látszólag civil Facebook-csoportok segítségével úgy tudnak tömegeket megmozgatni, hogy annak látszólag semmi köze ne legyen a párthoz.
A DK elnöksége célként nevezte meg a 2016-os előrehozott választásokat, és egy új rendszerváltást, valamint a "fékek és ellensúlyok" megerősítését, amit szerintük az Orbán-kormány felszámol. A DK közleménye szerint emellett "elindul a majdani kormányzáshoz szükséges szakpolitikai csoportok, műhelyek felállítása."
 Majdani kormányzás - Kijevben már láttuk
Majdani kormányzás - Kijevben már láttuk
A radikális atlantisták február 21-re 
hívtak össze tisztújító  kongresszust, és egyben ezt a céldátumot 
jelölték meg a programadásra,  amivel készek lennének a kormányzásra. 
Ugyan látszólag semmiféle  támogatottsága nincs a DK-nak (a felmérések 
szerint az összlakosság  körében alig ütik meg a 2%-ot), a párt 
"társadalmi beágyazottsága"  valóban növekszik. Civil szervezetek, 
szakszervezetek és  Facebook-csoportok sokaságát mozgatják úgy, hogy 
annak látszólag semmi  köze nincs a Demokratikus Koalícióhoz.
Bár a Demokratikus Koalíciót az 
összlakosság mindössze 2%-a  támogatja, jelenleg a legveszélyesebb 
politikai formáció Magyarországon,  ami a magyar államiság 
felszámolását, az Európai Egyesült Államok  megalapítását nyíltan 
hirdeti. Emellett az összes magyarországi párt  közül egyedül a DK 
rendelkezik olyan szakértői és anyagi háttérbázissal,  ami a kormánypárt
 pozícióit veszélyeztetheti.
A DK immár nem csak a magyar államiság 
felszámolását és az Európai  Egyesült Államok megalapítását hirdeti, 
hanem bevallottan arra  törekszik, hogy a magyar kormánnyal szemben 
mindenféle fékek és  ellensúlyok legyenek működésben.
Kinek az érdeke, hogy a szuverén
 magyar kormányt bárki, vagy  bármi fékezze, és akadályokat gördítsen 
Magyarország független  cselekvése elé? A fékek és ellensúlyok 
azt jelentik, hogy van a  magyar kormány fölött egy idegen hatalom, ami 
fékezi Magyarország  szuverén cselekvését, és a hatalmi ágak egy részét 
irányítás alatt  tartva ellensúlyozza a függetlenedési törekvéseket. Aki a fékek és ellensúlyok helyreállítása mellett érvel, az Magyarország szuverenitását akarja fékezni és ellensúlyozni. Ez az atlantizmus célja: fékezni és ellensúlyozni.
Eljött az ideje annak, hogy ne a 
mindenkori magyar kormány, hanem az  idegen érdeket Magyarországon 
képviselő radikális atlantisták elé  kerüljenek fékek és ellensúlyok! A 
radikális atlantizmus olyan dolog,  amit fékezni és ellensúlyozni kell. 
Ez mindinkább látszik.  Elfogadhatatlan, hogy Magyarországon jogilag 
létezhessen egy párt, ami a  magyar államiság felszámolását nyíltan 
hirdeti!

http://www.hidfo.net.ru/2014/12/13/fekek-es-ellensulyok-magyar-szuverenitast-fekezik-es-ellensulyozzak
Mobilszolgáltatás indul angliai magyaroknak
Különleges, az Angliában dolgozó magyarok és az itthoni rokonok,  
ismerősök között keletkező kommunikációs költségeket jelentősen  
csökkentő mobilszolgáltatással lépett az angol piacra a NordTelekom. A  
magyar tulajdonú vállalat SIM kártyájához két telefonszám (egy angol,  
egy magyar) tartozik, így helyi és nemzetközi hívásokra is versenyképes 
 tarifákkal használható a szolgáltatás. Az egyik legfontosabb előny, 
hogy  itthonról magyar vezetékes tarifával hívható az Angliában 
tartózkodó  rokon, ismerős, míg a hívást fogadó félnek egyáltalán nem 
kell fizetnie a  beszélgetés után.
 
A szolgáltatás része a kétnyelvű ügyfélszolgálat, valamint az a lehetőség, hogy a kinti magyarok az itthoni online tartalmakat is zökkenőmentesen (magyar IP-címről) érhetik el. A SIM kártya és a két telefonszám régi mobil készülékeken, azaz okostelefon nélkül is használható. A SIM kártyát online megrendelés mellett az Egyesült Királyságban folyamatosan bővülő, várhatóan kétszáz, magyar élelmiszereket is árusító boltban is meg lehet vásárolni. Sőt, az Angliába készülők itthon is beszerezhetik a kártyát a NordTelekom irodájában vagy a weboldalon megrendelve.
 
Az egyenleget feltölteni, vagy az előfizetést kifizetni Angliában a PayPoint 20 ezer viszonteladói pontból álló hálózatában, illetve a NordTelekom Mobile weboldalán lehetséges. A NordTelekom az angol piacra történő belépést részben a tavaly végrehajtott tőkeemelésből valósította meg. A társaság nyitott további tőkebevonásra is, ha a most indított szolgáltatás dinamikus növekedésnek indul.
Kereskedjen a magyar tőzsdén 0,3%-os jutalékkal!
 
A NordTelekom Mobile a 7,5 font lebeszélhető indulóegyenleggel rendelkező SIM kártyát és a házhozszállítást (Angliában vagy Magyarországon) most összesen 7 fontért kínálja. Ha elfogy az egyenleg, akkor egyszeri vagy havi rendszeres feltöltést is be lehet állítani a weboldalon. A szolgáltató percdíjai a meghatározó angliai versenytársaké alatt marad (lásd táblázat). A korábban feltöltött egyenlegből további kedvezményes 1-30 napos csomagajánlatok választhatóak, így tovább csökkenthető a hívások költsége, akár 1 pennyre percenként.
 
Portfolio
A szolgáltatás része a kétnyelvű ügyfélszolgálat, valamint az a lehetőség, hogy a kinti magyarok az itthoni online tartalmakat is zökkenőmentesen (magyar IP-címről) érhetik el. A SIM kártya és a két telefonszám régi mobil készülékeken, azaz okostelefon nélkül is használható. A SIM kártyát online megrendelés mellett az Egyesült Királyságban folyamatosan bővülő, várhatóan kétszáz, magyar élelmiszereket is árusító boltban is meg lehet vásárolni. Sőt, az Angliába készülők itthon is beszerezhetik a kártyát a NordTelekom irodájában vagy a weboldalon megrendelve.
Az egyenleget feltölteni, vagy az előfizetést kifizetni Angliában a PayPoint 20 ezer viszonteladói pontból álló hálózatában, illetve a NordTelekom Mobile weboldalán lehetséges. A NordTelekom az angol piacra történő belépést részben a tavaly végrehajtott tőkeemelésből valósította meg. A társaság nyitott további tőkebevonásra is, ha a most indított szolgáltatás dinamikus növekedésnek indul.
Kereskedjen a magyar tőzsdén 0,3%-os jutalékkal!
A NordTelekom Mobile a 7,5 font lebeszélhető indulóegyenleggel rendelkező SIM kártyát és a házhozszállítást (Angliában vagy Magyarországon) most összesen 7 fontért kínálja. Ha elfogy az egyenleg, akkor egyszeri vagy havi rendszeres feltöltést is be lehet állítani a weboldalon. A szolgáltató percdíjai a meghatározó angliai versenytársaké alatt marad (lásd táblázat). A korábban feltöltött egyenlegből további kedvezményes 1-30 napos csomagajánlatok választhatóak, így tovább csökkenthető a hívások költsége, akár 1 pennyre percenként.
Portfolio
Zajlik az “élet” Donbasszban
Habár “csendes üzemmódban” működik is a donbasszi háburú, azért a teljes csend az inkább csak éjszakára vonatkozik. Ma délelőtt akadt néhány csendháborítás.

Szcsasztyje határában a népköztársasági erők megkezdték nehéz harci technikáik kivonását a front közeléből. Az egyik tüzérüteg azonban “csomagolás” közben felfedezte, hogy a valcmanisták kezdik magukat befészkelni a korábban a népköztársaságiak által kiürített állásokba. Abbahagyták a csomagolást. Hat darab valcmanista “Akácia” meg két “Ural” és az összes személyzetük kesereghetne most, hogy kár volt a nagy sietségért! Kesereghetnének! – de már nem kesereghetnek. Egy “Grad” üteg ha valahová vet – ott bizony fű nem terem! Márpedig a csomagoló népköztársasági tüzérüteg az ilyen SV – üteg volt! Amely az eset után úgy döntött, hogy mégiscsak marad!
6 kilométerre Krimszkojétól egy Frunze – melletti milicista blokkposztra nyitottak gyalogsági fegyverekből tüzet Nyalókakirály pribékjei. Semmiféle kár nem esett.
Gyjebalcsevo – környékén az M21 -es út fölött átvezető vasúti hidat a valcmanisták ma délelőtt teljesen aláaknázták. A népköztársaságiak már csak a meló végén figyeltek föl a mozgásra. Mire odaértek, már csak négy lator volt a hídon. Ott is maradtak. A milicisták meg kénytelen – kelletlen jó messzire elszaladtak a sok drót láttán.
Krasznogorovka határában – Donyecktől 13 km-re nyugati irányban hirtelen felbukkant ma délelőtt négy orosz tank! Mindenki döbbenten állt az érthetetlen “jelenség” előtt! De megoldódott a rejtély abban a pillanatban, amint egy valcmanista “Ural” is odasorolt. Arra elfelejtettek orosz zászlót tűzni a trükköző pribékek. Bízvást állíthatjuk, hogy már köszörüli a torkát a kijevi lakájmédia kórusa, hogy teljes hangerővel jelenthesse: Oroszország lerohanta Ukrajnát. Íme a bizonyíték! (Nem egy életbiztosítás most azokban a tankokban ücsörögni! Mert ha föltételezéseink helyesek, akkor hamarosan a kilőtt “orosz” tankokról fog zengeni Nyaléókakirály médiája!)
“Csendes üzemmód” ide vagy oda, Mariupol latorjainak van okuk panaszkodni a magas vérnyomásra. Jelentések szerint ugyanis az “Oplot”, a “szomália” és MÉG EGY MÁSIK rohamzászlóalj állományaiból összeállított népköztársasági harccsoport ma délelőtt megjelent Mariupol közelében. A társulás “karnagya” Motorola.
Az járműveikre meg az van fölfestve, hogy MARIUPOLBA!
Donyeck pedig “éli” a hétvégi életét
 
  
  
  
  
  
 
https://balrad.wordpress.com/2014/12/13/zajlik-az-elet-donbasszban/
Járulékos veszteségnek használnák a jobboldalt egy liberális forradalomban
Feltűnően  szélsőjobboldal-barát 
bejegyzéssel kedveskedett a legolvasottabb hazai  liberális 
sajtóorgánum, az Index.hu azoknak a potenciális olvasóknak,  akiket 
egyébként a liberális propaganda többnyire nem érdekel, de  egy-egy 
korabéli, Harmadik Birodalom témájú fotóért szívesen  ellátogatnak még 
az ideológiai ellenség oldalára is, - nem mellesleg  pedig egyedül ők 
lennének képesek forradalmat csinálni az egyelőre csak  
plakátlobogtatásból álló álcivil tüntetésekből. Három nappal a budapesti majdan kezdetének tervezett időpontja előtt a liberális sajtó lehozott egy olyan Hitleres cikket, amiben a zsidó szó egyszer sem szerepel.
  (!) Sehol egy "gázkamra", sehol egy "hatmillió", sehol egy "a 
magyarság  egészét ért trauma", vagy a "túlélők máig ható fájdalma".
Történelmi pillanatot láthatunk? A 
liberális sajtó úgy beszél a  Harmadik Birodalomról, hogy azt nem egy 
"túlélés és fájdalom" alapú  zsidó identitás kovácsolására, és a 
jobboldal kollektív bűnösnek  nyilvánítására használja? Nem, ez nem egy 
történelmi pillanat.  Ugyanannak a módszernek lehetünk szemtanúi, amivel
 Ukrajnában a  nyugatbarát sajtó bevonta a szélsőjobboldalt az EU-párti 
tüntetésekbe.  Korábbi ideológiájukat és tematikájukat félretéve olyan dogokról beszélnek, amire a jobboldal odafigyel, és teszik mindezt annak érdekében, hogy a jobboldal figyelmét felkeltsék.
Ha véletlen elkerülte volna a jobboldal 
figyelmét, hogy december  16-án nagy-nagy kormányellenes tüntetés lesz, 
akkor majd a Hitleres  fotók megosztásával az összes, a tüntetésekkel 
szemben eddig érdektelen  jobboldali közösség eljuthat a liberális 
sajtóorgánumra, ahol újból  felhívják a figyelmét arra, hogy "Pesten 
forradalom lesz".
 Mozgósító erő - ami a liberálisoknak nincs. A jobboldaltól kölcsönöznének.
Mozgósító erő - ami a liberálisoknak nincs. A jobboldaltól kölcsönöznének.
Kontárnyelven szólva, ez egy mézesmadzag, amit szépen elhúztak a jobboldal orra előtt.
  Volt már másfajta mézesmadzag is, többek között, amikor a "lesz újabb 
 békemenet" tematikájú hírt egy barna bőrű tüntetők tömegéből felugró  
négerrel illusztrálva tették ki címlapra, hogy ösztönszinten azt a  
benyomást keltsék, a felforgatás ellen kiállás nem a magyar emberek  
ügye.
Ismételjük: Hitleres cikk, 
liberális sajtóban, gázkamrák  említése nélkül. Ez már önmagában 
elegendő ahhoz, hogy lássuk, valami  nagyon nagy dolog készül.
Látható, milyen fokozott törtetéssel, 
erejüket megfeszítve  próbálkoznak a liberálisok, hogy odacsalják a 
jobboldalt a  kormányellenes tüntetésekre. Nagyon szeretnék, ha valaki 
helyettük  verekedne össze a rendőrökkel, és később a sajtóban nem olyan
  videofelvételek terjednének, amin rasztás hajú liberálisok mennek neki
 a  rendőröknek. Ne adjuk meg nekik ezt az örömöt!
Rövid áttekintésünk a Budapesten szerveződő civil tüntetések céljáról itt olvasható.
http://www.hidfo.net.ru/2014/12/13/jarulekos-vesztesegnek-hasznalnak-jobboldalt-egy-liberalis-forradalomban
Moszkva nem hagyhatja válasz nélkül az újabb szankciókat (Oroszországnak már meg kellett volna kapnia tegnap vagy a 2Mistralt, vagy a 3milliárd kártérítést Franciaországtól és természetesen Lengyelországtól, erről miért nem szólnak a hírek?)
Moszkva nem hagyhatja válasz nélkül az újabb amerikai szankciókat, amennyiben azokat Washington életbe lépteti Oroszországgal szemben – közölte Szergej Rjabkov orosz külügyminiszter-helyettes ma Moszkvában.
A magas rangú diplomata az Interfax orosz hírügynökségnek reagált arra, hogy előzőleg az amerikai kongresszus mindkét háza megszavazta azt a törvényrendeletet, amely alapján – ha azt Barac Obama elnök jóváhagyja – az Egyesült Államok új gazdasági szankciókat vezetne be Oroszország ellen és növelné az Ukrajnának nyújtott katonai támogatást.
Rjabkov azt is megerősítette, hogy Szergej Lavrov orosz külügyminiszter vasárnap Rómában tárgyal amerikai kollégájával, John Kerryvel. Mint mondta, Moszkvában arra készülnek, hogy a megbeszélésen alapvetően a közel-keleti rendezésének előmozdításáról lesz szó, de az orosz külügyminiszter “szóba hozhatja” az Ukrajna támogatását célzó amerikai kongresszusi határozatot is.
Szergej Rjabkov az oroszellenesség újabb megnyilvánulásának nevezte a törvényt, amellyel szerinte az Egyesült Államok arra tesz kísérletet, hogy Moszkvára erőltesse akaratát.
Tegnap ugyanis az amerikai kongresszus mindkét háza megszavazta azt a törvénytervezetet, amelynek elnöki jóváhagyása esetén az Egyesült Államok új gazdasági szankciókat vezetne be Oroszország ellen és növelné az Ukrajnának nyújtott katonai támogatást, amelyet kiterjesztene a halált okozó eszközökre is.
Barack Obama elnök azonban továbbra is kitart azon álláspontja mellett, hogy az amerikai segítségnyújtásnak meg kell maradnia az olyan, halált nem okozó eszközöknél, mint amilyenek az aknavetők bemérésre szolgáló radarok, az éjjellátó készülékek és a golyóálló mellények.
A törvénytervezet lehetővé tenné a katonai segély kiterjesztését, egyebek között a páncéltörő lőszerek, felderítő drónok és kommunikációs eszközök szállítására is. Az Egyesült Államok eddig három aknavető-felderítő radart szállított Ukrajnába, ezek száma 20-ra növekedne.
Amerika újabb szankciókon agyal
A kongresszus döntése értelmében az Oroszország ellen eddig bevezetett szankciókat ki kell terjeszteni az orosz hadiipari szektor, így az állami tulajdonú Roszoboronekszport egyes fegyvergyártó és kereskedelmi egységeire is, amelyek Szíriába, Ukrajnába, Grúziába és Moldovába szállítanak katonai eszközöket, hozzájárulva ezen országok destabilizálásához.
Az energetikai szektorban a törvénytervezet lehetővé tenné a Gazprom elleni büntetőintézkedéseket, ha az korlátozná az Ukrajnába vagy a NATO-tagállamokba irányuló gázexportot. Ugyancsak lehetővé válik a vízummegtagadás és a számlabefagyasztás olyan személyek esetében, akik továbbra is üzleti kapcsolatban maradnak a szankciók sújtotta cégekkel.
Az 
orosz külügyi szóvivő már pénteken  úgy értékelte, hogy az 
orosz-amerikai kapcsolatok alá “hatalmas aknát”  helyeztek a 
Washingtonban. Alekszandr Lukasevics közölte, hogy Moszkva  nyílt 
konfrontációnak tartja az amerikai kongresszus által megszavazott,  
Ukrajnát támogató törvényt. A szóvivő hangsúlyozta, hogy országa “nem  
enged az Egyesült Államok zsarolásának, nem mond le nemzeti érdekeiről, 
 és nem engedi, hogy beavatkozzanak a belügyeibe”.
https://balrad.wordpress.com/2014/12/13/moszkva-nem-hagyhatja-valasz-nelkul-az-ujabb-szankciokat/
Tolvaj! – kiabál a rablóvezér
Lopás és más címeken vádat emeltek a luxemburgi adókönnyítésekről szóló titkos dokumentumok feltételezett kiszivárogtatója ellen – jelentette be pénteken az illetékes ügyészség.
Oknyomozó újságírók november elején, Jean-Claude Juncker európai bizottsági elnök hivatalba lépése után néhány nappal tárták a nyilvánosság elé, hogy több száz vállalat kötött titkos adómegállapodást a nagyhercegség adóhivatalával.
Ezek értelmében lehetőségük nyílt arra, hogy a más országokban befizetendő adóterheknek többnyire elenyésző hányadát fizessék csak be Luxemburgban. A megállapodásokat azokban az években kötötték, amikor Juncker luxemburgi miniszterelnök volt.
A feltételezett kiszivárogtató kilétét nem közölték, de a Luxemburger Wort című újság jelentette, hogy a PwC könyvvizsgáló cég luxemburgi leányvállalatának egy volt francia alkalmazottjáról van szó. A Franciaországban élő gyanúsítottat több órán keresztül hallgatta ki egy luxemburgi vizsgálóbíró. Az illető az ellene szóló vádemelés után szabadon távozhatott – írta a lap.
Az ügyészség bejelentése szerint a vádak lopás, szakmai és üzleti titkok megsértése, pénzmosás és adatbázishoz csalárd módon való hozzáférés.
A vádlott ellen még 2012-ben indítottak eljárást, miután a PwC Luxemburg az év júniusában rendőrségi feljelentést tett dokumentumoknak a cégtől való ellopása miatt. E feljelentés annak hatására történt, hogy egy hónappal korábban a France 2 francia tévéadó riportot mutatott be a lopásról. A PwC vezetői szerint a lopást 2010 szeptemberében követte el egy alkalmazott, akit azóta azonosított a cégvezetés.
A 
gyanúsított elleni eljárás idén  november elején kapott új lendületet, 
amikor az Oknyomozó Újságírók  Nemzetközi Konzorciuma (ICIJ) nevű 
washingtoni központú  újságíró-szervezet nyilvánosságra hozta a 
luxemburgi adókönnyítésekre  vonatkozó 28 ezer oldalnyi titkos iratot. 
Ezen a héten, Juncker és a  bizottsági tagok eskütételéhez időzítve, a 
titkos dokumentumokból egy  újabb köteg került napvilágra.
 (MTI)
Bal-Rad komm: És pontosan most pörög fel a jogszolgáltatás gépezete! Junckernek teljes “bűnbocsánat” – a galád áskálódónak pedig fölnégyelés! Úgy kell a büdösnek! Példát kell statuálni. Hogy a többi áskálódó szándékú is időben észhez térjen!
Harctérré válhat Budapest és környéke
Nehéz 
logikát találni abban, hogy olyan utakat tesznek fizetőssé,  melyek 
célja, hogy elszívják a forgalom egy részét az (egyébként  ingyenesen 
járható) belvárosi főutak elől, ráadásul mindezt néhány évvel  a dugódíj
 kötelező bevezetése előtt. Végignéztük, hogy az egyes  útszakaszok 
fizetőssé tétele kiket és hogyan érinthet, valamint  megpróbáltunk 
logikát találni a tervezetben - kevés sikerrel.
 
Mi az ideológiai háttér?
 
Kovács Zoltán kormányszóvivő szerint a "megyei útdíj-matricák bevezetése jelentős könnyebbséget jelent a forgalomban részt vevőknek, az M0-s autóút egy részére kiterjesztett térítési kötelezettség miatt pedig nem nő a budapesti belvárosi forgalom". Indoklása szerint az útdíjrendszer átalakítását az uniós és a hazai forrásokból épült útrendszerek egymáshoz való viszonyának rendezése kívánja meg.
 
A kormányszóvivő szerint mindez összefüggésben van a vasúti közlekedés és a budapesti közösségi közlekedés fejlesztésével is, a kormány kiemelt célja ezekre szoktatni az embereket. Véleménye szerint a közösségi közlekedés nyújtotta lehetőségek és az összeg nagysága miatt nincs olyan aggályuk, hogy a forgalom a belvárosi utakra terelődik.
 
A közösségi közlekedés használatának népszerűsítése önmagában még védhetően is hangzik, a probléma csak az, hogy - ahogy ez a dugódíj problémamentes bevezetéséhez is szükséges - még jelentősen fejlesztéseken kell átesnie a közösségi közlekedésnek ahhoz, hogy az autósok tömege számára vonzó alternatíva legyen. Bár az elővárosi vasúti hálózat rengeteget fejlődött az elmúlt években (pályafelújítások, járműbeszerzések), további intézkedések tömegére van szükség. A 2014-2020 közötti európai uniós finanszírozási ciklusban óriási összegek fognak érkezni vasútfejlesztésre, ami rendkívül pozitívnak tekinthető, de nem hangzik túl logikusnak, hogy nem a fejlesztések befejezése után, hanem a megkezdése előtt drágítják az alternatívákat. Számos egyéb területen, mint a vasút városon belüli szerepének növelése, valamint a menetrendi- és tarifarendszerek közlekedési módokon átívelő összehangolása, azonban egyelőre alig történt valami.
Mi az ideológiai háttér?
Kovács Zoltán kormányszóvivő szerint a "megyei útdíj-matricák bevezetése jelentős könnyebbséget jelent a forgalomban részt vevőknek, az M0-s autóút egy részére kiterjesztett térítési kötelezettség miatt pedig nem nő a budapesti belvárosi forgalom". Indoklása szerint az útdíjrendszer átalakítását az uniós és a hazai forrásokból épült útrendszerek egymáshoz való viszonyának rendezése kívánja meg.
A kormányszóvivő szerint mindez összefüggésben van a vasúti közlekedés és a budapesti közösségi közlekedés fejlesztésével is, a kormány kiemelt célja ezekre szoktatni az embereket. Véleménye szerint a közösségi közlekedés nyújtotta lehetőségek és az összeg nagysága miatt nincs olyan aggályuk, hogy a forgalom a belvárosi utakra terelődik.
A közösségi közlekedés használatának népszerűsítése önmagában még védhetően is hangzik, a probléma csak az, hogy - ahogy ez a dugódíj problémamentes bevezetéséhez is szükséges - még jelentősen fejlesztéseken kell átesnie a közösségi közlekedésnek ahhoz, hogy az autósok tömege számára vonzó alternatíva legyen. Bár az elővárosi vasúti hálózat rengeteget fejlődött az elmúlt években (pályafelújítások, járműbeszerzések), további intézkedések tömegére van szükség. A 2014-2020 közötti európai uniós finanszírozási ciklusban óriási összegek fognak érkezni vasútfejlesztésre, ami rendkívül pozitívnak tekinthető, de nem hangzik túl logikusnak, hogy nem a fejlesztések befejezése után, hanem a megkezdése előtt drágítják az alternatívákat. Számos egyéb területen, mint a vasút városon belüli szerepének növelése, valamint a menetrendi- és tarifarendszerek közlekedési módokon átívelő összehangolása, azonban egyelőre alig történt valami.
Szintén nem feledkezhetünk meg arról, hogy bár az elmúlt években óriási fejlődést láthattunk a budapesti közösségi közlekedésben, az ország és a város vezetőitől számos olyan üzenet érkezett az idén, ami arra utal, hogy ennek a trendek véget kívánnak vetni. Júniusban Lázár János jelentette be, hogy egyetlen döntéssel elkaszálta Budapest rövid és középtávú - elsősorban közlekedésfejlesztési - uniós projektjeit. Az elmúlt hetekben pedig Tarlós István akarata szerint szedték darabokra a BKK-t és váltották le vezetőjét. Az elkövetkezendő 7 évre vonatkozó, frissen megjelent uniós projektlistán pedig valóban szinte egyáltalán nem szerepel budapesti közlekedésfejlesztési projekt az elővárosi vasúti pályák megújításán kívül, így az égető beruházások, mint a 3-as metró felújítása, a kormányon múlnak. A jelenlegi intézkedés bevezetése remekül példázza, hogy milyen hatással lehet az ország közlekedésre a költségvetésben tátongó lyuk, és ha ez egy jelzés arra, hogy hasonlóan alakulna k a következő évek, sok jóra nem számíthatunk.
A képviselők szerencsére megússzák
Kapcsolódó hír, hogy a parlament igazságügyi bizottsága benyújtott egy módosítást az Országgyűlésről szóló törvényhez. A javaslat szerint módosulna a képviselők költségtérítése, a tervek szerint a képviselők a jövőben benzinkártyájukkal útdíjat is fizethetnének, de bérletet, vasúti menetjegyet is vehetnének vele.
Nem csak Budapest ihatja meg a költségvetési foltozás levét
Az NFM közleménye tartalmaz egy olyan utalást is az úthasználati feltételek országos szintű egységesítéséről, ami alapján arra is következtethetünk, hogy Budapest csak az első lesz a sorban. ("Az azonos szolgáltatási színvonalú utak használatáért az ország minden részében egyformán kell fizetniük a járművezetőknek.") Elképzelhető, hogy hamarosan a Debrecent, Győrt és más városokat elkerülő autópálya-szakaszok is fizetőssé válnak.
Kik bukhatnak nagyot?
A szabályozást különösen furcsává teszi az, hogy nem egységesen érinti az M0-ás körgyűrűt és a bevezető szakaszokat, már az alábbi térképre ránézve is jól látszik, hogy a város különböző részeit nem egyformán érinti a díjmentesség megszüntetésé, fizetős és nem fizetős "szigetüzemek" jönnek majd létre. Ez egyrészt teljes koncepciótlanságról árulkodik, másrészt annak az eredménye, hogy bizonyos gyorsforgalmi útszakaszokra olyan támogatási megállapodást kötött a kormány az unióval, hogy ott nem lehet pályadíjat szedni.
Térkép: https://mapsengine.google.com/map/embed?mid=zbRGRi1S67dM.kRfntUGN9Lt8
Feltételezve, hogy biztosan lesznek (tetemes számban) olyan autósok, akik nem lesznek hajlandóak kifizetni az új díjat - vagy elvi alapon, vagy azért, mert csak ritkán használják az említett szakaszokat - végignéztük, hogy milyen hatásai lehetnek az intézkedésnek a városi-elővárosi forgalom alakulására. Az újonnan fizetőssé váló szakaszok négy térségben helyezkednek el és ezekből háromban komoly hatással lehet az intézkedés környékbeli lakosok és arra járok tízezrei számára.
Magyarország legrégibb autópálya-szakasza, az 1964-ben (!) átadott M1-M7 bevezető, valamint az M1-es út az M0-ás csomópontjáig, illetve az M7-es az érdi lehajtóig eddig ingyenesen volt használható és komoly célforgalmat bonyolított le, mind a budaörsi bevásárló-komplexumnak, mind a környékbeli településeknek köszönhetően. A díjfizetés bevezetése esetén vélhetően jelentősen megnő majd a forgalom az egyébként sem túl gyorsan járható 1-es úton Budaörsön, a Kőérberki úton, a Balatoni úton, valamint sokak számára a szintén nagy forgalmú Budakeszi út is alternatíva lehet.
Az alternatív útvonalak jelentős része ráadásul Őrmezőnél fut össze, ahol jelenleg a csomópont nagyszabású átépítése zajlik, ráadásul a 4-es metró végállomásán a nagy kapacitású P+R parkoló kiépítése is várat magára, így a Budaörsi úton hatalmas dugókra lehet majd számítani. Budaörs esetében ráadásul a vasút sem életképes alternatíva, mivel hiába viszi be az utasokat a vonat negyedóra alatt a Déli pályaudvarba, a vasútállomás elhelyezkedése elég szerencsétlen.
Wittinghoff Tamás, Budaörs város polgármestere elsők között követelte közleményben, hogy "az agglomerációs településeken élők érdekében a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is az autópályák bevezető szakaszainak és az M0-ás autóútnak a fizetőssé tételéről, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan."
A délkeleti szektorban különösen érdekes, hogy az M5-ös bevezetője fizetőssé válna, míg az M51-es nem, úgy hogy az M51-es út úgy torkollik az M5-ösbe, hogy a környéken nincs alternatív "menekülőút", azaz más lehajtó. Az M5-ös bevezető szakaszának fizetőssé tétele jelentősen ronthatja a Szentlőrinci út csomópontjánál található Megapark bevásárló-komplexum elérhetőségét, különösen Pest és az agglomeráció déli és keleti része felől, valamint tovább növelheti a Nagykőrösi úton tapasztalható dugók méretét.
Az M0-ás délkeleti szekciója esetében is komoly problémát jelent az alternatív útvonalak hiánya. A Gyál-Vecsés út mellett a XVIII. kerületi Nemes utca-Királyhágó út, valamint más dél-pesti utak terhelése növekedhet számottevően. Szintén problémát jelent, hogy részekre szakad a Pestet körülölelő körgyűrű. Romlik a repülőtér elérhetősége, nem csak a közelben lévő agglomerációs településekről, hanem számos budapesti területről is az M0-áson keresztül érkeztek a legtöbben Ferihegyre, így növekedhet a repülőtérre vezető gyorsforgalmi út és az Üllői út forgalma. Délnyugat-Budapest és Északkelet-Pest kapcsolatai is jelentősen romlanak majd, ami a városon átvezető számos úton növelheti a dugók számát.
"Azt gondolom, hogy azon közlekedők egy része, akik az M0-ás körgyűrűt napi rendszerességgel igénybe veszik akár munkahelyük megközelítéséhez, akár egyéb célból, más útvonalat keresnek majd - értve ez alatt a kisgépjármű forgalmat is. Ez azt fogja eredményezni, hogy a megnövekedett forgalom nem csupán az agglomerációs települések úthálózatán lesz érezhető, hanem a peremvárosi településeken, sőt Budapest belvárosában is" - ezt Pápai Mihály, Gyál polgármestere írta.
Az M3-as bevezetőjének fizetőssé válása a Régi Fóti utat és Rákospalotát terhelheti meg, ám a legnagyobb felháborodást az M0-ás északi szakaszának díjkötelessé tétele váltotta ki. Amellett, hogy ebben a térségben is számos kiskereskedelmi egység elérhetősége romlik majd, sokak számára rossz hír, hogy fizetőssé válik a Megyeri híd is. Ez a Szentendrei út, valamint az Árpád híd forgalmát növelheti meg jelentős mértékben - erre Óbuda fideszes polgármestere, Bús Balázs is rávilágított dühös hangvételű Facebook posztjában.
Az egyetlen szakasz, ami nem kavarhatja fel különösebben az állóvizet, az az M6-as bevezető szakasza. Ez jelenleg is viszonylag kihasználatlan, ráadásul a belváros felé igyekvőknek mind a 6-os, mind a 7-es út eddig is kényelmesebb alternatívát nyújtott a legtöbb esetben.
Természetesen lesznek olyanok is, akik nyernek az intézkedéssel. Az érintett szakaszokon közlekedő autók és buszok élvezhetik majd a kisebb forgalmat és a gyorsabb eljutást - feltéve, hogy nem alakulnak ki jelentős forgalmi dugók ott, ahol a bevezető szakaszok és az alternatív útvonalak egyesülnek.
Nézze meg, hogyan változott 10 év alatt Budapest kerületeinek és az agglomerációs települések népességszáma!
Ilyen aztán sehol a világon nincs!
Bármennyi is felháborítóan hangzik, nem teljesen egyedülálló ötlet egy városi elkerülő út fizetőssé tétele, egészen közel is találunk rá példát. Ausztriában minden gyorsforgalmi útszakasz használatáért fizetni kell, illetve hasonló a helyzet Prágában is, így a bécsi és a prágai körgyűrű is rendelkezik díjköteles szakaszokkal. (Igaz, ezekben a városokban hatékonyan működik az elővárosi vasúti hálózat.) A szlovéniai Ljubljanát elkerülő körgyűrűn 2008 óta kell matricát vásárolni, mióta a teljes szlovéniai autópálya-hálózatot fizetőssé tették.
Az írországi Dublint elkerülő M50-es autópályán például két szakaszon, egy híd és egy alagút használata esetén kell útdíjat fizetni. Bár a hivatalos indoklás szerint a híd építésének megtérülése miatt szükséges az útdíj-fizetés, az ír politikusok nem tettek ígéretet arra, hogy a megtérülés után ingyenessé teszik az autópályaszakasz használatát.
A pekingi 5-ös számú körgyűrű (a kínai fővárost több autópálya is körbeöleli) 2001 és 2003 között több szakaszban nyílt meg, teljes elkészülése után fizetős útként. A személygépkocsiknak kilométerenként fél jüant kellett fizetniük (akkoriban kevesebb mint 12 forint), aminek hatására az autósok minden tőlük telhetőt megtettek, hogy elkerüljék a sztrádát. A szomszédos 4-es számú körgyűrűn órákig ültek a dugóban, csak azért, hogy elkerüljék a díjfizetést, a szellemsztrádaként emlegetett 5-ös körgyűrű pedig a tervezett kapacitás 10%-ával üzemelt. (A gyenge forgalom miatt sokan városi autóverseny-pályának használhattak.) Ezt látva a hatóságok 2004-től ingyenessé tették az autópálya használatát, aminek hatására a forgalom megnőtt, de a pekingi autósokban olyan "törést" okozott a kezdeti fizetési kényszer, hogy azóta sem alakulnak ki soha dugók a 21 milliós metropoliszt körülölelő 5-ös számú körgyűrűn.
Még távolabb is találunk példát fizetős körgyűrűkre, az ausztráli Melbourne városát keletről átölelő M3-as autópályát eredetileg ingyenesnek tervezték, Victoria állam kormánya azonban megtörve választási ígéretét, fizetős útként nyitotta meg 2008-ban.
A nemzetközi példák megléte ellenére is nehéz kijelenti, hogy az NFM intézkedése jó ötlet, hiszen a fent említett városok többségben Budapesttől igencsak eltérő lakosságszámmal és infrastruktúrával rendelkeznek.
Portfolio
Kapcsolódó:
Megszűnik az M0-s díjmentessége
Kormány: ekkora útdíjat simán kibírnak az autósok
Megdöbbentő a kormány terve - Budapesten kívül megáll az élet?
Orbán Viktor: Európa stagnál, Magyarország erősödik
Az állam szedné be a hívektől az adót
Most került napvilágra - Románia atlantista megbízhatósági próbája
A román 
védelmi tanács egykori ügyvivője - Ioan  Talpes - kifejtette: a 
NATO-tagság  elnyerésére váró Románia igyekezett szövetségesi 
megbízhatóságát  bizonyítani az Egyesült Államoknak, de nem volt abban a
 helyzetben, hogy  érdeklődjön, mire kellenek a CIA-nek a romániai 
központok, és hogy  feltételeket szabjon, mire használhatják azokat, és 
mire nem. A román hatóságok a 2001.  szeptember 11-i amerikai 
terrortámadásokat követően "tranzitközpontokat"  bocsátottak a CIA 
rendelkezésére, de nem tudták, és "nem is nagyon  akarták tudni", mire 
használják azokat az amerikaiak 
Talpes szerint Ion Iliescu akkori államfőt nem tájékoztatták a CIA-központokkal kapcsolatos konkrét információkról, és az amerikai féllel való "együttműködésről" nem kötöttek írásos egyezményt.
Ioan Talpes, kifejtette: az amerikai fél nem "CIA-börtönök" számára kért épületeket a román hatóságoktól, nem "fogdákról" volt szó, hanem egyszerűen "tranzitközpontokat igényeltek, a térségben zajló terrorelhárítási tevékenységük számára". Talpes, aki a 90-es években a román külföldi hírszerző szolgálatot (SIE) vezette, azt állította, hogy később meglepődve szembesült a Romániát ért vádakkal, amelyek szerint az országban titkos CIA-börtönök működtek.
Talpes tagadta, hogy ő maga járt volna a CIA rendelkezésére bocsátott helyszíneken, bár megerősítette, hogy a Legfelső Védelmi Tanács titkáraként birtokában volt a "legjelentősebb információknak". Hozzátette: az Egyesült Államok egymást váltó bukaresti nagykövetei is azt állították, nem tudtak arról, hogy az országban CIA-börtönök működtek volna.
Talpes szerint abszurdum azt feltételezni, hogy az amerikaiak beavatták Romániát egy ilyen ügy részleteibe 2002-2003-ban, mert ez azt jelentette volna, hogy maximálisan megbíznak egy olyan országban, amely még csak nem is tagja a NATO-nak.
Az amerikai szenátus hírszerzési bizottságának a CIA titkos börtöneiről és kínzásnak minősülő vallatási módszereiről kedden közzétett jelentése nem nevezi meg azokat az országokat, ahol az amerikai titkosszolgálat hasonló létesítményeket működtetett, de a The Washington Post a jelentés publikus részében használt színkódok alapján azt közölte, hogy a befogadó országok egyike Románia volt.
A román hatóságok mind 2007-ben, az Európa Tanács erre vonatkozó jelentése, mind 2012-ben, az Európai Parlament vizsgálatokat sürgető határozata idején cáfolták, hogy Romániában CIA-börtönök működtek volna.
Talpes szerint Ion Iliescu akkori államfőt nem tájékoztatták a CIA-központokkal kapcsolatos konkrét információkról, és az amerikai féllel való "együttműködésről" nem kötöttek írásos egyezményt.
Ioan Talpes, kifejtette: az amerikai fél nem "CIA-börtönök" számára kért épületeket a román hatóságoktól, nem "fogdákról" volt szó, hanem egyszerűen "tranzitközpontokat igényeltek, a térségben zajló terrorelhárítási tevékenységük számára". Talpes, aki a 90-es években a román külföldi hírszerző szolgálatot (SIE) vezette, azt állította, hogy később meglepődve szembesült a Romániát ért vádakkal, amelyek szerint az országban titkos CIA-börtönök működtek.
Talpes tagadta, hogy ő maga járt volna a CIA rendelkezésére bocsátott helyszíneken, bár megerősítette, hogy a Legfelső Védelmi Tanács titkáraként birtokában volt a "legjelentősebb információknak". Hozzátette: az Egyesült Államok egymást váltó bukaresti nagykövetei is azt állították, nem tudtak arról, hogy az országban CIA-börtönök működtek volna.
Talpes szerint abszurdum azt feltételezni, hogy az amerikaiak beavatták Romániát egy ilyen ügy részleteibe 2002-2003-ban, mert ez azt jelentette volna, hogy maximálisan megbíznak egy olyan országban, amely még csak nem is tagja a NATO-nak.
Az amerikai szenátus hírszerzési bizottságának a CIA titkos börtöneiről és kínzásnak minősülő vallatási módszereiről kedden közzétett jelentése nem nevezi meg azokat az országokat, ahol az amerikai titkosszolgálat hasonló létesítményeket működtetett, de a The Washington Post a jelentés publikus részében használt színkódok alapján azt közölte, hogy a befogadó országok egyike Románia volt.
A román hatóságok mind 2007-ben, az Európa Tanács erre vonatkozó jelentése, mind 2012-ben, az Európai Parlament vizsgálatokat sürgető határozata idején cáfolták, hogy Romániában CIA-börtönök működtek volna.
Hírfigyelő Szolgálat
Árnyoldalak - Hogyan működik a rablókapitalizmus...
A kutyavilág ordas pénzeinek vérfarkasai
Egyre gyakrabban hallható a nemzetközi 
pénzügyi sajtóban  a „shadow banking” -kifejezés, mely szóösszetétel 
mindkét tagja  meglehetősen negatív jelenségre utal manapság, hát még 
így együtt. A  magyarul árnyékbankrendszernek nevezett 
jelenség  részben nehéz  átláthatósága, részben mérete miatt keltette 
fel a szabályozók figyelmét  elsősorban az Egyesült Államokban, de a 
Fidesz-kormány is ezzel a  módszerrel játszik. Tulajdonképpen egy  
óriási méretűre nőtt finanszírozási rendszerről van szó, amelynek  
szereplői elsősorban nem bankok, és amelyek kívül esnek a felügyelet  
hatáskörén. Mindez egy korábban nem tapasztalt kockázatot jelent a  
pénzügyi rendszer egészére nézve. Körülbelül a világ GDP-jének  
kétszerese ez a fajta a  kitettség. A becslés azon alapul, hogy a 
globális vállalatok méret  szerinti eloszlása a nagy cégek tartományán, ˗
 vagyis ott, ahol  jellemzően a pénzügyi vállalatok vannak túlsúlyban ˗ 
hirtelen jelentősen  elhajlik a Pareto eloszlástól. Pedig más mintákon 
azt találjuk, hogy a  vállalatok mérete nagyon stabilan Pareto-eloszlást
 követ tértől és  időtől függetlenül. A hiányzó rész valójában létezik, 
 csak éppen nem látjuk, mert a sötétben van. Vagyis éppen ez az  
árnyékbankrendszer. A hagyományos flow-of-funds alapú  elemzések és a 
klasszikus monetáris aggregátumok által nem megragadható  pénzteremtési 
mechanizmus, melynek központi eleme a repo ügylet. A repo  ˗ magyarul 
visszavásárlási megállapodás - ugye ezt csinálja nálunk az  állampárt 
pénzügyi szektora, élén Matolcsyval - ˗ tulajdonképpen egy  fedezett  
hitelügylet: a repo kezdeményezője értékpapírt (jellemzően  
államkötvényt-kincstárjegyet) ad el, és ugyanakkor egy későbbi  
határidőre (a hitel lejáratára) vissza is vásárolja értelemszerűen a  
hitel kamattartalmával megnövelt értéken. A repo ügylet másik oldalán  
lévő szereplő fél tehát hitelt nyújt, így ő úgynevezett reverse repo  
ügyletet hajt végre. Magyar szóhasználatban aktív  repo amikor hitelt  
nyújtunk (reverse repo), passzív repo amikor hitelt veszünk fel (repo). 
 Ezt gőzerővel kutatják - véleményünk szerint - a csak látszólag  
ellenérdekelt valós bankszektor elemzői és tanácsadói.
A kutatás célja kettős: egyrészt 
feltérképezni a hagyományos  bankrendszert túlnövő árnyékbankrendszert, 
valamint rámutatni a  kialakulásához vezető okokra és potenciális 
következményekre. Az  árnyékbankrendszer két "végén" a rövidtávú 
likviditástöbblettel  rendelkező ú.n. cash pool-ok, valamint az ezt felhasználó alapkezelők
 állnak. A cash-pool-ba azon szereplők tartoznak, akiknél likviditás  
többlet csapódik le – lokális és globális egyensúlytalanságok  
következtében, és valamilyen oknál fogva rövid lejáratú biztonságos  
kamatbevételre vágynak:
- Devizatartalékokat kezelő „FX reserve managers” (1200 milliárd $)
- Globális vállalatok likvid pénzeszközei (1600 milliárd $)
- Intézményi befektetők (2000 milliárd $)
- Értékpapír kölcsönzéssel foglalkozó dealer-ek (800 milliárd $)
Ez összesen nagyságrendileg 6000 
milliárd $ likviditás (ekkor a FED  mérlegfőösszege közel 4000 milliárd $
 volt), ami az árnyékbankrendszer  forrása, mely közvetlenül reverse 
repo-ba (hitelnyújtás), vagy  likviditási alapokba kerül. Érdekes tény, 
hogy az amerikai DKJ (T-bill)  piac túl kicsi ahhoz, hogy ekkora 
likviditás-többletet elnyeljen.
A rendszer másik végén azon alapkezelők
 (nyugdíjalapok, hedge-fundok,  devizatartalék-kezelők) állnak, akik 
„hozamhiányban” szenvednek: a  nyugdíjalapok alultőkésítettek, a 
hedge-fundok alulteljesítenek a  benchmarkhoz képest, a 
devizatartalék-kezelők pedig a sterilizációs  költségeket próbálják 
ellensúlyozni. Ezen szereplők nagyrészt derivatív  ügyletekkel, 
lényegében tőkeáttétel vállalásával próbálják legyőzni a  globális 
hozamhiányt. A szerző végkövetkeztetése tehát, hogy a  likviditás 
többlet végeredményben tőkeáttételes kötvénypozíciókat  finanszíroz. Az 
árnyékbankrendszer két „végét” a pénzpiaci dealer bankok  kötik össze, 
akik aktív- és passzív repókkal közvetítik a likviditást a  
cash-pool-októl a tőkeáttételes portfóliókezelőkhöz. A hagyományos pénzmennyiségi  mutatók
 ˗ melyeket a monetáris politika befolyásolni szeretne  ˗ nem  
befolyásolják az alapkezelők forráshoz jutását, hiszen a klasszikus  
megtakarítók-közvetítők-befektetők csatornát kikerülve a dealer  
bankokkal repózva jutnak rövidtávú forrásokhoz, amiből tőkeáttételes  
kötvénypozíciókat finanszíroznak.
Az árnyékbankrendszer 
tulajdonképpen a pénzügyi rendszerben történő  lecsapódása a 
reálgazdaságban végbemenő globális folyamatoknak:  aránytalanul magas 
megtakarítások a vállalati szektorban és a külföldi  szereplőknél 
(devizatartalékokat felhalmozó jegybankok), alacsony  globális 
hozamkörnyezetből kialakuló hozaméhség, mely tőkeáttételes  pozíciókra 
ösztönöz olyan szereplőket is, akiknek konzervatív  befektetési 
stratégiát kellene követniük.
Bíró Dalma összeállítása
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)
