2020. július 
15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV  Zrt. lesz, 
ezzel egységes stratégiai irányítás alá kerül a vasúti és a  buszos 
tömegközlekedés. Minderről Bártfai-Mager Andrea nemzeti vagyon  
kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter írt az MTI-nek kiadott  
közleményében. Ezzel egy legalább nyolc éve napirenden lévő átalakítást 
 hajt végre a kormány.
A társaságok önállósága, szakmai 
irányítása  megmarad, a cégek által ellátott személyszállítási feladatok
 nem  változnak. A közös stratégiai irányítással a miniszter szerint 
hosszú  távon  egységes lesz az autóbuszos és vasúti menetrend, egységes
 jegy-  és tarifarendszert vezetnek majd be és összehangolják a vasúti 
ráhordó  hálózatokat és csatlakozásokat.
A miniszter szerint az egységes 
irányítási  struktúra megteremtésével az ország egész területén javul 
majd a  közösségi közlekedés, a vidéki lakosok mobilitása is biztosított
 lesz,  és környezetkímélőbbé válik majd a városi és elővárosi 
közlekedés.
Nyolc éve szó van erről
A MÁV és a Volán összeolvadása évek óta 
 napirenden lévő téma, ezzel lehetne ugyanis garantálni, hogy össze  
lehessen hangolni a vasúti és közúti tömegközlekedés fejlesztéseit és  
egységesíteni lehessen a jegyrendszert és hatékonyan kiváltani a MÁV  
gyér forgalmú szárnyvonalait.
Az Orbán-kormány már 2012 januárjától
 közös holdingba akarta szervezni a vonat- és autóbuszos közlekedést,  
akkor viszont, ezt viszont akkor arra hivatkozva halasztotta el a  
kormány, hogy előbb kezelni kell a MÁV maga előtt görgetett adósságát.  
Később, 2015-ben Vitézy Dávid,
  a BKK volt vezérigazgatója kapta meg a feladatot, hogy hangolja össze a
  MÁV és a Volán működését, amire akkor fél évet kapott. Legutóbb pedig 2019 nyarán
 tett javaslatot arra a kormány, hogy közös holdingba szervezné a MÁV-ot
  és a busztársaságot, amelyek együtt az Innovációs és Technológiai  
Minisztérium irányítása alá kerülnének. A most kiadott közlemény alapján
  úgy tűnik, hogy a kormány végül elvetette a közös holding  
felállításának gondolatát.A két közlekedési vállalat összevonásáról 
legutóbb idén májusban volt szó, akkor nyilvánosságra került Tarlós István
 volt budapesti főpolgármester a kormánynak írt levele arról, hogy a  
járványhelyzet jó alkalmat teremt több, régóta halogatott közlekedési  
fejlesztés, így a MÁV-Volán összevonás végrehajtására is. Tarlós akkor  
azzal érvelt, hogy a járvány miatt bevezetett kijárási korlátozások  
alatt az összevonás kisebb hullámokat verne, kevésbé figyelne fel rá az 
 ellenzék, a sajtó és az érintett szakszervezetek.
Frissítés:
Cikkünk megjelenése után, szerda 
kora  délután Dávid Ilona, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója  
bejelentette, távozik a vállalat éléről. Bártfai-Mager Andrea nemzeti  
vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter 2018 augusztusában a 
 Volán-társaságok reorganizációjára, újjászervezésére kérte fel a  
menedzsert. A távozó elnök-vezérigazgató irányításával 2019. október  
1-jén megvalósult a Volán-társaságok integrációja, a hét regionális  
központból létrejött egy egységes, országos szolgáltatási lefedettséget 
 biztosító 19 ezer munkavállalót foglalkoztató közszolgáltató  
vállalat. Dávid Ilona  2010-2012 között a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója, 2012-2018 között a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója volt.
https://index.hu/gazdasag/2020/07/15/mav_volan_osszeolvadas/
https://index.hu/gazdasag/2020/07/15/mav_volan_osszeolvadas/
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése