2016. március 21., hétfő

Metastasis

MetastasisEurópa "haláltusáját" figyelve még a külső szemlélő is (bár nem lehet kívülálló, mert az Ő feje felett is ég a ház, bárhol él a világon) megállapíthatja, hogy a 2010. február 26-án kiszivárgott EKB utasítás harmadik pontja szerinti európai katonai irányítás bevezetése a Lisszaboni EU kollaboráns "vezetőinek" és elsősorban Merkel célja, miután az első két pont (az európai gazdaságok leépítése és a nemzeti kormányok szuverenitási jogkörének lecsökkentése, első sorba zsarolással, személycserékkel) megvalósult. Végcél: Európa totális kirablása, felszámolása, felosztása és az amerikai katonai irányítás bevezetése az s.2277-es amerikai törvény bevezetésével Nyugat-Európában, valamint háborús övezetként Kelet-Európa orosz irányítás alá vétele, felhasználva ehhez a fizetett bevándorlók tömegét az Európai Unió szétszakítására. Kelet-Európa, NSZK és a legtöbb tagállam kifosztására alakult a Lisszaboni EU USA-brit segédlettel, "egyesítés" nélkül nem ment volna...

Európa nyugati felén tombol a kormányok irányította és alaposan cenzúrázott, bevándorlókkal kapcsolatos média-terror. Annak idején megismerhettük a gazdasági bérgyilkosok "munkamódszereit", a korrumpálható politikusok megvásárlását, de a "technológiai leírásban" nem szerepeltek a kitenyésztett kazár-zsidó, szinte kivétel nélkül csalással hatalomba tolt jelenlegi "politikusok". A helyzet világszerte azt mutatja, hogy Amerikától Kínáig háttér vagy nyílt zsidó irányítás próbál kétpólusú világvíziót vetíteni az emberek elé, pedig csak zsidó-zsidó ellen harcol területszerzési és fegyverkezési bevételeket növelő haszonért és az ezen keresztül a még nagyobb hatalomért, nagyobb szeletért a " Föld nevű tortából". A világ mégis kétpólusú, egyik pólus a kazár-zsidó irányítás és a nagytőkének nevezett szintén zsidó-cionista összefonódás, a másik pólus a világ még nem fertőzött lakossága.


Ez a lakosság vagy megelégedik a cirkusszal, amit a 96%-ban zsidó média kínál, vagy megpróbál nem tudomást venni arról, hogy a cirkusz mellé nincs kenyér, és gyakran a nézőket dobják oda az "oroszlánok" elé. Egyesekkel még mindig nehéz megértetni, hogy csak a tudatlanságuk nem akadályozza meg őket abban, hogy feleslegesen törjenek lándzsát egyik vagy a másik zsidó "vezető" mellett, amelyik ügyesebben csapja be, veri át őket. A jelzett "vezetők" Obamától Putyinig, Merkeltől Orbánig, Erdogántól (Valtsman)Porosenkóig, egy csapatban adják elő számunkra "a hattyú halálát", miközben egyezmények születnek közöttük, amelyeket csak számukra kedvező esetben alkalmaznak, illetve tartanak be.

Így van ez a Genfi-egyezménnyel is, amit megkerültek az Erdogán-EU megállapodásban. Szándékosan nem Törökországot írtam, mivel Európához hasonlóan, csalások sorozatával, a Bilderberg Group, Izrael és Nagy Britannia által hatalomba erőszakolt, miniszterelnöknek vagy köztársasági elnöknek nevezett diktátorok kötnek egyezményeket Merkelhez vagy Orbánhoz hasonlóan, népi felhatalmazásra hivatkozva, de a nép megkérdezése és tényleges felhatalmazás nélkül. A pofátlanság csúcspontja az "amerikai demokrácia", a republikánus jobb és demokrata baloldallal, ahogy a Magyarországként Kaliforniában bejegyzett Kft. "pártjai" is két oldalra tagozódnak (látszólagos bal és jobb, de valójában hatalmon lévők és ellenzékiségükért fizetett állellenzékiekre). A be nem tartott egyezmények (Az Emberi Jogok Nyilatkozata, Nemzetközi Jog, ENSZ határozatok, EU ajánlások stb.) a "demokratikus díszlet" részei, csak rizsa.


Állandó téma az ivóvíz hiány, hivatkozva azokra a területekre, ahol nincs elégséges vízellátás, de igen ritkák a páralecsapató, vagy tengervízből naptükrökkel desztilláló olcsó berendezések, és a "felszabadító és demokratizáló" amerikai és brit légicsapások első célpontja a líbiai vízrendszer lerombolása volt Líbia lerohanásakor is...
Az USA által 2016. február 19-én Líbiában lebombázott szerb diplomaták egyikének, Stepic féltestvére Velja Misic találóan fogalmazta meg:
"az amerikaiak erről híresek. Beléphetnek bárhová, ahová akarnak, megtehetnek bármit, amit akarnak, de a felelősséget nem vállalják érte", ahogy Japánban sem büntettek meg egyetlen amerikai nemi erőszakot elkövető katonát sem, és ahogy az amerikai tömeggyilkos elnököket sem.
Jellemző zsidó-amerikára, ahogy kazár-zsidó Izraelre és az Efraim leszármazottjai uralta Nagy Britanniára, hogy törvények felettinek képzelik magukat. A Vatikán, a Wall Street, City of London és Tel-aviv a patkányfészkek központjai...

A patkányelitnek mindig újabb és újabb konfliktusokat kell generálnia, hogy minél nagyobb haszonra szert téve megvívják egymás elleni háborújukat a hatalomért, miközben átverik és kordában tartják, háborúkba sodorják azt a népességet akin élősködnek és nem mellesleg a megtévesztett követőiket, akik azt hiszik, hogy részesednek a zsákmányból. A globális időjárás-szabályozás, a globális felmelegedésre hivatkozva fejése az emberiségnek, a globális egyen-népesség, a globális vírusos és bakteriológiai lefertőzése a Föld lakosságának, a globális pénzhatalom, a globális háború réme, a globális vallás ideája és a globális megfigyelés, már annyi "globális", hogy egy harcedzett idegzetű vakoló is belezavarodik.


Terveiket nem rejtik véka alá, mert ismerté válásuk újabb lehetőséget kínál konfliktusok kirobbantására. A technikai fejlődés eredményeit is a hatalomért folytatott háborújuk célkitűzéseinek megvalósításához használják fel. Az emberekbe ültetett RFID chipek (egyes agyamentek még örülnek is neki) még el sem terjedtek, de már nano-robotok emberi szervezetbe juttatása is folyamatban van (bár mindkettőt könnyű hatástalanítani nagy teljesítményű mikrohullámmal vagy elektromágneses lökéshullámmal). A "Fenevad elektronikus bélyege", mint látható, "még nem az igazi"...

Könnyen alkalmazható a Ghandi-módszer: ha csak saját magunk és a környezetünkben élők elektronikus azonosítóit tesszük tönkre, kiírtuk magunkat a társadalomból. Az elektronizált banktechnológia nem csak azért veszélyes, mert bármikor bármennyi pénzt hozhatnak létre, hanem azért is, mert könnyedén elvehetik azt amiért megdolgoztunk. A chip-nélküliek nem férhetnek hozzá szolgáltatásokhoz, olyan termékekhez, amelyeket nem tudnak előállítani, az egészségügyi ellátás még igénylésre méltó lehetőségeit sem tudják használni, és sok olyasmit, ami az életben maradáshoz szükséges.

A Ghandi-módszer adaptációja az elektronikus megbélyegzés ellen, ha tízezrek és százezrek válnak azonosíthatatlanná. Nem tudják megakadályozni, ahogy azt sem, hogy az éhes és dühös emberek ne támadjanak elnyomóikra! Ahogy mi sem tudjuk megakadályozni, hogy nagy energiájú lézertorpedókkal napkitöréseket idézzenek elő, és pontosan kiszámítva a Föld forgási pozícióját, bizonyos területeken hozzanak létre elektromágneses zavarokat, melyek megbénítják a felszíni elektronikus gyengeáramú rendszereket, legyenek azok erőművek, városok vagy a tömegkommunikáció, autók vezérlő -és adó-vevő rendszerei. Pl. a vezérlő számítógéppel ellátott gépjárművek felett át lehet venni az irányítást, de az elektronika nélkül, vagy meghibásodott elektronikával már nehéz lehet használható állapotba hozni ezeket.

Az újabb "őrület", a pusztítás újabb lehetősége az interneten megvásárolható DNS alkotóelemek tárháza, melyekkel akár otthoni körülmények között is létrehozhatók a világító tintahalakból kivont DNS-elemekkel keresztezett világító baktériumok, vagy bármi más egyéb. Klubok létesülnek a kísérletező kedvű "amatőrök" számára, ahol megfelelő eszközökkel is ellátják az "érdeklődőt", de aki tovább lép, mulatságosnak tartja a vírussal az egér koponyájának impulzus továbbításra érzékenyített részének lézer-fénnyel történő vezérlését. A szerencsétlen állat örömmel dugja az orrát a kijelölt lyukba, mert akkor örömérzetet hoznak létre az agyában. A katonai alkalmazási területek sokkal aggasztóbbak...


Sokféle és érdekes magyarázatot hallani a kiskunhalasi lövöldözésről (első emelet bíróság, második ügyészség). Bár a Halas-média lehetőségeihez képest elég korrekten tájékoztatott. Belsős dolgozó elmondása szerint csak három lövés dördült el. A vezető ügyész látótérben sem volt. A biztonsági őr a B. János által kézben tartott dobozba szeretett volna belenézni, amikor túszul ejtette a felháborodott "merénylő". A lépcsőn felfelétartott túszával, B. J. szerencsétlenségére a gondnok hátulról fejbe vágta, ez okozta az eszméletvesztést. A fegyver ekkor vagy dulakodás közben sülhetett el. Az eset inkább azért érdekes, mert Dr. Téglás Péter viselt dolgairól napokig beszélt a város azon törzsközönsége, akik már megtapasztalták, mit jelent a 72 órás előzetesben az ügyészi meghallgatás. A tarifák változók, a bűncselekmény súlyosságától függően. Milliótól akár két számjegyű milliókig, ugyanis az ügyészség emel vádat (vagy nem is indít eljárást). Bármennyire hihetetlen, itt olyan is szabadon autózgathat, aki részegen, gyorsan hajtva a zebrán gázolt halálra embert, és sok az "olyan tapasztalat", hogy "bizonyos köröknek" mindent szabad, csak legyen elegendő pénze.

Téglás származása sem ismeretlen, nem kell barátom információira hagyatkoznom egykori osztálytársával kapcsolatban. Amúgy ez senki számára sem titok. Országosan jellemző a bíróságok, ügyészségek, közjegyzők és végrehajtók "munkájára és hovatartozására". A hazaárulást, előtte hivatalában elkövetett csalásokat, sikkasztásokat elkövető, majd kormányszóvivőjét likvidáltató volt miniszterelnököt épp úgy nem vonják felelősségre, mint a regnáló maffia-kormány 27 éve folyamatosan bűncselekményeket elkövető tagjait sem. A Nyomozó Főügyészség 500 gengszterváltástól "hivatalban" volt vagy lévő "politikus" ellen sem hajlandó megindítani a nyomozást, pedig a feljelentések bizonyítékokkal, a vádakat dokumentumokkal is alátámasztották a feljelentők.

Visszatérve a lövöldözésre és olvasva a hozzászólásokat különféle portálokon, általában az a vélemény, hogy az elkövető súlyosan terhelt balfék lehetett. Hirtelen felindulásról nem beszélhetünk, mivel gépjárművét a több, mint 300 m-re lévő piacnál állította le, majd átsétált a bíróság épületéhez. A 240 lőszer, 8 db 30-as tár. Jókora "dobozra" lehetett szüksége, mivel az AK-47-es sem olyan kicsi. Biztos kényelmetlen lehetett volna, ha beismerik, hogy a gondnok tette ártalmatlanná a gyakorlatlan, vagy egyes vélemények szerint felbérelt "merénylőt". Ez utóbbi feltevés sem elvetendő, mivel ennyire nem lehet béna valaki, és már korábban is pedzegették, hogy a piszkos munkát elvégző bíróknak, ügyészeknek és végrehajtóknak sem ártana védelem, bár ilyesmi "jobb helyeken" nem szükséges, de Magyarország, és ezen belül Bács-Kiskun Megye nem az.

Magyarország egy olyan hely a világban, amely területen 71 éve nemhogy demokrácia, de érvényes, népi felhatalmazással rendelkező rendszer sincs. Jogrendünk egy 71 éve megszállt és folyamatos kifosztás alatt álló kazár-zsidók közötti csereárú gyarmati vagy tartományi terület egyirányúan működő, csak bizonyos réteggel szemben szankciókat alkalmazó kényszerállapota. Ezek jól látszanak abból is, hogy természeti kincseinket megkérdezésünk nélkül aknázzák ki azok, akik felettünk felügyeletet gyakorolnak. Az 1949-óta elcsalt választásaink talán csak a nem régen lezajlott német tartományi választásokhoz hasonlíthatók, bár nálunk még utólag hirdetik ki a meghamisított végeredményt, nem úgy mint a németeknél, ahol a "választási eredményeket" már a választás előtti napon tudatták az internetezőkkel.


Az egész bolygót végromlásba döntő hatalmi törekvéseket érzékelve, egyre több embernek nyílik fel a szeme, de ahhoz még mindig túl kevésnek, hogy egységesen lesöpörjék magukról élősködőiket. A zsidó és cionista ideológia nem más, mint morzsákat szórni a kis-zsidó elé a jólét és gój rabszolgák birtoklásának ígéretével, Erec-Izrael délibábjával, hogy hűségesnek ugyan nem mondható, a zsákmány reményében összefogásra képes rablóbandaként lépjenek fel. De Sztálin kazár-zsidó irtása, Rosevelt és Churchill Hitlerista módszerei még így sem redukálták a vezetés számára optimálissá a létszámukat. Sok az asszimilálódott, túlságos kevés genetikai hibával született és lemorzsolódó, egyre jobban keveredő zsidó, vagy mi is?.

A UCC, a multinacionális ország-vállalatok egyezménye az egyetlen, még létező és a kazár-maffia által úgy-ahogy betartott megállapodás, bár keretei fokozatosan csúsznak szét, mint ahogy egyre kisebb létszámú (nem lélekszámú), de egyre nagyobb hatalmú csoportok között zajlik a harc a háttérben. A végeredményt nem nehéz "megjósolni". Meg fognak dögleni! Hazai keretek között, mert haza akkor is van, ha kifosztották és porig rombolták a Hazát, jelzés értékű a lövöldözés, mert a félelmetes mértékben burjánzó korrupció előbb-utóbb tömegessé váló fellépést vált ki az emberekből és ezen nem segít, ha háziőrizetben, ún. "védelem alatt" tengethetik életüket a volt "szövetségesek, bűntársak", az egykori és alkalmanként most is előkerülő, de az igazi főnökség zsákmányából lopkodók, rabolgatók, fosztogatók, a "közjogi méltóságok", mert a férgek sorszámuk helyett még ilyen megszólítást is elvárnak...

/Tulok/

Az utóbbi időkben kevés a donbasszi hír!: viszonylagos nyugalom van az ukrán-donbasszi határon.

Ez persze korántsem jelenti a teljes fegyvernyugvás. Donyeck és Gorlovka környékén továbbra is időnként heves lövöldözés van. Kiváltképp igaz ez a Donyeck-Gorlovka (egykoron valóban kiváló minőségű) autópálya jaszinovatajai elágazásának környékére. Ahol azért a “fegyverszünet” dacára szépen termelődik a dnyepropetrovszki hősi parcella számára az alapanyag. Az utóbbi egy hétben legalább tíz valcmanista került a “lerakóba”!
A szokásos helyeken vannak ismétlődő jelleggel összecsapások, bár ezek inkább a valcmanista latortüzérség már megszokott dühkitörései. Ez az állítás igaz donyecktől Sirokinoig.
Nyugtalanító hír, hogy kiváltképp Donyecktől északi területeken fölszaporodott a valcmanista nagykaliberű tüzértechnika száma. De amíg csak vonulgatnak ide-oda, nincs nagy baj.
Ma reggel moszkvai idő szerint öt órakor útnak indult az orosz főváros melletti Noginszk “logisztikai városból” az 50. “gumkonvoj.” Az 50. konvoj 50 kamionból áll, és 1100 tonna humanitárius segélyt szállít Donbasszba. Többek között vetőmagvakat is. Érkezésük március 23.-án várható a célállomásokra.
ötv
A jelenlegi donbasszi katonai helyzetre talán a legjellemzőbb ez az alábbi, mai videofelvétel. Georgijevkánál és Zajcevonál két új “határátkelő” nyílt meg ma.

http://www.balrad.com/2016/03/21/donbassz-133/

Mindent látnak, de semmit nem tesznek

megfigyelési programok hidfo.ru
Mintegy 2 millió bevándorló lépett be Európa kapuin, ennek tekintélyes része Magyarországon keresztül. Európa védelmezői remek beszédeket mondanak, de eközben tétlenül nézték a kontinens elárasztását. A már megérkezett terroristák velünk maradnak – az általános megfigyelési programok pedig láthatóan nem tudják megakadályozni a politikailag passzív, békés civilek elleni hajtóvadászatot.
Ha a ’90-es években valaki azt mondja, hogy a XXI. század Nyugat-Európájában néhány havi rendszerességgel dzsihádisták fognak merényleteket elkövetni, és gépkarabéllyal felfegyverkezett közel-keleti arabok békés polgárok százait fogják meggyilkolni a nyílt utcán, az illetőt vélhetően reflex-szerűen jobboldali szélsőségesnek, bolondnak, vagy összeesküvés-elmélet hívőnek bélyegzik. Esetleg perbe is fogják gyűlöletkeltés miatt, mert hangulatkeltő kijelentéseivel sérti az egyébként nagyon békés nyugat-európai arab kisebbség emberi méltóságát. Csakhogy, a XXI. század Nyugat-Európájában dzsihádisták néhány havi rendszerességgel merényleteket követnek el, a nyílt utcán gyilkolják meg békés polgárok százait.
Tavaly január 7.-én egy francia szatirikus hetilap, a Charlie Hebdo szerkesztőségének tagjait végezték ki gépkarabéllyal felfegyverkezett szélsőségesek. A 20 halálos áldozattal járó merényletet egy másik gyilkosságsorozat követte; november 13.-án, Párizsban több mint 130 embert öltek meg. Utóbbi esetben mindannyian ártatlan civilek voltak, akik talán semmit nem is tudtak arról, hogy otthonuk egy olyan katonai szövetség része, ami tucatnyi országgal hadban áll, és a világ távoli tájain politikailag nemkívánatossá nyilvánított arabokat gyilkol. Pénteken Brüsszelben elfogták a novemberi tömeggyilkosság egyik elkövetőjét, aki maga is részt vett annak megszervezésében. Salah Abdeslam novemberben mégsem robbantotta fel magát a Stade de France francia nemzeti stadionnál, ehelyett arra használta a rendelkezésére álló hónapokat, hogy újabb terrorsejteket hozzon létre és tagokat toborozzon.
Ezeket a tömeggyilkosságokat a nyugat-európai titkosszolgálatok nem akadályozták meg. A hatóságok tevékenysége szemmel láthatóan utólagos nyomozásra és hajtóvadászatra korlátozódik, miközben egyelőre az általános megfigyelési programok sem értek el látványosabb eredményt annál, mint hogy a jogvédők ellenkezését kiváltották.
A terroristák ezzel máris három európai szabadságjogot korlátoztak egyszerre: az egyén magánszférához való jogát, a gyülekezés szabadságát, és a szólásszabadságot.
Korlátozták a szólásszabadságot, mert a továbbiakban az állam nem tudja azt garantálni: mindent ki szabad mondani, lehet provokálni a szélsőségeseket – egészen addig, míg le nem lőnek érte. Azok, akik Allah harcosainak gondolják magukat, máris elérték, hogy a liberálisok és ateisták ne érezzék egészen biztonságban magukat, ha Mohamed próféta válik a mocskolódásuk tárgyává. Korlátozták az egyén magánszférához való jogát, mert olyan helyzetet teremtettek, ami az államokat arra ösztönzi, hogy kiterjedt megfigyelési programokkal betolakodjanak az emberek magánéletébe. Korlátozzák a gyülekezés szabadságát, mert a közbiztonság illúziójának lebontásával félelemérzetet keltenek az ártatlan emberekben.
A dzsihádisták ezzel máris megdöntötték a jelenkori Európa társadalmi alapjait. Nem Európa integrálja a közel-keleti migránsokat, hanem a soraik közt érkező militánsabb egyének integrálják az európai társadalmak többségét. Saját szociokulturális hátterüket kényszerítik rá az európai emberre – számos közel-keleti országban az állami intézményrendszer vagy a vallási vezetők határozzák meg az egyén mindennapi viselkedését – ezt hozzák magukkal Európába. Otthonukban az állam és egyház benyomul az egyén magánszférájába, szigorú viselkedési normákkal szabályozza az egyén életét. Azzal, hogy Európában felszámolják a közbiztonság látszatát, máris megkezdődött a közel-keleti minta átültetése az európai gyakorlatba; a kormányok kiterjedt megfigyelési programokkal betolakodnak az egyén magánéletébe, és lehetőséget teremtenek arra, hogy beavatkozzanak, ha nem megfelelő tevékenységet észlelnek. Miközben a kiterjedt megfigyelési programok eredetileg a terrorveszély elhárítása érdekében működnek, azok kiváló lehetőséget biztosítanak arra is, hogy a regnáló hatalmi elit csírájában fojtson el minden, a hatalmát veszélyeztető ellenzéki mozgalmat. Ennek okán, a terroristák nem csak a szólásszabadságot, a gyülekezés szabadságát, és a magánszférához való jogot kezdték ki, de technikai értelemben máris elhozták Európába a viselkedést indirekt nyomásgyakorlással (a megfigyeltség tudatával) szabályozó totalitárius állam kezdeményeit – ami szintén a dzsihádista mozgalmak célkitűzése, csak más értékek/irányelvek mentén.
Jan Jambon, Belgium belügyminisztere hétfőn Abdeslam letartóztatását követően az RTL-nek adott interjú során kijelentette, hogy a terrorista elfogása alvósejtek aktivizálódását válthatja ki Európa-szerte. Megérkeztek a nagy migrációs hullámokkal, itt vannak köztünk, de egyelőre rejtve vannak.
December elején Hans Georg Maassen, a német Szövetségi Alkotmányvédelmi Hivatal vezetője megdöbbentő bejelentést tett; elmondása szerint több mint ezer dzsihádista él Németországban, akik bármelyik pillanatban újabb terrortámadást követhetnek el. A német titkosszolgálatok már prioritássá nyilvánították a radikalizálódó muszlim közösségek kontroll alatt tartását. Ugyanakkor, az alkotmányvédelmi hivatal vezetője elismerte, hogy bár a rendőrséggel együttműködve folyamatosan ellenőrzik ezeket a személyeket, megfigyelésükre nem áll rendelkezésre a kellő kapacitás; még a fokozottan veszélyesnek nyilvánított, potenciális dzsihádisták közt is fontossági sorrendet kell felállítani, mert a hatóságok nem tudnak a nap 24 órájában nyomon követni ennyi lehetséges terroristát. Maassen elmondása szerint a titkosszolgálatok komoly problémába ütköznek, amikor a lehetséges elkövetők tömegeit kell megfigyelés alatt tartani, mert egyetlen személy nyomon követése is több titkosszolgálati alkalmazott közreműködését igényli.
Így importálták a liberálisok Európába az egyén magánszférájába betolakodó, totalitárius államot. Mostanra egy hadseregnyi ismert dzsihádista élhet szerte az Európai Unióban. Ha az állam le akar számolni a biztonsági kockázattal, az egyén jogainak durva korlátozására kényszerül, mert olyan jogi környezetet kell kialakítania, amiben gyakran feltételezések alapján is le kell tudni tartóztatni ártatlan civileket. Európai szinten tízezer személyt kellene összefogni a terrorveszély felszámolásához, ami a jogi környezet megteremtése esetén is lehetetlen vállalkozásnak tűnik egy véres polgárháború nélkül. Ha a várható következmények eltántorító hatása miatt nem kezelik kellő határozottsággal a biztonsági kockázatot, Európa olyan hellyé válhat, ahol néhány havonta ártatlan civilek százai halnak meg. Ezt idézték elő, akik támogatták távoli országok szétbombázását, majd szándékosan nyitva hagyták Európa kapuit.

http://www.hidfo.ru/2016/03/mindent-latnak-de-semmit-nem-tesznek/

Katonai hatalomátvételben reménykedhet a liberális baloldal?

Magyarország és Brazília politikai válsága közt vont párhuzamot egy magyarországi gazdasági hírportál. A katonai hatalomátvétel gondolatát előtérbe helyező írás lényegre törően mutatja a hazai liberális baloldal kilátástalan helyzetét – de egyúttal a politikai elit egészének válságára is rámutat.
“Meglepő hasonlóságokat találunk a magyar és a brazil politikai folyamatokban. A nyersanyagárak esése és a hivalkodó nemzetközi sportrendezvények megrendezése hazavágta a brazil költségvetést, egy óriási korrupciós botrány pedig aláásta a pártok és a politikai intézmények hitelét.” – így kezdődik a Privátbankár.hu hasábjain megjelent írás, ami alapvetően a brazil helyzettel foglalkozik, de végigkísérik a magyar közélet alakulásával vont indirekt párhuzamok. Nem véletlen jeleníti meg a bevezető a magyar politikai élettel mutatkozó hasonlóságot; a Brazíliában történtek lényegi elemeiként a cikk szerzője olyan tényeket emel ki, amelyek Magyarországon is az ellenzéki erők tematikájának gerincét alkotják.
“A mélyülő gazdasági és politikai válság aláásta minden nagy párt és politikai intézmény hitelét” – írja cikk, hozzátéve, hogy “a kormányzat egyre közelebb kerül egy alkotmányos válsághoz, mivel a végrehajtó-, törvényhozó- és bírói ágak már nyíltan vitatják egymás hatalmának legitimitását”. Magyarországon szintén a balliberális erők retorikájának lényegi elemét jelentette a kormány legitimitásának kétségbe vonása, ill. a választási csalásra hivatkozás, miközben a Biszku-ügy – valamint számos más eset – és a korrupcióellenes eljárások látványosan alacsony száma miatt a bírói hatalom hiteltelenségét ellenzéki és kormányoldalon egyaránt hangoztatják. Az állami hivatalokkal szembeni bizalmatlanság tetőzése és a választási csalás gondolata mellett pedig mindinkább előtérbe kerül az a gondolat, hogy a kormányt csak erőszakkal lehet leváltani.
A szerző az országban burjánzó korrupció részletezését követően kijelenti, hogy “az emberek csak a fegyveres erőkben látják a válság megoldásának lehetőségét” – ami a fentiek mentén szintén vonatkoztatható a magyarországi helyzetre. “A hónap elején egy katonai zászlóaljat riadókészültségbe helyeztek […] arra az esetre, ha a tüntetések elszabadulnak” – folytatja, miközben még mindig Sao Paoloban történtekről van szó, de az olvasóban az előzetes párhuzam okán a balliberális politikusok által szervezett civil tüntetések és az ukrán EuroMajdan képe sejlik fel.
Az összehasonlítás helyénvalóságát mutatja, hogy alig fél éve a Nézőpont intézet felméréséből kiderült; a baloldali liberális pártok már együttesen sem rendelkeznek akkora szavazóbázissal, hogy demokratikus módon kormányra jussanak.
“Csak a fegyveres erőkben látják a válság megoldásának lehetőségét.”
A balliberális erők eközben mindinkább háttérbe szorítják a választások útján kormányra jutás gondolatát; a Demokratikus Koalíció diktatúrának nevezi a mai politikai rendszert, ezáltal a választók számára elfogadható alternatívaként próbálja feltüntetni a nem-demokratikus kormányváltás lehetőségét. A radikális atlantista pártoknak ez a tevékenysége egy puccs legitimálásának előkészületeként is értelmezhető – miközben a helyzet abszurditását fokozza, hogy tavaly augusztusban Simicska Lajos jobban értesült volt az amerikai tankok Magyarországra érkezéséről, mint a honvédelmi miniszter.
Milyen előnyöket hozna a balliberálisok számára a kormány erőszakos úton való eltávolítása? Választások által kormányra minden bizonnyal nem jutnának – a közvélemény-kutatásokból ennyi egyértelműen látható -, de mostanra nem csak azzal kell számoljanak, hogy a liberalizmus támogatottsága minimális. A Jobbik lépett elő az ország második legnagyobb szavazóbázissal bíró pártjává, ezáltal a legnagyobb ellenzéki pártnak tekinthető – így a kormánypárt körül kialakuló zavarok vélhetően nem egy balliberális pártot juttatnának hatalomra. Ennek ellenére, valamilyen oknál fogva a balliberálisok akkor is azonnali kormányváltást akarnak, ha kézzelfogható, hogy ezáltal nem ők jutnának kormányra – ami talán még inkább elgondolkodtató, mint Simicska újságának esete az amerikai tankokkal.


http://www.hidfo.ru/2016/03/katonai-hatalomatvetelben-remenykedhet-a-liberalis-baloldal/

Brüsszel miatt leállhat a paksi bővítés?

Nem kezdi meg a magyar kormány a paksi bővítésre rendelkezésre álló orosz hitelkeret lehívását, amíg tart az uniós versenyjogi vizsgálat. Ez áll abban a levélben, amelyet Jávor Benedek, a Párbeszéd Magyarországért (PM) európai parlamenti (EP) képviselője kapott Lázár János kancelláriaminisztertől.
atom
Jávor Benedek szerint a döntés helyes, de csúszást jelenthet a projekt megvalósítása során. Arra is felhívja a figyelmet, hogy az állami támogatással kapcsolatos mélyreható vizsgálat mellett egy kötelezettségszegési eljárás is folyik a paksi bővítés ügyében az európai közbeszerzési szabályok megsértése miatt – adta hírül a PM.
A hitel lehívása a képviselő szerint felelőtlen lépés, amíg valamennyi, az Európai Bizottság által indított vizsgálat le nem zárul, és ki nem derül, hogy egyáltalán lehetséges-e megépíteni az új blokkokat.
Lázár János kancelláriaminiszter a PM brüsszeli képviselőjének január eleji levelére válaszolt. Ebben Jávor rákérdezett, hogy mi az oka annak, hogy több, a bővítéssel összefüggő közbeszerzést is “a körülmények megváltozása miatt” lefújtak pár nappal korábban. Lázár szerint az Unió nem írta elő kötelezően a közbeszerzések leállítását, azt a magyar kormány saját maga látta szükségesnek.
Nem kötelező jelleggel, de a bizottság erősen javasolta valamennyi előkészület leállítását a vizsgálatok leállításáig – fogalmazott Jávor. Megítélése szerint ebbe nem csupán az állami támogatással kapcsolatos eljárás, hanem a bővítés közbeszerzésének elmaradása miatti kötelezettségszegési eljárás is beletartozik. Helyes tehát a magyar kormány döntése, hogy nem dönti a pénzt egy esetleg meg sem valósítható beruházásba, az előkészületek folytatására, vagy az orosz hitelkeret lehívására azonban nem kerülhet sor addig, amíg valamennyi vizsgálat le nem zárul.
Jávor szerint ez azt is jelenti, hogy mára a kormány is belátta, az eddigi “előbb cselekszünk, azután gondolkozunk” hozzáállás nem tartható. A bővítési projektnél az elejétől kezdve szoros együttműködésre lett volna szükség az uniós testületekkel, és csak akkor és úgy lehetett volna belevágni a projektbe, ha annak az európai joggal való összeegyeztethetőségéről már meggyőződtek.
(napi.hu)
Bal-Rad komm: Nagyon rossz hír ez! Több okból is! Elsősorban is azért, mert ha meghiúsul a beruházás, az azt jelenti, hogy Brüsszel dönt MINDEN KÉRDÉSBEN! Döbrögi és hordája csupáncsak báb, és CSAK AZT játszhatja, amit és ameddig enged az Unió!
A másik nagy probléma, hogy a döbrögista horda már betervezte a lopás összegét a beruházásból. Amiből-mármint az összegből-nem hajlandók engedni! AZT VALAHONNAN MÁSHONNAN, E MINDENKÉPPEN TŐLÜNK FOGJÁK ELLOPNI! Talán így már érthető, hogy mivégre a nagyívű, sokszáz-milliárdos “fejlesztések”!
A legkellemetlenebb viszont az, HOGY NEM OROSZ PÉNZT TUDNAK ELLOPNI! Hatalmas hatása lehetne ugyanis annak, ha ABBÓL TUDTAK VOLNA SÍBOLNI, ÉS AZ KIDERÜL! MOSZKVÁBAN!
Ebben az esetben zárult volna a csapda minden irányból a narancshordára! De látványos, nagy buki lehetett volna! KOMOLY KÖVETKEZMÉNYEKKEL!

Egyiptom vezetője felszólalt az újabb NATO-beavatkozás ellen

Abdel Fattah El-Szisszi egyiptomi államfő felszólalt a Líbiában készülődő újabb katonai beavatkozás ellen, és kijelentette, hogy a nyílt invázió helyett az ország kormányát kell stabilizálni a terroristák elleni harc során.
Az egyiptomi vezető a La Repubblica olasz napilapnak adott interjút, amelyben kifejtette aggodalmait azzal kapcsolatban, hogy Olaszország a kiterjedt szárazföldi beavatkozás lehetőségével foglakozik Líbia vonatkozásában. A NATO immár visszatérő jelleggel használja azt a sémát az ENSZ Biztonsági Tanácsának megkerülésére, hogy nem a szövetség egésze, hanem csak annak egyes országai kezdenek nyílt katonai beavatkozást – a terrorizmus elleni harc leple alatt -, miközben más tagállamok ehhez “függetlenül” logisztikai támogatást adnak. Azonban, az egyiptomi vezető arra figyelmeztet, hogy Líbia esetében az olasz beavatkozás az ország teljes megsemmisüléséhez vezethet, és egy olyan, központi hatalom nélküli kaotikus régió jöhet létre a Földközi-tenger partvidékén, amit évtizedes erőfeszítésekkel sem lehet stabilizálni. El-Szisszi szerint mielőtt elhamarkodott döntés születik egy újabb katonai beavatkozásról, öt fontos kérdést kell megválaszolni:
  • Pontosan hogyan lépnek be Líbiába, és hogyan távoznak onnan?
  • Ki lesz felelős a líbiai hadsereg és rendőri erők újjáépítéséért?
  • Hogyan garantálják a helyi lakosság biztonságát a katonai beavatkozás során?
  • A Líbiában élő összes közösség és etnikum érdekeivel összeegyeztethető-e egy katonai beavatkozás?
  • Ki fogja újjáépíteni az országot, miután a katonai beavatkozás véget ér?
Az államfő kifejtette, hogy mindezeket a kérdéseket körültekintően meg kell válaszolni, mielőtt döntés születik a kiterjedt hadmozdulatokról. Kizárólag ebben az esetben végződhet az ország tényleges stabilizálásával a beavatkozás – ellenkező esetben Líbia helyén egy lerombolt ország marad, ami a terroristák állandó hátországává válik, és ahonnan újabb milliók menekülnek el.
El-Szisszi a lapnak nyilatkozva kifejtette, hogy Afganisztán, Szomália és Irak esetét kell alapul venni, egyik esetben sem végződött jól a beavatkozás: mindhárom ország elveszítette az infrastruktúra nagy részét, az állami intézményrendszer felbomlott, és a terrorizmus állandó táptalajává vált a három régió. Emellett azt is elmondta, hogy az európaiak tévednek, ha azt gondolják, hogy a Daesh az egyetlen veszély Líbiában. Az európai sajtóban hírhedtté vált terrorszervezet mellett számos más hasonló mozgalom működik Líbiában, de önmagában nem ezek fegyveres erői jelentik a veszélyt, hanem a mögöttük álló ideológia, ami gondoskodik az állandó utánpótlásról.
“Fontos megérteni, hogy a nemzetközi közösség egy és ugyanazon ideológia különböző megnyilvánulásaival áll szemben, függetlenül attól, hogy a melyik országban működik az adott terrorszervezet.”
Az egyiptomi államfő szerint a tényleges veszély az államiság megszűnése, és ebbe az irányba hat nem csak a terrorszervezetek működése, hanem az idegen hatalmak meggondolatlan beavatkozása is. A nyugati fegyveres erők ehelyett egy önerőből szerveződő líbiai kormányt kell támogassanak a stabilizálásban, amit a helyi lakosság elfogad, és már eleve harcban áll az országban működő számos terrorszervezettel.
“Pozitív eredmények kizárólag a Líbiai Nemzeti Hadsereg támogatásával érhetőek el. Ezek az eredmények azonban elérhetőek anélkül is, hogy nyugati katonai beavatkozásra várnánk.”
Az egyiptomi vezető szerint, ha Olaszország és szövetségesei fegyvereket küldenének a Líbiai Nemzeti Hadseregnek, az könnyebben megszabadulna az országban működő extrémistáktól, mint ha idegen haderő lép be az országba, és ezzel tovább mérgesítik a helyzetet – a terrorszervezetek a külföldi katonák jelenléte miatt a függetlenségi harc látszatával tömeges tagtoborzásba tudnának kezdeni.
El-Szisszi szerint nem újabb katonai beavatkozás lesz a líbiai válság megoldása, de ettől függetlenül gyorsan kell cselekedni, mert az Európai Unió azt kockáztatja, hogy káoszba süllyed Észak-Afrika, és Szíriánál kétszer-háromszor nagyobb országokból fognak özönleni a menekültek Európába.
A líbiai válsággal kapcsolatban a legnagyobb gondot jelenti, hogy ma az országnak nincs központi kormánya. A nyugati beavatkozás által megdöntött Kadhafi-rendszer volt az utolsó államhatalom, ami ellenőrzés alatt tartotta Líbia egészét. Jelenleg két szerveződés működik az országban, ami kormánynak tartja magát; a “nemzetközileg elismert”, Tobrukban működő képviselőtanács, és a Tripoli központú Általános Nemzeti Kongresszus. Bár 2015. decemberében a két csoport megállapodott abban, hogy törekszenek egy egyesített parlament létrehozására, a gyakorlatban máig harcban állnak egymással, ennek okán az európai országok részéről a megoldás egy lényege eleme lehet az ország egészét képviselő parlament újbóli létrehozásában való közvetítés.


http://www.hidfo.ru/2016/03/egyiptom-vezetoje-felszolalt-az-ujabb-nato-beavatkozas-ellen/

Újabb szög a Schengeni egyezmény koporsójába?

MTI: A magyar-osztrák határon is kerítést építene az osztrák belügyminiszter

SzRTI: Biztos, hogy csak a migránsok és az embercsempészek miatt?

A Magyarország felől érkező embercsempészet korlátozása végett a magyar-osztrák határon is kerítést építene az osztrák belügyminiszter, a burgenlandi tartományi vezető pedig ugyanezen a szakaszon állandó határellenőrzést szorgalmaz – derül ki a Kurier című osztrák lap hétfői számából.
Az újság információi szerint a tárcánál már elkezdték az erre vonatkozó intézkedéstervezet kidolgozását. Johanna Mikl-Leitner belügyminiszter az osztrák közszolgálati televízió (ORF) adásában megerősítette, hogy Ausztria határát továbbra is védeni fogják, és amennyiben szükséges, további kerítéseket építenek, újabb konténereket állítanak fel, és több rendőrt, valamint katonát állítanak szolgálatba.
Mikl-Leitner közlése szerint jelenleg naponta átlagosan száz menedékkérelmet adnak be Ausztriában, és amennyiben folytatódik ez a tendencia, már ősszel elérik a befogadás 37 500-as felső határát. Emiatt a miniszter további intézkedéseket helyezett kilátásba.
Johanna Mikl-Leitner arról is beszélt, hogy felgyorsítják azoknak a menekülteknek a kitoloncolását, akiknek a menedékkérelmét elutasították. Tájékoztatása szerint a pár óráig tartó eljárást a spielfeldi központhoz hasonló, határ menti regisztrációs központokban fogják lefolytatni. Tervei szerint a határról közvetlenül biztonságos országokba küldhetik az embereket, még akkor is, ha menedékkérelmet nyújtottak be Ausztriában.
“Európa nem kívánságműsor” – jelentette ki a tárcavezető, hangsúlyozva, hogy a menekültek nem választhatják meg, melyik országba szeretnének menni. Közlése szerint jelenleg 60 ezer menedékkérelmet még nem dolgoztak fel, ezek elbírálási ideje átlagosan hét hónap.
A januárban hozott osztrák döntés szerint naponta legfeljebb 3200 migráns léphet be Ausztriába, és a déli határnál legfeljebb 80 menedékkérelem nyújtható be. Egy korábbi döntés szerint idén legfeljebb 37 500, 2019-ig összesen mintegy 130 ezer migránst engednek be az országba. Tavaly 89 ezer kérelmet nyújtottak be.
Mikl-Leitner szerint amennyiben a stájerországi Spielfeld mellett a tiroli Brenner-hágónál lévő átléptetőhelyet is megnyitják, mindkét határátkelőnél napi 40-40 kérelmet fogadnak majd.
A miniszter szorgalmazta a kelet-balkáni útvonal lezárását, és úgy vélte, hogy a Törökországgal kötött megállapodás nem oldja meg a helyzetet. Indoklása szerint a menekültek a görög-macedón határzár miatt Bulgária felé kerülnek, ez “lehet a migránsok következő útvonala”.
Hans Niessl burgenlandi tartományi vezető a Kurier hétfői számának adott interjújában úgy vélte: a bűnügyi statisztika szerint Burgenland a legbiztonságosabb ausztriai tartománynak számít ugyan, azonban “tudvalevő”, hogy az embercsempész-maffia “ingajáratot” üzemeltet Budapest és Bécs között, fejenként 600 és ezer euró közötti összegekért szállítja az embereket. “Ennek tudatában helyi lakosként már nem érzem magam annyira biztonságban” – mondta a szociáldemokrata politikus.
Úgy vélte, hogy Burgenlandban is a stájerországihoz hasonló határ menti regisztrációs központot kellene kiépíteni. Elmondása szerint jelenleg a tartományi rendőrség akkor végez határellenőrzést, amikor a csempészmaffia éppen aktív. Úgy vélte, hogy a csempészet elleni küzdelem sikere a határon átnyúló összefogásban rejlik, ezért szorosabb együttműködést szorgalmazott Magyarországgal.
MTI  – SzRTI

Sarkozy: Törökország nem teljes értékű európai ország

Nicolas Sarkozy volt francia elnök szerint nincs értelme arról beszélni, hogy Törökország csatlakozzon az Európai Unióhoz; Törökország földrajzi és civilizációs értelemben sem teljes értékű európai ország, az Európai Unió pedig európai országok szövetsége.
A volt elnök az iTele TV-nek adott interjú során beszélt a török uniós csatlakozásának kilátásairól, melynek során abszurdnak nevezte, hogy az európai törvényhozók komolyan foglalkoznak a török csatlakozás lehetőségével. Szerinte Ankarára mint katonai szövetségesre van szükség, de ennél mélyebb integráció lehetősége nem kellene felmerüljön.
“Törökország Kis-Ázsia. Erős ország, ami egyben híd is Ázsia és Európa közt – de nem Európa része. Ne értsenek félre: nincs problémám a törökökkel, szükségünk van rájuk, mert értékes NATO-szövetségeseink.”
Sarkozy az interjú során annak nehézségeiről is beszélt, hogy a török EU-csatlakozás megindokolása még az iskolákban is nehézségekbe ütközne, mert minden gyereknek nyilvánvaló lesz, hogy Törökország földrajzi értelemben véve nem Európa. “Amikor elkezdjük megmagyarázni gyermekeinknek, hogy Törökország Európa része, azt is hozzá kellene tennünk, hogy az Európai Unió határai Szíriáig terjednek. Aminek egyszerűen nincs értelme. Az EU európai országok szövetsége. Törökország földrajzi értelemben is csak részben Európa.”
Ugyanakkor, volt elnök szerint Törökország történelmi, kulturális  és gazdasági értelemben sem nevezhető európainak.
“Aki azt mondja, hogy Törökország egy európai ország, az az Európai Unió halálát akarja.”
Sarkozy szerint annak okán is értelmetlen a török uniós csatlakozásról beszélni, hogy az Európai Unió nem hajlandó szorosabbra fűzni kapcsolatait Moszkvával, miközben Oroszország sokkal inkább európai, mint Törökország – kulturális, vallási hátterénél, hagyományainál fogva – valaha is lesz.


http://www.hidfo.ru/2016/03/sarkozy-torokorszag-nem-teljes-erteku-europai-orszag/

EZEKKEL A FONTOS DÖNTÉSEKKEL VALAMIÉRT NEM DICSEKSZIK A KORMÁNY

Vannak olyan kormányzati döntések, amelyek fontosak ugyan, még sincs róluk ünnepélyes bejelentés, és még véletlenül sem kerülnek szóba a sajtótájékoztatókon. Aztán amikor megjelennek a Magyar Közlönyben, mindenki meglepődik.
Bár elődei is éltek ezzel az eszközzel, a jelenlegi kormány egészen sokat, évi több milliárd forintot költ kommunikációra, arra hivatkozva, hogy információt juttat el az emberekhez. Ezek a hirdetések azonban általában a végletekig leegyszerűsített szlogeneket tartalmaznak, nem pedig részletes információkat a kormányzat működéséről.
Aki ez utóbbira kíváncsi, annak inkább a parlamenti honlapot érdemes böngésznie a törvényjavaslatokért, vagy rendszeresen olvasni a jogszabályok hivatalos kihirdetésére használt Magyar Közlönyt. A futószalagon kiadott miniszteri rendeletek és kormányhatározatok közt rendszeresen bukkannak fel érdemi, ám addig semmilyen módon nem kommunikált döntések. Összeszedtük, eddig mivel lepte meg az országot a kormány.
SZIGORÚAN TITKOS TITKOSSZOLGA
2014 júliusában a miniszterelnök új főigazgatót nevezett ki a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat élére. Ez önmagában nem lenne meglepő, a tapasztalatok szerint minden ciklusban lecserélik a titkosszolgálatok vezetőit, de az újdonságnak számított, hogy Szabó Hedvig dandártábornok anélkül került pozícióba, hogy előzetesen meghallgatta volna az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottsága: a törvényben előírt meghallgatást csak az után hívták össze, hogy a Magyar Közlönyben megjelent a kinevezésről szóló határozat, vagyis még a képviselők is a hivatalos lapból értesültek a személyi változásról.
GYEREKEKTŐL A SPORTOLÓKNAK
2014 novemberében határozott úgy a kormány, hogy az előző évről megmaradt költségvetési pénzekből 182 millió forintot csoportosít át a „Sportteljesítmények elismerése, megbecsülése” cím alá. A kabinet közismerten nagy támogatója a sportnak, annál meglepőbb azonban, hogy honnan irányították át a pénzt: a „Szociális és gyermekvédelmi, gyermekjóléti feladatellátás és irányítás intézményei” elnevezésű előirányzatból csippentették le az összeget, vagyis az örökké pénzhiánytól szenvedő gyermekvédelem helyett inkább a sportolók jutalmazására fordították. Mindez persze ki sem derült volna, ha valaki nem veszi magának a fáradságot, és nézi át a Magyar Közlönyt.
A VÁRBA KÖLTÖZÉS
Orbán Viktor kormányfő régóta szeretné áttenni székhelyét a Várba, eredetileg a Sándor-palotát is miniszterelnöki rezidenciának újították fel, csak a 2002-es kormányváltás után lett a köztársasági elnöké az épület. 2010 után folyamatosan pletykálták, hogy megkezdődik a költözés, majd 2014 júniusában a kormányszóvivő be is jelentette, hogy a Nemzeti Táncszínház helyére, az egykori Karmelita kolostorba költözik a miniszterelnöki hivatal.
Ennek részleteiről viszont csak a Magyar Közlönyből értesülhettünk, szépen sorban: előbb 1,4 milliárd, majd 8,2 milliárd, 2017-re pedig további 5,7 milliárd forintot különítettek el az átépítésre. Ehhez adjuk még hozzá azt az egymilliárdot, amiért műtárgyakat vesznek az épületbe, illetve az évi 271 milliót, amibe a kormányfő őrzése kerül majd. Ezek is mind a Közlönyből derültek ki. És jegyezzük meg azt is, hogy a Millenárison 2,6 milliárd forintba kerül a Nemzeti Táncszínház új helyének a kialakítása. A Várnegyed fokozódó terheléséről nem is beszélve.
ván
NEM CSAK A MINISZTERELNÖK
A kormány nem elégedett meg a kormányfő Várba költöztetésével, tavaly novemberben – szintén a Magyar Közlönyből – kiderült, hogy a Belügyminisztériumot és a Nemzetgazdasági Minisztériumot is áthelyezik: A BM az Országház utca 28-32., illetve az Úri utca 49-51. szám alatti ingatlanegyüttesbe, míg a NGM a Szentháromság tér 6. szám alatti ingatlanban kap helyet.
Az sem zavarta a kabinetet, hogy ezek az épületek foglaltak, felkérte a Miniszterelnökséget vezető minisztert, hogy folytassa le a szükséges egyeztetéseket a Magyar Tudományos Akadémia elnökével. A most az épületeket használó intézményeknek kijelölt ingatlanokat is fel kell újítani, illetve át kell alakítani, aminek költségeire első körben – tervezésre és előkészítésre – 1,5 milliárd forintot különített el februárban a kormány.
EZ ITT A REKLÁM HELYE
A csok, vagyis családi otthonteremtési kedvezmény a kormány legújabb csodafegyvere, amivel szándéka szerint az építőipar sanyarú helyzetén, a riasztó demográfiai folyamatokon és saját népszerűségén is javítana. Utóbbira utal, hogy március elején a Magyar Közlönyben megjelent a Rogán Antal miniszterelnöki kabinetfőnök által jegyzett rendelet „a családi otthonteremtési kedvezményre, valamint az otthonteremtési kamattámogatásra vonatkozó reklámok és hirdetések részletes szabályairól”.
Ennek lényege, hogy a bankoknak a saját, a csokot hirdető reklámjaikban meg kell jeleníteniük az „A magyar reformok működnek” jeligével futó kormányzati hirdetések elemeit, illetve közölniük kell, hogy a hirdetett termék „Magyarország kormánya által nyújtott támogatás”. (Itt fantáziáltunk arról, hova férne még el a kormánypolitikát reklámozó logó.)
A FOCI MINDENNÉL TÖBBET ÉR
A sportszerető kormány számtalan határozatban ítélt meg pluszpénzeket a futball támogatására. Emlékezetes, mikor 2013-ban a Magyar Közlönyből derült ki, hogy a rendkívüli intézkedésekre elkülönített tartalékból átcsoportosítanak 400 millió forintot a Mezőkövesd Zsóry Futball Club Kft. fejlesztésére. A csapat akkor jutott fel az első osztályba, majd a közvetkező évben vissza is csúszott. A tulajdonosa a Mezőkövesdi Zsóry Sportegyesület, amelynek elnöke Tállai András államtitkár.
Azóta is érdemes a hivatalos lapot forgatnia a futballszerető közönségnek, mert innen derül ki, hogy éppen melyik csapat számíthat stadionfejlesztésre: legutóbb tavaly év végén módosították a stadionprogramról szóló rendeletet, amiből kiderült, hogy a budapesti Bozsik-stadion fejlesztésére 510 millió forinttal szánnak többet, 690 millió forinttal több jut a kisvárdai sportlétesítmény-fejlesztésre és 325 milliót kap a békéscsabai csapat.
A TESTNEVELÉSI EGYETEM IS FONTOS
Tavaly októberben égett le a Testnevelési Egyetem (TE) atlétikai csarnoka, és nem is kellett sokat várni, hogy a sportszerető kormány lépjen: egy tavaly decemberi határozat értelmében nemcsak a csarnokot építik újjá, hanem a teljes kampuszt felújítják és bővítik. A Magyar Közlönyből az is kiderült, hogy ez nem lesz olcsó: 2016-ban 15,9 milliárd forintot, 2017-ben 17,5 milliárdot, 2018-ban pedig 2,9 milliárd forintot biztosítanak a TE számára, ami bekebelezheti a Sportkórház területét és még egy új vízisport-telepet is kap.
A SIETSÉG SOKBA KERÜL
Budapest eredetileg 2021-ben rendezett volna vizes (úszó, hosszútávúszó, műúszó, műugró és vízilabda) világbajnokságot, de a mexikói Guadalajara visszalépése után a kormány tavaly elvállata, hogy beugrik, és már 2017-ben otthont ad az eseménynek. A nagy megtiszteltetés mellett ennek költségei is vannak, amelyeket nem kommunikáltak: csak a Magyar Közlönyből derült ki, hogy az eredetileg tervezett 24,5 milliárd helyett 49 milliárd forintba kerül a rendezés.
VOLT EGYSZER EGY DÉLI PÁLYAUDVAR
Évek óta hallani olyan tervekről, hogy megszüntetnék a budapesti Déli pályaudvart, amit a Kelenföldi pályaudvar váltana ki, a helyét pedig mindenféle hasznosabb dolgokra lehetne használni. A várható nehézségek, költségek és szakmai tiltakozások miatt azonban ez mindig csak terv maradt, mígnem két hete megjelent a Magyar Közlönyben a kormányhatározat, amely konkrétan kiadta az utasítást Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszternek, hogy ötletpályázatot írjon ki az utasforgalmi területek hasznosítására, Balog Zoltán emberierőforrás-miniszternek pedig az üzemi területre kell koncepciót készítenie.
MILÁNÓ-KARCAG TENGELY
A milánói világkiállítás magyar pavilonjának már a koncepciója és költségei – a felépítésre 2 milliárdot, egyéb programokra 3 milliárdot szántak – sokakat felháborítottak, de igazán akkor kezdett furcsa lenni a dolog, amikor tavaly decemberben megjelent a Magyar Közlönyben a határozat, amely szerint az épületet haza kell költöztetni Karcagra, hogy múzeummá alakítsák.
A kormány két lépcsőben összesen 1,15 milliárd forintot különített el a költségekre, és ezek még feljebb is kúszhatnak. Azóta felmerült, hogy esetleg mégis Milánóban maradna az épület, a kormány tárgyalt is a lehetőségről, de a döntésről nem jött hír, valószínűleg egy későbbi közlönyben olvashatunk majd róla.
+1 CSENDBEN VISSZAVONT ÁLLAMPOLGÁRSÁGOK
Nem a kormány tevékenységéhez kapcsolódik, de a Magyar Közlöny tanúsága szerint 2013 óta a köztársasági elnök a belügyminiszter előterjesztésére 88 esetben vonta vissza az állampolgárságot valakitől. Az érintettek a születési helyek és a nevek alapján főleg ukrán és szerb állampolgárok lehettek.
Bár ezeknek a határozatoknak nincs igazi indoklása, elég egyértelmű, hogy ezek az emberek úgy kapták meg a magyar útlevelet, hogy – mint utóbb kiderült – nem feleltek meg a kedvezményes honosítás feltételeinek. Ez önmagában ellentmond Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettesnek, aki szerint a kettős állampolgárság megadása sikertörténet, bármiféle visszaélés emlegetése pedig nem más, mint külföldi titkosszolgálatok dezinformációja.

(vs)
Bal-Rad komm: Hát még azok a “bulik”?-amikről NEM ÍR semmi! Se Magyar Közlöny, se kormányzati honlap! A zsíros ügyek!
Persze előbb-utóbb FÉNY FOG DERÜLNI MINDENRE! Csak hát akkor már a pénznek, a rablott és elherdált javaknak nyoma sem lesz!
DE A RABLÓK ADDIG KELL HOGY BÖRTÖNBEN ROHADJANAK, AMÍG ELŐ NEM ADJÁK!
Egyébként pedig kár magukat abba a hitbe ringatni, hogy ŐK MEGÚSSZÁK! Nem fogják megúszni! Ugyan azzal sem fognak majd dicsekedni!-de a közvélemény tájékozott lesz!