KAPOSVÁR | Születésnapjára kapott egy utat Angliába egy 71 éves kaposvári asszony a lányától, aki öt éve Londonban él. Az idős hölgy a személyi igazolványával utazott. Csakhogy az volt a bökkenő, hogy a régi papír alapú könyvecskéje van, amely a haláláig érvényes, és nem a modern plasztik kártya.
– A londoni reptéren az ellenőrzésen félreállítottak, összedugták a fejüket, sokáig tanakodtak, nem akartak beengedni az országba. Angolul nem tudok. Undokul viselkedtek, egyedül az az indiai fiú volt rendes, aki feltúrta a csomagomat. Akkor meg azon izgultam, hogy ne nézzenek drogcsempésznek, mert egy kiló lisztet vittem magammal – idézte fel a történteket Hartai Anikó.
A lánya azonnal intézkedett, megvédte édesanyját. Három órába telt, mire az emigrációs hivatalban ellenőrizték a személyi igazolvány hitelességét. Akkor megnyugtatták őket, hazafelé nem lesz gond. De lett…
– Visszaúton becsekkoltam a repülőtéren a felszálláshoz és kezdődött ugyanaz a cirkusz, akkor meg nem akartak kiengedni az országból. Végül a gépet is lekéstem. Amikor meggyőztük őket a lányommal, kaptam a légitársaságtól egy ingyen repülőjegyet másnapra, és taxit küldtek értem. De ezzel még nem volt vége: az indulás előtt harmadszor is megismétlődött minden – folytatta a nyugdíjas – az utolsó pillanatban engedtek fel a repülőre.
Nagyon megviselte az eset az asszonyt, azóta sem érti, hogy az úti okmányaikat eldobáló migránsok tömegeit miért engedik át az országhatáron, őt miért nem akarták? Arra int másokat: senki se vágjon neki az utazásnak régi típusú személyivel!
(sonline)