Conny:
“A nevem Cornelia Störmer, a barátaim Connynak hívnak, gyógyszerész vagyok és kb. 3 éve nagyon kritikusan állok az állami intézkedésekhez. És még kritikusabban állok a gyógyszeriparral szemben, annak ellenére, hogy gyógyszerész vagyok.”

Riporter: “Hogyan lettél… korábban volt egy beszélgetés, ahol elmondtad, hogy egy nem túl jó személyes tapasztalatod van az oltást illetően. El tudnád ezt újra mesélni?”

Conny:
“Persze. 18 évvel ezelőtt kötelességtudó módon beadattam egy emlékeztető oltást egy Indiába való utazás miatt tetanusz, diftéria és polio ellen, egyetlen Revaxis oltást. És aztán azt gondoltam a foglalkozásom miatt, hogy a Hepatitis A és B ellenire is szükségem lehet és aztán 3-szor megkaptam a Twinrix-oltóanyagot is és 2004-ben autoimmun betegségem lett. Ezek után tájékozódtam, hogy vajon miért lett hirtelen Hashimoto betegségem (pajzsmirigy autoimmun gyulladása). Orvosokkal léptem kapcsolatba, előadásokat látogattam meg, ahol arról volt szó, hogy az antitestképződés nem feltétlenül az ellen a fertőző megbetegedés ellen tud történik, ami ellen az oltás van, hanem a testünk néha sajnos antitesteket termel saját maga ellen is. És ez nem is olyan ritka. Szklerózis multiplexből 3 esetet ismerek, akiknél a Twinrix oltás után szklerózis multiplex alakult ki. A múlt évben egy szegény katona a Maliba szükséges sárgaláz oltás után ugyancsak szklerózis multiplexes lett. Tehát ez nem véletlen, hogy azóta az oltásokkal szemben kritikusabb vagyok. És ha az állam eldönti, hogy be kell magamat oltatnom, ami az mRNS-sel inkább egy génmanipuláció és nem pedig oltás, akkor azt mondom, hogy a testem az enyém és nem pedig az államé.”

Bíró Éva