
Franciaország
 visszafizette a Misztral hajók gyártásáért  kapott teljes összeget 
Oroszország számára. Az ország önbecsülésén és  nemzetközi megítélésén 
azonban nyomot hagy, hogy külső nyomásgyakorlás  miatt szegtek 
szerződést.
A Ria 
Novosztyi hírügynökség a két ország közti haditechnológiai  
együttműködésben érintett magas rangú tisztviselőkre hivatkozva azt  
írja, Franciaország már a teljes összeget visszafizette, amit eredetileg
  a hajók gyártására kapott az orosz megrendelőtől – sőt, még többet is.
 A  gyártásra fordított teljes összeg mintegy 900 millió euró, ennyit  
fizettek vissza Oroszországnak. Moszkva eredetileg 800 millió eurót  
fizetett a szerződéskötés érvényességének ideje alatt, így Franciaország
  a szerződésbontással már akkor is rosszul járt, ha csak ennyi kár érte
  volna.
Stephan 
Le Foll francia kormányszóvivő azonban a gyártási költség  megtérítésén 
felül megfizetendő kártérítésről is nyilatkozott, emellett a  Ria 
Novosztyi kiderítette, hogy még a teljes gyártási összeg  visszafizetése
 ellenére sem kapnak engedélyt Moszkvától arra, hogy  harmadik fél 
számára értékesítsék az orosz haditengerészet rendszereivel  
kompatibilisre épített hajókat.
Franciaország
 azonban nem csak a szerződés felbontásának közvetlen  anyagi 
veszteségével kell számoljon: július 30-án a Bloomberg üzleti  napilap 
arról számolt be, hogy a francia Dassault Aviation Sa elesett  egy több 
mint 11 milliárd dolláros megrendeléstől. India a Misztral-ügy  miatt 
mégsem vásárol Franciaországtól Rafale vadászrepülőgépeket –  ehelyett 
inkább Oroszországtól vesznek Szuhoj vadászrepülőgépeket,  utóbbi 
esetben ugyanis garantált, hogy a gyártó nem fogja amerikai  
nyomásgyakorlásra már a gyártást követően felbontani a szerződést.
Franciaország
 azt követően gyártott ürügyet a Misztralok át nem  adására, hogy 
Washington felszólította a NATO főtitkárát; tegyen  hivatalos vételi 
ajánlatot az orosz megrendelésre gyártott hajókra. Az  Egyesült Államok 
célja az orosz flotta modernizálásának hátráltatása, a  főtitkár így 
hivatalos ajánlatot tett Párizsnak a hajók megvásárlására.  Az eset 
bebizonyította, hogy Franciaország megbízhatatlannak tekinthető  az 
államközi szerződések terén, mert nincs elég ereje ahhoz, hogy a  piaci 
ellenfelek nyomásgyakorlása ellenében végre tudja hajtani  szerződésben 
vállalt kötelezettségeit. Thierry Mariani, Franciaország  volt 
közlekedési minisztere szerint a Misztral-ügy csúfos vége  egyértelművé 
tette, hogy Franciaország behódolt az Egyesült Államoknak.
http://hidfo.ru/2015/08/franciaorszag-visszafizette-a-misztralok-gyartasi-koltseget/
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése