Miután
 az Egyesült Államok rávette Európát, hogy szankciókat  hozzon 
Oroszország ellen, az amerikai cégek előretörtek az orosz piacon,  és 
átvették az európaiak helyét. Washingtont vakon követve Európa  vezetői 
átadták egyik legfontosabb külpiacunkat az amerikaiaknak.
Miközben
 az Európai Unió tagállamai és Oroszország közti kereskedelem  több mint
 100 milliárd euróval csökkent a kereskedelmi háború kezdete  óta, az 
Amerikai Egyesült Államok a volt szovjet országokkal is  versengve 
Oroszország 5. legnagyobb kereskedelmi partnerévé lépett elő –  áll a 
Bloomberg hírügynökség beszámolójában.
“Mióta
 a nyugati szankciók érvényben vannak Oroszország ellen, az  elmúlt két 
évben az Egyesült Államok megelőzte Törökországot, Japánt,  
Lengyelországot és Dél-Koreát, ezáltal Oroszország ötödik legnagyobb  
kereskedelmi partnerévé vált, a volt Szovjetunió országain kívül.”
A 
Bloomberg jelentéséből kiderül, hogy miközben az Európai Unió  
szankciókat tart érvényben Oroszország ellen, a vezető amerikai  
vállalatok, mint a Boeing Co., a Cargill Inc. és Yum! Brands Inc.  
hatalmas befektetéseket visznek Oroszországba, és hosszú távon fokozzák 
 jelenlétüket az orosz piacon.
A lap 
részletes adatokat közöl erre vonatkozóan: az Európai Unió és  
Oroszország közti kereskedelmi forgalom 100 milliárd euróval csökkent a 
 szankciók bevezetése óta, a Boeing viszont képző és kutatóközpontot  
nyitott Oroszországban, melynek avatóünnepségén Arkagyij Dvorkovics  
orosz kormányfő-helyettes, és John Tefft amerikai nagykövet is részt  
vett. A Chicago központú vállalat 7,4 milliárd dollár értékű üzletet  
kötött Oroszországgal, melynek részeként 20 747-8 utasszállító  
repülőgépet ad el a Volga-Dnyepr Csoportnak. A vállalat az amerikai  
kongresszus felhatalmazását is megkapta ahhoz, hogy orosz  
rakétahajtóműveket vegyen az amerikai műholdak fellövéséhez, egy a  
Lockheed Martinnal közösen létrehozott befektetés részeként.
A lap 
rámutat, hogy az európai élelmiszeripari vállalatok orosz  piacról való 
kiszorulásával is amerikai cégek jártak jól; a piaci  vetélytársak 
önként kivonulásával a Cargill mezőgazdasági óriás és a  Yum! 
étterem-hálózat fokozta piaci jelenlétét Oroszországban. A Cargill –  a 
szankciók ellenére – márciusban jelentette be, hogy  
takarmánytermesztést és vetőmaggyártást kezd Dél-Oroszországban, amit  
szintén az európai piaci ellenfelek eltűnése tett lehetővé. A Yum!  
eközben 200 új éttermet nyitott országszerte, és 27%-kal fokozta  
bevételeit. A Mc’Donalds tavaly megnyitotta 500. éttermét  
Oroszországban, és 2016-ban 60 újabb étterem nyitását tervezi, miközben a
  Burger King hasonló terjeszkedésre készül.
Európa 
vezető politikusai szerint Oroszországra próbálunk nyomást  gyakorolni a
 szankciókkal, de valójában az Amerikai Egyesült Államok vív  Európa 
ellen kereskedelmi háborút, – amelyben az Európai Unió nem  tanúsít 
ellenállást, ehelyett önként feladta egy külpiacát, az  amerikaiak 
javára.
http://www.hidfo.ru/2016/06/amerika-atvette-europa-helyet-az-orosz-piacon/
http://www.hidfo.ru/2016/06/amerika-atvette-europa-helyet-az-orosz-piacon/
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése