2014. július 20., vasárnap

Visszaszámlálás? 300méter, 100méter, 40méter! “Ügyességi próba” a MÁV-nál?

Egymástól negyven méterre állt meg két személyvonat szombat délután Dunakeszin, a szerelvények egy vágányon, egymással szemben haladtak – közölte a Mávinform sajtóügyeletese az MTI-vel.
Peiper Károly tájékoztatása szerint a Szobról Budapest-Nyugati pályaudvarra tartó vonat eddig tisztázatlan körülmények között áthaladt a biztosítóberendezés vörös jelzésén és az egyik váltót felvágva szembement a Vác felé éppen induló személyvonattal. A vonatokat vészfékezéssel sikerült megállítani egymástól mintegy 40 méter távolságban. Személyi sérülés a vonatokon nem történt, az eset körülményeit a MÁV, a rendőrség és a Közlekedés-biztonsági Szervezet (KBSZ) is vizsgálja.
Az érintett vonatok csak a helyszíni vizsgálatok lefolytatása után közlekedhetnek tovább. A Budapest-Vác-Szob vonalon az esti órákban 10-15 perc körüli késések várhatók.
Tavaly év végén hasonló eset történt ugyanezen a vasútvonalon, december 2-án Vác és Verőce állomások között az Avala nemzetközi gyorsvonat és a Szobra közlekedő személyvonat alig 300 méterre állt meg egymástól.
Kelenföld és Háros között 2013 szeptemberében volt ilyen incidens, akkor a Pécsről érkező Tubes Intercity és a Szombathelyre induló gyorsvonat a nyílt pályán egymással szemben haladt, egymástól száz méterre állították meg őket.
(MTI)


Megfelelően működött a vasúti rendszer Dunakeszinél


És a vonatbefolyásoló rendszerrel sem volt baj – közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet. Szombaton két vonat ugyanazon a vágányon egymással szemben haladt és alig 40 méterre állt meg egymástól. A balesetvizsgálók éjszaka fejezték be a helyszíni szemlét, most a vonat adatrögzítő berendezését elemzik.
Megfelelően működött a vasúti biztosítóberendezés és a vonatbefolyásoló rendszer szombaton Dunakeszinél, ahol két vonat ugyanazon a vágányon egymással szemben haladt és alig 40 méterre állt meg egymástól – közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője vasárnap. Bajkó Erika elmondta: a balesetvizsgálók éjszaka fejezték be a helyszíni szemlét Dunakeszinél.
“Az eddigi információk szerint Dunakeszi állomás, eddig tisztázatlan okból, az eredetileg tervezett 3-4. vágány helyett a 8. vágányra fogadta a Budapest felől érkező személyszállító motorvonatot, amely a biztosítóberendezés korábban már ismert hibája miatt óránkénti 15 kilométeres sebességnél kisebb sebességgel haladt be az állomásra” – mondta.
Hozzátette: a másik, Vác felől érkező vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia, amíg a motorvonat elhagyja az állomást. A vonat azonban túlment a számára tilos jelzést mutató vörös jelzőn, “felvágta”, vagyis átállította az első váltót, majd kitérő állású váltón haladt keresztül, aminek következtében ugyancsak a 8. vágányra terelődött.
“A vonatbefolyásoló berendezés – észlelve, hogy a vonat meghaladta a vörös jelzést – megkezdte a vonat vészfékezését. Eközben a motorvonat vezetője is észlelte a szembejövő vonatot, és ő is megállította a saját vonatát, így a két vonat egymástól 38,2 méterre állt meg” – tette hozzá Bajkó Erika. Elmondta, a helyszíni szemle során a balesetvizsgálók ellenőrizték az esettel kapcsolatban érintett biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló berendezés működését, és azt megfelelőnek találták.
Hozzátette: a Közlekedésbiztonsági Szervezet átvette a vonat adatrögzítő berendezését, az azon tárolt adatok elemzése még folyik. Ezt követően részletesen meghallgatják a személyzetet, amelynek az első meghallgatása már szombat este megtörtént. A Mávinform szombat délután azt közölte, hogy a vonatokon senki sem sérült meg. A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a vasúti közlekedés veszélyeztetésének gyanújával indított nyomozást az ügyben ismeretlen tettes ellen.
(hiradó)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése