Jelenleg három vasútállomáson jelentkeznek a bevándorlók: Kiskunhalasról naponta átlagosan kétszáz-kétszázötven, Szegedről hét-nyolcszáz és Pécsről ötven-hetven migráns szállításáról gondoskodik a MÁVStart.

A cél az utaztatás, illetve az, hogy a bevándorlók minél gyorsabban, a befogadóállomásokon történt regisztrációjukat követően negyvennyolc órán belül eljussanak a számukra kijelölt menekülttáborba, Debrecenbe, Bicskére vagy Vámosszabadiba, írja keddi számában a Magyar Hírlap a MÁV kommunikációs igazgatóságának közlésére hivatkozva.
A vasútvállalat a menekültek legrövidebb időn belüli, pót- és helyjegymentes, kulturált körülmények közötti elszállítása érdekében napi kapcsolatot tart a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatallal, az ORFK-val és a területileg illetékes rendőrséggel is. Mivel a társhatóságoktól tájékoztatást kapnak a menekültek napi számáról, így könnyebben tervezhetővé válik az is, mikor kell pluszszerelvényt forgalomba állítani.
vonat
A lap arról is írt, hogy a MÁV alapos adatelemzés után átszervezte a vagyonőri vonatkísérést, s ennek kapcsán különösen nagy figyelmet fordítanak a migrációs útvonalakon közlekedő vonatokra.
(hír24)
Bal-Rad komm: Legyen naponta 1100 INGYEN (?) vonatoztatott migráns. Az LEGKEVESEBB HÁROM MILLIÓ FORINT/NAP! (Koszt-kvártély nélkül!)
menázsi
RENGETEG MAGYAR a szomszéd városba-faluba nem jut el, mert nincs pénze buszra-vonatra! Ha meg bliccel…!
RENGETEG MAGYAR AZÉRT NEM JUT “FEL” PESTRE ELKERGETNI A HATALMAT, mert nincs pénze útiköltségre!
A MAGYAROK AZÉRT NEM TUDNAK TILTAKOZNI, MERT PÉNZ HÍJÁN NEM TUDNAK UTAZNI!
MERT A MAGYARNAK FIZETNIE KELL ÁM HA UTAZNI AKAR!