Facebook-katonákat 
képez ki  a brit hadsereg. A közösségi médiára szakosodott egység tagjai
 a  közösségi oldalt pszichológiai hadviseléshez használják majd. Az 
osztag  áprilisban kezdi meg működését, és mintegy 1500 katona alkotja. 
Az elit  egységbe a tavasszal kezdődő toborzás során elsősorban 
újságírói  végzettséggel rendelkező, vagy a közösségi médiát jól ismerő 
katonákat  keresnek.
Új egységet hoz létre a brit katonaság, 
 amely a pszichológiai hadviselést és a közösségi médiát használja majd,
  hogy segítse a háborúk megvívását az információs korban. A hadsereg  
vezetője, Nick Carter szerint ezáltal okosabban és hatékonyabban  
működhetnek majd. A közösségi egység a 77. brigád nevet
 kapta,  tartalékosokból és sorkatonákból áll, és hivatalosan áprilistól
 működik  majd. Létszáma várhatóan 1500 fő körül alakul. Az új egységet CHINDITS-nek
  nevezték el – a csindit a brit indiai hadsereg különleges erejét 
alkotó  irreguláris alakulat tagjainak beceneve volt. A csinditeket a 
burmai  hadjáratban vetettek be a második világháború idején, a brit 
úgynevezett  nagy hatótávolságú behatoló csoportok egyik ágát képezték A
 huszonnégy órás hírek, az okostelefonok és közösségi média  korában, a 
Facebook és Twitter világában, ez a brit speciális egység  ügyel majd 
arra, hogy – hivatalos zsargon szerint – „a hadsereg  kontrollálja a 
narratívát”, magyarul: odafigyeljenek arra, mit gondol  róluk a 
közvélemény. Egy másik kedvelt brit frázis szerint a feladat,  hogy megnyerjék az emberek szívét és lelkét is, vagyis, hogy adott  esetben rámutassanak
 a szélsőségesek ideológiájának ellentmondásaira,  megakadályozzák a 
fiatalok radikalizálódását, például, hogy az Iszlám  Állam brit 
tinédzserek közül toborozhasson utánpótlást. A 77.  brigád feladata lesz
 az is, hogy a modern információs társadalom  közösségi tereit figyelve,
 észrevegyék és kiszűrjék a biztonságot  veszélyeztető egyéneket, 
információkat és tendenciákat. Érthető hát,  hogy főként újságírókat és a
 közösségi média iránt fogékony egyéneket  keresnek és várnak az új 
egység soraiba.
A hadsereg szóvivője szerint „a 77. brigád ezért jött létre, hogy egyesítsen számos már létező és még csak most kifejlődő képességet, amelyek létfontosságúak a modern konfliktuskezeléshez és hadviseléshez. Az egység felállítása annak felismerését jelenti, hogy a modern csatatéren mások tetteit nem csak erőszakos eszközökkel lehet befolyásolni. A közösségi információs hadviselésben egyébként az izraeli hadsereg az úttörő, ők már a 2008-as gázai háború óta használják például a Facebookot, de az amerikai katonaság sem veti meg a pszichológiai és információtechnológiai eszközöket. Az izraeli véderő mintegy harminc platformon aktív, a Twittertől a YouTube-ig és az Instagramig, hat különböző nyelven. A zsidó állam hadseregének szóvivője szerint így olyan közönséget érhetnek el, akiket egyébként nem tudnának. A tavalyi, újabb gázai harcok idején a harctér mellett a Twitteren is zajlott az izraeli hadsereg és a palesztin Hamász szervezet katonai szárnya közötti párbaj – igaz, utóbbi legalább vér nélkül. A brit egység létrehozása reagálás az afganisztáni eseményekre, az orosz felkelők ukrajnai tevékenységére és az Iszlám Állam nevű csoport szíriai és iraki brutális akcióira. A NATO mindeddig nem tudott igazán hatékony megoldást találni az Oroszország által támogatott ukrajnai milíciák és a szélsőséges Iszlám Állam toborzásai ellen sem. A brit hadvezetés reményei szerint az új különleges egység hozzájárulhat ahhoz, hogy hatékonyan birkózzanak meg az ilyen kihívásokkal is.
A hadsereg szóvivője szerint „a 77. brigád ezért jött létre, hogy egyesítsen számos már létező és még csak most kifejlődő képességet, amelyek létfontosságúak a modern konfliktuskezeléshez és hadviseléshez. Az egység felállítása annak felismerését jelenti, hogy a modern csatatéren mások tetteit nem csak erőszakos eszközökkel lehet befolyásolni. A közösségi információs hadviselésben egyébként az izraeli hadsereg az úttörő, ők már a 2008-as gázai háború óta használják például a Facebookot, de az amerikai katonaság sem veti meg a pszichológiai és információtechnológiai eszközöket. Az izraeli véderő mintegy harminc platformon aktív, a Twittertől a YouTube-ig és az Instagramig, hat különböző nyelven. A zsidó állam hadseregének szóvivője szerint így olyan közönséget érhetnek el, akiket egyébként nem tudnának. A tavalyi, újabb gázai harcok idején a harctér mellett a Twitteren is zajlott az izraeli hadsereg és a palesztin Hamász szervezet katonai szárnya közötti párbaj – igaz, utóbbi legalább vér nélkül. A brit egység létrehozása reagálás az afganisztáni eseményekre, az orosz felkelők ukrajnai tevékenységére és az Iszlám Állam nevű csoport szíriai és iraki brutális akcióira. A NATO mindeddig nem tudott igazán hatékony megoldást találni az Oroszország által támogatott ukrajnai milíciák és a szélsőséges Iszlám Állam toborzásai ellen sem. A brit hadvezetés reményei szerint az új különleges egység hozzájárulhat ahhoz, hogy hatékonyan birkózzanak meg az ilyen kihívásokkal is.
Hírfigyelő Szolgálat
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése