amrep

Lehetséges, hogy ijedelmükben a felháborodásból kifelejtették, hogy az április 7-i rémisztő eset már-már orosz légtérben zajlott le, és azt sem emlegetik föl reklamációikban, hogy az amerikai kémrepülő transzpondere ki volt kapcsolva. Mivelhogy a kémgép már jó ideje körözgetett a térségben, az orosz légierő úgy gondolta, hogy megnézi közelebbről ezt a valamit. Mert kikapcsolt transzponder esetén nehéz meggyőződni az eredetről. Ezért aztán felküldtek két SzU-27-est.
Azok meg megnézték. Az már az orosz légierő hibája, hogy nagyon rövidlátó pilótáik vannak. Akiknek közel kell menni nagyon a megnézni kívánt valamihez, hogy meggyőződhessenek dolgokról. Az már csak hab a tortán, hogyha a közellátás átkához buzgalom is párosul. A lényeg az, hogy elég közelről vették szemügyre az amerikai repülőgépet. És rájuk integettek, (úgy nagyjából három méterről) hogy illő lenne kicsit távolabb repkedniük. Meg is mutatták nekik a “hazafelé vezető utat”!
Ezért fordulhatott elő az a helyzet, hogy az amerikai RC-135U személyzete alsóneműcserével indított leszállás után. Mert az orosz pilóták szakmaiságának és felelősségtudatának köszönhetően ennyivel megúszták a kikapcsolt transzponder miatti problémát.
Igor Kondrasenkov vezérőrnagy, az orosz légierő ügyeletes szóvivője föl is hívta mindezekre az amerikaiak figyelmét, hallva az eset miatti amcsi aggodalmakat.

https://balrad.wordpress.com/2015/04/11/most-az-amcsi-pilotak-idegeit-csinalta-ki-sojgu-legiereje/