 
A Facebook már hónapok óta, szigorú titoktartás mellett tárgyal a nagy média társaságokkal, hogy azok a jövőben
  a Facebook-on belül jelentessék meg tartalmaikat, ami azt jelentené,  
hogy a felhasználók a Facebook elhagyása, tehát külső hivatkozások  
megnyitása nélkül kapnák a híreket.
A lépés,
 amennyiben tényleg kilép a kísérleti fázisból, egyúttal azt  is 
jelentené, hogy a programból kimaradó, azt visszautasító weboldalak  
jelentős forgalomkiesésre számíthatnak, ami komoly tényező egyes kiadók 
 döntéseiben. Az is lehet, hogy az ő tartalmaik lassabban töltenek majd 
 be, mint a Facebook partnereként publikáló versenytársak cikkei, így az
  olvasók idővel elpártolhatnak tőlük.
 1,4
  milliárd felhasználójával a Facebook egyes weboldalak elsőszámú és  
elengedhetetlen forgalomforrásává vált, amellyel egy rendkívül összetett
  és sokrétű olvasótábort érhetnek el könnyűszerrel, amely olvasótábor  
azonban egy közös tulajdonsággal mégis rendelkezik: tagjaik hozzánőttek a
  telefonjukhoz. Az elmúlt hónapokban a Facebook vagy fél tucat nagy  
kiadóval tárgyalt az ügyben, hogy tartalmaikat saját weboldalaik helyett
  közvetlenül a Facebook-on jelentessék meg, hogy a felhasználóknak ne  
kelljen elhagyni a közösségi oldalt egy cikk elolvasásához.
1,4
  milliárd felhasználójával a Facebook egyes weboldalak elsőszámú és  
elengedhetetlen forgalomforrásává vált, amellyel egy rendkívül összetett
  és sokrétű olvasótábort érhetnek el könnyűszerrel, amely olvasótábor  
azonban egy közös tulajdonsággal mégis rendelkezik: tagjaik hozzánőttek a
  telefonjukhoz. Az elmúlt hónapokban a Facebook vagy fél tucat nagy  
kiadóval tárgyalt az ügyben, hogy tartalmaikat saját weboldalaik helyett
  közvetlenül a Facebook-on jelentessék meg, hogy a felhasználóknak ne  
kelljen elhagyni a közösségi oldalt egy cikk elolvasásához.
A 
hírszolgáltatók érthető módon félnek az újítástól, hiszen így  értékes 
forgalomtól és információktól esnének el. A tárgyalásokról első  kézből 
származó információval rendelkező, pontos tartalmukra vonatkozóan  
azonban titoktartásra kötelezett emberek szerint a Facebook sietett  
eloszlatni az aggályokat.
Az új 
szerkezet tesztelése elvileg már az elkövetkezendő hónapokban  indul. Az
 forrás szerint az első partnerek a New York Times, a BuzzFeed  és a 
National Geographic lesz, bár a weboldalak listája valószínűleg  
jelentősen bővül majd, hiszen a tárgyalások jelenleg is folynak. Az  
egyik forrás szerint a Times és a Facebook közötti végleges megállapodás
  már nagyon közel van.
A 
nyilvánosság felé a Facebook azzal érvel, hogy szeretné még  
zökenőmentesebbé tenni a különböző online tartalmak olvasását a  
felhasználók számára. Mint tudjuk, jelenleg minden cikkhez egy  
hivatkozás (link) kapcsolódik, tehát amikor a felhasználó a hozzá  
tartozó képre vagy címre kattint, a tartalom az azt közzétevő weboldalon
  nyílik meg. Ennek betöltése átlag nyolc másodpercet vesz igénybe, ami a
  Facebook szerint túl hosszú idő, főleg mobil telefonos felhasználók  
esetében, ugyanis szerintük a gyorsasághoz szokott modern generációnál a
  milliszekundumok is számítanak.
Tudható 
továbbá, hogy a Facebook a Huffington Post-ot és a Quartz-ot  is 
megkereste, a két weboldal azonban nem kívánta kommentálni a hírt. A  
Facebook sem volt hajlandó részleteket elárulni a tárgyalásokról, de  
annyit elmondott, hogy megpróbálnak több ösztönzést kínálni a  
híroldalaknak az együttműködéshez, a tavaly decemberben bemutatott új  
funkciókhoz mintájára, amelyek többek között lehetővé teszik célzott  
olvasótáborok, például a New Yorkban élő fiatal, az utazást kedvelő  
hölgyek, elérését.
Fontos 
megérteni az újítások lényegét és az összképet. A világ  második, 1,4 
milliárd felhasználóval rendelkező oldalaként a Facebook  már eleve egy 
alternatív Internetként működik sok felhasználó számára,  akik 
aránytalanul sok időt töltenek az oldalon és akik közül  
némelyek számára az Internet egyenlő a Facebook-kal. Az ilyen  
felhasználók egyetlen esetben kattintanak át más oldalakra: amikor a  
Facebook-on belinkelt, de egy másik weboldalon tárolt tartalmat akarnak 
 megtekinteni. Egyre több olyan felhasználó létezik, aki az ilyen  
eseteket leszámítva kizárólag a Facebook-ot látogatja az Interneten.
Míg a 
tendencia számunkra megdöbbentő, a Facebook számára igazi  győzelem, 
mivel a cél, hogy senki semmilyen okból ne hagyja el az oldalt  és ezzel
 egy alternatív hálózatot hozzanak létre a világhálón belül.
 
 
A Facebook drónjai által biztosított internetelérés és ingyenes Facebook használat tesztelése már idén nyáron elindul
Kivételesen
 a magyar Index.hu is felismerte ennek veszélyét,  hozzáadva a képlethez
 a Facebook egy másik projektjét, az ingyen  facebookozást kínáló 
Facebook drónokat, amelyek tesztrepülése már idén  nyáron elkezdődik, 
valamint az okosan megírt algoritmusokat, amelyek  alapján a hírek a 
felhasználók falán megjelennek. Néhány nappal ezelőtt  megjelent 
cikkükben a következőket írták:
Források: libertyblitzkrieg.com, New York Times, Index.huŐk [a Facebook] pedig, miután az online lét minden elemét lemásolták, most szépen építgetik a falait a maguk kis internetének az interneten belül. Ebben a világban ők diktálják a szabályokat, és ők adják el a hirdetési felületeket. A hírfolyamokat összeállító algoritmusok csiszolásával gyakorlatilag a Facebook határozza meg sok százmillió ember számára, hogy mit látnak az internetből. Továbbegyenlő: hogy mit látnak a világból. Ez pedig rohadtul ijesztő távlatokat nyit meg. Mi garantálja, hogy a Facebook nem fogja a világról a felhasználói felé közvetített képet úgy manipulálni, ahogyan neki, vagy éppen a hirdetőinek üzletileg éppen jobban megéri?Nyilván nem véletlen, hogy a Facebook drónokkal vinné el a harmadik világba az internetet, és azzal saját magát. Ahová ezek a drónok szórják majd az olcsó (sőt, akár a facebookozásra ingyenes) sávszélességet az olcsó okostelefonokra, ott lakik a Facebook következő másfél milliárd felhasználója. Ugye önnek is van olyan ismerőse, aki csak az elmúlt pár évben kezdett el netezni, és teljesen egybemosódik számára a Facebook és az internet fogalma? Akikhez csak jövőre fog elérni az internet, azok már nem fogják keverni a két fogalmat – egyszerűen ismeretlen lesz számukra a Facebookon túli online világ. Már ha bejön Zuckerbergék számítása, de a tervezett út egyértelműen erre visz.
http://idokjelei.hu/2015/03/a-facebook-bejelentette-vegso-tervet-minden-hir-felugyelete/
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése