INDIAIAK JÖNNEK IDE DOLGOZTATNI, MERT A MAGYAR KÉPZETT MELÓS, SZORGALMAS MELÓS, ÉS VALÓSZÍNŰLEG KEVESEBBE KERÜL, MINT AZ INDIAI! India is minket gyarmatosít!
Az
 egyszer már elüldözött Apollo  Tyres visszatért Magyarországra, s vele 
együtt már négy világcég  reprezentálja a hazai abroncsgyártást. Az 
iparág méretét jól jellemzi,  hogy 2017-re évi csaknem 7,5 millió 
járműre lesz elegendő a nálunk  gyártott mennyiség.
Nagyot 
fordult a világ 2008 óta Orbán  Viktorral és pártjával. A kormányfő 
pénteken örömmel helyezte el a  Gyöngyöshalász mellett az indiai Apollo 
Tyres gumiabroncsgyár alapkövét,  míg hét éve a helyi Fidesz még 
népszavazást kezdeményezett az indiaiak  Gyöngyösre tervezett 
beruházásának megtorpedózására. A szavazásra  feltett kérdés úgy 
hangzott:
„Egyetért-e Ön azzal, hogy ne épüljön meg az indai Apollo Tyres cég gumigyára Gyöngyösön?”.
A 
fideszesek szerint ugyanis az üzem  termelése veszélyeztette volna a 
Mátraalja környezetét és a munkások,  lakosság egészségét. A referendum 
végül okafogyottá vált, mert időközben  az Apollo úgy döntött, hogy oda 
nem megy, ahol nem látják szívesen. „Az  adminisztratív eljárások 
váratlan késedelme” volt az a hivatalos indok,  amivel a beruházás 
lefújását magyarázták.
Az 
Apollo Tyres azonban 2012-ben  visszatért, s 2012-ben jelezte, hogy az 
azóta is csak tervasztalon  létező gyárának helyszínéül lengyel és 
szlovákiai települések mellett  –ismét – magyar területeket is számba 
vesz. Végül tavaly be jelentették,  hogy a befutó Gyöngyöshalász lett. A
 beruházás volumenében nem történt  változás: az Apollo Tyres öt év 
alatt 146 milliárd forintot kíván  költeni az üzem felépítésére és a 
termelés felfuttatására, amelyhez a  magyar kormány 16 milliárd 
forinttal járult hozzá. Az elképzelések  szerint az üzem 2017 elején már
 megkezdené a termelést. A tervezett  kapacitás a fejlesztési program 
végére napi 16 ezer személygépkocsi- és  háromezer teherautó-abroncs 
lenne. Az Apollo közel ezer embernek adna  munkát új üzemében.
 
 
A hét 
évvel ezelőtti eseményekre a  környezetvédelem ügyét újabban „kevésbé 
kiemelten” kezelő Fidesz  kormánypártként már nem szívesen emlékszik. 
Orbán Viktor miniszterelnök  ünnepi beszédét is a beruházás volumenéhez 
igazított tiszteletkörök  jellemezték.
Múltidézéssel
 annyiban foglalkozott,  hogy a negyven év után megbukott kommunista 
rendszert ostorozta amiatt,  hogy el voltunk zárva a fejlett 
technológiai világtól.
„Húsz 
évvel ezelőtt nem gondoltam volna,  hogy eljön az a pillanat, amikor nem
 európaiak ruháznak be Indiában,  hanem indiaiak ruháznak be Európa 
szívében”
– 
mondta, és hosszasan ecsetelte  kormánya eredményeit, a teljes 
foglalkoztatottság szinonimájaként kezelt  háromszázalékos 
munkanélküliség célként történt kitűzésétől a  barátságos befektetői 
környezet megteremtésén, a modern technológiák  iránti 
fogadókészségünkön át egészen a versenyképes tudást garantáló  oktatási 
rendszer kiépítéséig.
Végezetül
 szólt arról, hogy az indiaiak  fejlesztése nem csupán egy üzleti 
lehetőség, hanem a térség legnagyobb  beruházása, közös siker esetén 
pedig ajtókat nyithat a világra, és újabb  befektetőket vonzhat ide – 
szögezte le.
 
Az 
Apollo Tyres vezetői sem foglalkoznak  már a múlttal, számukra a kormány
 16 milliárdos támogatása, a kiemelt  beruházásokkal járó előnyök 
megszerzése és más, nem részletezett  kedvezmények önmagukért beszélnek.
 Onkar S. Kanwar elnök-vezérigazgató  arról beszélt, hogy ma India a 
világ negyedik legnagyobb gazdasága, és a  leggyorsabban fejlődő piacok 
között található, feltörekvő informatikai  hatalom. Felidézte, az indiai
 beruházások több mint nyolcezer ember  foglalkoztatását teszik lehetővé
 Magyarországon.
A 
gyöngyöshalászi az első Indián kívüli  zöldmezős beruházása az Apollo 
Tyresnek. „Célunk egy modellértékű  gyártókapacitás létrehozása, ez lesz
 a legmodernebb gyára a társaságnak”  – idézi Onkar S. Kanwart az MTI.
Neeraj 
Kanwar, a társaság alelnöke azt  mondta, cégük elkötelezett dolgozóik 
életminőségének javítása iránt,  gyáruk pedig hozzájárul a régió 
fejlődéséhez. A felelős növekedés csak  környezeti tudatossággal és 
társadalmi fenntarthatósággal érhető el –  fejtegette.
„Az Apollo Tyres világában a gyöngyöshalászi gyár lesz a Kékestető”
– 
jegyezte meg. Kanwar elmondta: a  gumiabroncsgyár révén nem csak 
közvetlenül jönnek létre új munkahelyek,  de közvetett módon is bővül a 
foglalkoztatottság. Arról is beszélt, hogy  a társaság számára fontos a 
társadalmi felelősségvállalás, több ehhez  kapcsolódó, egészségügyi, a 
környezet védelmét szolgáló programot  terveznek.
 (NOL)
 
 
 
 
          
      
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése