m0_betonut_06_1920_860
Ilyen üres lesz a 0-ás az autópályadíj bevezetése után. – A forgalom legnagyobb része, a környező települések rossz és gyenge útjaira zúdul, még jobban tönkretéve azokat, – s az utak mellett élők házait, melyek szintén károsodni fognak a hihetetlenné növekedett forgalomtól.

Nem volt elég az E-útdíj, most még ez is?! – Budaörs is tiltakozik az autópályadíj kiterjesztése ellen

“A kormány ne tegye fizetőssé az M0-ás autóutat!” követeli a Budaörsön élők érdekében Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület), a település polgármestere, mert szerinte ez az intézkedés “egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan”.
A városvezető, az általa az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben kifejti, az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-ás elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok “tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre.
Kifejtette, ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is, és a kormány büntetni készül azokat az autósokat, akik nem a települések belső útjait terhelik.
A település polgármestere felhívja a figyelmet arra is, hogy Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós forgalom, és nőne a zaj- és légszennyezés. “Teljesen nyilvánvaló, hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés” – fogalmazott közleményében Wittinghoff Tamás.
Hozzáteszi, mivel a 4-es metró budaörsi virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik, így továbbra is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy autóval közelítsék meg a fővárost. “Ennek fényében elképesztő cinizmus, hogy éppen ezeknek az embereknek az újabb megsarcolására készülnek” – olvasható a közleményben.
A polgármester hangsúlyozza, “a Budaörsön és a környéken élők érdekében követeljük, hogy a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan.”
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán megerősítette, megszűnik januártól az M0-ás általános díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd.
De nemcsak Budaörs és környéke jár rosszul, hanem az egész kelet-és dél-pesti agglomeráció is, a 3-as, 4-es, s az 5-ös utak és autópályák mentén élők is. – Fizetős lesz januártól az M0-ás a Szentendrei úttól az M3-asig, valamint a 4-es főúttól az M5-ösig. Valamint az M1, az M3, az M5, az M6 és az M7 autópályák bevezető szakaszai.
A forgalom legnagyobb része, a környező települések rossz és gyenge útjaira zúdul, még jobban tönkretéve azokat, – s az utak mellett élők házait, melyek szintén károsodni fognak a hihetetlenné növekedett forgalomtól. Vajon tudta-e ennek az őrült és ostoba ötletnek a gazdája, hogy ezzel mit szabadít el? – Úgy néz ki, hogy nem.
Mert a kormányzat bejelenti mindezt, – az autópálya díj kiterjesztését, a fővárosba bevezető szakaszok, valamint az 0-ás szinte egészének a fizetőssé tételét, – bejelenti…
- a Liga szakszervezetek 15-i félpályás útlezárása, s a liberálisok által nagy garral szervezett 16-i állítólagos “Giga” tüntetése előtt, – mely lehetséges, hogy majd a Hungaro-Majdan, vagy a Pesti-Majdan névvel vonul be a köztudatba.
Valóban úgy néz ki, mintha az Orbán kormány mazohista lenne, – s maga alatt vágja a fát, – minden sanszot megadva a liberális csőcseléknek, hogy egy Majdan-szerű, – kívülről támogatott, s mesterségesen kiprovokált lázadást követően, – valóban átvegye a hatalmat.
SzRTI
Forrás: MTI
A kormányszóvivő szerint a megyei útdíj-matricák bevezetése jelentős könnyebbséget jelent a forgalomban részt vevőknek, az M0-s autóút egy részére kiterjesztett térítési kötelezettség miatt pedig nem nő a budapesti belvárosi forgalom.

Kovács Zoltán a kormányszóvivői tájékoztatón kérdésre elmondta, hogy az útdíjrendszer átalakítását az uniós és a hazai forrásokból épült útrendszerek egymáshoz való viszonyának rendezése kívánja meg.
Jelezte: a tervezet szerint a megyei matricák lehetővé teszik, hogy akiknek korábban éves matricát kellett fizetniük, ahhoz, hogy egyik megyéből a másikba menjenek vagy megyén belül közlekedjenek a felsőrendű utakon, azok olcsóbban tehessék meg a jövőben ugyanezt. Ez vonatkozik majd azokra is, akik az elkerülő gyűrűt választják – tette hozzá. (A megyei éves matrica 5000 forintba kerül majd.)
A kormányszóvivő szerint mindez összefüggésben van a vasúti közlekedés és a budapesti közösségi közlekedés fejlesztésével is, a kormány kiemelt célja ezekre szoktatni az embereket. Kiemelte: a közösségi közlekedés nyújtotta lehetőségek és az összeg nagysága miatt nincs olyan aggályuk, hogy a forgalom a belvárosi utakra terelődik.
Kitért arra is: egyelőre munkatervezet van az útdíjfizetés kiterjesztéséről, a várható bevételekkel összefüggésben pedig még tart a kalkuláció.
Kovács Zoltánt kérdezték a kormányzat népszerűségének csökkenéséről is, amelyet a Medián HVG számára készített, szerdán megjelent elemzése mutatott. Mint mondta, úgy látja, hogy a kampányüzemmódról a kormányzati üzemmódra átállás nem megy könnyen, s nem a kormányzatnak, hanem elsősorban az ellenzéknek. “Általában is amikor a kormányzati munka elkezdődik, akkor vannak természetes tendenciák, figyeljük ezeket” – fogalmazott, hozzátéve: a kormányzat alapvető feladatának ugyanakkor azon célkitűzések, összefüggések következetes képviseletét tartja, mint például a korábban bejelentett ottthonteremtési program vagy gyermekétkeztetés. Bízik benne, hogy az ellenzék, illetve a kormányzat lépései ellen hangolók rá fognak jönni ezek értelmére – jelentette ki.
(MTI)