
Átvehetné
 a magyarországi sajtóorgánumok szerkesztőségei  feletti ellenőrzést az 
állam, amennyiben kihirdetésre kerül a kormány  alaptörvény-módosító 
javaslatával beiktatott terrorveszély-helyzet.
Novák 
Előd, a Jobbik alelnöke saját Facebook-oldalán nyilvánosságra  hozott 
egy 30 évre titkosított kormányjavaslatot, ami terrorveszély  esetén 
lehetővé tenné, hogy az állam ellenőrzése alá vonja az  
információáramlást, a karhatalmi struktúrák fokozott jelenlétét  
kiterjessze a köztereken és bizonyos esetekben az emberek  
magánszférájára, emellett rendkívüli gazdasági intézkedéseket  
vezethessen be.
A 
képviselő elmondása szerint az általa hivatkozott ötpárti  egyeztetésen 
semmilyen háttéranyagot nem kaptak arra vonatkozóan,  pontosan milyen 
helyzetben és mire hivatkozva hozhatná a kormány  rendkívüli 
intézkedések sokaságát: “a kormány szinte bármit  megtehetne, 
kontroll nélkül: az egész országban lekapcsolhatnák az  internetet, 
beszüntethetnék az általuk kívánt médiumokat,  felfüggeszthetnék a 
gyülekezési jogot, kijárási tilalmat rendelhetnének  el, kitelepíthetnék
 az ország valamely részén élőket, akárhogy  korlátozhatnák a 
járműforgalmat, elkobozhatnák „a biztonságot  veszélyeztetők” vagyonát, 
bevezethetnék a jegyrendszert.”
A Jobbik
 alelnöke hangsúlyozta, hogy pártja már augusztus 27-én  benyújtott egy 
alaptörvény-módosító javaslatot, annak érdekében, hogy  terrorveszély 
esetén lehetővé váljon a honvédség bevetése. Novák Előd  ugyanakkor 
kijelentette, hogy a kormány jogalkotói túlkapásokat is  beépített a 
javaslatba; “bemondásra lehetne terrorveszélyt  vizionálni 
(láthattuk már, milyen blöffökre képes a TEK), ráadásul  egyszerű 
kormánydöntéssel, kontroll nélkül, míg a szükségállapot  kihirdetéséhez 
eddig kétharmados országgyűlési felhatalmazás kellett.”
A 
képviselő által hivatkozott, 30 évre titkosított dokumentum alapján  a 
kormány rendkívüli helyzet esetén számos olyan intézkedést hozhatna,  
ami békeidőben és liberális demokráciában elképzelhetetlen lenne:
- ellenőrizhetnék a levélforgalmat,
- korlátozhatnák a lakossági internet-hozzáférést,
- átvehetnék a sajtóorgánumok szerkesztősége feletti ellenőrzést, vagy felfüggeszthetnék azok működését,
- kijárási tilalmat vezethetnének be, betilthatnák bizonyos nyilvános rendezvények megtartását,
- teljes vagyonelkobzást végezhetnek olyan személyek esetében, akik fenyegetést jelentenek az állambiztonságra,
- élelmiszer- és benzinjegyet vezethetnek be (a bankrendszer összeomlása vagy az energiaellátásban keletkezett zavarok okán).
Bár az 
intézkedést a baloldali liberális és jobboldali ellenzék  egyaránt 
elfogadhatatlannak tartja, a kormány pedig a migrációs válság  miatt 
megjelent terrorveszéllyel indokolja azok szükségességét, a  rendkívüli 
intézkedések lehetőségének törvénybe foglalása nem csak a  migrációs 
válságra, sokkal inkább egy Magyarország közvetlen  környezetében 
történt rendkívüli eseménysorozatra vezethető vissza.  Ukrajna 
destabilizálását senki nem láthatta előre, aki nem rendelkezett  
titkosszolgálati forrásból származó információkkal  
(Razumovszkij-nyilatkozat esete). Az országban néhány hónap leforgása  
alatt, a kormány egy idegen hatalmaknak nem tetsző döntését követően  
zajlott le az államhatalom erőszakos megdöntése, és az ország területi  
egységének megbontása.
Viktor 
Janukovics ukrán államfő 2013 szeptemberében jelentette be,  hogy nem 
írja alá a társulási egyezményt az Európai Unióval.  Válaszreakcióként 
civil tüntetések sorozata kezdődött, amihez külföldi  kézben lévő 
sajtóorgánumok teljes lakossági mozgósítást folytattak.  December végére
 a rendőröket és civil tüntetőket egyaránt ismeretlen  mesterlövészek 
lőtték, vagyis sor került a tömegdemonstrációk és a  rendőri fellépés 
radikalizálására. 2014 februárjára – alig öt hónappal  Janukovics 
bejelentését követően – egy olyan új kormány került az ország  élére, 
ami garantálta, hogy aláírja az EU- és NATO-csatlakozás  egyezményeit.
Novák 
Előd azonban az Orbán-kormány javaslattervezetét – okkal,  hiszen EU- és
 NATO-tagok vagyunk – az amerikai mintához hasonlította: “Amerikában
  és másutt láthattuk, hogy a terrorveszélyre hivatkozva bármit megtehet
  az állam a polgáraival, de nem volna jó itthon is ezt az utat járni. 
Nem  volna elég a TEK? Szinte biztos, hogy hazánkban a következő években
 is  több áldozata lesz a cigánybűnözésnek, mint a terrornak, mégis csak
 az  utóbbival akar kiemelten foglalkozni a kormány.”
Ugyanakkor,
 térségünkben az ukrán válság új értelmezési keretbe  helyezte a 
demokráciát és szabadságjogokat: arra láthattunk példát, hogy  a XXI. 
században egy európai kormány egyetlen döntése miatt is  lefolyhat egy 
külföldről vezérelt kormányváltás, amit láncreakcióként  az ország 
területi egységének megbomlása követhet. Az ukránok többsége  valahogy 
úgy viszonyult Viktor Janukovicshoz, mint a magyarok többsége a  
Fideszhez: nem véletlen, hogy a külföldi sajtó tömegeket tudott utcára  
vinni. Milliók reménykedve várták a kormányváltást, – egészen addig,  
mígnem hideg zuhanyként érte őket a valóság, és a rossz helyett  
katasztrofálisat kaptak: négyszeres gázárat, sokszorosára nőtt  
élelmiszerárakat, miközben a puccs után előfordult, hogy az ország  
benzinkútjait hónapokon át nem töltötték fel. Eközben a fővárosban néha 
 leállt a fűtés és áramellátás.
A 
magyarországi sajtó működéséről – bármennyire is szeretnénk – nem  
mondható el, hogy adott helyzetben nem idegen hatalmak kiszolgálásán, a 
 helyzet destabilizálásán munkálkodna: 2015 júliusában a Magyar Nemzeti 
 Arcvonal hozott nyilvánosságra információkat arra vonatkozóan, hogy a  
liberális sajtó amerikai sajtóorgánumokban megjelenő jelzések alapján
  folytatott lejárató-kampányt egy-egy politikus ellen. Nem a 
politikusok  látványos meggazdagodása érdekelte őket, hanem utasításra 
cselekedtek,  amikor egy idegen hatalomnak érdekében állt, hogy 
Budapesten tömegeket  tudjon utcára vinni, magyarországi 
érdekérvényesítésének részeként.
Ha
 ténylegesen sor kerül a szabad sajtó felszámolására, és a  
szerkesztőségekben az állam kirendeltjei lesznek kénytelenek figyelni a 
 monitorokat, azért leginkább a kollaboráns liberális sajtó tehető  
felelőssé.
http://www.hidfo.ru/2016/01/kijarasi-tilalom-szabad-sajto-illiberalis-demokracia/
http://www.hidfo.ru/2016/01/kijarasi-tilalom-szabad-sajto-illiberalis-demokracia/
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése