2015. május 12., kedd

A ‘sürgősségi ellátás’ csak a nevében az – A 10 és fél órás várakozás sem ritka

'Sürgősségi' ellátásAzok az esetek, melyekről az elkövetkező időkben írni fogunk, – egyáltalán nem számítanak egyedieknek.

Különböző egészségügyi intézményekben fordultak elő, – de közös jellemzőjük, hogy sürgősségi ellátásnak nevezik azt a több órán át tartó várakozást és sokszor kínlódást, – melyekben a betegnek sokszor osztályrészük van.
Amikor a beteg a saját lábán megy be, vagy mentő szállítja be a sürgősségire, – az ember azt hinné, hogy gyorsan megkapja a szükséges ellátást, illetve gyorsan elvégzik az ellátáshoz szükséges vizsgálatokat.
Nos, manapság a sürgősségi ellátásnak csak a nevében szerepel a sürgősség. A legtöbb helyen minimum 6 órától akár 10 és fél órás várakozást jelent a szükséges ellátásig, vagy kórházi ágyon való elhelyezésig.
A sürgősségi osztályokon még akkor is tapasztaltunk ilyen hosszú várakozási időt, amikor alig lézengtek a betegek.
De a legtöbb helyen rengeteg beteg várt ellátásra, melyhez láthatólag vagy a személyzet létszáma volt lényegesen alacsonyabb a szükségesnél, vagy rendszer volt szervezetlen, vagy a bürokrácia volt túl nagy, esetleg a műszerezettség, vagy az információ áramlás volt elégtelen.
Eddig a legtöbb idő, amit végig kellett várnunk 10 óra 30 perc volt, ezt a Jahn Ferenc Dél-pesti kórházban tapasztaltuk. Azonban a MÁV kórház, a Bajcsy kórház, a Baleseti és még jó pár kórház sürgősségi osztályán tapasztalták kollégáink a hosszas várakozást.
A fent felsorolt és feltételezett okok bármelyike, vagy együttes hatásuk fennállhat, és okozhatja az ilyen áldatlan állapotot.
Lehetnek más okok is, de ezek tűnnek a legvalószínűbbnek.
Mindenesetre érdemes lesz utána nézni az okoknak, s majd, amikor megérjük hogy a betegeket nem zavaró tényezőnek tekintik, majd amikor az egészségügyet irányító felelős vezetők valóban felelősek lesznek és valóban pozitív változásokat akarnak és kezdeményeznek, – akkor javulhat a betegek és ellátóik helyzete. – Ám míg ennek tevőlegesen nyoma sem látszik, addig pusztába kiáltott szó marad az okok feltárása, a helyzet megjavítását szolgáló bármilyen civil javaslat.
A sürgősségi ellátások közben a helyszíneken tapasztaltakat hamarosan közre is adjuk. – Persze ennek senki nem örül majd, – de minden szkepticizmusunk ellenére, – a fennálló katasztrofális állapotokról igenis beszélni kell, hogy eljuthassunk a minél előbbi kielégítő megoldásokhoz.
Szabad Riport
Kapcsolódó anyagok:
A beteg csupán ‘zavaró’ tényező >>
Betegellenes bicskanyitogató stílus, a Bajcsy kórház telefonos időpont egyeztetésén – A beteg költségén persze >>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése