2015. március 5., csütörtök

Dmitrij Rogozin videoüzenete: “Én az orosz megszálló…”

Közel négy millióan látták már néhány nap alatt azt a háromperces videót, amelyben Dmitrij Rogozin orosz miniszterelnök-helyettes osztja meg a világgal, mint gondol Moszkva a volt szovjet tagköztársaságokról és a Nyugatról. A két fő üzenet: az orosz okkupáció csak jót hozott a hálátlan megszállottaknak, az oroszok pedig mindenkinél jobban harcolnak.
„Megszálltam a balti térséget, ahol erőműveket és gyárakat építettem, kiváló rádiókat és járműveket gyártottam. Mégis megkérték, hogy távozzam, most pedig legfeljebb halkonzerveket készítenek, s a lakosság jó része a nyugati EU-államokban a WC-t pucolja” – hasonlította össze a dicső szovjet múltat és a szürke jelent Dmitrij Rogozin orosz miniszterelnök-helyettes. A politikus személyes Twitter-oldalán elhelyezett, látványosan és mozgalmasan illusztrált videóból az is kiderül, hogy míg az oroszok érkezése előtt a nőket cobolyprémért árulták, most olajat, gázt és egyéb természeti kincseket bányásznak a végtelen tundrákon, s kényelmes városokban élnek az emberek.
Közép-Ázsiában – ahol most kábítószert termesztenek, és amerikai hitelből tengetik az életüket – a szovjet időkben rakétákat gyártottak. Ukrajna – ahol külföldi vádak szerint több ezer orosz katonai harcol a szakadárok oldalán – ugyancsak megkapta a magáét, a videó szerint a Szovjetunió szétesése óta folyamatosan tart az ország mélyrepülése: mindent leromboltak, és semmit sem építettek.
A Rogozin-féle videóból – ahol az EU zászlón nem sárga csillagok, hanem WC-k vannak – az is kiderült, hogy az oroszok nem kérnek a Nyugat álságosnak nevezett demokráciájából, értékeiből és szabadságából: egyebek mellett a melegek jogainak tiszteletben tartásából, vagy a Charlie Hebdo című francia szatirikus folyóirat által képviselt sajtószabadság-értelmezésből. „Utoljára figyelmeztetem Önöket: a békét építem és szeretem a békét, de az oroszok mindenkinél jobban harcolnak” – fejeződik be a videó.
(HVG)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése