
A franciák által leszállított helikopterhordozók a kisebb fekete-tengeri hadműveletekben segíthetnek majd.
Az utóbbi hónapokban
 ismét felerősödött a vita a francia és az orosz fél  által évekkel 
korábban megkötött, lassan a végére érő szerződés  kapcsán, különösen 
annak fényében, hogy Putyin elnök Oroszországa nem  éppen a Nyugat 
ízlésvilágának és érdekeinek megfelelően intézi ügyeit. A  komoly 
hadiipari bevételre támaszkodó Franciaország egyelőre nem lépett  vissza
 az ügylettől, az oroszok pedig saját harci helikoptereket  rendeltek 
meg a hamarosan szolgálatba lépő új hajókhoz. Az eredeti  szerződés 
értelmében az orosz haditengerészet összesen négy,  Mistrál-osztályú  
helikopterhordozóval gazdagodik, amelyek a híradásokban legtöbbször  
Landing Helicopter Deck (LHD), illetve Assault Amphibious Ship név alatt
  futnak. Ebből kettőt a franciák, a másik kettőt pedig az oroszok  
gyártják le, a hadrendbe lépést követően pedig mindegyik példány 30  
könnyű helikoptert, nagyjából 60 partraszálló (kétéltű) járművet,  
valamint 700 fős csapatot szállíthat majd. Az orosz fél ettől némileg  
eltérne, hiszen hajónként mindössze 8 harci helikoptert alkalmaznának, a
  most felbukkant megrendelés pedig arra utal, hogy összesen 32 Kamov  
Ka-52K helikopterre számítanak, vagyis mintha stimmelne a szám. 
 
  
Franciaország vette a jobbik eszét és a szankciók ellenére leszállítja ősszel a korábban megrendelt két helikopter-hordozót Oroszországnak. Az egyik a Fekete-tengeren fog állomásozni

Franciaország vette a jobbik eszét és a szankciók ellenére leszállítja ősszel a korábban megrendelt két helikopter-hordozót Oroszországnak. Az egyik a Fekete-tengeren fog állomásozni
Az említett típus elsősorban harckocsik ellen jönne nagy segítségül a partraszálló egységeknek, egyes nyugati források pedig attól félnek, hogy ezen eszközöket a Fekete-tenger térségében, Ukrajna, netán egyes kaukázusi köztársaságok ellen vetnék be, amennyiben újból kiéleződnének az ellentétek – a mostani villongás és már-már polgárháborús helyzet kapcsán kevésbé jönnek számításba, mivel itt a legfőbb tét a donyecki térség, amely viszont a szárazföldön határos az orosz állammal. 2011-ben már felmerült a szerződés érvénytelenítése, a jelek szerint azonban a franciák ragaszkodnak a további szállításokhoz (ők maguk egyébként jelenleg három ilyen hajót használnak). Ennek jó eséllyel a Nyugat és Oroszország közti viták elmérgesedése, a további szankciók sem vetnek majd gátat, ám Franciaország kényelmetlen helyzetbe kerülhet, ha szomszédai és az Egyesült Államok határozott lépésekkel jeleznék, hogy valóban komolyan gondolják a kereskedelmi korlátozásokat.
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése