„Állítsuk
 meg Brüsszelt!”,  nemzeti konzultáció, az ellenzék óriásplakátokon 
történő lejáratása…  Elindult a 2018-as választás előtti plakátháború. A
 Jobbik „Ti  dolgoztok. Ők lopnak.” – kampányára válaszul a kormány 
kihelyezte saját  plakátjait, valamint törvényt módosítani készülnek 
annak érdekében, hogy  megakadályozzák, hogy Simicska plakátcégei a 
piaci ár alatt  biztosítsanak felületet a Jobbiknak a választási 
kampányban. Ám a  Kétfarkú Kutya Párt sem tétlenkedik a történetben, 
hiszen kiragasztják  saját – szokásukhoz híven – iróniával telített 
plakátjaikat. 
 
 Megkezdődött a plakátháború
A Jobbik legújabb plakátkampányában rajzszerűen ábrázolva az Orbán Viktor és Mészáros Lőrinc, illetve Habony Árpád és Rogán Antal párosok láthatóak tolvajként feltüntetve, arra figyelmeztetve, hogy miközben a szavazópolgárok éppen munkába tartanak, az ország vezetői a zsebeiket tömködik, ezért nem jut pénz az egészségügy és az oktatás javítására.
A Jobbik által indított „valódi nemzeti konzultáció” egyik fő tanulsága szerint
 az embereknek elegük van a miniszterelnök környezetében tomboló  
korrupcióból és a bérek, a nyugdíjak, az oktatás és az egészségügy  
helyzetéből, véleményük szerint a Fidesz-korrupció felszámolása után  
juthat pénz bér- és nyugdíjemelésre, oktatásra és minőségi  
egészségügyre.  A Jobbik a nagyszabású kampányhoz vélhetően megállapodott Simicska Lajos hirdetőcégével,
  a Publimont Hirdetésszervezővel és/vagy a Mahir Cityposter Kft.-vel a 
 plakáthelyek és hirdetőoszlopok lefoglalásáról, a Jobbik ugyanakkor nem árulja el, hogy mennyi pénzt fizetett a plakátfelületekért.

A Fidesz sem volt rest – egyrészt a törvényalkotási kedv ismételten megnőtt, hiszen a kormány benyújtott egy törvénytervezet, amellyel azt próbálja megakadályozni, hogy Simicska plakátcégei a piaci ár alatt biztosítsanak felületet a Jobbiknak a választási kampányban, ezt pedig Kósa Lajos alá is támasztotta, hiszen úgy nyilatkozott, hogy ezáltal „a Jobbiknak is segíthetnek, hogy kiszabadulhassanak Simicska Lajos hálójából”.
Bár a kormány a túl nagy reklámzajra hivatkozva már korábban is próbálkozott Simicska Lajos kárára tenni, hiszen egy javaslat szerint teljesen átszabályozta volna a kültéri reklámpiacot, és gyakorlatilag betiltotta volna az óriásplakátokat. Most azonban nemcsak Simicska Lajos két érdekeltsége, hanem az összes magyarországi plakátcég is nagyon rosszul jár.
 (Igaz, vannak vállalkozások, amelyek várhatóan kicsit  
kevésbé rosszul jönnek ki az egészből.) Ezen kívül a Magyar Közlönyben  
is megjelent egy közterületi reklámfelületekkel foglalkozó kormányrendelet,
  amely szerint csak önkormányzati engedéllyel helyezhetőek ki  
közterületre új reklámfelületek, 2021-tól pedig csak azok a már meglévő 
 reklámhordozók maradhatnak köztéren, amelyek megfelelnek a kormány új  
szabályozásának.
Simicska Lajos Orbán Viktor  
szakkollégiumi szobatársa, a Fidesz gazdasági ügyeit évtizedekig intéző 
 egykori csúcsoligarcha, a plakátpiac egyik legbefolyásosabb szereplője 
 volt egészen az összeveszésük napjáig, azonban a helyzet megváltozott, 
 hiszen most már mindenhonnan igyekeznek kiszorítani az egykori barátot.
Divat lett a matricázás
Ám nemcsak ez jelezte, hogy a Jobbik plakátjai kiverték a biztosítékot a kormány berkein belül, hanem megindult a nagyszabású átragasztó hadjárat is. Kósa Lajos személyi titkára, Csonka László szervezte a plakátok átragasztását, mivel szerinte a hazug plakátok ellen bármi elkövethető. Vona Gábor pártjának plakátjaira több helyen Simicska Lajos képét ragasztották, de van olyan is, ahol feliratokat ragasztottak rá, majd a Fidesz ifjúsági szervezete is rákapott a matricázásra: a Simicska-fejes „Ez is az enyém!”  feliratú matricákkal ragasztgatták össze az Index és a Jobbik irodáinak bejáratát.

Apropó matricázás… Úgy tűnik mostanában ellenzéki körökben is nagy divat lett: egyrészt az „Állítsuk meg Brüsszelt!”. plakátok átragasztása a Kétfarkú Kutya Párt, illetve a Momentum Mozgalom által, majd a szimpatizánsaikat is erre biztatták a „plakátjavító”. matricák osztogatásával.

Elindult a válaszkampányozás
A kormányoldalon országos ellen kampány indult, amelyben „megnevezik azokat a milliárdosokat, akik ellenzéki politikusokat rángatnak”. Soros György Botka László MSZP-s miniszterelnökjelölttel, Simicska Lajos pedig Vona Gábor Jobbik-elnökkel bábozik,
  amellyel arra céloznak, hogy Soros Györgynek befolyása van a  
baloldalra, Simicska Lajosnak pedig a Jobbikra - vagyis ne néhány  
oligarcha dönthessen a választók helyett.

Azonban a Jobbik is folytatja a „Ti dolgoztok – Ők lopnak” kampányát: az új plakátokon Orbán és Mészáros képe mellett az olvasható, hogy „Ők lopnak”, a másik oldalon pedig az, hogy „Mi visszavesszük. Béremelésre fordítjuk”. Azonban nem akar lemaradni a többi párt mögött a plakátolással a Kétfarkú Kutya Párt sem, a plakátjaik egy részét a kormány „Állítsuk meg Brüsszelt!” nemzeti konzultációs kampánya ihlette, bár a plakátkampány reagál a kormány Oroszországhoz fűződő viszonyára is, valamint nyomtatnak ötvenezer A4-es posztert és hatvanezer matricát is készítenek.

Ahogy láthatjuk, idővel minden  
változik: ami eddig nem volt jellemző, az már lassan teljesen normálissá
  válik, hiszen eddig nem volt divat köztörvényes bűncselekménnyel  
vádolni, vagy politikai bábként ábrázolni másokat, ám a politikai  
sárdobálás előbb utóbb minden felületen utat tör magának. Azonban a  
véleménynyilvánítás szabadsága továbbra is érvényben van – mutatják ezt 
 az átragasztások és a matricázások bevált gyakorlata. Az azonban tény, 
 hogy a figyelemfelkeltés rendkívül hatékony eszközeinek lehetünk  
szemtanúi, legyen az akármennyire is szokatlan, történjék az bármelyik  
oldalról, ugyanis a rendkívüli megoldások azok, amelyek kiverik a  
biztosítékot akár pozitív, akár negatív értelemben. 
TényTár 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése