Az orosz
 Állami Duma megkezdte a büntetőtörvénykönyv  módosításának 
előkészítését, amiben külön kiszabható büntetéssé  nyilvánítják a teljes
 vagyonelkobzást. A Nezavisimaja Gazeta információi  szerint emellett a 
szabotázst is külön büntetőjogi kategóriává léptetik  elő. Dimitrij 
Peskov elnöki szóvivő szerint a legutóbbi  korrupcióellenes büntetőügyek
 során merült fel a módosítás  szükségességének gondolata.
Peskov 
emlékeztetett, hogy az utóbbi hetek folyamán lemondások  sorozata 
történt magas rangú tisztviselők körében, mindegyik korrupciós  ügyek 
miatt.
A 
történtekből egy igen érdekes következtetés vonható le. A korrupció  
kérdése ugyanis minden országban egy “kétélű kard”. Vannak olyan  
esetek, amikor a korrupció elsősorban a kormánypárt érdeke; ideológia  
nélküli politikai szervezetek esetében ez a központi irányítás és  
pártfegyelem megtartásának eszköze, mert egy materialista társadalomban a
  párttagság csak az egyéni haszonszerzésen keresztül irányítható. Ilyen
  esetekben az adott párt megenged egy bizonyos fokú korrupciót, amivel 
 hosszú távon biztosítja a párttagok lojalitását, az állam stabil  
működését. Materialista társadalomban állam gyakorlatilag nem működhet  
korrupció nélkül, így korrupcióellenes harcról is legfeljebb pártérdekek
  mentén lehet szó.
Vannak 
azonban olyan esetek, amikor a korrupció külföldről vezéreltté  válik, 
és egyetlen, külföldről mozgatott szabotőrhálózattá válik a  korrupt 
hivatalnokok sokasága. Ilyen esetekben valódi szabotázsról van  szó, 
amivel idegen hatalmak az érdekeikkel ellentétesen cselekvő kormány  
hátráltatására törekszenek, azáltal, hogy kihasználják a bürokráciát az 
 adott kormány intézkedéseinek késleltetésére, adminisztratív  
akadályoztatására, vagy egyes intézkedések megtorpedózására.
Nem 
lehetnek kétségeink afelől, hogy ilyen korrupciós szabotőrhálózat  
hazánkban is működik. Nehéz azonban különbséget tenni, hogy hol van a  
határ a hazai pártok stabilitás-érdekű pénzügyi visszaélései és az  
idegen beavatkozás közt. A gyakorlat – és az orosz példa –  azonban arra
  mutat rá, hogy egy gazdasági nehézségekkel szembenéző ország igenis 
meg  tudja találni a kettő közötti határvonalat, és idegen hatalommal  
kollaborálás esetén a kormány elkezdheti a valódi korrupciós ügyek  
feltárását, – ami egyébként törvényszerűen a liberális ellenzék  
megtizedeléséhez vezet.
https://hidfo2015.wordpress.com/

 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése