Oroszország második legnagyobb olajipari
 cége, a Lukoil kivonul Magyarországról, Szlovákiából és Csehországból, 
eladva az érdekeltségeit. A magyar kutakat és egyébb eszközöket a MOL 
vásárolja meg. A hivatalos indoklás szerint "A Lukoil optimalizálni próbálja a pozícióját a kőolaj üzletágban." - fejtette ki Vagit Alekperov Lukoil vezér egy sajtótájékoztatón.

A Lukoil 2014 júliusában jelentette be, 
hogy eladja az osztrákoknak a Kelet-Ukrajnában található 240 
töltőállomást, miután a Jobb Szektor fegyveresei több állomásról is 
fizetés nélkül vitték el az üzemanyagkészletet. A Lukoil szerint nincs 
szükségük ezekre a kockázati tényezőkre, inkább jobban az orosz és a 
távol-keleti piacra fognak koncentrálni. Lefordítva ez annyit jelent, 
hogy nem óhajtanak ez európai energiahordozók árversenyében résztvenni, 
se saját magukat profitkockázatnak kitenni az ukrajnai események miatt, 
hanem inkább a biztos távol-keleti piacot választják, ahol a kínaiak 
jelenleg mindenkinél jobb árat adnak az üzemanyagért és a kőolajért.http://www.hidfo.net/2014/08/06/lukoil-kivonul
Vége az olcsóbb üzemanyagnak – Elmegy Közép-Európából a LUKOIL
A LUKOIL megállapodást írt alá a magyar MOL Nyrt.-vel és Norm Benzinkút Kft-vel, amely értelmében 138 töltőállomást ad el Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon.
A tranzakciókat az év végéig valósítják 
meg. Az összegeket nem hozták nyilvánosságra. A MOL Nyrt. 
leányvállalata, a Slovnaft Ceska Republica a LUKOIL 44 benzinkútját 
veszi meg Csehországban. A Norm Benzinkút 75 töltőállomást vásárol 
Magyarországon, és 19-t Szlovákiában.
Korábban a LUKOIL az osztrák AMIC 
Energy Management GmbH-nak adta el az Ukrajnában levő benzinkútjait. 
Ennek okául az szolgált, hogy a radikális Jobb Szektor blokkolta a 
töltőállomásokat, és az, hogy a kőolajtermékek értékesítése Ukrajnában 
42%-kal csökkent.
A Lukoil Magyarország Kft. a 
magyarországi üzemanyag-kiskereskedelmi piac ötödik legnagyobb 
szereplője volt. A társaság 2003-ban jelent meg Magyarországon, 
növekedése részeként 2008-ban megvásárolta a Jet-kúthálózatot a 
Conocótól. Részben romániai és bulgáriai finomítóiból érkezett áruval 
látta el a hazai piacot.
Tavaly 75 töltőállomást üzemeltetett, de
 a cégbírósági adatok szerint 81 telephelye van – ez nem mind benzinkút.
 A Lukoil, szemben a hazai üzemanyag-kiskereskedők többségével, két, 
kisebb egység kivételével maga foglalkoztatta a töltőállomások 
dolgozóit. – Talán éppen ez volt az oka annak, hogy a LUKOIL kutak 
általában tiszták, rendezettek voltak, sok helyen eldobható műanyag 
kesztyűt adtak a tankoláshoz.
A magyar autósok előszeretettel 
is tankoltak a LUKOIL állomásain, hiszen, ott általában 10 Ft-al 
olcsóbban vásároltak, mint a MOL-nál, ráadásul barátságosabb és 
rendezettebb körülmények között. – A LUKOIL-nál vásárolt üzemanyag is jó
 minőségű volt.
Ettől szabadítottak meg minket 
sikeresen az Oroszországot célzó szankciók, – melyek bár még a LUKOIL-t 
nem érintik közvetlenül, – de nagy valószínűséggel fogják.
Várhat ránk a MOL pénzéhsége, a méregdrága kútjainak még méregdrágább szolgáltatásai, toalettjei, éttermei, – hihetetlenül horribilis árakon. – A fent említett tranzakció létrejöttével a Mol csoport piaci pozíciója tovább erősödik, – az országban lassan mindent visz. És ráadásul a vezérigazgató kijelentéseiből arra következtethetünk, – hogy még több és még több kutat vásárolnak fel, lassan egyeduralkodóként az egekbe felverve az üzemanyagok árát.
De nehogy aztán egyszer, ahogy a Jobb 
Szektor a LUKOIL-t, – a MOLT-t is blokkolják majd sorozatosan az 
üzemanyagárakkal elégedetlen autósok, kamionosok.
Bal-Rad

 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése