Emailezünk, csetelünk, skype-lunk, táblagépeken vagy számítógépeken keresztül kommunikálunk.
A kézírás a személyiséget tükrözi.  
Bizonyos képességek pedig, amiket nem használunk, elsorvadnak. Az  
elmúlt évtizedben sokat romlott az írásképünk, ez  nemcsak a 
mozgásproblémákat, és az elsorvadó képességet fedi, hanem a  személyiség
 zaklatottságára is utal. Így lesz a kézírás diagnózisa a  
személyiségnek és az adott degenerálódó kornak. Van, ahol a folyó 
kézírás helyett a tízujjas gépírást oktatják az  iskolákban. A következő
 tanévtől Finnország is változtat. A bejelentés  komoly visszhangot 
váltott ki. Az északi országban is elhagyják a folyó  kézírást, de azért
 nyomtatott betűket még tanulnak írni a gyerekek.  Előtérbe kerül a 
gépírás, mivel szakértők szerint meg kell teremteni a  feltételeket a 
kézírást nélkülöző oktatáshoz.
2016 őszétől fogva a finn alsó tagozatosok nem tanulják a kötött betűs írást, helyette a nyomtatott kis- és nagybetűk mellett a gépírás lesz a tanterv szerint kötelező. Minna Harmanen, a tervezett egyik kezdeményezője és kidolgozója szerint a betűk összekötése nagyon sok gyereknek túlságosan nehéz, és azért nem képesek a szöveg tartalmának megértésére, mert az írás stílusára koncentrálnak. 20 éve nem volt nehéz? Ennyit apadt a világ sekélyesedő elméje? Ma két betűt összekötő görbülete között elvész az értelem? Hogy van ez?
2016 őszétől fogva a finn alsó tagozatosok nem tanulják a kötött betűs írást, helyette a nyomtatott kis- és nagybetűk mellett a gépírás lesz a tanterv szerint kötelező. Minna Harmanen, a tervezett egyik kezdeményezője és kidolgozója szerint a betűk összekötése nagyon sok gyereknek túlságosan nehéz, és azért nem képesek a szöveg tartalmának megértésére, mert az írás stílusára koncentrálnak. 20 éve nem volt nehéz? Ennyit apadt a világ sekélyesedő elméje? Ma két betűt összekötő görbülete között elvész az értelem? Hogy van ez?
Harmanenn, aki maga is tanít felső  
tagozaton és gimnáziumban, azt tapasztalta, a kézírás annyira problémás,
  hogy papíron fogalmazást írni nagy nehézségekbe ütközik a tanulóknak, 
 miközben ennek nyomát sem látni, ha a számítógépen írják meg  
dolgozataikat. Nem egységes azonban a tanári kar Finnországban a kérdést
 illetően.  Sokan vannak, akik a kötött betűs írás tanítását fontosnak 
tartják, mert  a gyerekek így gyorsabban írnak, ha nem kell minden betű 
után felemelni  a ceruzát a papírról. A finn javaslat ellenzői továbbá 
kifogásolják,  hogy az iskolák számítógépes ellátottsága egyenetlen: 
vannak ahol  tableten tanulnak a gyerekek egyenként, kisebb iskolákban 
azonban  előfordul, hogy osztályonként egyetlenegy számítógéppel 
rendelkeznek. A  javaslat csak a tantervből törölné, a kötött betűs írás
 tanítása a  tanárok számára továbbra is szabadon választható maradna.
Egy 2014 őszén készült felmérés szerint a finn iskolások kétharmada számítógépes analfabéta. Ugyan ismerik az internet adta lehetőségeket, de nem tudják kezelni a word vagy excell programjait. Sajnos ez hazánkra is jellemző...talán a diszlekszia is visszavezethető erre, ami ma úgy tűnik, hogy kezd népbetegséggé válni. Hiszen az írás és olvasás és szövegértés elszakíthatatlan hármas.
Egy 2014 őszén készült felmérés szerint a finn iskolások kétharmada számítógépes analfabéta. Ugyan ismerik az internet adta lehetőségeket, de nem tudják kezelni a word vagy excell programjait. Sajnos ez hazánkra is jellemző...talán a diszlekszia is visszavezethető erre, ami ma úgy tűnik, hogy kezd népbetegséggé válni. Hiszen az írás és olvasás és szövegértés elszakíthatatlan hármas.
Hírfigyelő Szolgálat
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése