 Hiperrealisztikus kampány-mesefilm
 jelent meg nemrégiben a cukros üdítőitalok - konkrétan a kóla - ellen. A
  cél a tudatos fogyasztás elősegítése, illetve az ahhoz vezető  
gondolkodási folyamat elindítása - mondja a kampány egyik koordinátora.
Hiperrealisztikus kampány-mesefilm
 jelent meg nemrégiben a cukros üdítőitalok - konkrétan a kóla - ellen. A
  cél a tudatos fogyasztás elősegítése, illetve az ahhoz vezető  
gondolkodási folyamat elindítása - mondja a kampány egyik koordinátora.
A film elején a jegesmacicsalád 
gondtalanul szürcsölgeti a kólát a  lemenő nap fényében, felidézve ezzel
 a kólareklámok mindent elsöprő  boldogság-hangulatát, majd a kedves kis
 rajzfilm hirtelen átcsap  horrorba: a túlzott kólafogyasztás miatt 
túlsúlyos maci hátán szétszakad  a bőr (mármint a bunda), az időközben 
kövérré vált kismaci beszorul a  lékbe, papamaci cukorbeteg lesz és 
impotens, kislánymacinak hullani kezd  a foga, majd a kisfilm 
legbrutálisabb pillanataiban egy fehér róka  láncfűrésszel levágja 
papamaci pirosan izzó, gyulladt lábát. Heppiendes  megoldásként a film 
végén a jegesmacik az összes kólát összcsaládilag  kiöntik a tengerbe.
A kisfilm az amerikai CSPI  
kampányfilmje és célja felhívni a figyelmet a cukros üdítőitalok -  
konkrétan a Coca-Cola - káros hatásaira, főleg az így elfogyasztott  
rengeteg "láthatatlan" kalóriára, a túlzott fogyasztás miatti elhízásra 
 és annak komoly következményeire, pl a cukorbetegségre.
Bár a figyelemfelhívó szándékkal mélyen 
egyetértek, vegyes érzések  ébredtek bennem. A láblevágós résznél 
felfordult a gyomrom és  felháborodtam, mert eszembe jutottak azok a 
cukorbetegek, akiknek  tényleg amputálni kellett a lábukat. Ezt a valós 
és nagyon kemény  élethelyzetet pedig amolyan "Happy tree friends" 
jellegű animációban  viszontlátni nem volt kellemes, megkockáztatom, 
felháborító. Arról nem  is beszélve, vajon kellően érezhető-e egy 
animációs mesefilm által a  probléma valós súlya, magára ismer-e a 
kisfilm macijában egy átlag  felnőtt üdítőital-fogyasztó? Merem remélni 
ugyanis, hogy nem a  gyerekeket akarták célozni ezzel a 
modern Varjúdombi horromesével.
A dolog érdekessége, hogy a Crispin 
Porter + Bogusky a Coca-Cola egyik ügynöksége, és rengeteg szpotot 
készítettek már az üdítőgyártónak. Alex Bogusky reklámgurunak már volt 
korábban furcsa lépése: egy volt cége a Burger Kingnek is dolgozott 
korábban, a szakember később mégis előrukkolt egy könyvvel, amelyben a 
gyorséttermek társadalomra káros hatásait elemzi. "Bogusky néhány éve 
azért hagyta ott a reklámszakmát, mert elege lett, nemrég pedig egy 
olyan kis ügynökség élén tért vissza, amely kis amerikai márkák, cégek 
reklámjait készíti félig-meddig karitatív alapon".
Felháborodás ide vagy oda, a tények 
magukért beszélnek. A rendszeres  üdítőital-fogyasztás 60%-kal növeli a 
gyermekkori elhízás kockázatát és  25%-kal a 2-es típusú cukorbetegség 
kialakulásának valószínűségét. Az  üdítőitalokban általában semmilyen 
más hasznosítható tápanyag nincs, csak csupasz cukor, csupasz kalória,
 amit a szervezet rendkívül hatékonyan raktároz el hájként. A nem  
baleset következtében szükséges amputációk 60%-a cukorbetegség miatt  
történik, melyek nagy része megelőzhető lett volna kellő odafigyeléssel 
 és a vércukoranyagcsere rendben tartásával. Ésatöbbi, sorolják a  
tényeket az oldalon.
Hogy itthon hogy állunk? 
Lassan minden második felnőtt túlsúlyos, miközben a gyermekkori elhízás is vírusszerűen terjed, ahogy a gyermekkori 2-es típusú cukorbetegség is.
Van helye a figyelemfelhívásnak.
Hírfigyelő Szolgálat
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése