2014. július 21., hétfő

Ukrán csatarepülő lőhette le a maláj utasszállítót?

Az orosz hadsereg korábban bemért egy ukrán Szu-25 típusú csatarepülőgépet, mely a július 17-én katasztrófát szenvedett maláj MH17-es számú utasszállító magasságába emelkedve és annak irányával megegyezően repült, közvetlenül a végzetes szerencsétlenség előtt. Az Oroszországi Föderáció Védelmi Minisztériuma felszólítja Kijevet, hogy adjon magyarázatot arra, hogy miért kellett a katonai gépüknek közvetlenül követnie az utasszállítót.
Az ukrán csatarepülő 3 és 5 km távolságból követte a Boeing 777-est, a polgári légi folyosóval párhuzamosan, abban az időben és magasságban, mint amikor a katasztrófa is történt, - számolt be a történtekről Andrej Kartopolov altábornagy, az orosz katonai főparancsnokság moszkvai sajtótájékoztatóján.

A Szu-25 csatarepülő repülési magassága extrém esetben elérheti a 10 km-t, de hivatalosan 7 km magasságban jelölik meg az ajánlott maximális repülési magasságot. A gép felszerelhető R-60-as levegő-levegő rakétával, mely a légi célok leküzdésére alkalmas.  
A Védelmi Minisztérium továbbá több olyan műholdképet is közölt, melyen látszanak az ukrán légvédelem indítóállásai a július 14-én. Ezek szerint Luhanszktól 8km-re északnyugatra lévők is BUK típusú rakétarendszerrel voltak felszerelve, valamint bemutattak egy másik ilyen bázist is Donyeck város közelében. Innen július 17-én reggel már hiányoztak a három nappal korábban ott állomásozó BUK rakétarendszer mobil egységei.
Az első kép július 14-én készült, kiemelve a BUK rakétarendszer mobil elemei a műholdképen:

A második képen, már július 17-én reggel eltűntek a bázisról a BUK önjáró egységei:

Érdekes módon július 17-én reggel még a felkelők által uralt terület közelében, Donyecktől 50 km távolságban, már terepen voltak állásban a BUK rakétarendszer önjáró elemei, de július 18-ára azok is már elhagyták a konfliktus zónáját.

BUK rakétarendszer terepen, július 17-én reggel.
Kartopolov kiemelte, hogy a katasztrófa napján intenzív katonai radartevékenységet észleltek az ukrán fél részéről.


http://www.hidfo.net/2014/07/21/ukran-csatarepulo-lohette-le-malaj-utasszallitot

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése