
Egy svéd iskola úttörő 
módszerekkel próbálja elősegíteni a  migránsok integrációját és a 
feszültség csökkentését az iskolákban. Az  új megközelítést az állami 
sajtó is reklámozza, mert valamiféle országos  alternatívát látnak az 
iskolarendszer lebutításában.
A Stureskolan által bevezetett módszer 
lényege, hogy a gyermekek soha  nem kell dolgozatot írjanak, és soha nem
 kapnak házi feladatot – áll a Sveriges Television beszámolójában. A SVT szerint a kísérlet célja, hogy csökkentse a feszültséget és bizonytalanságot a diákok körében.
“Folyamatosan kapunk újabb 
jelentéseket azzal kapcsolatban, hogy  gyermekek nem érzik jól magukat. 
Ez amiatt van, mert állandó jelleggel  nagy stressznek vannak kitéve. Ez
 a mi módszerük arra, hogy a stresszt  csökkentsük” – mondta Petronella Sirkka, az SVT-nek nyilatkozó iskolaigazgató.
Sirkka szerint számos kutatás 
alátámasztja, hogy a diákok jobban  teljesítenek, ha nincsenek 
folyamatos stresszhelyzetben tartva a  dolgozatok és kötelező házi 
feladat által. Elmondása szerint, az iskola  magas követelményeket állít
 diákjaival szemben, de ezt elsősorban nem a  tények ismerete, hanem az 
elemző gondolkodás terén teszik.
“A világ ma már teljesen más, mint egy évtizeddel ezelőtt”
 –  mondta, hozzátéve, hogy ez a változás rákényszeríti az oktatás  
szervezőit arra, hogy szembenézzenek régi önmagukkal, és alapjaiban  
változtassák meg az oktatási tevékenységet.
Sirkka az Aftonbladet
 napilapnak nyilatkozva azt mondta, hogy ma a gyermekek már nem a  
tényeket és száraz adatokat kell ismerjék, hanem egymásba ágyazott  
komplex összefüggéseket kell átlássanak, amit leginkább az iskolában  
lehet átadni nekik, nem pedig otthon.
A kísérlet részeként áprilisban tiltják 
be a házi feladatot és  dolgozatok íratását, eltekintve azoktól a 
tesztektől, melyek megírása  országosan kötelező. Amennyiben az első 
próbálkozás jó eredményekkel  zárul, 2019-ben bevezetnék a teljes évre 
vonatkozóan ugyanezt.
Az iskolaigazgató ugyanakkor elismerte, 
hogy az unortodox módszer egy  másik indokra is visszavezethető; az 
utóbbi évek során egyre több  nem-svéd diák tanul a svéd iskolákban 
olyan háttérrel, hogy még csak  néhány éve élnek a skandináv országban, 
emiatt az ő oktatásuk egészen  más megközelítést igényel.
http://www.hidfo.ru/2018/04/eltorolnek-a-dolgozatokat-es-hazi-feladatot-a-sved-iskolakban/
http://www.hidfo.ru/2018/04/eltorolnek-a-dolgozatokat-es-hazi-feladatot-a-sved-iskolakban/
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése