Az  
Európai Bizottsághoz fordult Molnár Csaba, a Demokratikus Koalíció  
alelnöke és EP-képviselője a paksi atomerőmű bővítésére vonatkozó  
információk titkosítása miatt. A DK szerint jogsértés, hogy 30 évig nem 
 lehet közzé tenni az atomerőmű-bővítés adatait, mivel a tízmillió  
atomfizikus és befektetési szakértő országában nyilvánvalóan mindenki  
első ránézésre meg tudná állapítani, hogy a kormány milyen kiadáson  
mennyit sikkasztott, emiatt főbenjáró bűn, hogy az atomerőmű-bővítés  
műszaki és üzleti adatai nem terjednek szabadon az interneten. A DK  
kormánypozícióból gondolkodás nélkül az amerikai cégnek adta volna a  
bővítést, és ugyanúgy évtizedekre titkosítaná, közben elsikkasztaná amit
  lehet, de ellenzéki pozícióból viszonylag kockázat nélkül példálózhat 
 ennek ellenkezőjével.

A 
Demokratikus Koalíció a párt megszokott propaganda-irányvonalához  
illeszti a paksi témát is; belpolitikai kérdésben a döntést kivennék  
Magyarország kormányának kezéből, a döntési jogkört külföldi hatóság  
kezébe adnák át. A radikális atlantisták szerint Magyarországnak nem áll
  jogában dönteni egy magyarországi beruházás kapcsán, hanem mindenféle 
 külföldi bizottságoktól kell arra engedélyt kérni. A titkosítás  
kérdéséhez hozzá tartozik, hogy mivel nem az amerikai cég nyerte a  
tendert, az Egyesült Államok csak kétféleképpen juthat hozzá az újabb  
blokkok műszaki adataihoz; 1. ipari kémkedéssel, 2. vagy ha megfizet  
néhány pártot Magyarországon, akik kiharcolják neki, hogy a műszaki  
adatok legyenek nyilvánosak.
Tehát ne
 essünk illúziókba, nem arról szól a Paks-2 körüli vita, hogy  az 
atomenergetikában nyilvánvalóan magasan képzett magyar lakosság jobb  
befektetési döntést hozott volna, ha ismerné a részleteket, hanem  
arról, hogy az amerikaiaknak mekkora hozzáférése lesz az új blokkokhoz, 
 és mennyi pénzt kell rákölteniük a számukra abszolút sokadlagos  
információk megszerzésére.
A 
radikális atlantisták két okból kifolyólag akarják idegen hatóság  
kezébe adni a döntést: egyrészt, mert az Európai Egyesült Államok  
felépítésén dolgoznak, amiben Magyarország jogilag sem létezne szuverén 
 országként, és ahhoz akarják hozzászoktatni a lakosságot, hogy a  
külföldi hatóságoknak döntő szava lehet a magyar belügyekben. Másrészt, 
 azt akarják elérni, hogy a külföldi hatóság akkor "engedélyezze" a  
bővítést, ha az amerikai cég abban részt vállalhat, vagyis ipari  
kémkedés nélkül hozzájuthat a műszaki adatokhoz, és hozzáférése lenne az
  üzemeltetéshez. A kulcs itt az "engedélyezi" szó: mi köze van ahhoz  
Brüsszelnek, hogy Magyarország milyen döntést hoz saját belügyeiben?  
Semmi. Az Európai Unióba belépéskor a tőke, áru és munkaerő szabad  
áramlásáról volt szó. Nem azzal kampányoltak, hogy Magyarország a  
belépés után nem hozhat önálló belpolitikai döntéseket a  
nemzetstratégiai ágazatokban.
A 
titkosításnak továbbra is van egy olyan vonatkozása, amit nagyon  sokan 
nem értenek. A liberális sajtó rendre felteszi a kérdést: ki fogja  
megvenni a Pakson termelt áramot? Éppen emiatt van a megállapodás  
titkosítva. A többlettermelést Németország fogja megvenni. Németország  
belpolitikai okok miatt leállítja az atomerőműveket, és Közép-Európából 
 fog importálni. Mint korábban kifejtettük; a paksi bővítés a németek  
érdeke (a fentiek miatt), Magyarország érdeke (a bevétel miatt), és  
Oroszország érdeke (a befektetés megtérülése miatt), vagyis összeurópai érdek.
  Ha a részleteket nyilvánosságra hozzák, az elsősorban a német  
partnereknek lenne kínos. Mivel a titkosítás a németek érdeke (nem a  
magyar kormányé), se a DK, se a Jobbik nem tehet semmit az ellen, hogy a
  részletek titkosítva legyenek.
http://www.hidfo.net.ru/2015/03/05/dk-megint-kulfoldi-hatosagoknal-kopogtat-magyar-belugyek-kapcsan
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése