fk
Összesen mintegy 100 ingatlantulajdonost érint a felcsúti kisvasút tervezett meghosszabbítása, ugyanis az Etyekig húzódó vágányok, az állomások magántulajdonban lévő telkeken épülnének. Az önkormányzatot és a tulajdonosokat hivatalosan még nem tájékoztatták – számolt be róla az RTL.
A korábban az Átlátszónak, majd az Origónak is nyilatkozó Kerényi Ferenc szerint kivitelezhetetlen a terv, ezért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez (NIF) fordult, hogy közölje: nem egyezik bele. Az általa vezetett hagyományőrző egyesület feljelentést tett az ügyészségen – írta korábban az Origo.
Az RTL által megkeresett másik telektulajdonos telkén vasútállomás épülne, de ezt csak véletlenül tudta meg, amikor bement a NIF-be érdeklődni. Fischer Lászlónak először azt mondták: bele se nézhet a papírokba, mert nem érinti őt a beruházás. Egy véletlenül leejtett lapon látta meg a saját helyrajzi számát.
Az etyeki önkormányzat egyelőre csak annyit mondott az RTL-nek, hogy hivatalosan még nem keresték meg őket a tervekkel kapcsolatban. A NIF nem reagált.
A Felcsúttól Bicskén át Etyekre vezető kisvasút mintegy 9 milliárd forintba kerülne, jórészt uniós forrásból tervezik megvalósítani. Az Origo szerint a megvalósíthatósági tanulmányt elkészítő SpeciálTerv a nyomvonalvariánsok közül nem azt hozta ki győztesnek, amely a fővárossal a legegyszerűbben kötötte volna össze a községet, hanem a Bicskére vezető, „sokkal hosszabban kanyargó, lassabb és drágább” változatok egyikét javasolta.
(vs)