
Románia
 az Európai Unió alapelveibe ütköző módon  akadályokat állít a magyarság
 önszerveződése elé; terrorizmusvád és  korrupcióellenes harc leple 
alatt próbálják megakadályozni, hogy a  romániai magyarok erős politikai
 közösségeket építsenek, melyek képesek a  kisebbségbe szorított 
magyarság valós érdekképviseletére. 
A román 
kormány továbbra is egy kiszolgáltatott magyarságot akar, ami  képtelen a
 politikai érdekérvényesítésre – legalábbis erre engednek  következtetni
 Bukarest utóbbi hónapokban hozott lépései, melyek a  magyarság 
érdekképviseleti erejének módszeres elfojtására törekvés  jegyeit 
mutatják.
December
 elsején, Románia nemzeti ünnepén vette őrizetbe a szervezett  bűnözés 
és terrorizmus elleni ügyészség (DIICOT) a Hatvannégy Vármegye  Ifjúsági
 Mozgalom kézdivásárhelyi szervezetének elnökét, Beke Istvánt,  akit 
mostanra több mint három hónapja tartanak előzetes  letartóztatásban, 
anélkül, hogy bármilyen bűncselekménnyel kapcsolatba  hozható lenne. 
Őrizetbe vételekor a román hatóságok újévi  ünnepségeken használatos 
petárdákat foglaltak le, de terrorcselekmény  előkészületeire utaló, 
bizonyító erejű tényt azóta sem tudtak  felmutatni. A mozgalom elleni 
fellépés hetekkel később folytatódott;  Szőcs Zoltánt, a HVIM erdélyi 
elnökét december végén tartóztatták le, és  “robbanóanyagokra vonatkozó 
szabályok megsértésére történő  felbujtással” gyanúsították meg. Február
 22-én az ügyészség mindkettejük  esetében újabb 30 nappal 
hosszabbította meg a vizsgálati időt. A román  hivatal azt állítja, Beke
 Istvánt és Szőcs Zoltán “veszélyes a  társadalomra” – de ezt 
bizonyítékkal alátámasztani továbbra sem tudják.
Február 
18.-án őrizetbe vették és kihallgatták Antal Árpád  sepsiszentgyörgyi 
polgármestert. Az Antal elleni fellépés házkutatással  kezdődött, majd 
Bukarestben kihallgatták a Korrupcióellenes Ügyészség  (DNA) ügyészei. A
 hatósági fellépés azt követően történt, hogy  Sepsiszentgyörgy 12 
millió eurós hitel felvételéről kötött szerződést az  Európai 
Fejlesztési Bankkal, amit infrastrukturális fejlesztésekre  fordítana. 
Az ő esete azonban nem egyedülálló, a román hatóságok a  korrupció 
elleni harc leple alatt komplett hadjáratot kezdtek a  székelyföldi 
önkormányzati vezetők ellen. Ráduly Róbert – Csíkszereda  polgármestere –
 és Mezei János – Gyergyószentmiklós polgármestere –  ellen szintén 
vizsgálatot indítottak, és fogást keresnek rajtuk.
Az 
Erdélyi Magyar Néppárt elnökét, Biró Zsoltot kifütyülték a székely  
szabadság napján tartott marosvásárhelyi tömegdemonstráción, amit a  
politikus később fizetett provokátoroknak tulajdonított, akiknek célja a
  rendezvény megzavarása és az autonómia ügyének hátráltatása volt.  
Napokkal a rendezvény előtt az erdélyi magyar pártok közös  
nyilatkozatban tiltakoztak a magyarellenes politikai lépések ellen; a  
román hatóságok azonban valamennyi, a hatósági terror ellen hangját  
felemelő magyar politikai közösség ellen szisztematikus nyomásgyakorlást
  folytatnak.
Az intézkedések célja Bukarest eddigi lépései alapján jól körvonalazható: megakadályozni, hogy a magyar pártok a közéletben aktívan foglalkozzanak az autonómia gondolatával. Ezzel párhuzamosan a román hatóságok törekszenek arra, hogy a romániai magyar kisebbséget elszigeteltségbe kényszerítsék:
  megpróbálják megakadályozni, hogy a romániai magyar politikai  
közösségek vezetői kapcsolatokat építsenek az anyaország politikai  
szervezeteivel. Szávay Istvánt, a Jobbik alelnökét indok nélkül három  
évre kitiltották Romániából, ami szintén alátámasztja a határ két  
oldalán élő magyarság elválasztására, politikai elszigetelésére  
törekvést. A határon túli magyar közösségek és a magyarországi  
társadalom közti kapcsolat bomlasztásával azonban Románia nem csak a  
romániai magyarok ellen lép fel, hanem a világ magyarságának  
megosztottságban tartására törekszik. A romániai magyarság politikai  
önszerveződésének erővel elfojtása emiatt a magyar nemzet egésze elleni 
 ellenséges lépésnek tekinthető.
A 
helyzetet tovább súlyosbítja, hogy Románia mindezt az Európai Unió  
védőernyője alatt teszi, ami bár elvi szinten garantálja a tagállamokban
  élő kisebbségek jogait, a gyakorlatban semmit nem tesz az ellen, hogy 
 Románia hatósági terrort alkalmazzon a magyar politikai közösségekkel  
szemben, és megakadályozza a magyarlakta területek uniós forrásból  
történő fejlesztését.
Ez a 
folyamat az utóbbi egy év során fokozódó diplomáciai konfliktust  
gerjesztett Románia és Magyarország közt. Augusztus 10.-én Románia  
külügyminisztériuma bekérette a magyar nagykövetség képviselőjét, amiért
  a bukaresti magyar nagykövet egy a román kormánynak nem tetsző  
nyilatkozatot tett egy román napilapnak. Zákonyi Botond a Romania libera
  napilapnak adott nyilatkozatában kijelentette, hogy a kétoldalú  
kapcsolatok alakulása az infrastruktúrafejlesztés kapcsán folytatott  
együttműködéstől is függ, amiben a román fél részéről egyelőre nem  
látnak elegendő jóindulatot. Zákonyi kijelentette, hogy látványosan  
késik a román-magyar határon át húzódó úthálózat összekapcsolása, és  
felmerül annak lehetősége, hogy a román kormány szándékosan hátráltatja azt.
Áprilisban
 a Jurnalul National román napilapban megjelent egy  szakértői anyag, 
ami abból vezeti le Erdély függetlenedésének várható  bekövetkeztét, 
hogy az új nemzetközi környezetben a régiók a politikai  határoktól 
függetlenül, gazdasági hatalmi pólusok vonzáskörzetében  mozognak, amire
 a politikának minimális ráhatása sincs. Ilie Șerbănescu  elemzésében 
kifejtette, hogy Erdély számára Bukarest a leggyengébb  gazdasági 
hatalmi pólus; a régió számára Budapest és Bécs sokkal inkább  
meghatározó erőközpont, és a politika rövid időn belül követni fogja a  
gazdasági realitásokat. A román kormány emiatt mostanra retteg már az  
úthálózat összekapcsolásától is; a korszerű infrastruktúra  
megjelenésével az erdélyi magyarság néhány év leforgása alatt jóval  
szorosabb gazdasági kapcsolatba kerülhet az anyaországgal, mint a múlt  
század világrendjében, mesterségesen létrehozott román állammal. Ebben a
  viszonylatban igen árulkodó jel, hogy a román hatóságok egy magyar  
polgármester ellen az Európai Fejlesztési Bankkal kötött szerződés miatt
  indítanak vizsgálatot. Nem csak a magyar politikai szervezetek ellen  
kezdtek hadjáratot, hanem a magyarlakta régiók fejlesztésének  
megakadályozására is.
http://www.hidfo.ru/2016/03/romania-az-europai-unio-vedoernyoje-alatt-hadjaratot-kezd-a-magyarsag-ellen/
http://www.hidfo.ru/2016/03/romania-az-europai-unio-vedoernyoje-alatt-hadjaratot-kezd-a-magyarsag-ellen/
 
A folyamatot végig gondolnák, akkor kiszámítható, hogy ez a gondolkodás nemcsak az össz- magyarságot sérti, hanem a román össztársadalmi érdeket is.
VálaszTörlésUgyanis az infrastruktúra fejlesztése nélkül egész Románia lemaradhat a gazdasági fejlődésről!
Ezek a magyar- űldőzések csak egy szűk politikai vezetői körnek jelentenek poziciót, az egész Romániának, népcsoporttól függetlenül károsak.
Ezt tudni kell minden romániai vállasztó polgárnak.