
Az amerikai szenátus 
nemzetbiztonsági bizottsága  csütörtökön közölte, hogy külföldi 
érdekeltségek több mint 3500  Facebook-hirdetéssel beavatkoztak a 
2016-os elnökválasztásba. A  szenátorok betiltanák a külföldről fizetett
 politikai hirdetéseket.
Amy Klobuchar szenátor közleményében az áll; az amerikai kongresszus el kell fogadjon egy jogszabályt,
  ami biztosítja, hogy külföldi érdekeltségek ne tudjanak politikai  
hirdetéseket vásárolni, s ezáltal befolyásolni a választások eredményét.
A sajtóközlemény szerint a 2016-os 
elnökválasztási kampány online  hirdetéseinek tartalma, illetve a 
hirdetések megrendelőinek személyi  kiléte ismeretlen volt, mert 
“idejétmúlt törvények nem tudták tartani a  lépést a technológiai 
fejlődéssel.”
Klobuchar szerint a Honest Ads Act
 célja az lenne, hogy  megakadályozza a külföldi érdekeltségeket a 
választások  befolyásolásában, azáltal, hogy az online politikai 
hirdetéseket  ugyanolyan mértékben átláthatóvá tenné, mint a TV, rádió 
és nyomtatott  sajtó által megjelenített tartalmakat.
A sajtóközleményben az áll, hogy a 
kongresszusnak biztosítania kell a  nagyobb digitális felületek (mint 
Facebook, Twitter és Google)  szigorúbb szabályozását, hogy 
megakadályozzák, hogy idegen országok azt  eszközként tudják használni a
 hazai politika befolyásolására.
http://www.hidfo.ru/2018/05/betiltanak-a-kulfoldrol-fizetett-politikai-hirdeteseket/
http://www.hidfo.ru/2018/05/betiltanak-a-kulfoldrol-fizetett-politikai-hirdeteseket/
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése