Borneo őserdeiben kell keresni az okokat!
A
 vasárnap hajnalban eltűnt  utasszállító repülőgép esete különös 
hasonlóságokat mutat a márciusban  elveszett malajziai gép történetével,
 írta a Telegraph. Mindkét gépnek  hasonló a tulajdonosi háttere, 
hasonlóan egy hadi támaszpont közelében  tűntek el, és különösen sok idő
 telt el az eltűnés és a vészhelyzet  bejelentése között. Csak véletlen 
egybeesések?
Mint 
arról beszámoltunk, szombatról  vasárnapra virradó éjjel megszakadt a 
földi összeköttetés azzal a  repülőgéppel, amely magyar idő szerint 
éjjel egykor kellett volna, hogy  megérkezzen Indonéziából Szingapúrba. 
Az AirAsia QZ8501-es járatán 162  ember tartózkodott. A fapados gép egy 
háromórás út kétharmadánál tűnt  el, négy és fél órányi útra elég 
üzemanyaggal.
A brit 
Telegraph szerint az eddig  megismert tények és körülmények alapján sok 
az egybeesés egy korábbi  esettel, mégpedig a Malaysia Airlines 370-es 
járatának katasztrófájával.
A 
Boeing 777–200-as típusú repülőgép  Kuala Lumpurból tartott Pekingbe, és
 az idén március 8-án a Thai-öböl  felett tűnt el a radarok 
képernyőjéről. Máig nem lehet pontosan tudni,  mi történt a géppel. A 
keresési munkálatokban részt vevő szakemberek  szerint évekbe is telhet,
 mire kézzelfogható bizonyítékot találnak arra,  hogy a Boeing 
777-200-as gép, fedélzetén 239 emberrel valóban az  óceánba veszett.
A brit lap felidézte, hogy több pilóta is arra hívta fel a figyelmet internetes fórumokon, hogy
 mindkét esetben hosszú idő telt el a gép eltűnése és a vészhelyzet bejelentése között.
A 
mostani esetben például több mint  másfél órával az után jelentették be a
 vészhelyzetet, hogy a pilóta és a  jakartai irányítótorony között 
megszakadt a kapcsolat. A márciusi  szerencsétlenségnél is különös módon
 hosszú idő, közel négy óra telt el a  vészhelyzet bejelentéséig.
Egy 
másik egybeesés a lap szerint, hogy  az AirAsia QZ8501-es egy indonéziai
 haditengerészeti támaszponttól  (Bangka-Belitung sziget) tűnt el. A 
márciusi esetnél is elterjedt az a  pletyka, hogy egy amerikai hadi 
támaszponton szállt le a gép, csak erről  valamiért hallgatnak. Az 
amerikai hatóságok ezt persze tagadták, de  mivel máig nem tisztázott, 
mi történt, sokan nem zárják ki ezt az  eshetőséget sem.
 
Szintén
 további egybeesés a két eset  között, hogy ugyanazok a cégek állnak az 
érintett repülőtársaságok  között. Az Indonesia AirAsia 49 százalékban a
 malajziai AirAsia csoport  tulajdona, a többi részvény helyi befektetők
 kezében van. Fapados  malajziai gép a szolgáltatás indulása óta, azaz 
2002 óta egész mostanáig  nem veszített el repülőgépet. Érdekes viszont,
 hogy egy éven belül  kétszer is különös módon eltűnik két repülő.
 (index)
 
 
 
 
          
      
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése