- Érdekes tények és információk a törvénytelen sárvári kilakoltatással kapcsolatban – Újratöltve -
1. Az önálló bírósági végrehajtó, közhatalmi tevékenység végez, – magán vállalkozásban. – Még adót sem fizet!
Nagy hiba volt a végrehajtások privatizálása – Államosítani kell!
A fenti videón, mely a Lánchíd 
rádió szeptember 2-i adásából készült, – tételes összefoglalót 
hallhatunk a szeptember 1-én Sárváron történt törvénytelen 
kilakoltatásról, – s az ezzel kapcsolatban felmerült súlyos jogi, 
társadalmi és immáron politikai problémákról.
Kovács Anita műsorvezető megszólaltatja
 Dabasi Tamást, a Fehér Kéményseprők Társadalmi Szervezetek Országos 
Szövetsége elnökét, – valamint a devizahiteles témára specializálódott 
ügyvédet – és Falus Zsoltot a Bankcsapda Érdekvédelmi Szervezet elnökét 
is.
Mindnyájan hasonlóan elítélő véleményt 
fogalmaztak meg a kilakoltató önálló bírósági végrehajtó, liberális 
hátszéllel végzett törvénytelen kilakoltatási cselekményéről, – mely 
élesen szembe ment a devizahiteleseket védő törvénnyel.
Ez a témát pedig azért tölti újra 
és újra szerkesztőségünk, – mert a kilakoltatásokba torkolló 
devizahitelek és az egyre jobban terjedő számladósságok immáron nagyon 
súlyos, robbanás veszéllyel fenyegető problémát jelentenek 
Magyarországnak. És a jelek szerint a kilakoltatásokkal gyengítenék a 
kormányt, egyes liberális hátszéllel rendelkező végrehajtók.
 
Dabasi Tamás, a Fehér Kéményseprők elnöke, – jobb szélen, – a törvénytelen sárvári kilakoltatáson
Mert a kilakoltatások nagyon nem 
tesznek jót Magyarország politikai közérzetének. Minden egyes 
kilakoltatás növeli a társadalom, s ezzel együtt a kormány 
instabilitását.
2. A magán végrehajtó
Nos, ahogy a címben is írtuk, 
nagy hiba volt a végrehajtások privatizálása. Hiszen anyagilag 
érdekeltté tette a végrehajtókat a emberek vagyonának elvételében. – Ez 
az érdek találkozott a bankok érdekeivel, pénzéhségével, – erkölcstelen 
kamatemeléseivel, nota bene uzsorázásával, – s mindjárt létre is jött a 
bankok végrehajtók kifosztó szövetsége, a magyar nép ellen.
Ráadásul az állam által privilegizált 
formában, vagyis: az önálló bírósági végrehajtói státusz nem más, mint; 
közhatalmi tevékenység, magán vállalkozásban, amely még adót sem fizet.
Na, de miféle vállalkozó az, aki más állampolgárokkal ellentétben nem fizet adót?
Ezzel az erővel lehetne akár 
magán rendőr is, (mint közhatalmi tevékenység, magán vállalkozásban) – 
és, ami nagyon úgy néz ki, hogy végeredményben meg is valósult. – Mivel a
 rendőr kénytelen egy magánvállalkozó végrehajtó kéréseit teljesíteni. –
 És az, hogy ezt végeredményben milyen anyagi elszámolásban teszi a 
rendőrség, – úgyszintén egy érdekes és vizsgálandó téma lehet a 
törvénytelen kilakoltatásokat vizsgáló jogi és rendészeti 
szakembereknek.
A fenti videóban elhangzik, hogy a 
végrehajtók, s a végrehajtókat tömörítő, – amúgy anyagi bevételeivel 
soha senkinek el nem számoló Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara, – 
törvényességi felügyeletét a törvényszéki elnök valamint az igazságügyi 
kormányzat látja el.
De nagy valószínűséggel a 
törvényességi felügyeletbe, – s a törvénytelen kilakoltatások 
vizsgálatába előbb-utóbb be kell kapcsolódnia a Belügyminisztériumnak 
is!
3. Meg kell szüntetni a túlvégrehajtást!
A műsorban is elhangzott, de 
sokan is panaszkodnak arról, hogy a végrehajtó sokkal többet hajt be, 
mint amennyi a valós tartozás.
Például egy egyszerű 80 ezer Ft-os 
telefon tartozás miatt elárverez egy házat. – Bár manapság már 500 ezer 
Ft köztartozás alatt nem lehet árverezni. – Ám ez sem a behajtó 
cégeknek, sem pedig a végrehajtónak nem jelent különösebb akadályokat, –
 egy néhány 10 ezer forintos tartozásból hamar csinálnak akár fél millió
 forintnyi adósságot, – ilyen-olyan kezelési költségek, s kamatok 
felszámolásával. Ügyesek és rafináltak.
4. A végrehajtás kitűnő üzlet
Az önálló bírósági végrehajtók,
 (bár tagadják), de cégszerűen működnek, mintegy üzleti vállalkozásként,
 – ennek könnyen utána lehet nézni a tudakozókban és a 
cégbejegyzésekben, – ezért tehát a végrehajtó sosem dolgozik egyedül. És
 az alkalmazottainak a bérét is ki kell termelnie, a saját nyereségén 
kívül. – (Mely nyereség a KDNP frakcióvezetője, Harrach Péter szerint; 
nem ritkán eléri a végrehajtási összeg 5-8, nem egyszer a 10 
százalékát.)
El lehet képzelni, egy több 10 milliós, vagy akár 70-80-100 milliós összegű végrehajtásnál ez mekkora összeget jelenthet.
2011-ben Szabó Máté alapjogi biztos 
megállapította, hogy az önálló bírósági végrehajtók munkadíja az ügy 
értékéhez képest akár aránytalanul magas is lehet, ami a végrehajtási 
eljárások sikerét önmagában is befolyásolhatja! Egy 10 millió forintos, 
két adóst érintő tartozásban a sikeres végrehajtás után; másfél millió 
forintnál is több lett a végrehajtó díja…
De, ha elveszik egy átlagember kis 
házát is, mely 3-4-5 milliót ér, vagy, ha nagyon sokat dolgozott érte, 
akkor 10-et, – de ebben az esetben is 300 ezertől 1 millióig terjedő 
összeget kereshet a kisember otthonfosztásán csak a végrehajtó. (És, 
akkor még a bankról, közjegyzőkről és egyéb pénzügyi léhűtőkről nem is 
beszéltünk). – De a kisember vajon mikor lát ennyi pénzt egyben? – Mely a
 végrehajtóknak csak egyetlen ügyből leesik. A kisember otthonának 
elvétele árán.
Ezért tehát mindezek miatt amit itt 
fentebb említettünk, – mindenképpen szükség van a végrehajtói státuszok 
teljes államosítására, hogy ne legyenek extra profitokat kereső 
magánvállalkozók, – s így ne legyenek érdekeltek az adósok 
kifosztásában. (A közjegyzőknek sem szabad kimaradni ebből! – a szerk.)
5. Államosítani a végrehajtásokat
De jelenleg mivel, ahogy már 
említettük, – a végrehajtó lényegében vállalkozó formában “dolgozik” – 
lehetőséget lát arra, hogy a jogalkotó eredeti szándékát semmibe véve 
megkerülje a törvényt, gondolván azt, hogy az csak az állami 
alkalmazottakra vonatkozik, a végrehajtói vállalkozásokra nem. – Pedig 
ezt nagyon rosszul látja, mert a devizahiteleseket védő törvény a 
végrehajtókra is vonatkozik. De, hogy a jogalkotó akarata, vagyis a 
Parlament akarata minden tekintetben érvényesüljön, – s a végrehajtók is
 kényszerítve legyenek arra, hogy 100%-osan betartsák a törvényt, – 
minden végrehajtási eljárást államosítani kell, vagyis szigorú állami 
ellenőrzés alá kell vonni!
Így elkerülhető, hogy – a bankok, a 
végrehajtásokban résztvevők és a multi szolgáltatók triumvirátusa, – a 
tovább folyó kilakoltatásokkal, – még jobban kiélezzék az amúgy is 
pattanásig feszült helyzetet, – mielőtt áldatlan tevékenységüknek 
beláthatatlan következményei lesznek.
6. Időszerű már a végrehajtók vagyonnyilatkozata a nyilvánosság felé
Ceterum Censeo:
 Az ország jelenlegi súlyos társadalmi helyzetében, amikor ilyen nagy a 
szegénység, – elvárjuk a végrehajtóktól a nyilvános vagyonnyilatkozatot,
 – mindenki számára jól hozzáférhetően a Végrehajtói Kamara honlapján, –
 különös tekintettel a Végrehajtói Kamara vezetőségére, elnökségére 
nézve.
Mivel a végrehajtók 
elméletben “közszolgálatot végeznek” (vagy kellene végezniük – a szerk.)
 ezért minimum elvárja tőlük a nép, de kiváltképpen azok az adósok, 
akiknél végrehajtanak, – annak nyilvánosságra hozatalát; hogy milyen 
vagyonuk keletkezett a végrehajtói praxisuk alatt?
Mert bizony a végrehajtók jelentősen 
gazdagodnak a lakosság kárára, – és ahogyan Harrach Péter, a KDNP 
frakcióvezetője is fogalmazott 2013. május 16-án a végrehajtási ügyeket 
érintve; “fosztogatják az elesetteket.”
A bírálatokkal kapcsolatban a 
végrehajtói kamara kamara szóvivője elmondta: A végrehajtások során, sem
 a humanitárius, sem a szociális kérdéseket érintő mérlegelésre vagy 
méltányosságra nincsen lehetőségük. – Rendben, nos ezen elvek szerint 
kell bánni velük is az elszámoltatásuk után…
7. A végrehajtó ne menjen szembe a törvénnyel!
Az újabb kilakoltatással 
kapcsolatban tehát bebizonyosodott, hogy egy önálló bírósági végrehajtó 
nyíltan szembe mehet a törvénnyel, nyíltan semmibe veheti a parlament 
döntéseit. És ebben még a rendőrség is segít neki.
 
A pszichológiai megfigyelések szerint: Így gondolnak a gyermekek a család vesztét akaró végrehajtóra
A Fehér Kéményseprőknek csak igaza 
van: Ma Magyarországon a végrehajtó királynak hiszi magát. Olyannak, aki
 Parlament és a kormány fölött áll.
Mindaddig, míg a törvény és a 
törvényességi felügyelet meg nem állítja. De, ha ez nem valósul meg, 
akkor akár holnap megtörténhet az, – hogy egy kifosztott embernek, 
(akinek talán még a párja is áldozatául esett az erőszakos 
kilakoltatásnak, vagy elveszik tőle gyermekét), – elszakad a cérnája. 
És, akkor olyan lavina indul el, – melybe belepusztul a rendszer.
Szabad Riport/Balrad – Otthonvédő csoport
***
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése