Legkevesebb 7, más becslések szerint 16 milliárd uniós forintot költöttek el a semmibe vezető utak építésére a magyar-román határon.
A
 Magyarország-Románia Határon Átnyúló  Együttműködési Programban (HURO) 
legkevesebb 7 milliárd, más becslések  szerint 16 milliárd forint uniós 
támogatást költött el a két szomszédos  ország olyan utak megépítésére, 
amelyek a semmibe vezetnek, autó csak  elvétve jár rajtuk, értelmük és 
hasznuk egyaránt erősen  megkérdőjelezhető – írja az Átlátszó.hu. A 
magyar oldalon az útépítési  tenderekkel a kormányváltás óta szárnyaló 
DUNA ASZFALT Kft. nyert  nagyot, ez a cég kapta a legtöbb pénzt a 
programból.
Azonban
 Románia még nem csatlakozott a  schengeni övezethez, tehát hiába 
építenek utakat Magyarország és Románia  között, azok határátkelők 
nélkül nem hasznosíthatják, határsértést  követ el, akik átkel rajtuk.
Az 
útépítéses projektek egy részét a  helyszínen nézték meg az Átlátszó 
újságírói, és megdöbbentő állapotokról  számoltak be. Pocsajon az út a 
helyi romatelep lepusztult házaitól  indult, majd néhány perc séta után 
egy járhatatlan pusztában  folytatódott.
Dénesmajoron az út végén nem a puszta következett, hanem egy, az út lezárását jelző, betonból készült sorompó-féleség.
Eleken 
még abszurdabban végződött a  látogatás. A településen a Duna Aszfalt és
 a Swietelsky közösen épített  utakat, melyek közül az egyik szintén 
zsákutca – a végében a betomtömb  mellett két rendőrrel, akik arra 
kaptak utasítást, hogy ellenőrizzenek  mindenkit, aki arra jár.
A határ másik oldalán, a román partnereknél – a rendőröket leszámítva – ugyanez a helyzet.
Ez a 
három projekt összesen 3,7 milliárd  forint (12,6 millió euró) uniós 
támogatásban részesült, teljes  költségvetésük 4,4 milliárd forint (14,7
 millió euró) volt.
Ráadásul
 ez csak jéghegy csúcsa, bőven  voltak még hasonló beruházások: 720 
millió forintból készült el a felek a  Körösnagyharsányt és Körösszeget 
összekötő út, 360 millió forintból a  Garbolc és Bercu közötti út, 1,7 
milliárd forintból a Szaniszló és  Ömböly közötti út. Ez a három projekt
 tehát újabb 2,8 milliárd forintot  vitt el. Ugyancsak értelmetlenül, 
hiszen ezek az utak is  használhatatlanok. Mindez összesen 7,2 milliárd 
forintot jelentett.
 (vg.hu)
 
 
 
 
          
      
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése